Tijgerbalsem
- thaliya
Re: Tijgerbalsem
Toen ik nog aan kung fu deed had ik hele goede. Dat importeerde de master uit China.
Wel jammer bedenk ik me nu dat ik er nooit iets anders mee heb gedaan.
Wel jammer bedenk ik me nu dat ik er nooit iets anders mee heb gedaan.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Reflex spray is datjuffie schreef:Oh! Ik zal eens vragen aan mijn beste vriend wat de naam van het goedje was dat hij op mijn rug heeft gesmeerd toen ik een keer knetterende rugpijn had! Dat fikte like hell! Was iets Spaans geloof ik, maar óf ik dat voelde branden zeg!

Kocht dat spul jaren geleden al in Spanje, daar wordt het ook gefabriceerd. Toen was het hier niet verkrijgbaar. Tegenwoordig kun je het gewoon online bestellen maar ik weet niet of het in de apotheken te koop is?
- juffie
- Site Admin
- sandra
Bedankt!! Dan hebben wij idd gewoon de niet brandende variant
Toch eens kijken voor die andere

Toch eens kijken voor die andere

Naar wat ik van tijgerbalsem begreep, is het eigenlijk een raar goedje. Je gebruikt het om op "zere" spieren te smeren voor verlichting van de pijn. De plek waar je het opsmeert wordt dan warm. Het punt is dat tijgerbalsem niet datgene doet waarvoor je het denkt te gebruiken. Er zit een bestanddeel in wat de huid irriteert. Je kunt het zien als een soort schaafwond alleen zie je geen schade. De huid reageert wel als dusdanig en stuurt bloed naar de beschadigde plek. Daarom wordt de huid warm (oppervlakkige warmte).
Wat je hoopte te bereiken (de pijn in je spieren verlichten) bereik je op indirecte wijze. Het spul "werkt" omdat je op het moment van insmeren je spier masseert. Dat stuwt bloed naar je spieren. En dat helpt voor het verlichten van pijn (diepere warmte).
Tijgerbalsem werkt in dit geval eerder tegen dan mee omdat het bloed (en dus warmte) uit de onderliggende spieren naar de huid trekt. Wil je van spierpijn af is het beter gewoon je spieren te masseren.
De irriterende bestanddelen in tijgerbalsem werken ongeveer een kwartier. Daarna trekt die "warmte" weer weg uit je huid. De een ervaart het als warmte, de ander als kou. Sommigen vinden het irriterend, anderen niet. Je kunt het overigens niet verwijderen. Eenmaal erop gesmeerd zul je het moeten "uitzitten".
Wil je optimaal "genieten" van de irriterende werking... smeer het op huid waar slijmvliezen zitten. Slijmvliezen heb je in je mond, je neus, bij je ogen, binnenkant van de schaamlippen (soms ook de clit) en de opening bij de eikel (aan de binnenkant van de anus weet ik niet zeker of daar slijmvlies zit). De huid met slijmvlies is het dunst en dus het meest gevoelig. Maar hoe meer vocht ergens zit, des te minder de werking. Binnenkant schaamlip of clit even droog deppen. Als ook het topje van de eikel (als meneer als erg "enthousiast" is
)
Neus, mond en anus heb ik geen ervaring mee. Ogen lijkt me niet geschikt.
Wat je hoopte te bereiken (de pijn in je spieren verlichten) bereik je op indirecte wijze. Het spul "werkt" omdat je op het moment van insmeren je spier masseert. Dat stuwt bloed naar je spieren. En dat helpt voor het verlichten van pijn (diepere warmte).
Tijgerbalsem werkt in dit geval eerder tegen dan mee omdat het bloed (en dus warmte) uit de onderliggende spieren naar de huid trekt. Wil je van spierpijn af is het beter gewoon je spieren te masseren.
De irriterende bestanddelen in tijgerbalsem werken ongeveer een kwartier. Daarna trekt die "warmte" weer weg uit je huid. De een ervaart het als warmte, de ander als kou. Sommigen vinden het irriterend, anderen niet. Je kunt het overigens niet verwijderen. Eenmaal erop gesmeerd zul je het moeten "uitzitten".
Wil je optimaal "genieten" van de irriterende werking... smeer het op huid waar slijmvliezen zitten. Slijmvliezen heb je in je mond, je neus, bij je ogen, binnenkant van de schaamlippen (soms ook de clit) en de opening bij de eikel (aan de binnenkant van de anus weet ik niet zeker of daar slijmvlies zit). De huid met slijmvlies is het dunst en dus het meest gevoelig. Maar hoe meer vocht ergens zit, des te minder de werking. Binnenkant schaamlip of clit even droog deppen. Als ook het topje van de eikel (als meneer als erg "enthousiast" is

Neus, mond en anus heb ik geen ervaring mee. Ogen lijkt me niet geschikt.
maar tijgerbalsem werkt ook perfect tegen de jeuk/uitslag van muggenbeten. Bij beten/steken van andere insecten heb ik weinig tot geen ervaring. Had in ieder geval niet het idee dat het hielp bij de bijensteek die ik had.
Hmm handig om te weten. Toch vind ik het aangenaam en voel ik me minder stram. Misschien omdat ik door die 'warmte' die vrij intens is de spierpijn minder voel en dus normaler kan bewegen?
- Heerscher-vd-nacht
en in hoeverre is tijgerbalsem leuker dan figging?
Penny: "Where are you going?"
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
Sheldon: "wherever the music takes me, kitten."
- Ravelijne
Het klopt niet helemaal dat tijgerbalsem irriterende bestanddelen bevat. Het kan natuurlijk altijd dat je gevoelig bent voor een van de bestanddelen, maar de ingrediënten van tijgerbalsem werken, ondanks het verwarmende effect, irritatie juist tegen.
Dit zijn de verschillende soorten tijgerbalsem en hun ingredienten:
Dit zijn de verschillende soorten tijgerbalsem en hun ingredienten:
Het belangrijkste, werkzame ingredient van tijgerbalsem is menthol. Hier staat dat dat irritatie juist tegengaat en dat het pijnstillend werkt:Tiger balm arthritis rub (camphor + clove oil + dementholised mint oil + menthol + oil of cajeput)
Tiger balm liniment (eucalyptus oil + menthol + methyl salicylate)
Tiger balm patch warm (camphor + capsaicin + dementholised mint oil + eucalyptus oil + menthol)
Tiger balm red extra strength (camphor + cinnamon oil + clove oil + menthol + oil of cajeput + peppermint oil)
Tiger balm red strong (camphor + cinnamon oil + clove oil + menthol + oil of cajeput + peppermint oil)
Tiger balm ultra (camphor + cinnamon oil + clove oil + menthol + oil of cajeput + peppermint oil)
Tiger balm white extra strength (camphor + clove oil + menthol + oil of cajeput + peppermint oil)
Tiger balm white regular (camphor + clove oil + menthol + oil of cajeput + peppermint oil)
Hetzelfde geldt voor camphor. De andere etherische oliën die genoemd worden, zijn voor zover ik weet ook geschikt voor gebruik in huidproducten en over het algemeen niet irriterend in verdunning, met als enige uitzondering capsaicine, maar die zit maar in 1 soort tijgerbalsem.
Menthol is a covalent organic compound made synthetically or obtained from peppermint or other mint oils. It is a waxy, crystalline substance, clear or white in color, which is solid at room temperature and melts slightly above. The main form of menthol occurring in nature is (-)-menthol, which is assigned the (1R,2S,5R) configuration. Menthol has local anesthetic and counterirritant qualities, and it is widely used to relieve minor throat irritation.
Ik bedacht me net in bad al van huh ik masseer het niet. Ik smeer snel en laat het zijn. Dus ik ben ook geneigd ravelijne te geloven!
- Ravelijne
Ik heb de research niet persoonlijk gedaan hoor. Ik ben geen chemicus. 

-
- Contacteer:
Capsaicine is de stof die voor het warme gevoel zorgt. Zit ook in pepers. Menthol zorgt eerder voor koud gevoel, toch? Fysiologisch gezien is dat volgens mij wel een stressprikkel. Maar nu beetje te laat om dat verder uit te zoeken.
Bij de spierbalsem van Kruidvat eigen merk zit ook iets van histamine. Zorgt voor bloedvatverwijding. Dat kan ook jeuken, net als bij aantal type allergieën en bij muggenbulten waar ook histamine vrijkomt wat de zwelling, roodheid en jeuk veroorzaakt.
Rest van de werkzame bestanddelen moet ik nog maar eens opzoeken.
Bij de spierbalsem van Kruidvat eigen merk zit ook iets van histamine. Zorgt voor bloedvatverwijding. Dat kan ook jeuken, net als bij aantal type allergieën en bij muggenbulten waar ook histamine vrijkomt wat de zwelling, roodheid en jeuk veroorzaakt.
Rest van de werkzame bestanddelen moet ik nog maar eens opzoeken.
Nu heb ik wat ik schreef ook niet van mezelf. Ik heb het van meerdere fysiotherapeuten.
*stampvoet*
Ik had hier al gepost! En nu kom ik terug en blijk ik nergens te vinden
Dat is de zoveelste keer al!
*snuift wat van dat relax-spul*
Goed, nieuwe poging.
Ik geloof ook in tijgerbalsem bij spierpijn. Inderdaad werkt de ene soort beter dan de andere.
Wat ik doe, in het spaarzame geval dat ik spierpijn heb, dan laat ik maxi of midi wat op mijn rug/nek smeren. Zij vinden het goedje vreselijk, dus ze smeren het niet uitvoerig in. Wel doe ik daarna een warme handdoek eroverheen/omheen en kruip dan onder wamr dekbed.
Nadeel is dat je de lucht maar moeilijk uit je spullen krijgt, maar dat terzijde.
Op natte lichaamsdelen heb ik dat spul nog nooit gesmeerd. Ik kijk wel uit! Er staat een waarschuwing op en ik kan me niet voorstellen dat het prettig is.
Ik zal wel eens zoeken. Ooit heb ik een soort pleister opgehad, waar ook tijgerbalsem oid inzat. Schijnt te werken als een tierelier, maar ik gilde na korte tijd al dat het eraf moest en toen had ik een stukke huid
Dat lag niet aan de tijgerbalsem (oid) maar aan de pleister <allergisch is>
ds mijn huid gaat dan kapot, dan die brandende werkzamen tijgerbalsem ertegenaan.....Je kunt je er iets bij voorstellen!
Ik zal zoeken hoe ze heten, misschien vindt iemand het leuk om op die manier iets ermee te doen. Doet mij wel denken.....(verder ben ik in het geheel nooit sadistisch) stel je slaat de sub flink op de billen.....tot het schrijnt...of zelfs beetje stuk is...desnoods met tafeltennisbatje met prikkers erop.....
Huid stuk...dus je zegt tegen sub..he gets, je bloedt! En dat wil ik niet op mijn vloer, dus ik plak er wel even een pleister op
(hoe kom ik toch op zulke onaardige gedachten?)
Figging, tijgerbalsem, ken ik niet op bv geslachtsdelen. Wel tandpasta (koud) en een Durex glijmiddel wat koud wordt.
Oh en alcohol! Damn, *stampvoet nu anders* shit...dat was echt vreselijk!! Eerst ehm...nouja....behoorlijk geil en opgewonden, dan klaarkomen en direct werd er met alcohol op doekjes alles gepoetst. Dan denk je nog werkelijk slechts maar drie seconden...waarom veegt ie mij nou droog? Om vervolgens zowat horizontaal van de tafel omhoog te komen! :smiley_panic:
Hell!
Ik nam mij toen voor nooit meer die reactie te laten ontlokken, want de man die erbij stond had onwijze schik! Helaas was mijn reactie de volgende keer niet minder, al had ik toen die meneer ook wel vergeten meneer te noemen voordat ik lul zei. Tikje dom. maar o zo waar!
Ik had hier al gepost! En nu kom ik terug en blijk ik nergens te vinden

*snuift wat van dat relax-spul*
Goed, nieuwe poging.
Ik geloof ook in tijgerbalsem bij spierpijn. Inderdaad werkt de ene soort beter dan de andere.
Wat ik doe, in het spaarzame geval dat ik spierpijn heb, dan laat ik maxi of midi wat op mijn rug/nek smeren. Zij vinden het goedje vreselijk, dus ze smeren het niet uitvoerig in. Wel doe ik daarna een warme handdoek eroverheen/omheen en kruip dan onder wamr dekbed.
Nadeel is dat je de lucht maar moeilijk uit je spullen krijgt, maar dat terzijde.
Op natte lichaamsdelen heb ik dat spul nog nooit gesmeerd. Ik kijk wel uit! Er staat een waarschuwing op en ik kan me niet voorstellen dat het prettig is.
Ik zal wel eens zoeken. Ooit heb ik een soort pleister opgehad, waar ook tijgerbalsem oid inzat. Schijnt te werken als een tierelier, maar ik gilde na korte tijd al dat het eraf moest en toen had ik een stukke huid

ds mijn huid gaat dan kapot, dan die brandende werkzamen tijgerbalsem ertegenaan.....Je kunt je er iets bij voorstellen!
Ik zal zoeken hoe ze heten, misschien vindt iemand het leuk om op die manier iets ermee te doen. Doet mij wel denken.....(verder ben ik in het geheel nooit sadistisch) stel je slaat de sub flink op de billen.....tot het schrijnt...of zelfs beetje stuk is...desnoods met tafeltennisbatje met prikkers erop.....
Huid stuk...dus je zegt tegen sub..he gets, je bloedt! En dat wil ik niet op mijn vloer, dus ik plak er wel even een pleister op

(hoe kom ik toch op zulke onaardige gedachten?)
Figging, tijgerbalsem, ken ik niet op bv geslachtsdelen. Wel tandpasta (koud) en een Durex glijmiddel wat koud wordt.
Oh en alcohol! Damn, *stampvoet nu anders* shit...dat was echt vreselijk!! Eerst ehm...nouja....behoorlijk geil en opgewonden, dan klaarkomen en direct werd er met alcohol op doekjes alles gepoetst. Dan denk je nog werkelijk slechts maar drie seconden...waarom veegt ie mij nou droog? Om vervolgens zowat horizontaal van de tafel omhoog te komen! :smiley_panic:
Hell!
Ik nam mij toen voor nooit meer die reactie te laten ontlokken, want de man die erbij stond had onwijze schik! Helaas was mijn reactie de volgende keer niet minder, al had ik toen die meneer ook wel vergeten meneer te noemen voordat ik lul zei. Tikje dom. maar o zo waar!