Ik kan het niet helpen maar ik heb net wel zo iets bijzonder grappigs meegemaakt bij de balie van het gemeente huis in Arnhem, waar ik was voor het aanvragen van een nieuwe identiteitskaart.
Ik trek een nummertje (je moet nl kiezen waarvoor je komt en dan krijg je een volgnummer toegewezen) en ben aan de tafel gaan zitten waar nog 1 ander persoon zat.
Even rustig aan het keuvelen en ziende dat de dames achter de balie druk met elkaar in gesprek zijn zo tussen neus en lippen opgemerkt dat ze druk zijn met de theekrans.
Aangezien ik geen haast had/heb en ik een paar bladen zag liggen over arnhem e.o. ben ik die gaan inkijken.
Vijf minuten later kwam er een andere dame binnen - die ook een nummertje trok - ging zitten - en wederom de opmerking over en weer over ambtenaren en werken (of het gebrek eraan) wat totaal niet door de dames achter de balie werd opgepakt.
Dus die vrouw staat op, loopt naar de balie en zegt, en ik quote
"Dames, ik begrijp dat jullie druk zijn met een blijkbaar belangrijk privé gesprek, maar als het niet teveel moeite is, zouden jullie dan eens op de knop willen drukken om een volgende burger te helpen?"
De dames verschoten van kleur, uitten zich in verontschuldigingen en drukten inderdaad op de knop waarmee ik meteen als eerste werd geroepen (de dame voor mij was blijkbaar vergeten een nummertje te trekken).
Maar die actie en die reactie - ik ben gniffelend opgestaan en heb mijn uiterste best moeten doen om, terwijl ik daar aan de balie sta, niet in lachen uit te barsten. Dit bevestigd zo ongelovelijk duidelijk de vooroordelen die er zijn over ambtenaren...
Wat een ongelovelijk mooie

actie