Zelfbeschikking (laten) ontnemen

Peter^
Contacteer:

Re: Zelfbeschikking (laten) ontnemen

Bericht door Peter^ »

Wat fixertje beschreef is één van de belangrijkste redenen waarom ik als sub graag vastgezet wil worden. Het mij ontnemen van zelf de situatie onder controle moeten houden. Dat geeft mij een kick en ontspanning.
Geniet van de positieve momenten.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

voor mij is ontnemen van de zelfsbeschikking eigenlijk alles waar een D/s om draait. Hij beslist, ik volg. Of dat nu voor een spelrelatie of een 24/7 is maakt me dan niet uit.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Ook voor mij is het een thema. Ik vind het fijn om bepaalde stukjes uit handen te geven. Ik heb pas weer sinds kort een D/s-relatie, dus het is zich nog heel erg aan het ontwikkelen. Sowieso is een D/s-relatie een evoluerend proces en kan het best dat ik bepaalde touwtjes nu uit handen heb gegeven en ze ooit weer terug krijg. Op dit moment kiest TW zo nu en dan mijn kleren (ik moet hem 3 opties mailen, hij bepaalt wat ik aan trek). Bij hem thuis mag ik niet zomaar op de bank zitten, ik begin altijd op een kleedje op de grond. Ook spreek ik hem met u en Meester aan en zo zijn er nog wel wat dingetjes.

Ik heb trouwens wel het gevoel dat met het laten ontnemen van een stukje zelfbeschikking er een stukje verantwoordelijkheid bij mij is bijgekomen. Klinkt raar, maar ik ben me veel bewuster van de verantwoordelijkheid die ik heb om aan te geven wat dingen met mij doen. Zo had ik in eerste instantie een regel gekregen waar ik het echt lastig mee had. Na een paar keer erover gesproken te hebben ben ik een beetje op eigen initiatief gaan experimenteren en toen kwam ik tot de conclusie dat de betreffende regel me heel onzeker maakte. Dat heb ik aangegeven en dat was niet het effect wat hij wilde bereiken. Dus is die regel aangepast.

Natuurlijk ben je altijd verantwoordelijk voor bepaalde dingen in relaties, maar dat we nu zo met zelfbeschikking bezig zijn maakt wel dat ik me daar veel bewuster van ben dan dat ik eerst was.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

In het Alternatieven voor een gag topic Zei Crownless dit:
Crownless schreef:Wat phedre zegt kan ook, maar vereist het nodige please- en doorzettingsvermogen van je als sub. Je kunt het tenslotte zo uitspugen dan. Net als pols- en enkelboeien: iemand kan ook gewoon blijven staan of met breekbaar garen vastgezet worden met de opdracht 'mag niet breken'. Soms is geen keuze hebben, of de wetenschap dat je het niet per ongeluk 'fout' kunt doen, wel lekker. :)
Dat geen keuze meer hebben. Dat is voor mij heel fijn. Ja de opdracht om stil te blijven liggen/staan terwijl je gemept wordt worden volbrengen kan leuk zijn. Maar ik ben niet zo'n pleaser. Niet op die manier. Ik wil best heel erg dienstbaar zijn in zaken als drankjes brengen. Maar als het op fysieke dingen aankomt wil ik gewoon geen keus meer hebben dan overgave en ondergaan wat er op mijn lijf losgelaten wordt.

Met dat breekbaar garen wat Crownless als voorbeeld geeft: ik zou daar alleen maar een rotgevoel van krijgen. Teleurgesteld zowel naar mijzelf toe als tegen de dominant in kwestie, op een niet-leuke manier. Gewoon goed vast zitten en geen kant meer op kunnen ondanks gehups, gewiebel en gefriemel heeft mijn voorkeur. Dat geeft me veel meer houvast om lekker weg te zakken in mezelf.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gesloten