Jerry, mijn fudge is verre van bagger....hij is heeeeerlijk! XZo heerlijk zelfs dat ik niet weet of de fudge het nog red om op de foto te komen! ( camera opladen moet enzo)
Het is een lekker en makkelijk recept!
Men neme:
1 á 2 handjes spinazie (ik heb een voorkeur voor vers, maar diepvries mag ook, dan doe ik meestal een blokje of 5)
1 banaan
wat bevroren fruit bevroren fruit (bijvoorbeeld 1/4 meloen in blokjes of anderhalf handje bosbessen, of een aardbei of 8)
2 handjes havermout (goedkope versie, dus zodat het echt alleen dat is, zonder toegevoegd spul)
1/4e liter (soya)melk
eventueel, maar zeker aan te raden: 1 eetlepel cacao
En dan:
Alles in een kom/blender (bij voorkeur in de genoemde volgorde, al zou ik de cacao voor het toevoegen van de melk doen), en dan staafmixeren/blenderen. Ik houd als richtlijn meestal aan dat als de meeste grote bevroren stukken klein zijn, ik nog een minuut doorstaafmixer, zodat alles echt goed gemengd is.
Erg gezond (je hebt een groot deel van zowel je groente als je fruit als je calcium als je vezel-intake in 1 keer binnen, en er zit geen suiker in), maar vooral erg lekker. En ik red het er altijd wel mee tot de lunch (het is een glas of 3). De spinazie (andere bladgroente kan trouwens ook) proef jij eigenlijk niet trouwens, voor mensen die zich dat afvroegen.
"Er zit geen suiker in", klopt niet. In fruit zit sucrose, en dat is gewoon suiker.
In melk zit lactose, gewoon suiker.
En volgens mij zit in cacaopoeder ook suiker, maar daar ben ik niet geheel zeker van.
Nieuwe bakvorm gekocht paar weken terug voor Jerry's fudge.
Aangezien ik nu in emotioneel chantabele en labiele bui ben, besluit ik zojuist om de kelder in te duiken en te ontdekken of ik nog BonBonBloc in huis heb. Dan gaat de foto ook volgen....
Dat gaat 'm zijn, hoor, als die lukt....die kan niet anders dan lekker zijn dan.... pralinebonbonblocfudge....
maar of die geschikt zal zijn om random uit te delen is de vraag. heb nl ook wat boter geprobeerd te maken met een zeker smaakje...
Moet eerst nog een nachtje opstijven.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you." - STM
"You can't trust everything you read on the internet." - Abraham Lincoln