Scherpe opmerkingleonietje schreef:of je zegt dat je bezig bent om aan je sociale contacten te werken. En daardoor steeds vaker welkom bent op verjaardagen/feestjes en daar steeds meer nieuwe mensen ontmoet

Dank daarvoor

Scherpe opmerkingleonietje schreef:of je zegt dat je bezig bent om aan je sociale contacten te werken. En daardoor steeds vaker welkom bent op verjaardagen/feestjes en daar steeds meer nieuwe mensen ontmoet
Denk jij dat homoseksuelen door hun ouders op straat gezet worden omdat ze het verkeerd brengen? Nee, het is niet de manier waarop je het brengt. Ouders zouden moeten willen dat hun kind gelukkig is, maar ouders zijn helaas niet perfect. Ouders kunnen ook fouten maken, ouders kunnen ook kortzichtig zijn en ouders kunnen hun kind laten vallen als ze vinden dat hun kind foute keuzes maakt. Betekent niet dat dat goed is, maar dat is wel de realiteit.justes schreef:is dat ook niet de manier waarop je het brengt? ouders willen toch het beste voor hun kind en als ze zien dat je gelukkig bent. Ik zie dat met mijn ouders ook. Nee, ze vinden het niet leuk dat ik met bdsm-partners thuiskom. Maar toch staan ze vierkant achter me.
Nou, in zulke extreme gevallen zal het inderdaad weinig uitmaken. Maar in zijn algemeenheid betekent dat nou ook weer niet dat de manier waarop je het brengt volstrekt irrelevant is.Sabrina schreef: Denk jij dat homoseksuelen door hun ouders op straat gezet worden omdat ze het verkeerd brengen? Nee, het is niet de manier waarop je het brengt.
Zeker is wel dat mijn broer geheel voldoet aan de verwachtingen van mijn ouders; in elk geval waar het gaat m.b.t. schoolopleiding en carriëre en derhalve nu een goed betaalde baan heeft. Waarschijnlijk heeft dat het voor mijn ouders gemakkelijker gemaakt om óók zijn homoseksualiteit te accepteren...justes schreef:is dat ook niet de manier waarop je het brengt? ouders willen toch het beste voor hun kind en als ze zien dat je gelukkig bent. Ik zie dat met mijn ouders ook.
Dat was nog in een periode dat ik best wel veel verwachtte m.b.t. SM.kitten schreef:met keilbouten... Ja, dat is wellicht opgevallen ja... Is weer eens wat anders dan een vergeten, rondslingerend zweepje, een heel fokking Andreaskruis!
dat realiseer ik me best, maar je continu maar af moeten vragen of je ouders het wel weten, wat ze dan precies weten en steeds maar leugentjes om bestwil te moeten verzinnen is ook niet makkelijk. Daar komt bij dat dbj geen klein kind meer is, maar een volwassen man die al lang en breed zijn eigen leven leeft en nu toch ook al niet een al te beste verstandhouding met zn ouders heeft. En dan is het idd kiezen.... of zelf altijd moeilijk doen en je eigen leven steeds maar wegcijferen ten gunste van je ouders, of jezelf eens voorop stellen en je ouders laten kiezen tussen wel of niet accepteren.Sabrina schreef:En dan riskeer je het dat je ouders het niet willen weten, het niet accepteren, en de band met je ouders dus naar de klote is. Het is niet zo makkelijk als jij 't nu neer lijkt te zetten, phedre.
1) Tot bloedens toe is lang niet altijd waargerrie schreef: dat je als ouder moet accepteren dat je kind zich (tot bloedens toe) laat slaan, vernederen en gebruiken.... Dat is nogal wat hoor!