Wat vertel je je kids?

phedre

Re: Wat vertel je je kids?

Bericht door phedre »

rubyvita schreef: Phedre, ik ben wel nieuwsgierig naar wat je je kinderen dan precies hebt verteld?
Je verteld ze geen details, maar wat voor info heb je ze wel gegeven?
Ik heb haar verteld wat bdsm is, dat papa en mama dat soort dingen dus ook deden en dat we er beiden erg van genoten en dat het onze manier was om elkaar te laten zien dat we van elkaar houden. Dat papa dat soort dingen met mij mag doen, omdat ik van hem hield, en dat papa het doet omdat hij van mij houdt.
rubyvita schreef:En thuis spelen zou ik alleen doen op de dagen dat mijn dochtertje bij haar vader is ( die luxe heb ik en heeft niet iedereen)
die luxe hadden wij destijds dus ook niet, maar we zijn daarna ook inderdaad wel op zoek gegaan naar plekken om buitenshuis te spelen en beperkten ons thuis tot de wat minder rumoerige dingen zeg maar:)
rubyvita schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat mijn dochter haar sexualiteit zelf moet vinden en ontdekken.
Ik wil haar op geen enkele manier beinvloeden door haar deelgenoot te maken van mijn sexuele beleving, in ieder geval niet voor haar 25e ofzo
Helemaal mee eens, en ik was ook niet echt onverdeeld happy toen ik merkte dat zij info was gaan zoeken op i-net, maar toen ik dat dan toch wist, heb ik haar wel gewezen op de sites waar goede info stond en toen ze eenmaal rijbewijs had, heb ik haar zelf afgeleverd bij de AVSH omdat ik wist dat ze daar veilig zou zijn en ook om te voorkomen dat ze zelf ergens in de binnenstad op zoek zou gaan en ik weet niet waar terecht zou komen.
rubyvita schreef:Ik ben haar moeder en niet haar vriendin waarmee ze sextips of spelverslagen kan uitwisselen.
je moet dit ook niet zien als dat ik uitgebreid ging vertellen wat er gebeurde tussen mijn Dom en mij tijdens een spel, maar meer informatief als ze kwam vragen wat voor effect bepaalde zweep zou hebben of hoe iets voelde. En als zij zich daartoe tot mij went, hecht ze blijkbaar genoeg waarde aan mijn mening en doet ze dus toch liever bij mijn bij haar eigen vriendinnen en ik stuur haar niet weg als ze bij mij komt om info.
rubyvita schreef: Ik persoonlijk zou niet voor de manier waarop Phedre het aangepakt heeft kiezen.
Ik denk dat dat ook heel erg afhankelijk is van het kind zelf, en deze openheid geeft mij nu wel de gelegenheid mijn leven in te vullen zoals ik wil en toch het respect en waardering van mijn kinders te behouden.
rubyvita schreef: Ik vind het stukje waarin ze beschijft dat haar 15 jarige dochter dacht dat Phedre "mishandeld "werd wel een eyeopener, en goed dat ze wat duidelijkheid gecreerd heeft .
Voor mij nogmaals een reden om niet uitgebreid thuis te gaan spelen.

Enneh Phedre, wat fijn dat je zo trots bent op je dochters! Dat zijn ze vast ook op jou! Het klinkt alsof jullie een goede en warme band hebben met elkaar! :yes:
Dat gevoel is idd geheel wederzijds.. voorzover ik weet:)
rubyvita

Bericht door rubyvita »

he phedre, bedankt voor de nuancering.
Ik begrijp nu beter hoe je tot die openheid bent gekomen. :thumbsup:

Wat ik me afvraag is of je dochter nu nog steeds geintereseerd is in BDSM?
Was het een tijdelijke fascinatie of maakt het wezenlijk onderdeel uit van haar sexualiteit?

Ik stel deze vraag omdat ik nieuwsgierig ben welke invloed de sexuele voorkeur van ouders heeft op de sexualiteit van hun kinderen.

Ik kom uit een familie waar sex en geweld al generaties lang een gemeengoed is. (be it good or bad)
Al op hele jonge leeftijd wist ik wat er te koop was aan sexuele diversiteit...ook SM (zoals dat toen nog heette :jjv: )
De informatie die ik al vroeg onbedoeld opgedrongen kreeg heeft bij mij lange tijd gezorgd voor een verwrongen beeld tov sex.
Ik kon niets met die informatie, en ik kon het zeker niet in de juiste kaders plaatsen. ( in mijn situatie werd er ook geen kader omheen geplaats, maar los van dat betwijfel ik of ik het dan wel in een juist kader had kunnen plaatsen. Als kind kun je je niet inleven in volwassen emoties, de informatie die je krijgt verwerk je tenslotte op een kinderlijke manier)

Ik ben niet verbaasd (wel geschokt om het voor de hand liggende psychologies cliche)dat mijn sexualiteit zich ook ontwikkeld heeft richting sex en geweld. (weliswaar gecultiveerd, maar toch...)
Ik ben van mening dat mijn sexualiteit erg beinvloed is door de kijk die mijn ouders (of familie) op hun eigen sexuele leven hadden.
Ik weet niet of ik ook een BDSM voorkeur had ontwikkeld als ik een andere familie had gehad, en dat vind ik ook eigenlijk niet meer zo interessant, maar soms vraag ik me wel af hoe autonoom mijn sexuele voorkeur is?

Snapt iemand dit?
phedre

Bericht door phedre »

mijn dochter is inmiddels niet meer actief in de bdsm scene, mede door gebrek aan partner, maar de interesse is er nog altlijd wel en er zijn wel mannen die haar kunnen triggeren, maar ze wil er niet meer aan toe geven. Mede door een pest-verleden en eindelijk daaroverheen lijken te zijn, durft ze niet meer toe te geven aan een situatie waarin zij 'weer de mindere' zou zijn. Maar ze geeft wel aan dat ze niet weet of ze er altijd weg zal blijven.

Ze heeft zelf ook erg met de vraag geworsteld of ze bdsm minded was vanuit haarzelf of omdat 'papa en mama het ook deden'. Dit speelt ook mee in haar reden om uit de scene te stappen en op zelfonderzoek uit te gaan. Inmiddels is ze er wel uit dat het gewoon in haar genen zit zeg maar, en dat haar belangstelling vanuit haarzelf komt en niet is ingegeven door haar ouders, in karakter lijkt ze echt enorm veel op mij.

Bij haar is het vanzelf niet op heel jonge leeftijd onbedoeld geweest, al weet ik niet precies vanaf welke leeftijd zij met die mishandel-gedachte heeft rondgelopen. Ik denk dat jaar of 14-15 best wel een acceptabele leeftijd is om meer te weten te komen over wat er speelt in de wereld, ook op sexueel gebied en we hebben, door zo open te zijn, wel het mishandel-idee volledig weg kunnen nemen en daarmee ook haar eventueel verwrongen beeld wat daar bij hoorde. Uiteraard is dit een heel andere situatie dan die waarin jij verkeerde.
morphoblue

Bericht door morphoblue »

Ik ben gescheiden en heb co-ouderschap waardoor mijn kids 1 week bij papa wonen en 1 week bij mij dus als mijn kids er niet zijn kan ik doen en laten wat ik wil, maar ..niet thuis, ik geloof dat het kitten was die ooit eens zei thuis is waar mijn kinderen wonen, die standpunt heb ik ook, thuis is veilig en niet alleen van mij dus.
Dus als ik speel is het bij iemand anders, mijn speeltjes zij veilig en hoog opgeborgen..hoewel ik ooit iets op moest laden en mijn dochter vroeg mama wat is dat voor een ding? :shock: (zo'n hitatchi geval) uhm tja dat is voor mama's nek die doet altijd pijn :roll: . Ze zien ook wel eens blauwe plekken, maar aangezien ik mij altijd en overal aan stoot hoef ik daar geen uileg over te geven.(mama is tenslotte er onhandig) En trouwens waarom zou ik ook, het gaat niemand wat aan wat ik doe sexueel, ik leg mijn kids uit hoe het gaat met de bloemetjes en de bijtjes en voor de rest moeten ze het zelf ontdekken, als ze ergens vragen over hebben weten ze dat ze bij mij terecht kunnen, maar prive is prive en ik zou het van hen ook niet willen weten wat ze later allemaal doen achter de slaapkamerdeuren.
kitten

Bericht door kitten »

Peter schreef:Zou je het kunnen uitleggen aan je kids in de vorm van:
Ouder aan kind: plaag jij weleens een vriendje/vriendinnetje?
kind: ja
Ouder: en wat doen jullie dan zoal?
kind: knijpen, tikjes geven, kietelen, haren trekken, soms bijten
Ouder: kijk dat doen grote mensen ook met elkaar.

Ideetje?
Nee, want mijn kinderen doen dat niet. Op kietelen na, vallen al die dingen onder "mag niet". Je mag niet bijten en niet haren trekken! Dat is stout. Dus leg een kind dan maar uit dat dat wel mag... De vergelijking met kietelen zal ik zeker wel gebruiken, mijn kids hebben ook een stopwoord voor kietelen! :icon_biggrin: Maar tikjes geven? De enige die tikken geeft ben ik als ze nu &*#%* hun pyjama niet aandoen!! :clown: (Geintje hoor. Soms. :clown: )

Dus nee, elkaar pijn doen voor de lol, da's lastig voor kleine kinderen.

edit: knippende mods tijdens het typen mopper mopper...
donderstraaltje

Bericht door donderstraaltje »

mmm, grappig. Hier ga ik even op in.
Ik ben getrouwd met de vader van onze kids. Die inmiddels 15, 13 en 11 zijn. En wij zijn ook nog eens een D/s begonnen een jaar of 3 terug.
Ja, het is bij ons life-style, hoewel wij het, op onze manier, heel rustig aan doen!
Het liefst zit ik aan zijn voeten. En waarom ook niet? Als mama het nu prettig vindt om op de grond te zitten bij papa, wie gaat het mij dan verbieden?
Ze zien niet dat ik ook daadwerkelijk naar die plaatst verwezen wordt. Ze horen dat hij vraagt om koffie, de blik die dan in zijn ogen is, tsja, die is voor mij.
Het lukt bij ons (denk ik tenminste) redelijk om de kids nog 'onwetend' te houden en zelf ons ding te doen.
Spelen deden we in eerste instantie niet als we er niet van overtuigd waren dat ze sliepen. Maar ook dat hebben we losgelaten. Dus inderdaad, gag in en op tijd genade fluisteren.
En mochten wij een spel willen spelen waarbij we wel alle 'vrijheid' willen hebben, tsja, dan is dat een kwestie van pure luxe, naar het huisje in de achtertuin vertrekken.
Laat ze eerst zelf maar ontdekken wat sex is, en hoe dat werkt. Bij vragen zijn ze welkom. Maar voorlopig gaan wij ze nog niet vertellen hoe het zit.
De meets die we doen waar ze bij zijn, dat zijn forum-meets. Met allemaal mensen die we van een forum kennen en waar we het goed mee kunnen vinden, gezellig toch?
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

[off-topic]
Knippende mod heeft de discussie over BDSM in de slaapkamer of als deel van jezelf afgesplitst van deze.
[/off-topic]
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
kitten

Bericht door kitten »

Ik verwacht dat mijn kinderen tegen de tijd dat ze tieners zijn, wel weten dat mama aan sm doet. Ze weten sowieso al dat ik poly ben. Ze beseffen alleen nog niet helemaal hoe "vreemd" dat is in onze maatschappij, zij vinden het doodnormaal. Mede omdat hun vader (gelukkig!!) ontzettend open minded is en mij daarin helemaal steunt en alle geluk van de wereld gunt. (soms issie echt de beste ex ever!). Ze hebben destijds mijn relatie met Toran en nijntje meegekregen en ze hebben Mack en jongetje meegekregen. Ze zullen uiteindelijk mijn D leren kennen en weten dat mama nog steeds van jongetje houdt. Ik weet dat ik ze er een moeilijkheid bij geef, doordat ik afwijk van de maatschappij. Iets wat in de puberteit extra moeilijk is. Maar tegelijkertijd zijn het mijn normen en waarden! En welke ouder wil die niet doorgeven aan haar kids?
funga{MrPaul}

Bericht door funga{MrPaul} »

ik heb een zoon (15) en dochter (14) en die weten ondertussen ook vrij veel.
ik ben nu bijna 5 jaar het eigendom van mijn Meester en eigenlijk zijn de kids erin mee gegroeid.

Ze kennen het bloemetjes-bijtjes en klassieke gezin - verhaal, en weten dat dat de "norm" is in onze maatschappij.
Tegelijk leren ze van mij dat er ook nog andere mogelijkheden zijn. Zolang je als mensen onder elkaar maar dingen doet waar iedereen mee instemt en blij mee is. Dat deel begrijpen ze heel goed.

Hoe kan ik mijn kids immers leren dat ze zichzelf mogen zijn, als ik dit zelf niet zou doen?

Openheid en diversiteit vind ik idd heel belangrijke waarden om mee te geven.

Diverse zaken, zoals toestemming vragen voor naar het toilet te gaan, wachten met eten tot Meester "smakelijk" heeft gezegd (en daarmee wacht Hij soms tot Hij bijna klaar is :clown: ) dat doe ik in hun bijzijn, maar het wordt ook verklaard als "respect tonen". Zij moeten dit uiteraard niet doen. Ze zijn er ook wel eens bij als ik een correctie krijg (een draai aan mijn oorlel bvb) maar dat is dan eigenlijk mijn verantwoordelijkheid (ik kan me ook beter gedragen als ze in de buurt zijn), maar met meer dan dat worden ze niet letterlijk geconfronteerd. Bondage en andere zaken gebeuren uit het zicht :-)

Voor de vereniging zijn we nu ook een locatie aan het opknappen en ze hebben daar al vrijwillig meegewerkt. Ze zien ongebruikte toestellen en maken daar gewoon grapjes over. Mijn zoon zegt daarbij heel duidelijk "het is niets voor mij", maar dat is ook zijn goed recht.

Mijn dochter gaat meer de dominante kant op voorlopig, maar het is nog de vraag in hoeverre dat uit zichzelf komt of een afspiegeling is van de relatie tussen Meester en mij.

groetjes

funga
funga{MrPaul}

Bericht door funga{MrPaul} »

en dan ben ik Zijn kinderen nog vergeten :oops:

Meester heeft drie zonen, allemaal volwassen en die weten het ook.
De oudste van euhm 23 begint interesse te tonen, hij houdt van controle houden en zorgen voor.

tot zover

funga
JannaGrace

Bericht door JannaGrace »

Ik wist vrij vroeg waar mijn vader en zijn vriendin mee bezig waren en heb eigenlijk nooit raar opgekeken van rondslingerende zwepen in hun slaapkamer.
MAAR.... Zijn vriendin had een dochter (4 jaar jonger dan ik) en zij kreeg rond haar 10e vragen. Daarvoor kwam ze bij mij... Ze durfde niet naar haar mams.
Ik heb haar, zonder ooit te weten van i-net of zoiets, dat je liefde op veel manieren kan uiten en dat mijn paps en haar mams het leuk vonden om beurtelings de controle aan de ander uit handen te geven. Dat bleek niet helemaal waar, maar dat had mijn geest er blijkbaar zelf van gemaakt.

Ik heb altijd al SM-verlangens gehad en heb verantwoordelijkheid en veiligheid daar zelf altijd bij bedacht, zonder die kennis te hebben.
Uit die beleving (van mijn rare fantasieën en de voorwaardes waaronder ik die zou willen uitvoeren) heb ik haar in kinder-taal, ik was immers ook nog een kind, uitgelegd van hoe en wat. En dus ook dat als de 1 iets niet wil dat het niet de bedoeling is dat de ander het wel doet...

Hoe ze er nu over denkt weet ik niet.. Ik heb bijna geen contact meer met haar.

Hoe ik het ooit aan mijn kinderen zal uitleggen? Ik weet het niet.
Ik denk dat ik ze in ieder geval wil bijbrengen dat fantasieën prive zijn, maar nooit fout zolang je het veilig en verantwoordelijk zou uitvoeren.
En dat never ever iemand je mag dwingen om iets te doen wat je niet wilt en vice versa.
Domalia

Bericht door Domalia »

Ik heb alle stukken met intresse gelezen en vind het prachtig om de diversiteit te lezen hierover.

Mijn 2 dochters zijn 17 en 20.
Beide dochters weten van mijn Dominantie en maken daar ook regelmatig dingen van mee,
als john(sensus) zich eens misdraagt.
Echter de jongste heeft toch wel te kennen gegeven dat ze daar wat moeite mee heeft.
Op de een of andere manier ziet ze mij dan niet meer als haar lieve mamma en dat vind
ze toch iets minder.
Bedenk wel dat ze mij 16 jaar lang nooit zo heeft zien doen in haar bijzijn.
Duidelijke afspraak is dus ook als zij thuis is, dan zijn wij "braaf" behalve de blikken die hij af en toe toegeworpen krijgt.
Overigens is zo ie zo de afspraak dat ik never nooit zal zwepen als de dametjes thuis zijn.

Ze hebben op dit moment de leeftijd dat ze zelfs niet willen weten dat wij aan sex doen....hahahahahaha

Mijn oudste heeft duidelijk intresse in de BDSM en is een rasechte sub.
Heel af en toe neemt ze me in vertrouwen van mam hoe is dit of dat.
Laatst nog....vertelde ze dat ze tepelklemmetjes gekocht had bij de PABO, maar dat die meteen
kapot waren. Vroeg haar vind je dat fijn.....ja dat geeft een extra dimensie aan het vrijen
was haar antwoord.
Nu heb ik een heel assortiment van die dingen en ik heb haar een aantal meegegeven,
kijk maar welke je prettig vind en de rest geef je terug.
Ook heeft ze wel eens gezegd dat ze mee zou willen naar een ESM meeting.
Dat heb ik/wij pertinent geweigerd.
Dat is de plek waar ik heerlijk in alle vormen mezelf kan zijn, dat is mijn prive.
Er zijn genoeg andere plekken waar ze dan naar toe kan en ik heb haar dan ook gewezen
op BDSM jongeren.

Kortom.....het is bij ons heel wisselend in huis, maar vooral rekening houdend met elkaars wensen.
phedre

Bericht door phedre »

Domalia schreef:Ook heeft ze wel eens gezegd dat ze mee zou willen naar een ESM meeting.
Dat heb ik/wij pertinent geweigerd.
Dat is de plek waar ik heerlijk in alle vormen mezelf kan zijn, dat is mijn prive.
Er zijn genoeg andere plekken waar ze dan naar toe kan en ik heb haar dan ook gewezen
op BDSM jongeren.
Dit is inderdaad ook waarom ik destijds met mijn dochter de afspraak had gemaakt dat ik geen vrijwilligersdiensten zou draaien op de jongerenfeesten en zij zou zich niet laten zien op de listfeeste. In bijzondere gevallen zou er vooraf overleg zijn. Zo heb ik dus wel eens bardienst gedraaid op jongerenfeest als er niemand anders was die op dat moment kon, maar dan ging ze niet. ZO heeft zij wel eens gevraagd of ze naar die of die demo kon op het listfeest. Dus we zijn elkaar wel eens tegenkomen, en we zijn ook wel eens samen heen gegaan.. gewoon om ff lekker uit te zijn, zonder partners, zonder spelen of wat dan ook.
Domalia

Bericht door Domalia »

[quote="phedre
Dit is inderdaad ook waarom ik destijds met mijn dochter de afspraak had gemaakt dat ik geen vrijwilligersdiensten zou draaien op de jongerenfeesten en zij zou zich niet laten zien op de listfeeste. In bijzondere gevallen zou er vooraf overleg zijn. Zo heb ik dus wel eens bardienst gedraaid op jongerenfeest als er niemand anders was die op dat moment kon, maar dan ging ze niet. ZO heeft zij wel eens gevraagd of ze naar die of die demo kon op het listfeest. Dus we zijn elkaar wel eens tegenkomen, en we zijn ook wel eens samen heen gegaan.. gewoon om ff lekker uit te zijn, zonder partners, zonder spelen of wat dan ook.[/quote]

Oke dat snap ik heel goed. Maar laten we eerlijk zijn (even gek gezegd) als we in onze slaapkamer bezig zijn (met wat dan ook) dan komen ze toch ook niet kijken.
Dat is prive.

Helpen met iets....en raad geven of verwijzen naar mensen die er meer verstand/kennis van hebben dan ikzelf. Geen probleem.
phedre

Bericht door phedre »

maar dat weten mijn meiden ook niet hoor. Als ze vragen hebben, krijgen ze een zo open en eerlijk mogelijk antwoord, maar details en exacte handelingen ga ikz e ook niet vertellen. Ze weten mijn functie bij Mr, ze weten wat BDSM is e hoe ver dat voor mij gaat of kan gaan, maar, om het plat te zeggen, hoe vaak Mr me neukt, hoe hij het doet hoevaak hij me slaat en bespeelt.. dat gaat ze verder niet aan. Al merken ze aan mijn humeur best wel eens dat er gespeeld is.... :)
Gesloten