Mijn reactie duurde wat langer dan gepland, omdat ik goed wilde nadenken over hoe ik dit moest verwoorden. Allereerst had ik mijn ervaring met arrogantie misschien wat beter uit moeten leggen. Mensen die alleen maar arrogant zijn, en veel te overtuigd van zichzelf, zijn inderdaad erg irritant. Arogantie werkt voor mij alleen als iemand ook een beetje zelfspot heeft, en bovenal ook mens is. In spel heb ik echter een bepaalde mate van zelfverzekerdheid nodig in mijn partner, als ik me over wil kunnen geven. Ik zei
faery schreef:De dominant moet laten weten dat hij (in mijn geval vrijwel altijd een hij) meer weet dan ik, beter weet wat ik wil dan dat ik dat zelf wil toegeven, dat hij sneller is dan ik, en dat hij precies weet wat hij aan het doen is.
Ik zal een voorbeeld geven van wat ik bedoel:
*na een gesprek over mogelijke dates met andere mensen*
Dom (vriend van me, niet mijn vriend): Dus dan ga je vast hard masturberen vanavond.
ik: Mwah, waarschijnlijk wel, maar mijn vib is stuk, en daar baal ik best van.
Dom: Kom je dan langs zondag?
ik: *stilte, compleet flabbergasted*
Wij hadden het al eerder gehad over een mogelijk spel, en doordat nu opeens op te brengen, terwijl het maar semi-relevant is, brengt hij mij van mijn stuk doordat hij me een stap voor is. En direct impliceert dat er zondag wat gaat gebeuren, en dat ik dat ook wil. Hopelijk snappen jullie wat ik hiermee bedoel, een goed voorbeeld geven is best lastig, aangezien het altijd inspeelt op emoties en dat is lastig weergeven op een beeldscherm.
nimueh schreef:Jij ziet de Dom in zijn ogen, faery, ook al ziet hij dat niet altijd. En voor die Dom kun je op jouw knieën gaan. Zonder druk, zonder dwang. Omdat jij weet wie hij is, echt is, voor jou.
Uhm, nee. Zo werkt bdsm niet voor mij, zeker niet tegenover iemand waar ik normaal gesproken gelijkwaardig mee ben. Daarbij werkt het voor zowel mijzelf als mijn vriend niet als ik onder hem ga staan door onderdanig gedrag te vertonen (wat meerderen hier adviseerden). Dat past niet bij me, althans op dit moment niet. 'Fake it till you make it' is regelmatig een goede strategie, maar past niet in de relatie van mijn vriend en mij. Althans, niet vanuit mij naar hem toe, waarschijnlijk wel vanuit zijn dominantie naar mij toe.
rubyvita schreef:Gaat het om het neerzetten van een arrogante houding, of om werkelijke arrogantie?
Relevante vraag. Het gaat met name om het neerzetten van de houding. Als ik niet het idee heb dat hij precies weet waar hij mee bezig is, dat hij zelfverzekerd is in wat hij doet, kan ik me niet overgeven. En ik heb het mentale spelletje nodig om me echt subbig te gaan voelen.
Ravelijne schreef:Om terug te komen op de OP, zou het misschien werken om momenten af te bakenen dat hij er echt voor kan gaan? Dat hij je in het begin binnen een duidelijk kader als uitprobeer-subje kan gebruiken om zijn Dom-nagels op te scherpen? Misschien dat het mogelijk is om een Dom/sub dynamiek te scheppen en hem ondertussen de ruimte te geven om te experimenteren en zo zijn voeten te vinden.
Dit hebben we af en toe wel geprobeerd, maar vonden dit allebei wel lastig. Ik denk wel dat we dit weer vaker gaan doen. Sowieso een duidelijke tijd afbakenen waarop we kunnen spelen, en wanneer de dynamiek er kan zijn, als het op dat moment zo aanvoelt.
Wever schreef:Misschien oefenen op zinnetjes als "je hebt helemaal gelijk, schat"?
Dat moet ik inderdaad maar eens doen

Ik 'jump' soms veel te snel, en dat tegenhouden is best een challenge. Ach, mijn leerdoel van dit studiejaar was sowieso al 'mijn mond houden', dus dat moet ik in mijn relatie ook maar doorvoeren.
Voleuse schreef:
Mijn vraag was eigenlijk: wat wil je precies van je vriend? Wil je gewoon af en toe spelen en verder gelijk zijn, of meer naar een 24/7 toe? (Ik stel het maar even heel zwart wit

).
Ik wil (of eigenlijk, wij willen) af en toe spelen. Een 24/7 gaat voor ons niet werken, aangezien we de gelijkwaardigheid waarin we nu zitten, ook erg prettig vinden.
JerryM schreef:Je kan nu wel zeggen dat die angst bij jou (bijna) helemaal weg is, maar hij kent nog vooral dat meisje dat niet durfde, waar hij vooral beschermend naar moest zijn, waar mss wel elke poging tot verdergaande intimiteit angstig werd afgehouden*. Dat is niet zomaar om te slaan in zelfverzekerde dominantie waar jij zelfs seksueel niets meer in te brengen hebt - iets waar jij mss al wel aan toe bent, mss juist wel omdat je wilt testen of die angst wel echt weg is.
Hier sla je de spijker op z'n kop. Dat is iets wat tijd kost, en dat onderschatte ik een beetje, geloof ik. Daar gaan we het nog eens over hebben.
Praten over bdsm is voor mijn vriend en mij regelmatig moeilijk en beladen, en daardoor heel vermoeiend. We hebben afgesproken meer via mail te gaan bespreken. Dan kan ik hem niet in de reden vallen (die neiging heb ik nogal eens), en kunnen we net wat beter nadenken en formuleren dan als we erover praten. En je kan dan zelf kiezen wanneer je antwoordt, zodat we er niet supermoe van worden steeds, wat nu nog wel eens het geval is. En we gaan allebei een bdsm checklist invullen, wat een goede aanleiding is tot dieper gesprek.
Bedankt voor jullie input, dat waardeer ik zeer!