heet van de "naald"
Re: heet van de "naald"
ik was dus gister in het amc ziekenhuis waar ze eerst wat bloed afnamen om te testen en later voor een ct scan van mijn hart een infuus plaatsten.
beide keren werd de huid vooraf ontsmet.
en dat heeft toch niets te maken met wat wever net verteld dat ze het bij de bloedbank doen zodat een krijger van het bloed geen narigheid naar binnen krijgt.
voor de bloedafname zou het nog op kunnen gaan dat ze schoon bloed nodig hebben om te testen, maar bij een infuus voor contrast vloeistof lijkt me dat niet de rede.
was alleen veel te moe van de medicijnen die ik vooraf de scan moest slikken om er een gesprek over te voeren.
maar ze doen het vast niet voor de lol.
dus ik blijf wel ontsmetten, baad het niet schaad het ook niet he en sja een flesje alcohol is zo duur niet.
ff een off topic note: want ik sta er ff niet bij stil dat vele dm niet lezen en dus niet weten waarom de hart scan gemaakt werd en wel eens kunnen schrikken.
dit was puur uit voorzorg omdat er bij mij in de familie op jonge leeftijd hart klachten voorkomen.
beide broers hebben het en dus wouden ze mij uitvoorzorg onderzoeken en hebben mij gevraagd om mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek hier over.
het onderzoek had ik al gehad, mijn bloeddruk en cholestrol enzo is goed bloedwaardes ook maar met een kleine afwijking in het eiwit s.
en dus wouden ze mijn bloed nog een keertje testen en voor de zekerheid omdat ik rook en een beetje overgewicht heb en door mijn ziekte niet kan sporten wouden ze uit voorzorg die ct scan maken voor het geval er iets stiekum sluimert.
de uitslag komt pas over een poos, maar ze hebben me na de scan niet gelijk gehouden in het amc dus het zal allemaal wel loslopen.
groetjes
beide keren werd de huid vooraf ontsmet.
en dat heeft toch niets te maken met wat wever net verteld dat ze het bij de bloedbank doen zodat een krijger van het bloed geen narigheid naar binnen krijgt.
voor de bloedafname zou het nog op kunnen gaan dat ze schoon bloed nodig hebben om te testen, maar bij een infuus voor contrast vloeistof lijkt me dat niet de rede.
was alleen veel te moe van de medicijnen die ik vooraf de scan moest slikken om er een gesprek over te voeren.
maar ze doen het vast niet voor de lol.
dus ik blijf wel ontsmetten, baad het niet schaad het ook niet he en sja een flesje alcohol is zo duur niet.
ff een off topic note: want ik sta er ff niet bij stil dat vele dm niet lezen en dus niet weten waarom de hart scan gemaakt werd en wel eens kunnen schrikken.
dit was puur uit voorzorg omdat er bij mij in de familie op jonge leeftijd hart klachten voorkomen.
beide broers hebben het en dus wouden ze mij uitvoorzorg onderzoeken en hebben mij gevraagd om mee te doen aan een wetenschappelijk onderzoek hier over.
het onderzoek had ik al gehad, mijn bloeddruk en cholestrol enzo is goed bloedwaardes ook maar met een kleine afwijking in het eiwit s.
en dus wouden ze mijn bloed nog een keertje testen en voor de zekerheid omdat ik rook en een beetje overgewicht heb en door mijn ziekte niet kan sporten wouden ze uit voorzorg die ct scan maken voor het geval er iets stiekum sluimert.
de uitslag komt pas over een poos, maar ze hebben me na de scan niet gelijk gehouden in het amc dus het zal allemaal wel loslopen.
groetjes
Kan iemand een aanbeveling doen voor het type naald dat je het best kunt nemen bij gebruik op tepels en opperhuid van de borst? Kun je dan liever de wat dunnere gebruiken? Weet iemand daar ook het type aanduiding van?
Dikte wordt aangegeven via een matentabel (nl gauge) - hoe lager het cijfer, des te dikker de naald. Vaak worden er ook met kleurtjes gewerkt (roze is vaak een optreknaald, groen bv intramusculaire inspuiting en dus dunner dan roze ) - maar ga hier niet op af, want de kleurtjes durven al wel eens verschillen van leverancier tot leverancier. Hou je aan de gauge-maten en je weet perfect wat je in handen krijgt.Kiyan schreef:Weet iemand daar ook het type aanduiding van?
- Mack
En gauge is dan weer een Amerikaans systeem waar bij je telt hoeveel naaldjes (in dit geval) in een inch gaan.
Rare jongens die Amerikanen.
Rare jongens die Amerikanen.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Kiyan, zo dun mogelijk
Waarom willen mensen toch met naaldjes spelen?? Enge mensen :S
Inmiddels weet ik dat je een dun naaldje niet hoeft te voelen, maar net zo goed wél kunt voelen. Dat ligt ook aan de bui van de Dominant. En de plaats.
Offtopic: gekke gasten die Dominanten eigenlijk.... Als je vraagt: ah toe, wil je het alsjeblieft beetje zachtjes doen vandaag? Dan doen ze gewoon hun ding, alsof het niks uitmaakt wat je zegt, alsof ze je niet eens horen! Hun spel, hun plezier....
Vraag je daarentegen: goh, vandaag wil ik het wel voelen. Denk dan maar niet dat ze het zachtjes zullen doen!! nee, dan ineens horen ze wél wat je zegt en vraagt....commentaar mag dan weer niet, want ineens willen ze jou zo'n groot plezier doen. Rare ene wezens

Waarom willen mensen toch met naaldjes spelen?? Enge mensen :S
Inmiddels weet ik dat je een dun naaldje niet hoeft te voelen, maar net zo goed wél kunt voelen. Dat ligt ook aan de bui van de Dominant. En de plaats.
Offtopic: gekke gasten die Dominanten eigenlijk.... Als je vraagt: ah toe, wil je het alsjeblieft beetje zachtjes doen vandaag? Dan doen ze gewoon hun ding, alsof het niks uitmaakt wat je zegt, alsof ze je niet eens horen! Hun spel, hun plezier....
Vraag je daarentegen: goh, vandaag wil ik het wel voelen. Denk dan maar niet dat ze het zachtjes zullen doen!! nee, dan ineens horen ze wél wat je zegt en vraagt....commentaar mag dan weer niet, want ineens willen ze jou zo'n groot plezier doen. Rare ene wezens

ik heb ze dus écht wel gevoeld zaterdag hoor!! dat zat echt niet alleen maar tussen mijn oren (tenzij je lijntje van oor tot oor via voetzolen trekt..)
Phedre, ik heb beide gemerkt.
De eerste keer deed hij het zo behoedzaam dat ik werkelijk niks voelde! De keren daarna namen toe in gevoeligheid, terwijl ik niks tussen mijn oren had zitten qua naalden-angst.
Teon een keer wél heftig en sindsdien zit grootste angst in mijn hoofd
Al is het geen Harde grens geworden om met naalden te spelen. Ik wil wel dat de ander beetje rekening met me houdt en weet dat ik ergesn wél bang voor ben.
Ik gellof ook niet dat het bij jou tussen je oren zit. eerder die avond hoorde ik je ook nog vanalles zeggen over naalden en piercings enzo...dus nee, dit was echt wel even anders! Bewijs zijn de foto's
De eerste keer deed hij het zo behoedzaam dat ik werkelijk niks voelde! De keren daarna namen toe in gevoeligheid, terwijl ik niks tussen mijn oren had zitten qua naalden-angst.
Teon een keer wél heftig en sindsdien zit grootste angst in mijn hoofd

Al is het geen Harde grens geworden om met naalden te spelen. Ik wil wel dat de ander beetje rekening met me houdt en weet dat ik ergesn wél bang voor ben.
Ik gellof ook niet dat het bij jou tussen je oren zit. eerder die avond hoorde ik je ook nog vanalles zeggen over naalden en piercings enzo...dus nee, dit was echt wel even anders! Bewijs zijn de foto's

fotos van de naalden in mijn rug, staan in agenda topic over 27 feb
....dit is....appart....hmmm denk dat ik dit topic pas weer ga lezen na vrijdag anders durf ik iet meer....
*rilt*
*rilt*
Het is vrij zeker dat ik ze volgende week nodig ga hebben. Die naalden dan hè..
Ziet er goed uit phedre
Ziet er goed uit phedre

Zeg brabbel.. Hoe was het afgelopen vrijdag? Nog iets gedaan met naalden?
kiyan...het lijkt mij al volgende week...
Heb je nog wat gedaan met naalden? Zoja, wat?? Hoe ging het? Voor herhaling vatbaar?
Heb je nog wat gedaan met naalden? Zoja, wat?? Hoe ging het? Voor herhaling vatbaar?
nee ging nie door, 7th werd ziek
dus we doen het een andere keer...wanneer weet ik nog niet. momenteel weet ik ff niks :S

Ik voelde me heel rustig en was vastbesloten.. Ik had me goed voorbereid. De nodige voorzorgsmaatregelen getroffen. Had de spulletjes die ik nodig had netjes klaargelegd, de huid ontsmet etc.. Ik heb uiteindelijk een middenmaatje gekozen. Toch best flinke voor zo’n eerste keer. Mijn meisje daarentegen was best angstig en trillerig. Ze wist dat het nu zou gaan gebeuren en dat er geen ontkomen aan was. Ondanks de bibbers wist ik haar gerust te stellen en plaatste 1 (schrik, kreet!!) voor 1 de naalden. Ze durfde pas te kijken nadat de naalden er in zaten.. Ze schrok er toch wel van. Ze had namelijk niet verwacht dat de naalden dwars door haar tepels zouden gaan. Ik had haar vooraf geblinddoekt en kreeg zo een heel zuivere reactie van haar. Wat een prachtig gezicht was dat. Temeer omdat ik vlak daarvoor haar borsten flink had opgebonden en er bij het uithalen van de naalden door de druk op de tepels wat druppeltjes bloed vloeide.. Op het maagdelijk wit kanten gordeltje dat ze voor mij had aangetrokken.. Awww..... m'n meisje..