Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
- kitten
- kitten
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
Check. Die gaat mee.
@jongetje: schrijf jij het op?

@jongetje: schrijf jij het op?
- Daantje
- Contacteer:
Weet iemand waar je losse lattebodem latten kan kopen?
Ik heb een ikea bedbank die we als bank gebruiken, waar een paar laten zijn gebroken. Ikea heeft ze niet en ze zijn er niet te bestellen. Ik heb al gedacht om bij de bouwmarkt gewone timmerlatten te halen en op de juiste lengte te zagen. Maar dat zal het niet lang vol houden. Bedbodem latten zijn altijd iets gebogen.
Ik heb een ikea bedbank die we als bank gebruiken, waar een paar laten zijn gebroken. Ikea heeft ze niet en ze zijn er niet te bestellen. Ik heb al gedacht om bij de bouwmarkt gewone timmerlatten te halen en op de juiste lengte te zagen. Maar dat zal het niet lang vol houden. Bedbodem latten zijn altijd iets gebogen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- miss_meeko
Ik weet dat een kennis van mij laatst bij Beter bed, kwantum of Leen Bakker een losse lattenbodem had gekocht. Dus misschien kan je het daar eens proberen.
Edit: even op ikea.com gekeken en zie daar:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... 376/10635/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: even op ikea.com gekeken en zie daar:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categ ... 376/10635/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Heerscher-vd-nacht
Kijk ook eens in de koopjeshoek van Ikea. Daar staan over het algemeen ook wel een paar verdwaalde lattenbodems. En los daarvan kan je lattenbodems op vrij veel plaatsen kopen; leenbakker, kwantum, jysk, etc.
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
- Daantje
- Contacteer:
Een losse bodem kan ik bij ikea niet krijgen, dan moet ik een heel onderstel aanschaffen. Voor de beeldvorming: het is een ikea beddinge. Die latten hebben ze alleen als er toevallig wat in de koopjeshoek ligt. Daar ben ik al om wezen vragen. Het liefst dus gewoon een pakketje losse latten.
Gewoon zelf zagen dus op naar de bouwmarkt scheelt een hoop geld en voldoet ook prima. Jaren erop gelegen en andere dingen opgedaan. Een goed matras is dan wel belangrijk.fixertje schreef:Een losse bodem kan ik bij ikea niet krijgen, dan moet ik een heel onderstel aanschaffen. Voor de beeldvorming: het is een ikea beddinge. Die latten hebben ze alleen als er toevallig wat in de koopjeshoek ligt. Daar ben ik al om wezen vragen. Het liefst dus gewoon een pakketje losse latten.
Losse bodems kan je ook op marktplaats vinden.
- Daantje
- Contacteer:
Ik heb een klein gaatje in de bovenzijde van mijn schoen. Aan het einde van de plooi boven de tenen, komt gewoon door slijtage dus. Is zoiets een beetje op te lappen? Het zijn mijn werkschoenen, dr. Martens, en ze kunnen afgezien van dat ene gaatje nog wel even mee.
- Ravelijne
Als je zegt werkschoenen, bedoel je dan stevige stappers die niet zo mooi hoeven te zijn, of bedoel je nette schoenen die absoluut representatief moeten ogen? Als ik je omschrijving goed begrijp, moet er om het te repareren een stukje leer op of onder. Meestal kan dat niet onzichtbaar. Mijn ervaring: even rondshoppen bij schoenmakers. De een wil aan zoiets absoluut niet beginnen, de ander wil het wel proberen. Kun je meteen vragen hoe zichtbaar zo'n reparatie zou worden.
- Ravelijne
Misschien is dit ook wel een vraag voor hier: weet iemand hoe je sneller gehaktballetjes maakt? Ik ben verzot op dit recept, maar het is best een werk om van een pond gehakt middelgrote balletjes te maken. Zijn daar goeie gadgets of trucs voor?
- cinderella
Ik heb geen idee. (Kleine) gehaktballen maken is gewoon een ramp. Je zou misschien een worst kunnen rollen in de juiste dikte, die in stukjes snijden, en die dan vormen. Ik denk niet dat je het sneller zou kunnen. Hooguit grotere bollen maken, eventueel met een ijsschep/tang.
toen doet er nu niet meer toe
- Ravelijne
Oh, dat is wel een idee, ja. Met een ijsschep of meloenbolletjes ding zou het misschien wel kunnen werken om te scheppen, even aanduwen, en dan in de pan flikkeren. Het proberen waard. 

ik doe altijd:
- half om half gehakt 500 grm
- 4 beschuiten die ik vermaal
- gehakt kruiden
- siepels (uien) vaak 1 tje die in kleine stukjes snijden
- klein beetje water
- kruidnagel
dan geheel goed mengen.. kruiden net zo veel als je zelf lekker vind.. ik doe meestal in en proef dan klein stukje rauw.. gehaktbal draaien.
dan boter smelten in de pan een pakje van croma en dan lekker bakken en kruidnagel erin dan worden ze lekker bruin.. Vaak maak ik er dan ook nog jus van en laat de gehaktballen nog even 10 minutjes sudderen..
- half om half gehakt 500 grm
- 4 beschuiten die ik vermaal
- gehakt kruiden
- siepels (uien) vaak 1 tje die in kleine stukjes snijden
- klein beetje water
- kruidnagel
dan geheel goed mengen.. kruiden net zo veel als je zelf lekker vind.. ik doe meestal in en proef dan klein stukje rauw.. gehaktbal draaien.
dan boter smelten in de pan een pakje van croma en dan lekker bakken en kruidnagel erin dan worden ze lekker bruin.. Vaak maak ik er dan ook nog jus van en laat de gehaktballen nog even 10 minutjes sudderen..
- Ravelijne
Klinkt ook lekker, maar ik wil vooral van die tijdrovende tussenstap van het draaien af.