Adult Breastfeeding

Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door kitten »

cmeermin schreef:En wat te denken van oxytocine-neusspray? Dat wordt gebruikt om de 'toeschietreflex' te bevorderen bij vrouwen die daar problemen mee hebben (bijv. bij het kolven)
Syntocinon, maar dat werkt alleen als je al melkproductie hebt. Er zijn 2 hormonen die bij borstvoeding komen kijken. De ene is inderdaad oxytocine, maar die hebben de meeste mensen wel voldoende. Dat komt ook vrij bij o.a. een orgasme (en verklaart ook jouw natte plekken na dat heftige spel een paar maanden geleden). Het hormoon dat je wilt aanmaken voor melkproductie is prolactine. En dat krijg je vooral door stimulans. Een zwangerschap geeft het een boost, maar zonder (voldoende) stimulans zal ook de pasbevallen vrouw geen (of niet genoeg) melk gaan produceren.

Je weerstand begrijp ik wel. Voor mij was dat ook heel sterk: de melk, maar zeker ook de tepels, die waren van het kind!
cmeermin

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door cmeermin »

Maar het gekke is dat ik die weerstand nog steeds kan hebben. Nog steeds krijg ik door stimulatie van mijn tepels dat ene onbeschrijfelijke gevoel en kan het me regelrecht naar een orgasme brengen, maar soms heb ik daar een enorme weerstand tegen en dat begrijp ik niet echt van mezelf. Het lijkt wel of ik mezelf er aan moet overgeven, bijna in een soort van subbigheid moet komen....en dan gaat de rest vanzelf. Maar vanwaar die weerstand?
Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 aug 2009, 14:21

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door Mack »

Hmmm, omdat jij jij bent? Met je eigen unieke sets van triggers en grenzen?
En aangezien die op sommige plekken mixen (klaarkomen op stimulatie van je tepels, nie' slecht) misschien een interessante voor je Dom. :clown: Jammer dat hij hier niet meeleest.
I'm whelmed. Not overwhelmed, not underwhelmed, just the right amount of whelmed.
Gebruikersavatar
Sabrina
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 aug 2009, 20:51
Locatie: Utrecht

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door Sabrina »

Ik slik wel domperidon, maar toch niet om die reden... Wist niet eens dat 't die bijwerking had :lol:.

Maar nou ja, onze cup of tea is het echt niet. Hij mag best op m'n tepels zuigen, maar hij zou nog harder schrikken dan ik geloof ik, als er melk uit zou komen!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
phedre

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door phedre »

wat mij er vooral in intrigigeert is het hele strikte, consequente. Je kunt niet ff dagje vrijaf nemen omdat je geen zin hebt, je kunt niet ff heel simpel stellen 'ik ben nu aan het shoppen, ik doe het straks wel. Je moet stimuleren, heel consequent om het op gang te brengen, en wil je het op gang houden, zal je ook consequent moeten afnemen. Het is wel een echte 24/7 klus.
linne{R}

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door linne{R} »

Het is al heel lang geleden, maar ik heb alle drie mijn kids zelf gevoed. Heel makkelijk en veel voeding. Ze moesten slikken voor hun leven.
Nu nog steeds bij flinke stimulatie van mijn borsten ga ik produceren, cupping b.v. levert gewoon melk op. Ik vind het niet handig, maar het is gewoon zo. Ik leg geen link meer met het voeden of zo, dus heb er geen moeite mee. Wel kan ik nu klaarkomen van de juiste stimulatie, wat ik bij het voeden echt nooit gehad heb. Daar had ik totaal geen seksuele gevoelens bij.
asti

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door asti »

Toen ik jaren geleden stopte met pilgebruik begon ik spontaan melk te geven.

Nog niet genoeg voor in de koffie hoor, echt hele pietsie beetjes maar, maar dat was wel heel erg raar aangezien ik destijds dacht dat je zwanger/bevallen moest zijn daarvoor. Kwestie van niet stimuleren en dan gaat het weer over. Het kan opzich geen kwaad, werd mij verteld, behalve dat melkklierweefsel dat lang actief is grotere kans loopt op kanker. Aangezien ik prima melk bij de supermarkt kan halen en echt totaaaaal niks heb met breastfeedingfetishes heb ik het dus niet op gang gehouden. Ik ben al jaren anticonceptie-vrij en heb héél af en toe nog een beetje melkvloei.

Aangezien ik werk met kinderen in de leeftijd 0-4 en een sterke kinderwens heb èn sub ben, vind ik het idee dat een volwassen iemand bij mij melk zou drinken echt verre van aantrekkelijk. Uiteraard heb ik het zelf wel geproefd want ik ben nieuwsgierig (smaakt precies zoals je het zou verwachten, als hele boterige volle melk), maar dat was niks seksueels. Vriend van me heeft er wel een beetje een fetish mee trouwens, maar again, ik verbind het totaaaaal niet met seks.
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door kitten »

asti schreef:behalve dat melkklierweefsel dat lang actief is grotere kans loopt op kanker.
tis andersom: hoe langer je lacteert, hoe kleiner die kans. :)
asti

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door asti »

kitten schreef:
asti schreef:behalve dat melkklierweefsel dat lang actief is grotere kans loopt op kanker.
tis andersom: hoe langer je lacteert, hoe kleiner die kans. :)
Hm.. mijn bron is mijn nicht die biologie heeft gestudeerd (en die net zo'n warhoofd is als ik).. en ik ben veeeeel te lui om te googlen dus het zou best kunnen wat je zegt maar.. iemand wellicht betrouwbaar artikel erover? Ik geloof idd wel dat vrouwen die borstvoeding hebben gegeven minder kans lopen, maar misschien is het zo dat als je echt jaaaren achter elkaar lacteert dat je dan weer verhoogde kans loopt? Beetje zoals een glaasje wijn best heel goed is maar een fles weer niet? ;)
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door kitten »

Een linkje naar een degelijke website met goede wetenschappelijke onderbouwing incl bronvermelding. Ik heb me jaren op alle ins en outs van borstvoeding gestort. :biggrin:
asti

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door asti »

kitten schreef:Een linkje naar een degelijke website met goede wetenschappelijke onderbouwing incl bronvermelding. Ik heb me jaren op alle ins en outs van borstvoeding gestort. :biggrin:
Hmmz.. zie alleen dat hun bronnen meer dan 15 jaar oud zijn.. beetje jammer! Goeie ouwe wiki biedt uitkomst met meer recente onderzoeken: http://en.wikipedia.org/wiki/Breastfeeding" onclick="window.open(this.href);return false;

I stand corrected!
Gebruikersavatar
kitten
Berichten: 328
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:25
Locatie: Brabant

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door kitten »

Blijkbaar zaten ze er 15 jaar geleden niet naast dan. :schater:
asti

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door asti »

kitten schreef:Blijkbaar zaten ze er 15 jaar geleden niet naast dan. :schater:
heh nee dat verwachtte ik opzich ook niet, maar het is meer dat als je een punt duidelijk probeert te maken ik toch wel verwacht dat je dat doet via recente bewijsmaterialen zeg maar. Iets wat dit jaar ontdekt/bewezen is maakt toch meer indruk dan iets van decennia geleden, zeker als het een veld is waar nog veel over te doen is (kankeronderzoek).
poes

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door poes »

Even een heel andere insteek, maar krijg je er ook grotere borsten van? Toen ik borstvoeding gaf was ik net iemand uit een Russ Meyer film... Zulk spel zou dan een leuk alternatief voor boobjobs zijn (en ook lekker makkelijk terug te draaien).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
asti

Re: Adult Breastfeeding

Bericht door asti »

poes schreef:Even een heel andere insteek, maar krijg je er ook grotere borsten van? Toen ik borstvoeding gaf was ik net iemand uit een Russ Meyer film... Zulk spel zou dan een leuk alternatief voor boobjobs zijn (en ook lekker makkelijk terug te draaien).
De mijne waren amper groter geworden, maar het was ook niet genoeg lactatie om echt te voeden, dus dat is toch anders neem ik aan. Weet niet hoe je't zo krijgt zonder zwanger te zijn ook, behalve fucked up hormonen ofzo ;)
Gesloten