(Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reactie?
Re: (Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reac
@ voleuse: daarom staat dat "tot bloedens toe" ook tussen haakjes. en ik weet dat het vrijwillig is....
maar sprekend als moeder: het feit blijft staan dat je kind zich laat slaan... en of dat nu hard of minder hard is, het blijft je kind en je kunt niks doen om hem of haar te "beschermen". Dat het vrijwillig is, maakt het voor ouders alleen maar moeilijker te accepteren.
Dit geldt niet voor alle ouders; dat weet ik ook wel. Er zijn ook ouders die het wel ( kunnen) accepteren en achter hun kind staan en hun kind gewoon gelukkig willen zien.
Maar als je bent "gezegend" met ouders of één ouder die het niet kan of wil accepteren en er niets van wil horen.... Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het is echt heel wat.
maar sprekend als moeder: het feit blijft staan dat je kind zich laat slaan... en of dat nu hard of minder hard is, het blijft je kind en je kunt niks doen om hem of haar te "beschermen". Dat het vrijwillig is, maakt het voor ouders alleen maar moeilijker te accepteren.
Dit geldt niet voor alle ouders; dat weet ik ook wel. Er zijn ook ouders die het wel ( kunnen) accepteren en achter hun kind staan en hun kind gewoon gelukkig willen zien.
Maar als je bent "gezegend" met ouders of één ouder die het niet kan of wil accepteren en er niets van wil horen.... Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het is echt heel wat.
Hoe zou je iemand kunnen vertellen over je BDSM leven zonder dat ze je niet meer aankijken of je zeggen dat je ziek of gek bent, het hele probleem is dat nederland nog te veel in de ban van die gore kerk leeft . Die kerk keurde zoiets als SM sterk af net als anaale sex, maar het was wel goed als zij het zelf beofende met elkaar en de nonnentjes ( er is bewijs dat die nonnetjes genaaid werden). Je zal er versteld van staan hoeveel mensen nog die oude normen aanhouden anaale sex is vies en SM is voor gekken .
- eireann
- Site Admin
(Hoe) vertel je je omgeving over BDSM? En wat is de reactie?
Begin maar met: behandel Anderen zoals je zelf behandelt wilt worden....
'de Gore kerk' is respectloos naar mensen. En respectloze mensen is net waar je zelf zorgen over maakt. Er zijn hier meerdere mensen erg tevreden met de kerk/god en met bdsm die zeker gekwetst zijn door die opmerking.
Respect en verdraagzaamheid van anderen begint bij jezelf!
'de Gore kerk' is respectloos naar mensen. En respectloze mensen is net waar je zelf zorgen over maakt. Er zijn hier meerdere mensen erg tevreden met de kerk/god en met bdsm die zeker gekwetst zijn door die opmerking.
Respect en verdraagzaamheid van anderen begint bij jezelf!
**Self Rescuing Princess**
beledigende tekst verwijdert/ anne
- Crownless
Ik worstel zelf nog steeds over of ik het mijn ouders wil vertellen. Het zou fijn zijn om niet meer vaag te hoeven doen over wat ik in het weekend deed of waar ik mensen van ken. Aan de andere kant weet ik niet of ze het zouden begrijpen of accepteren.
En tegelijkertijd ben ik bang of ze er een keer achter komen via via. Dan vertel ik het ze liever zelf. Denk ik. Moeilijk!
En tegelijkertijd ben ik bang of ze er een keer achter komen via via. Dan vertel ik het ze liever zelf. Denk ik. Moeilijk!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- skaoot
@Crownless: is ook moeilijk. Gewoon omdat je niet weet hoe het wordt opgevat.
Heb er deze week ook nog met mam over gepraat, en beetje bij beetje snapt ze het steeds beter.
Succes ermee, wat je ook kiest uiteindelijk
Heb er deze week ook nog met mam over gepraat, en beetje bij beetje snapt ze het steeds beter.
Succes ermee, wat je ook kiest uiteindelijk

This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
Ik verbaas mij erover hoezeer BDSM blijkbaar nog een taboe is. (sprekende zonder enige ervaring).
Het komt ook voor dat bij iets dat in de taboesfeer ligt een deel van de mensen die er direct bij betrokken is dit taboe deels koestert (het dus graag in de taboesfeer houdt) en ik vraag mij af wat daar de ervaringen mee zijn?
Het komt ook voor dat bij iets dat in de taboesfeer ligt een deel van de mensen die er direct bij betrokken is dit taboe deels koestert (het dus graag in de taboesfeer houdt) en ik vraag mij af wat daar de ervaringen mee zijn?
- kitten
Klopt. En ook een deel self fullfilling prophecy. Als je het vertelt als iets stiekems dat verder niemand mag weten, dan zal de toehoorder het ook zo opvatten.
- Voleuse
En doordat veel mensen het geheim houden, is het minder normaal (als je iemand kent die het doet is het al normaler). En daardoor houden weer meer mensen het geheim, etc.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
In mijn prive ben ik er sowieso open over en ik zit inmiddels sinds deze week aan vijf collega's die ervan weten. Nummer vijf is iemand die ik nauwelijks ken. Als alternatief type is ze een buitenbeentje in de organisatie en geen wonder dat ze dan langharig tuig zoals ik opzoekt. Ik kwam haar deze week in het ov tegen en ze vroeg nogal door op mijn prive. Ze liet zich ook niet afschepen met ontwijkende antwoorden. Ik zei dat ik beter niet teveel over mijn prive kon vertellen. Dat maakte haar natuurlijk nog nieuwsgieriger. Toen vroeg ze lachend of ik een sm-kelder had ofzo. Ja dan zeg ik eerlijk dat de kelder nog ontbreekt, maar wie weet komt dat nog wel eens. Ze kreeg door dat ik serieus was en dat werd een leuk cryptisch gesprek in de trein.
Dag later mailde ze dat ze nog 101 vragen heeft. Die ga ik nog wel eens terugzien verwacht ik. Ze liet al vallen dat ze wel meer sm-ers kent, maar er nog nooit echt verder over gepraat heeft. Ik ben benieuwd. Kom maar op met de vragen.
Wat betreft taboes vraag ik collega's die ik het vertel om het wel voor zich te houden. Op zich schaam ik me er niet voor, maar het is een erg brave organisatie, er wordt daarnaast best geroddeld en ik doe een poging me op te werken. Maar degenen die het weten mogen alles vragen. Kom maar op. En er zijn nog twee collega's die ik het vast nog wel eens vertel. Daarna nog 290 ofzo te gaan. :s
Dag later mailde ze dat ze nog 101 vragen heeft. Die ga ik nog wel eens terugzien verwacht ik. Ze liet al vallen dat ze wel meer sm-ers kent, maar er nog nooit echt verder over gepraat heeft. Ik ben benieuwd. Kom maar op met de vragen.
Wat betreft taboes vraag ik collega's die ik het vertel om het wel voor zich te houden. Op zich schaam ik me er niet voor, maar het is een erg brave organisatie, er wordt daarnaast best geroddeld en ik doe een poging me op te werken. Maar degenen die het weten mogen alles vragen. Kom maar op. En er zijn nog twee collega's die ik het vast nog wel eens vertel. Daarna nog 290 ofzo te gaan. :s
[...]Lucifer Morningstar schreef:Wat betreft taboes vraag ik collega's die ik het vertel om het wel voor zich te houden.
Good luck :close_knuf:er wordt daarnaast best geroddeld
LOL, ik kies de goede mensen uit om het tegen te vertellen. De buitenbeentjes en degenen die ik al langer ken en/of waarvan ik dingen weet die niet algemeen bekend zijn (of mogen worden). Maarre op zich goed punt. En ooit zal het best in het roddelcircuit belanden. Dat zie ik dan wel.
Mijn vanilla-vriendje weet het. Zijn reactie is in het begin altijd rustig...gaat hij nadenken... word hij boos/nukkig/negeert hij mij/soms kwetsend. Daarna als het allemaal een beetje verwerkt is draait hij bij en laat mij vrij om te experimenteren. Onze relatie heeft ups en downs hierdoor. Maar we groeien en we willen elkaar helpen en begrijpen.
Buiten mijn vriend om weet een hele close vriendin van mij het (kennen elkaar 10 jaar). Zij reageerde relaxt met een houding van: 'Suus, ik weet dat jij geen doorsnee persoon bent'. Heel fijn dus. Ze is nieuwsgierig, maar bepaalde dingen kan ze niet begrijpen.En dat mag ook. Ik vertel ook niet alles.
Niet iedereen hoeft te weten wat ik doe. Niet iedereen is open minded. Ik ben blij dat ik wat mensen heb leren kennen in dit wereldje. Dat scheelt ook!
Liefs Suus
Buiten mijn vriend om weet een hele close vriendin van mij het (kennen elkaar 10 jaar). Zij reageerde relaxt met een houding van: 'Suus, ik weet dat jij geen doorsnee persoon bent'. Heel fijn dus. Ze is nieuwsgierig, maar bepaalde dingen kan ze niet begrijpen.En dat mag ook. Ik vertel ook niet alles.
Niet iedereen hoeft te weten wat ik doe. Niet iedereen is open minded. Ik ben blij dat ik wat mensen heb leren kennen in dit wereldje. Dat scheelt ook!
Liefs Suus
Ik ben een paar jaar geleden ook in het roddelcircuit beland. Nu ben ik er van overtuigd dat je beter als Dom dan als sub in het roddelcircuit terecht kunt komen, hoewel het natuurlijk altijd rot blijft. Ik voelde vooral dat ik als 'zielig' of als gestoord beoordeeld werd. Als men weet dat je aan de dominante kant zit kun je eventueel nog wat bewondering of zelfs respect oogsten. De enige remedie was dat ik gewoon aanwezig bleef, de dingen deed die ik altijd deed en na een poosje was men dus uitgeroddeld.
Ik heb er nu geen last meer van. Ik loop vrolijk en uitdagend rond, als ik er zin in heb, met een houding van: als je iets wilt weten dan vraag je het maar
Ik heb er nu geen last meer van. Ik loop vrolijk en uitdagend rond, als ik er zin in heb, met een houding van: als je iets wilt weten dan vraag je het maar

- madeleine
Gisteren was mijn ventje jarig. Mijn moeder belde hem om te feliciteren en maakte ergens in het gesprek een opmerking over zijn rotterdamse accent. Ik brul dat ik dat er even uitsla :roll.. hij zegt dat dat waarschijnlijk anders om zou zijn. Moeders (weet ervan) waarschuwt dat zij hem hoogstpersoonlijk opzoekt als hij haar kind pijn doet. Hij zegt ... ja, maar ik doe het met liefde.. O, zegt mijn moeder dan is het goed.
Het gesprek wordt beëindigd. Ik kijk mijn lief aan.. 'heb jij nou net met mijn moeder over SM gesproken?' Hij: ' Blijkbaar'.
nog zo een. woensdag was ik bij een nilla vriendin. ze geeft me een vriendschappelijke klap op mijn schouder die nogal beurs is van het weekend in Berlijn. Ze vraagt wat ik nou weer heb uitgespookt en ik trek mijn trui omhoog. haar reactie: dat moet een goed weekendje geweest zijn.
ik ben op mijn werk heel voorzichtig en privé dus een stuk opener. ik weet dat mijn vrienden het er onderling over hebben, maar dat is eerder bezorgdheid en de wil om te begrijpen, dan dat er echt geroddeld wordt. en verder eens met LM. Als er naar gevraagd wordt. gewoon eerlijk antwoorden. dat haalt de meeste kou uit de lucht.
Ik weet trouwens niet of je beter als sub of als Dom over de tong kan gaan.
Het gesprek wordt beëindigd. Ik kijk mijn lief aan.. 'heb jij nou net met mijn moeder over SM gesproken?' Hij: ' Blijkbaar'.
nog zo een. woensdag was ik bij een nilla vriendin. ze geeft me een vriendschappelijke klap op mijn schouder die nogal beurs is van het weekend in Berlijn. Ze vraagt wat ik nou weer heb uitgespookt en ik trek mijn trui omhoog. haar reactie: dat moet een goed weekendje geweest zijn.
ik ben op mijn werk heel voorzichtig en privé dus een stuk opener. ik weet dat mijn vrienden het er onderling over hebben, maar dat is eerder bezorgdheid en de wil om te begrijpen, dan dat er echt geroddeld wordt. en verder eens met LM. Als er naar gevraagd wordt. gewoon eerlijk antwoorden. dat haalt de meeste kou uit de lucht.
Ik weet trouwens niet of je beter als sub of als Dom over de tong kan gaan.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)