Vriend heeft BDSM fantasieen...en heb het er moeilijk mee!

Guilty

Re: Vriend heeft BDSM fantasieen...en heb het er moeilijk me

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Jeetje guilty, wat heb jij de laatste tijd? Termen als "belachelijk" voor een ander zijn/haar mening!
Well, so? Kennelijk is dat mijn mening over die mening. Ik heb je al wel vaker uitgelegd: als je een harde of controversiele mening wil uiten, moet je er ook maar tegen kunnen als mensen tegen die mening ingaan. Ik vind het gewoon een beetje curieus dat iemand die net komt kijken, welgeteld ervaring met 1 sm-relatie heeft en twee maanden geleden nog duizend-en-een vragen had over hoe sm-relaties eigenlijk werken zo'n algemene uitspraak doet alsof het een algemene waarheid is.
Maar geef nou eens een keer jouw visie ipv alleen andermans reacties af te kraken, want het lijkt wel alsof je niks anders meer doet...
Tsja, misschien worden er de laatste tijd wel weer meer niet-onderbouwde, nergens op gebaseerde uitspraken gedaan op WS? Op een forum dat pretendeert voorlichting te geven aan beginners reken ik het tot mijn taak dat door te prikken. Dat is op zich ook geen nieuw iets van me ofzo, dat doe ik al jaren. En daar wind je je trouwens ook al jaren over op. WTF, als je niet tot de bodem van je partners sm-gevoelens gaat zal ie altijd meer willen...? Ja wie weet wel willen ja. Maar zeg er dan ook even bij dat dat niet altijd betekent dat het ook in de praktijk gebracht hoeft te worden.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ja, juist, ze is niet zo ervaren en alwetend als jij, dus dan mag je best een beetje vriendelijk tegen haar doen. Je komt gewoon geirriteerd over en dat is jammer, want zo komt je eigenlijke punt helemaal niet over.
Overigens vind ik het helemaal niet zo'n controversiele of rare mening dat je daar sterk tegenin moet gaan. Iets in de trant van: dat hoeft niet zo te zijn, dat is te algemeen geformuleerd was ook goed ipv. "Ik vind het ronduit belachelijk" "iemand die twee maanden geleden nog duizend-en-een vragen had" (Hoezo is dat slecht? Kun je iemands mening dan ineens niet meer serieus nemen?)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guilty

Bericht door Guilty »

Voleuse schreef: Overigens vind ik het helemaal niet zo'n controversiele of rare mening dat je daar sterk tegenin moet gaan.
Nee, je hebt gelijk. Het is eerder vooroordeel number one :shock:

En ik raak er inderdaad een beetje geirriteerd van.
Blondelfje

Bericht door Blondelfje »

Zit momenteel echt in een flinke dip...!
Het voelt steeds..als ik al onze gesprekken ga analyseren..dat ik hem beter begrijp dan hij zichzelf doet!
Maar moet ook oppassen dat ik daar niet te ver in doorsla..hij is de enige die mij antwoorden kan geven..maar wat als hij zich er niet genoeg in heeft verdiept..!

Ik vind de discussie hier boven opzich inyeressant..dat ik van mening ben dat mijn vriend wel aan moet kunnen geven tot hoe ver hij denkt te gaan...en hoe ver hij zou zijn gegaan zonder mij in zijn relatie.
Afgelopen jaren veel verdriet en ongelukkige uitdrukkingen in zijn ogen gezien...

Liefde is ook loslaten zei mn oma vroeger..maar God wat is dat moeilijk zeg..relatie van 8 jaar opgeven..
Als ik het zou opgeven..hoop ik dat hij wel zijn bdsm-kant gaat 'onderzoeken' en het gemis weet te achterhalen..
Vanavond komt hij weer praten over 'ons' qua relatie opzich..ik wil proberem er een positieve draai aan te geven dat we weer op bdsm uitkomen..maar weet nu al dat hij steeds het zelfde gaat zeggen: " Elfje, je weet hoe ik erover denk, rollenspel etc, meer wil ik niet...geen pijn en vernederingen".
Tja, en ik denk dan weer.. "dat zeg je nu..maar over een poosje denk je wel anders..en zit ik met een gebroken hart"

Ene dag heb ik zoiets..ik wil meegaan in een rollenspel etc..andere dag denk ik...hou me vast, knuffel me..wees mijn gelijke..ik wil het niet!

Hopelijk vinden jullie mijn gezever..niet te erg..moet het even van me afschrijven..kan en er wil er met niemand over praten..
gerrie

Bericht door gerrie »

belachelijk he guilty dat er mensen zijn die een andere mening hebben? tja....
als een bepaalde mening je zo irriteert, is het misschien is het dan een idee om de bewuste "idioot" een pb te sturen?

en te algemeen gesproken? ja, misschien wel, maarnet als met niet bdsm-mensen: zet 100 mensen naast elkaar en je krijgt 100 meningen en 100 manieren van beleven....
gerrie

Bericht door gerrie »

@ kitten en voleuse:

dankjewel! :)
Guilty

Bericht door Guilty »

Blondelfje schreef: Ik vind de discussie hier boven opzich inyeressant..dat ik van mening ben dat mijn vriend wel aan moet kunnen geven tot hoe ver hij denkt te gaan...en hoe ver hij zou zijn gegaan zonder mij in zijn relatie.
Maar dat zijn waarschijnlijk wel twee verschillende dingen. Misschien zou hij zonder jou verder gaan, maar kiest hij voor meer jou en minder BDSM. Dat is op zich geen hele gekke keuze.
Als ik het zou opgeven..hoop ik dat hij wel zijn bdsm-kant gaat 'onderzoeken' en het gemis weet te achterhalen..
Vanavond komt hij weer praten over 'ons' qua relatie opzich..ik wil proberem er een positieve draai aan te geven dat we weer op bdsm uitkomen..maar weet nu al dat hij steeds het zelfde gaat zeggen: " Elfje, je weet hoe ik erover denk, rollenspel etc, meer wil ik niet...geen pijn en vernederingen".
Tja, en ik denk dan weer.. "dat zeg je nu..maar over een poosje denk je wel anders..en zit ik met een gebroken hart"
Misschien. En als je het uitmaakt, zit je NU zeker met een gebroken hart. En als je helemaal niks probeert gaat het ook niet werken, want zoals anderen al schreven, je kunt je SM gevoelens meestal niet helemaal onder het tapijt vegen. Ik denk wel dat je eerlijk moet zijn (en hij trouwens ook). Als je het zelf ook leuk vind om die rollenspellen te gaan doen, doe het dan gewoon en kijk waar het eindigt. Misschien ga je het zelf ook wel leuk vinden. Als je die rollenspellen zelf ook al echt helemaal niks vind, heb je een groter probleem.

Wat vind je zelf eigenlijk echt van SM?
Ene dag heb ik zoiets..ik wil meegaan in een rollenspel etc..andere dag denk ik...hou me vast, knuffel me..wees mijn gelijke..ik wil het niet!
En dat kan ook gewoon. Er zijn wel SM'ers bij wie het machtsverschil constant is, maar er zijn veel meer SM'ers voor wie het iets voor af en toe is, en die ook op sommige dagen gewoon elkaars gelijke zijn. En ook wanneer er wel sprake is van een continu machtsverschil, wordt de soep niet altijd zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Een mooi verhaal hierover van iemand met een behoorlijk extreme sm-relatie vind je hier.
Wever

Bericht door Wever »

@blondelfje: wat ik in je openingspost en in je reacties lees is dat je vooral bang bent van iets dat 'de stappentheorie' genoemd wordt. Het komt een beetje neer dat iedereen die zwaar verslaafd wordt aan iets, begonnen is met lichte dingen (het wordt regelmatig gebruikt als argument om cannabis te illegaliseren).

Dit hoeft echter absoluut niet waar te zijn. Niet alle mensen die aan lichte BDSM gaan doen gaan over op hardere. En ook door omstandigheden kan het best zijn dat je met je partner terug gaat naar net hele lichte dingetjes. Zelf weet ik helemaal niet of die kans groot is of niet (heck...van mezelf zou ik net zeggen dat ik met de jaren net minder extreme fantasietjes ben gaan hebben)

Dus...er om die reden niets mee doen zou ik jammer vinden.

Wat ik echter wel als een struikelblok zie is zijn gedrag. Het lijkt er een beetje op alsof hij het idee fixe heeft dat BDSM angstig en akelig MOET zijn, en dat je er per definitie niet over kan praten. Het klinkt misschien vreemd, maar ik denk dat het niet eens onwaarschijnlijk is dat hij zelf niets met BDSM wil. Dat hij meer voyeur is. Of dat hij wil kunnen dromen over de beleving van anderen, of zo.

Even tussendoor: ik ben het wel met guilty eens. Zijn boodschap dreigt nu even wat uit het oog verloren te geraken omdat het fel neerzet is, maar dat maakt het geen minder interessante mening. De vriend van blondelfje doet al jaren aan chatten, maar zelfs nu zijn vriendin probeert te porren of er iets mee gedaan kan worden aarzelt hij. Is dat geen aanwijzing dat hij wel eens gewoon niets met BDSM zou willen doen buiten chatten met mensen uit verweggistan?

EDIT: alweer 3 posts erbij. Dit draadje gaat hard. :P
JerryM

Bericht door JerryM »

Je zal nooit een antwoord krijgen op je vrees dat het meer moet later, als je hem nu niet geeft wat hij nu zou willen. Hij ook niet, ookal zou hij er in detail over willen discussieren.

Niet voor iedereen is bdsm of kinky sex een geaardheid. Er zijn genoeg mensen die het machtig interessant vinden, en nadat ze het geprobeerd hebben denken van ja, dat was leuk, maar gewoon een beetje stoeien in bed af en toe, en verder simpel lief zijn voor elkaar, da's ook leuk. Het hoeft niet zo nodig.

Je kan mss wel heel dringend aan hem vragen om zich in te zetten meer over de kinky kant van sex te gaan lezen. Want compromissen komen van 2 kanten. Jij wilt een beetje uit jouw comfortzone komen door met hem mee te spelen, dan kan hij wellicht wat uit zijn comfortzone komen en bv hier een paar posts of artikelen lezen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
petra

Bericht door petra »

Hallo

knap dat je post! De leugens doen denk ik het meest pijn, vertrouwen is daardoor weg.
Echter hij verteld het nu, het niet zeggen was makkelijker denk ik, dan het eerlijk tegen jou zeggen ik wil wel meer dingen weten over BDSM. Ik praat het liegen niet goed (zit zelf in een soort gelijk iets) weet als geen ander dat het pijn doet!

Jou verhaal is wel herkenbaar, mijn man is ook geen BDSMer. Heeft er totaal niks mee....
Ik wel.... BDSM gevoelens blijven, ook ik had in het begin van de relatie fantasieën, mijn man wilde daar niet in mee gaan. Ik heb mijn gevoelens weggedrukt,
na jaren ging het steeds meer knagen.. Ik wilde graag weten, voelen en ervaren... Wij zijn in gesprek gegaan en zijn toen een open relatie ingegaan (is niet zo makkelijk als ik het nu typ), waarin ik de vrijheid kreeg om mijn BDSM kantje te ontdekken. En ik vind het erg leuk, spannend enz. Ik snap je angst dat het steeds verder zal gaan. Dat kan hoeft niet. Dat is voor iedereen weer anders.
Heel veel aan deze site gehad en heb dat nog!
Ik heb gelezen, films gekeken samen met mijn man om hem visueel inzicht te geven, want ook hij snapte mijn gevoelens niet. Door het te laten zien is hij het beetje bij beetje gaan "snappen" volledig begrijpen is moeilijk als je zelf die verlangen en gevoelens niet hebt.
We hebben samen veel gesproken, en heb lieve vrienden leren kennen en een lieve Dominant, nu berust hij zich daarin en vind het prima dat ik dit bij C krijg.

Wil niet zeggen dat jij dit moet doen, wilde alleen mijn verhaal in het kort doen.
Ga samen praten wat een ieder graag wil, en wat haalbaar is. Kleine stapjes nemen. Dat is al gezegd allemaal.

En de leugens....heb liever dat ze me de waarheid zeggen, dan kan je er tenminste iets mee, leugens maken het stuk, duurt een hele poos voor het vertrouwen er weer is...
Guilty

Bericht door Guilty »

Wever schreef:heck...van mezelf zou ik net zeggen dat ik met de jaren net minder extreme fantasietjes ben gaan hebben
Dat hoor ik wel van meer mensen hoor. In je fantasie kan het geweldig zijn om tot jankens aan toe met een bullwhip afgerost te worden, maar een beetje praktijkervaring met een leuke leren flogger kan soms genoeg zijn om zo'n fantasie volledig te verpesten :mrgreen:
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Guilty schreef:Tsja, misschien worden er de laatste tijd wel weer meer niet-onderbouwde, nergens op gebaseerde uitspraken gedaan op WS? Op een forum dat pretendeert voorlichting te geven aan beginners reken ik het tot mijn taak dat door te prikken.
Dan zou ik je nu toch eens willen verzoeken om dat op een ietwat subtielere manier te doen. Ten eerste is dit geen wetenschappelijk forum en het maakt mij persoonlijk geen fluit uit of iemand zijn/haar mening onderbouwt of niet. 't Is 'n mening en that's it.

Verder vind ik het nogal onbeschoft om wie of wat dan ook als "belachelijk" aan te merken. Men probeert hier iemand bij te staan die al problemen genoeg heeft zonder dat jij je eigen "harde taal" zo nodig weer moet bezigen. Ik heb al eens eerder opgemerkt dat 't hier geen rechtszaal is maar dat probeer je er wel iedere keer weer van te maken.

Ten eerste noodt dat de niet-juristen onder ons bepaald niet tot deelname aan welke discussie dan ook en ten tweede zit de vraagstelster volgens mij niet op dit kinderachtige gekibbel te wachten.

Ergo, hou 't gezellig of ga op Next zitten zeiken.

F.
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik ben het eens met guilty. Stel nou dat iemand bi is, en in een monogame relatie zit met een hetero/homo die niks moet weten van die andere kant, dan kan het nog steeds prima gaan En geen probleem zijn. En wat ook gezegd wordt, het hoeft allemaal niet extremer. Ik zeg alleen eerlijk dat het bij mij wel gebeurde, in ehm... Die vier jaar dat we nu aan sm doen (of ja, dat we ontdekten dat wat we in de slaapkamer deden sm was) #mosterdnamaaltijd

Hoe dan ook, die link die jerry gaf is goed om te lezen en inderdaad, wat wil je zelf? Wat lijkt je gaaf?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Crownless

Bericht door Crownless »

Of kijk hier voor inspiratie: http://www.xeromag.com/fvbdsm_scenarios.html" onclick="window.open(this.href);return false;
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Guilty

Bericht door Guilty »

Frodo schreef: Dan zou ik je nu toch eens willen verzoeken om dat op een ietwat subtielere manier te doen.
Dat wil ik best proberen hoor, als jij dat vraagt (jouw huiskamer).
Men probeert hier iemand bij te staan die al problemen genoeg heeft zonder dat jij je eigen "harde taal" zo nodig weer moet bezigen.
Ik vind iemand die op het moment staat een nogal cruciale relatiebeslissing te nemen, zonder enige onderbouwing of nuancering voorhouden dat "als je niet tot de bodem van die gevoelens gaat, dan zal hij in de toekomst meer willen, omdat er aan zijn behoefte niet voldaan wordt" (mijn onderstreping) persoonlijk nogal ver gaan. Dan mag het hier geen rechtszaal zijn, maar de topicstarter gaat misschien wel op basis van die informatie besluiten of ze haar relatie beeindigt of niet. Ik vind dat wel reden voor een beetje zorgvuldigheid in het bijstaan.
Gesloten