rubyvita schreef:
Phedre, ik ben wel nieuwsgierig naar wat je je kinderen dan precies hebt verteld?
Je verteld ze geen details, maar wat voor info heb je ze wel gegeven?
Ik heb haar verteld wat bdsm is, dat papa en mama dat soort dingen dus ook deden en dat we er beiden erg van genoten en dat het onze manier was om elkaar te laten zien dat we van elkaar houden. Dat papa dat soort dingen met mij mag doen, omdat ik van hem hield, en dat papa het doet omdat hij van mij houdt.
rubyvita schreef:En thuis spelen zou ik alleen doen op de dagen dat mijn dochtertje bij haar vader is ( die luxe heb ik en heeft niet iedereen)
die luxe hadden wij destijds dus ook niet, maar we zijn daarna ook inderdaad wel op zoek gegaan naar plekken om buitenshuis te spelen en beperkten ons thuis tot de wat minder rumoerige dingen zeg maar:)
rubyvita schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat mijn dochter haar sexualiteit zelf moet vinden en ontdekken.
Ik wil haar op geen enkele manier beinvloeden door haar deelgenoot te maken van mijn sexuele beleving, in ieder geval niet voor haar 25e ofzo
Helemaal mee eens, en ik was ook niet echt onverdeeld happy toen ik merkte dat zij info was gaan zoeken op i-net, maar toen ik dat dan toch wist, heb ik haar wel gewezen op de sites waar goede info stond en toen ze eenmaal rijbewijs had, heb ik haar zelf afgeleverd bij de AVSH omdat ik wist dat ze daar veilig zou zijn en ook om te voorkomen dat ze zelf ergens in de binnenstad op zoek zou gaan en ik weet niet waar terecht zou komen.
rubyvita schreef:Ik ben haar moeder en niet haar vriendin waarmee ze sextips of spelverslagen kan uitwisselen.
je moet dit ook niet zien als dat ik uitgebreid ging vertellen wat er gebeurde tussen mijn Dom en mij tijdens een spel, maar meer informatief als ze kwam vragen wat voor effect bepaalde zweep zou hebben of hoe iets voelde. En als zij zich daartoe tot mij went, hecht ze blijkbaar genoeg waarde aan mijn mening en doet ze dus toch liever bij mijn bij haar eigen vriendinnen en ik stuur haar niet weg als ze bij mij komt om info.
rubyvita schreef:
Ik persoonlijk zou niet voor de manier waarop Phedre het aangepakt heeft kiezen.
Ik denk dat dat ook heel erg afhankelijk is van het kind zelf, en deze openheid geeft mij nu wel de gelegenheid mijn leven in te vullen zoals ik wil en toch het respect en waardering van mijn kinders te behouden.
rubyvita schreef:
Ik vind het stukje waarin ze beschijft dat haar 15 jarige dochter dacht dat Phedre "mishandeld "werd wel een eyeopener, en goed dat ze wat duidelijkheid gecreerd heeft .
Voor mij nogmaals een reden om niet uitgebreid thuis te gaan spelen.
Enneh Phedre, wat fijn dat je zo trots bent op je dochters! Dat zijn ze vast ook op jou! Het klinkt alsof jullie een goede en warme band hebben met elkaar!

Dat gevoel is idd geheel wederzijds.. voorzover ik weet:)