Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
oeps2

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door oeps2 »

k heb ongeveer 7 jaar in de waan geleefd
idd best wel heftig
maar waar een deurtje dicht gaat .. gaat ook een deurtje open ..
vrijheid blijheid zeg maar
:)
oeps2

Bericht door oeps2 »

maar vraagje aan kit
jij hebt toch een hele meut welpjes ?
ik weet niet hoe oud je bent hoor maar wil je dr echt nog meer ?
kitten

Bericht door kitten »

Je bedoelt dat ik niet kies voor sterilisatie? Daar heb ik meerdere redenen voor:

- Mirena is betrouwbaarder
- Met Mirena word ik niet meer ongesteld, met sterilisatie wel weer
- Voor Mirena hoeft er niet in me gesneden te worden
- Mirena is eenvoudiger terug te draaien dan een sterilisatie

Dat zijn voor mij de redenen om Mirena te verkiezen boven sterilisatie. Maar zoals je ziet, opties open houden staat er inderdaad wel bij, ja. Ik heb geen kinderwens, maar zeg nooit nooit. Ik ben 33 trouwens.
oeps2

Bericht door oeps2 »

ieder zn eigen ding tuurlijk

maar ik ben zoo blij dat ik daar niet meer over na hoef te denken
geen hormonen meer in mn lijf hoef te proppen
normale cyclus is echt heel fijn .. ik voel me sinds ik nix meer gebruik veel vrouwelijker op de een of andere manier

maar 33 tsja das nog wel jong dan ....
kitten

Bericht door kitten »

Ik kan me dat psychologische effect van je vrouwelijker voelen wel voorstellen, maar voor mij weegt dat toch ruim niet op tegen het wonder van niet-ongesteld worden. :mrgreen: Geen troep, geen pijn en ongemak, dikke yay.
mej.s

Bericht door mej.s »

Ondanks mijn Mirena blijft de menstruatie. Elke 23/24 dagen 7 dagen lang. Het is wel een heel stuk minder. Dus niet bij iedereen gaat het weg!

De Mirena heeft geen negatieve invloed op mijn libido zoals de pil dit wel had. Dit was een echte libido killer.
cinderella

Bericht door cinderella »

Ik gebruik nu al jaar een mirena, maar ben nog net zo regelmatig ongesteld als voor de pil. Wel was ik in het begin een stuk heviger ongesteld, vergelijkbaar als voor ik begon met de pil.
toen doet er nu niet meer toe
kitten

Bericht door kitten »

Ja, klopt hoor. Volgens mij blijft 1/3e van de vrouwen gewoon ongesteld worden. Maar het waren ook *mijn* argumenten om Mirena te (blijven) gebruiken en ik ben wel een van de lucky bitches die niet meer ongesteld wordt, dus voor mij weegt het mee.
Illustra

Bericht door Illustra »

kitten schreef:- Met Mirena word ik niet meer ongesteld.
Echt waar? Ik heb ook een Mirena en mijn menstruatie is helemaal op hol geslagen sinds ik het onding heb. 4 dagen menstrueren, 2 dagen niet, 4 dagen menstrueren en ga zo maar door.....en nooit geen buien gehad of pijn tijdens menstruatie en nu ineens wel.

Moet volgend jaar vervangen worden en ben nu ernstig aan het overwegen om het helemaal te laten verwijderen.....alleen is er geen fatsoenlijk alternatief :(
kitten

Bericht door kitten »

Mja, bij 4 dagen op, 2 dagen af zou ik het ook rap heroverwegen! :shock:
avelon

Bericht door avelon »

Ik heb ook de keuze gemaakt voor de mirena.
zelfde redenen als kitten als zegt niet meer ongesteld. al moet ik zeggen dat ik daar nog steeds op zit te wachten heb hem nog niet zo heel lang het wordt wel aanzienelijk minder moet ik zeggen.

niet meer de angst van sh*t pil vergeten.. ben daar echt een doos in.

Maar kan iemand van jullie mij antwoord geven op de volgende vraag.. met de prikpil blijf je dan ook menstrueren of is er dan ook de mogelijkheid dat deze verdwijnt.
vriendje lief voelt namelijk de mirena wel zitten namelijk.
Maar wil hem er pas uit laten halen op het moment dat ik een goed alternatief. dat ik niet meer ga menstrueren ..
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik heb de prikpil gehad en ik was toen idd. niet meer ongesteld. Maar ik vond m persoonlijk niet prettig want ik had er veel bijwerkingen van, en ja, je kunt m niet meer eruit halen, dus daar zit je dan 3 maanden mee :P. Maar als je niet gevoelig bent voor bijwerkingen is het misschien wel een goede optie.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
avelon

Bericht door avelon »

Daar zit ik dus ook een beetje mee. pil opzich niet gevoelig voor geweest kwam er alleen heel veel van aan honger gevoel dat soort dingen.
Humeur speelden ook nog wel eens parten.

moet zeggen dat ik dat nu niet meer heb... *twijfel*
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Implanon is nog altijd een goed alternatief voor mirena hè :). Qua veiligheid vergelijkbaar (allebei vele malen veiliger dan pil of condoom), je hoeft er ook nooit aan te denken en je bent drie jaar safe, zonder er omkijken naar te hebben. En een voordeel: plaatsen doet geen pijn! :mrgreen:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
aimée

Bericht door aimée »

Ik heb mirena spiraal, in 2012 moet er een nieuwe in... Plaatsen doet idd geen zeer.. maar als ze je baarmoeder gaan meten tja toen moest ik wel ff slikken.

Nu heb ik hem dus alweer 3, in april 4 jaar.

Moet zeggen dat ik toen euh 17 was met plaatsen.. geen kinderen gehad.. vind alleen niet fijn dat ze hem toen pas gingen plaatsen als je ongesteld bent. bah.. (om medische redenen laten plaatsen... aangezien mijn moeder factor V leiden heeft ik overigens niet bleek later)

Verder zeer tevreden over, geen rugklachten zoals ik eerder altijd had, wordt niet ongesteld dus voor mij werkt dit prima.
Plaats reactie