Lifestyle?

MrsLolSMurfin

Re: Lifestyle?

Bericht door MrsLolSMurfin »

ericadventure schreef: Ik weet dat SM iets is wat mijn dagelijks leven kleur geeft en een aanvulling is op mijn leven als persoon. In die context hoort het bij een bepaalde manier van leven en zou je dus kunnen concluderen dat SM een onderdeel is van mijn lifestyle zoals ik wens te leven
amen ;)
met als aanvulling dat het echt een rode draad is door mijn leven.
niet dat het altijd op de voorgrond is of dat ik de godgansedag opdrachten loop te geven, maar het sluimert wel altijd aan de oppervlakte en dat kan zich uiten in kleine dingen.
die voor anderen waarschijnlijk helemaal niet zichbaar zijn...

groetjes
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

In mijn definitie is het 'lifestyle' als je niet zonder wil/kan leven.
**Self Rescuing Princess**
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

ja,dat ook :)
Crownless

Bericht door Crownless »

*schop*

ik associeer 'lifestyle' heel erg met het hebben van een (strikte) D/s. In dat opzicht ben ik geen lifestyler. Ik heb geen fulltime D/s, ik heb een gelijkwaardige relatie met mijn partner. We switchen met elkaar, en vinden dat bdsm een enorme diepte geeft aan onze relatie, voor veel vertrouwen en verbondenheid zorgt. Het is een manier om onze liefde voor elkaar te uiten, en daarnaast is het ook verdomde lekker. Misschien juist vanwege eerder genoemde.

In ieder geval, bdsm heeft wel een prominente plek in ons leven in de zin dat we er actief mee bezig zijn, een vriendenkring opgebouwd met dezelfde interesses, en we doen het ook in het 'openbaar' en zouden het niet meer willen missen. Ik weet niet eens of ik zonder zou kunnen.Dus in die zin wel een lifestyler.

Maar voor het gemak, omdat ik het vooral met het hebben van een strikte D/s associeer, zeg ik van mezelf dat ik geen lifestyler ben.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Nadia

Bericht door Nadia »

Een fulltime D/s, bedoel je daarmee een 24/7? Of een TPE? Of nog iets anders?
Guilty

Bericht door Guilty »

asti schreef:Naar aanleiding van het sub/slaaf/onderdanige/bottom-topic een nieuw draadje met als onderwerp 'lifestyle'.

Is BDSM een 'lifestyle' voor jullie? Zo ja waarom? Zo nee waarom? Hoe definieer je 'lifestyle' eigenlijk?
Voor mij is het zeker een lifestyle. BDSM en zeker bondage loopt al jaren als een rode draad door mijn leven heen. Niet alleen thuis, maar ook op feesten, bij shows, workshops, etc.

En nee, ik heb geen zware D/s relatie, ik ben meer sadist dan dominant :lol:
Guilty

Bericht door Guilty »

Wever schreef:
fantashe schreef:Ikke is helemaal niet ernstig... :icon_confused:
Even een voorbeeld: machtsverschil*. De lifestylers die ik erover gesproken heb zijn daar nogal...nou ja, ernstig over (ik zou niet weten welk woord ik er anders voor moet gebruiken). Het moet consequent toegepast worden, gelijkwaardigheid is er zelden of nooit en het verlies ervan is zodanig ernstig dat het zelfs de gehele D/s kan kosten. Ik meen me ook te herinneren dat jullie (jij en Tofenaar) vertelden dat gewoon samenwonen al nefast kan zijn voor een D/s omdat de dagelijkse sleur het machtsonevenwicht ondermijnt.
Maar dat geldt minder als je de koppeling met D/s loslaat.
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

guilty^ schreef:Maar dat geldt minder als je de koppeling met D/s loslaat.
Of die koppeling anders invult...
Guilty

Bericht door Guilty »

CatharinaBE schreef:
guilty^ schreef:Maar dat geldt minder als je de koppeling met D/s loslaat.
Of die koppeling anders invult...
Ook dat.
Crownless

Bericht door Crownless »

24/7 vooral. Wat sommigen omschrijven als die spanning dat ook al is/lijkt alles gelijkwaardig, dat er toch de wetenschap is dat ieder moment de posities duidelijk gemaakt kunnen worden of dat er kleine dagelijkse dingetjes zijn (bijv. de sub wacht altijd tot de D begint met eten) die het verschil benadrukken.

Dat heb ik niet met mijn partner.
NatyaBE

Bericht door NatyaBE »

Crownless schreef:24/7 vooral. Wat sommigen omschrijven als die spanning dat ook al is/lijkt alles gelijkwaardig, dat er toch de wetenschap is dat ieder moment de posities duidelijk gemaakt kunnen worden of dat er kleine dagelijkse dingetjes zijn (bijv. de sub wacht altijd tot de D begint met eten) die het verschil benadrukken.

Dat heb ik niet met mijn partner.
Of gewoon die hele spanning los laten. En het verschil hoeft niet benadrukt te worden. Die twee elementen zijn meer "spelelementen" (zonder daarover denigrerend te doen).

Man en vrouw zijn verschillende en tussen man en vrouw kan een spanning zijn: maar zelfs zonder spanning en zonder het verschil te benadrukken, blijft het verschil bestaan. Dat kan ook met sub en Dom. Het is dan meer een acceptatie van het feit dat je niet hetzelfde bent dan dat je het benadrukt of dat er een spanning nodig is/aanwezig is.

Die weg wordt weinig bewandeld binnne de SM-wereld waarin spanning het hoogste haalbaar lijkt en het verschil in positie benadrukt lijkt te moeten worden. In mijn ogen vaak erg artificieel en meer een soort geritualiseerde dan natuurlijk.
Crownless

Bericht door Crownless »

Wauw.. *stof tot nadenken heeft*
Nadia

Bericht door Nadia »

Je kan het ook gewoon definiëren als "een levenswijze"? Iedere dag dronken zijn is ook een regelmatig leven hebben.... en een levenswijze. In het weekeinde coma-zuipen, bij het eten een glas wijn drinken, alleen met oud en nieuw een glas champagne of geheelonthouder zijn, het is allemaal een levenswijze?
Triskelis

Bericht door Triskelis »

En tijdens het nadenken,

voor mij voelt het niet als, is het geen, een levensstijl.
(om maar even helemaal voorbij te gaan aan de definierende discussie)

Het is wel iets belangrijks in mijn sexuele relatie met een partner,
maar daar buiten niet veel meer, of minder, dan een interesse die ik heb en waar ik graag over lees, graag over praat en graag meer van weet.
En zoals met al mijn interesses zijn er tijden dat ik me er veel in verdiep en tijden dat ik dat minder doe.

Aan mij zijn 24/7 D/s relaties niet besteed, Ik vind mijn vermaak meer in een paar uur met een echte masochiste.
Heleen

Bericht door Heleen »

Mijn ontdekking van BDSM is vlak voordat mijn relatie met GJ begon. GJ = BSDM voor mij. Ja, daar ben ik 100% van de dag mee bezig en heel erg gelukkig door. Geen idee wat er gebeurt als hij mijn Mees niet meer is. Ik denk dat BDSM dan ook volledig voorbij is.
Gesloten