heet van de "naald"

Gesloten
colet

heet van de "naald"

Bericht door colet »

Vanavond kwam ik weer iets tegen op WS, al eerder over nagedacht en nu open ik dan toch een topic erover.
Ben jij wel eens door het oog van de naald gekropen?

Hoe zit dat met naaldenspel?
Vinden de meeste mensen dat 'eng' en 'ieks'?
Is dat het eerste wat je invult als NEE-grens op je sublijst? Of zet je er direct een 5 achter?
En spelen met naalden zit heel erg in je hoofd. Dat is voor de meesten ook niet hun dagelijkse ding.
(nouja, niet dat ik elke dag geslagen wordt ook, of rondloop met knijpers op onhandige plekken...)
En waar moet je opletten? Kan iedereen het doen? Of moet je een workshop volgen?
En wat is de 'kick' voor een Dom om te spelen met naalden?

Naar aanleiding van andere post: wat is een electrisch naaldje? Is dat een naaldje waar je stroom opzet? En lieve help....eh....dat, dat kan toch niet zomaar??

Zelf zou ik bepaalde plekken van mijn lijf echt wel willen ontzien. *pakt viltstift en schrijft NEE op die delen*
Dat zal dan heus wel echt waar, allemaal in mijn hoofd zitten, maar pijn op sommige plekken :icon_sad: of het idee dat die plekken pijn zouden gaan doen :icon_sad: ....doe mij maar niet.
Ik heb niks met pijn. Zeker niet onnodig. En straks gat het 'daar' juist mis.... :shock:
En electrisch? Dat is de overtreffende trap! Ieks, alleen al bij het idee :oops: nee Nee NEEHEE

Kortom, hoe staan jullie er tegenover? En heb je het wel eens gedaan, hoe was die ervaring?
Bitemarks

Re: heet van de "naald"

Bericht door Bitemarks »

Naalden zijn leuk! Maar ik zou als onervaren naaldenprikker, niet zomaar wat gaan doen.
Er zijn een paar dingen waar je om moet denken als je met naalden werkt. Geen van die dingen is heel ingewikkeld.
Zelf heb ik uitleg gehad als sub. Daaruit blijkt dan vrij snel wat er wel en niet kan. En waar wel en waar niet.

Elektrische naalden ken ik niet, maar lijkt me wel een grappig en maf gevoel... ben eigenlijk wel benieuwd hoe naalden en elektriciteit te combineren zijn :)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
colet

Bericht door colet »

Kan ik eerst verdoofd worden voordat ooit iemand mij bejaagd/belaagd met een naald, please!

Volgens mij kan dat haast niet gecombineerd worden! Je moet dan via metaal laten geleiden, en dan heb je zelf als Dom toch ook... Alhoewel :confused: Er zijn van die spier/zenuwonderzoeken waarbij een orthopeed je aanprikt en licht schokje geeft om te zien of bijvoorbeeld je vingers wel gaan bewegen of je vinger gaat dan zo van die trillinkjes geven...terwijl arts in je pols prikt.
Is dat dan zo'n electrisch naaldje?

En waarom, waarom moet dat woord verkleind worden?? In mijn gedachten nemen ze namelijk soms grote vormen aan!
wolfje1

Bericht door wolfje1 »

Als er ooit iemand met een naald mijn richting op komt , schiet ik in mjn gympie,s en ga op de loop, moet er niet aan denken

wolfje
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Je lichaam geleidt ook. Bij electroplay kun je de contacten (meestal in de vorm van pads of klemmetjes) op twee willekeurige plekken op het lijf zetten en de stroom zoekt de kortste weg ven 't ene naar het andere punt.

Zet je ze bijvoorbeeld bij iemand tien centimeter van elkaar op z'n onderarm, dan voel je het ook alleen maar in dat gebied van tien centimeter. Fysiotherapeuten gebruiken een dergelijke methode inderdaad om verlamde spieren in beweging te krijgen.

Als je de pads echter op beide voetzolen plakt zoekt de electriciteit ook de kortste weg door een geleidend gebied, wat in dat geval dus dwars door je kruis heen gaat.

Om die kunstgrepen met naalden te combineren kun je de klemmetjes gewoon op de naalden zetten. Heb ooit eens iemand gekend die totaal niets met naalden had (haar ma zat in de verpleging en ze speelde al van kindsbeen af met die dingen). Toen heb ik er twee aan weerszijden van haar tepel ingebracht en er vervolgens stroom opgezet.

Sindsdien denkt ze heel anders over naalden :)

F.
JJV

Bericht door JJV »

.. enige ervaring die ik met naalden hèb .. was acupunctuur die ik zelf een tijdje gehad heb
(en die me blijkbaar geholpen heeft m'n reis/motion sickness wat te beteugelen)

wat ik begrijp is dat als je acupunctuur naalden onder stroom zet .. je de zenuwen nog méér stimuleert .. met de nodige.. gevolgen

overigens ben ik sinds die acupunctuur me ook sterk bewust van de 'banen' door je lijf.. zodat ik zelf niet zo snel met naalden zou gaan prikken in deze of gene.
(een acupunctuur naald op je knie .. of zelfs buik.. 'voel' je tintelen in bv je tenen... zit me even iets te veel theorie achter om er zelf mee te gaan klooien)
~\v/~
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

En dat van die banen zou ik nou graag nog eens willen leren. Want je kunt daar natuurlijk ook heel handig ge(mis?)bruik van maken als je je subje aan het prikken bent :)

En naalden combineren met TENS heeft ook zeker wel iets... komt de energie eens van binnenuit :D
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
donderstraaltje

Bericht door donderstraaltje »

@colet: ik doe met je mee, naalden zijn NEEEEEEEEEEEE (en die mannen hier zijn grote engerds blijkbaar. :icon_confused:
ericadventure

Bericht door ericadventure »

Het lijkt mij onnodig dat ik nog zeg dat ik hier iets mee heb :twisted: :twisted: Hoe dan ook weesa je bewust van waar je mee bezig bent. Enige bassiskennis is handig en niet overbodig. Met die bassiskennis kan er bijna niets misgaan maar net zoals zepenspel, bondage blijven er risico's aanwezig. Wat betreft electrisiteit is het niet anders dan de pads of klemmetjes die je gebruikt alleen is het gevoel weer heeeeel anders en dat kan leuke effecten geven :twisted: Ook hier geld weer gezond verstand gebruiken!!!
Tigerlily

Bericht door Tigerlily »

Naalden tja, hihihih beroepsmatig vind ik het leuk om mensen een prik te geven :twisted: .
maar ik ben zelf niet zo'n fan om geprikt te worden, hihihi.
Zo lang ik degene ben die prikt is er niks aan de hand, zelf geprikt worden vind ik minder.
denk dat dat komt door het oefenen op school met het injecteren enzo, dat een klasgenoot die mij prikte zo hard bibberde met de naald in mijn arm,

Maar toch ben en blijf ik er nieuwsgierig naar net als electro enzo
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Hmmm nog geen ervaring tijdens een spel, maar ben zeker geinteresseerd. Zowel om te doen als om een keer te ondergaan, maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik best wat piercings en tattoeages heb. Allebei gebeurd met naalden en ook nog best grote (in geval van piercings) of met meer tegelijk (in geval van tattoeage). Daarbij baal ik bij mn piercings altijd dat ik niet mee kan kijken.

Dus ja voor mij is het wel wat, dat er ook nog een beetje bloed bij komt kijken vind ik juist wel erg leuk (ja ik weet het ben een beetje raar).

Over electro met naalden, geen idee heb sowieso nog nooit met electro gespeeld, dus durf daar nog niets over te zeggen
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

ik copieer ff lui een stukje van mijn site:
Naalden zijn erg leuke speeltjes maar wel iets waar je voorzichtig mee moet zijn .
Zolang je de naald niet recht op in de huid prikt dit niet zomaar kwaad .
Waar je op moet letten is :
dat je de b,b,b,b's in de gaten houd dit staat voor buitenste ,bovenste ,billen en benen .

Je mag dus nooit naalden op die plaatsen gebruiken omdat daar vlak onder de huid een grote spier loop .

Prik ook niet op de plekken waar grote bloedvaten en zenuwen dicht onder de huid liggen .

Om er achter te komen waar je wel kan prikken :
Verdeel je b.v het bovenbeen daarom in viervakken en dan weet je dus dat je niet in het buitenste , bovenste deel mag prikken ..

Ga ook geen naalden gebruiken op plekken waar veel zenuwen lopen , Dus niet door de tepel zelf , en niet door de clit en venus heuvel .o.a

Bij o.a deze lichaamsdelen liggen de zenuwen oppervlakkig .

Wil je toch een naald in de borst prikken doe dat dan door het tepel hof en NIET de tepel zelf , een goede piercer gaat ook niet door de tepel zelf , maar door het tepel hof !

Het prikken van de naalden is vrij eenvoudig als je maar oplet dat het gleufje in de naald naar boven wijst ( dus het punt naar beneden )
Zodat de naald vlak de huid in glijd en niet diep gaat .
Uiteraard geeft de huid wat weerstand maar das een kwestie van voorzichtig doordrukken .

Let wel op !
Gebruik een naald maar 1 keer ook bij 1 en het zelfde persoon .
Omdat er een soort laagje over de naald zit waardoor hij makkelijker de huid in gaat bij schoonmaken van naalden en of het prikken gaat dit laagje weg en word de naald stroef.

En echt hygienisch is het niet , want er blijft altijd wel een stukje huid in de naald achter , want deze zijn hol.

Gebruik ook altijd handschoenen i.v.m hiv en/of andere ziektes .

En maak de huid goed schoon met alcohol voordat je gaat prikken

De dikte in mm , van de naald word aangegeven door de kleur van het kunststof stukje aan de naald, dit wil nog wel eens verschillen per fabrikant dus hier kan ik geen voorbeeld van geven .

Maar ik zelf gebruik het liefste de groene naalden van 0,8 mm .

Die zijn niet zo overdreven dik , en zijn makkelijker in te brengen.

Denk nou niet ik neem een dikkere want dan is het effect groter , want das niet zo .

Een dunne naald geeft het zelfde gevoel als een dikkere.

Een dikkere naald is gewoon lastiger aan te brengen , zeker bij iemand met een dikke stevige huid .

Er zijn ook handige klemmen te koop om de huid mee vast te pakken als je wil prikken dit is veiliger ivm gevaar jezelf te prikken .
Hoe deze tangen heten ik heb geen idee dat zoek ik nog eens op maar weet wel dat ze door piercers gebruikt worden en online te koop zijn..

Mocht het voorkomen dat je jezelf wel prikt ga dan gelijk naar een arts en haal een prik tegen hepatitus .
( tegen hiv is er geen prik )
Dus zorg dat je jezelf nooit prikt met zelfde naald als die je net in je sub heb gebruikt.

Gebruik ook altijd een naalden container , ik zie wel eens mensen de naald terug stoppen in de dop om ze dan daarna weg te gooien .

Maar dit is erg link aangezien je dan juist de kans loopt dat je jezelf prikt .

Dus gooi ze gewoon in een container!!

Deze kan je net als de naalden kopen bij de apotheker en als hij vol is kan je hem daar ook weer inleveren tegen een nieuwe.

Want net als met alles safety first en volg mijn eerder gegeven raad op !.

Ga je experimenteren met naalden of wat dan ook zorg dan dat je goed begeleiding heb en denk niet ik ben te dominant om hulp te vragen .

Want hulp vragen bij dingen waar je nog niet veel af weet ,heeft daar geen drol mee te maken , wel met het gebruiken van een gezond verstand. en het laten zien van verantwoordelijkheids gevoel .

Dus ik raad je aan een workshop te volgen . en dat hoeft niet perse bij mij , maar zorg wel dat het iemand is die weet waar hij/ zij mee bezig is .

beter safe dan sorry
ter aanvulling: ik plaats de naalden dus ook niet rechtop omdat je met accpunctuur goede dingen kan doen.
maar aangezien ik geen accpuncturist ben, hou ik me daar verre van.
simpel weg , omdat als je goede dingen kan doen met een naald op de juiste plek plaatsen, je ook slechte dingen kan doen door ze op een verkeerde plek te plaatsen.

men zegt wel eens de arts prikt ook rechtop, maar die prikt je zo omdat hij/zij iets wil toevoegen aan je lichaam.(inenting of weet ik veel wat)
in de bdsm is dat in de regel niet het geval.
daarbij als je de naald rechtop zet , zit er niet zoals bij een arts een spuit aan die de opening van de naald afsluit.
en dus zou het vuil door de naald zo je huid in kunnen gaan.

p.s hoe kom ik aan die info?
heel simpel, ik heb voor ik jaren terug met naalden ging spelen overleg gehad met een arts en ervaren naalden gebruikers in de bdsm.

wat electro en naalden betreft dat is een geweldige combi :D
dat doe je vrij simpel door electro klemmen van je tens op de naalden te plaatsen.
of een pad over de naald heen.
let wel gebruik hier voor wel bipolaire klemmen zeker in de beurt van het hart.

groetjes
MrsLolSMurfin

colet schreef:
En wat is de 'kick' voor een Dom om te spelen met naalden?
het heeft voor mij verschillende kick's.

1 als de sub bang is voor naalden en het uiteindelijk toch laat doen, dus hij overwint zijn angst voor mij. dat geeft een giga kick

2 john is zeker niet bang voor naalden, dus kick een gaat bij hem niet op.
maar dat ik letterlijk zijn lichaam met een naald binnen dring waar eigenlijk geen opening is geeft een hele aparte kick, die erg lastig te beschrijven is.
colet schreef:
Zelf zou ik bepaalde plekken van mijn lijf echt wel willen ontzien. *pakt viltstift en schrijft NEE op die delen*
Dat zal dan heus wel echt waar, allemaal in mijn hoofd zitten, maar pijn op sommige plekken :icon_sad: of het idee dat die plekken pijn zouden gaan doen :icon_sad: ....doe mij maar niet.
geprikt worden met een naald doet niet echt veel pijn, het is als je goed geprikt word maar een klein prikje.
( heb bij mezelf wel eens een naald laten plaatsen, toen ik een vriend les gaf in het gebruik van naalden maar we geen "slachtoffer"in de buurt hadden en bij jezelf plaatsen is lastig en dusmocht het op mijn arm)
daarbij is het wel van belang dat de naald trefzeker en niet haperent word geplaatst.
kortom de een naalden spel is idd veel meer geestelijk dan dat het echt pijn doet
als je de juiste plaatsen aanhoud.
een naald door een eikel of clit zal veel pijnlijker zijn en dat kan je wel een keertje doen.( als je bereid bent de risico's te dragen)
maar zeker niet heel vaak, simpel weg omdat elke prik van een naald een littekentje achterlaat en een litteken is gevoelloos.
dus zou je heel vaak door een clit prikken kan deze vol littekens komen en dus gevoelloos worden.
daarbij moet men er rekening houden dat de clit net zoveel zenuwenuiteinden bevat als een eikel maar dan op een veel kleiner oppervlakte.
colet

Bericht door colet »

Juist omdat het zulke verschillende reactie's oplevert als je het erover hebt, zowel binnen de BDSM als 'gewoon 'nilla' leven, daarom gooide ik het in de groep.

Nu posten er meerdere mensen dat ze weg zouden rennen, mannen eng vinden (persoonlijk denk ik daar anders over ;)), of dergelijke uitlatingen, maar zou je dat ook echt? Betekent dat dat je het écht niet wil? Of dat je het eng vindt, maar een Dom met enige naaldenkennis wél jou als plezierig slachtoffer mag gebruiken? Meeste Dominanten schijnen het fijn te vinden hun sub beetje extra angst aan te jagen, hun grenzen te zoeken, het ze laten dooorstaan voor hun Dom....

Ericadventure, het is niet ón-nodig om te zeggen dat je hier wat mee hebt. Ik zag nergens een voorsteltopic :twisted:
En basiskennis klinkt leuk en aardig. Waar doet iemand basiskennis op? Er lezen hier genoeg mensen mee, ook mensen die misschien wel willen maar nog niet de kennis hebben. Waar vind je die?
Ik neem toch aan dat alleen lezen van een site niet genoeg is? Of wel? Is praktijk horen, zien en doen niet beter? Ja, natuurlijk is er altijd een eerste keer, maar die onder begeleiding doen is wellicht beter??
En (er borrelen meer en meer vragen op bij mij :oops: ) misschien domme vraag, maar waarom gebruikt iedereen naalden en niet een doosje spelden die je extra schoonmaakt?

MrsLolSmurfin, zelf heb ik nauwelijks een naaldje ooit zo dichtbij bekeken, maar prikken met gleufje naar boven :confused: Dat zie je toch niet??
Ik heb pakweg een jaar geleden mijzelf moeten prikken tegen trombose (na een operatie) dat vond ik niet leuk!! Doodeng!! elke dag opnieuw bleef het niet leuk! Oke, die moest rechtop in huid van buik, dus ik hoefde geen gleufje te kunnen onderscheiden, maar als dat wel zo was, had ik dat nooit kunnen zien!

Denk wel dat prikken op bepaalde delen vooral in mijn hoofd zit. Dat wéét ik ook allemaal heus wel, maar wil nog altijd niet zeggen dat ik sta te springen om het te ondergaan.
Geruststelling voor wolfje: ik zou niet wegrennen. En donder, ik vind mannen héérlijk! En soms héérlijk eng! Nouja de ene wel wat meer dan de ander :oops:
MrsLolSMurfin

colet schreef: En basiskennis klinkt leuk en aardig. Waar doet iemand basiskennis op? Er lezen hier genoeg mensen mee, ook mensen die misschien wel willen maar nog niet de kennis hebben. Waar vind je die?
Ik neem toch aan dat alleen lezen van een site niet genoeg is? Of wel? Is praktijk horen, zien en doen niet beter? Ja, natuurlijk is er altijd een eerste keer, maar die onder begeleiding doen is wellicht beter??
ik heb die basis kennis dus van artsen en ervaren bdsmers.
en ben onder begeleiding de eerste naalden gaan plaatsen.
dat stuk wat ik eerder posten komt van mijn site dus daar vind je het o.a.
in dat stuk raad ik mensen ook al aan, om het niet alleen met de theorie te gaan doen.
althans niet als je gelijk in een mens wilt prikken, je kan ook eerst oefenen op iets anders.
maar zelfs dan zou ik je aanraden de eerste naalden in een mens onder begeleiding te doen.
toen de avsh nog een pand had gaf ik geregeld workshops ook over naalden.
tijdens de workshop kregen alle koppels tegelijk de theorie te horen enz.
maar voor het echte prikwerk nam ik elk koppel apart, sloot de gordijnen van de speel vloer, zodat men zonder aagies rustig en onder begeleiding hun eerste naalden konden plaatsen.
en zo kon ik ook goed op de kleine details letten en kregen de deelnemers alle aandacht die nodig is.
in de nieuwe ruimte in zaandam heb ik nog geen workshops gegeven, maar dat komt wel weer.
dus als er animo is roep maar ;)
maar doe je het liever het niet in een groep, maar prive mag je mij er ook altijd naar vragen,heb thuis ook wel prive bondage les gegeven.

colet schreef:
MrsLolSmurfin, zelf heb ik nauwelijks een naaldje ooit zo dichtbij bekeken, maar prikken met gleufje naar boven :confused: Dat zie je toch niet??
ja wel hoor kijk maar heel goed naar de prik kant van de naald.
pak desnoods als je alleen hele kleine naaldjes als voorbeeld hebt een vergrootglas.
daar zie je een kleine opening in gleuf vorm, dit gleufje moet dus naar boven wijzen als je prikt.
zodat de naald zich niet de diepte in graaft als je prikt, maar mooi recht/plat door de huid gaat.
Gesloten