Op naar de GameMania, waar ik eerder de xbox versie van Zumba Fitness Rush had gespot, met Kinect. Ja, ik heb Zumba gekocht. Ik met m'n gebrek aan evenwicht en (in mijn ogen) de motorische vermogen van een harkerige pinguïn. Ik was het beu genoeg om dit een kans te geven. Het kan thuis, ongeacht het weer, kan kort, kan lang, op elk moment dat ik wil. Weinig ruimte voor excuses om het niet te doen. En het game-element (achievements, ratings etc.) maakt het vast ook leuk hoopte ik.
Het meteen geprobeerd die dag, schoot helemaaaaal niet op (pinguïn!), maar toch vond ik het leuk. Dus de dag erna nog eens. En toen ging het zowaar iets beter! En alle dagen daarna zumba gedaan! En niet 2 of 3 nummers, echt wel uur bezig ofzo steeds. Ik merk dat ik het wil kunnen. Merken dat ik er beter in wordt motiveert. Merken dat ik echt aan het sporten ben motiveert. Achievements halen motiveert. Het dansje bij dat ene toffe swingdeuntje willen kunnen motiveert. Een DomBosch die aanmoedigt en het tof vind dat ik dit dit zo fanatiek doe motiveert. All the motivations, I haz them!

Tijd in de vakantie om relaxed te gamen? Tijd om actief Zumba te doen! En dan hoop ik dat ik het dan dusdanig in mijn systeem heb zitten straks dat ik het na de vakantie ook blijft doen.
Lang verhaal maar moest even een yay-ik-heb-in-tijden-niet-zoveel-bewogen-moment delen

Hoe gaat het met de andere sporters?