Wat vertel je je kids?
Wat vertel je je kids?
Zoals CraZaay al aangaf in het tuinsfeestje Den Bosch topic,
(Ruby nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en alle aanwezigen bedankt voor de gezelligheid..), en wellicht dat die discussie hier ook echt wel thuis hoort..
Wat vertel je je kids?
Speel je thuis als je kids er zijn?
Stel je kids zien je blauwe plekker na een spel?
Of ze vinden je "speeltjes" wat vertel je ze dan of juist niet?
ZOu je open vertellen welke hobby je hebt aan je kids of het zolang mogelijk voor ze verborgen houden?
Persoonlijk denk ik dat mijn kids als ik eraan toe ben zolang mogelijk hun eigen beeld laat vormen over wat zij willen met hun (sexuele-) beleving...
Laat ze zelf maar ontdekken waar hun voorkeuren liggen en niet meenemen de BDSM-sfeer in omdat het voor hen thuis gewoon is...
Verwoord het niet goed denk ik..
Als ze het willen ondekken omdat het hun aanspreekt ... doen..
Maar dan wel uit hun eigen intresse.. zeg maar...
Wat is jullie mening daarover?
hoor het graag.
Richard
(Ruby nogmaals bedankt voor de gastvrijheid en alle aanwezigen bedankt voor de gezelligheid..), en wellicht dat die discussie hier ook echt wel thuis hoort..
Wat vertel je je kids?
Speel je thuis als je kids er zijn?
Stel je kids zien je blauwe plekker na een spel?
Of ze vinden je "speeltjes" wat vertel je ze dan of juist niet?
ZOu je open vertellen welke hobby je hebt aan je kids of het zolang mogelijk voor ze verborgen houden?
Persoonlijk denk ik dat mijn kids als ik eraan toe ben zolang mogelijk hun eigen beeld laat vormen over wat zij willen met hun (sexuele-) beleving...
Laat ze zelf maar ontdekken waar hun voorkeuren liggen en niet meenemen de BDSM-sfeer in omdat het voor hen thuis gewoon is...
Verwoord het niet goed denk ik..
Als ze het willen ondekken omdat het hun aanspreekt ... doen..
Maar dan wel uit hun eigen intresse.. zeg maar...
Wat is jullie mening daarover?
hoor het graag.
Richard
Re: Wat vertel je je kids?
Dit is iets wat mij al jaren bezighoudt en tot nu toe hebben Mees en ik t.o.v onze dochter (7) voornamelijk een "go with the flow" houding. We verstoppen niet alles maar we leggen het ook niet voor haar neus neer. Dus soms ziet ze wel eens wat liggen maar schenkt er nauwelijks aandacht aan, ook omdat wij er niet paniekerig over doen. Het ligt daar gewoon, klaar.
Soms vraag ze wel eens wat het is of wat we er mee doen, meestal is de uitleg "speelgoed voor grote mensen" al voldoende.
Blauwe plekken en striemen ziet ze bij ons niet, wij zijn beide dominant.
Ik heb geen idee of wij dit zo goed en/of verantwoord doen. Ik geloof alleen dat zolang je er zelf geen rare of enge toestand van maakt, je kind dat ook niet doet en zo hopen we ook dat ze op een soort natuurlijke manier er achter komt wat wij leuk vinden om te doen.
Soms vraag ze wel eens wat het is of wat we er mee doen, meestal is de uitleg "speelgoed voor grote mensen" al voldoende.
Blauwe plekken en striemen ziet ze bij ons niet, wij zijn beide dominant.
Ik heb geen idee of wij dit zo goed en/of verantwoord doen. Ik geloof alleen dat zolang je er zelf geen rare of enge toestand van maakt, je kind dat ook niet doet en zo hopen we ook dat ze op een soort natuurlijke manier er achter komt wat wij leuk vinden om te doen.
Nou, daar gaan we 
Allereerst ben ik blij dat dit topic er opnieuw is, ooit had ik zoiets al geopend omdat ik met diezelfde vragen rondliep.
en een aantal vragen leven bij mij ook nog steeds.
Ik heb twee meiden, van 11 en 17 jaar. die hebben de 'gewone' voorlichting gehad over bloemtjes, bijtje, man+vrouw=baby....Je weet wel
Volgende is een kritiek punt voor mij, maar na gesprek op MSN gisteravond met iemand, vermeld ik het toch maar. Mijn oudste heeft een licht verstandelijke beperking, zo eentje waarbij je leuk een gesprek kunt beginnen en een eind komt om dan opeens te merken dat je haar 'kwijt' bent omdat ze het toch niet helemaal kan volgen. Zij overziet geen oorzaak-gevolg, geen verbanden, 'ziet' dingen in een rechte lijn en niet de totale breedte, ....Hm lastig uitleggen hier.
Wat vertel ik ze?
Ik dus niets als de gewone uitleg. Ik moet bekennen dat ik ook niet uit mijzelf heel veel heb verteld tegen jongste over masturbatie. De oudste al wel iets meer, maar een deel daarvan is ook via school, vriendinnen en tijdschriften tot haar gekomen. Als zij iets leest in een blad, licht ik nogal eens het antwoord toe.
Toen ik tijdje terug een paardrijzweepje kocht bij de Makro ontdekte zij die in mijn kar. Met haar vriendin giechelde ze erop los. En oke oke, deze mama reageerde ook wel verdacht betrapt. Volgende dag met haar gesproken en ze vertelde dat er mensen zijn die dat samen doen, met zweepjes enzo.... Waarop ik uitlegde dat iedereen doet wat hij/zij wil, dat dat belangrijkste is, dat het fijn is als je dat samen kunt delen met je man/vrouw.
Wat laat ik slingeren?
In principe niets. Mijn oudste dochter vindt het al fout/verkeerd/raar/gek...is heel verontwaardigd dat ik condooms in mijn tas heb zitten. "wat moet je daarmee?" Waarop ik haar begon uit te leggen wat het waren
Maar gewoon, mama is alleen, wat moet mama met condooms
??
Mijn 'speelgoed" als vibrator bijvoorbeeld die stop ik goed weg. Al ben ik al tijden iets kwijt en plaagt iemand van hier me er al mee dat zij er vast plezier mee heeft
Probleem van thuis spelen, dat heb ik nog niet. Dat was wel ooit mijn vraag inderdaad. Hoe mensen dat oplosten met niet betrapt worden. Hoe voorkom je geluid? Je kunt een gag indoen, maar harde klappen hoor je toch nog dan....
Blauwe plekken?
Tja, ik douche dan ineens 's avonds als zij al in bed liggen ipv als zij binnen kunnen komen lopen. Ik slaap ineens met een pyama aan en kleedt me dus niet meer uit/aan als zij erbij staan te kletsen.
Pas had ik twee blauwe plekken, op iedere bovenarm één, omdat iemand mij hardhandig bij bovenarmen gepakt had.
Controle volgende dag op iets leverde nul op, dus ik vrolijk op warme dag in hemdje naar beneden. Ineens een ijselijke gil: mama IEKSSSS!! Nouja.....
die op mijn armen had ik niet gezien en niet verwacht ook. Ik had direct een vage smoes klaar, die ik hele week herhaald heb tegen iedereen.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik vertel als ik plots naar dokter zou moeten en wat strepen/striemen oid zou hebben.
Afspraken/dates/meets enz
Dat is een groot probleem bij mij thuis. Ik wil best naar feestjes, partijen, meets, VSSM en dergelijke. Afgezien van financièlle redenen is er het probleem, wat vertel ik de kinderen-de `oppas`?
Na een stuk of wat 'verjaardagen" waarbij ik bij de jarige mocht blijven slapen -wink- viel het mijn kinderen op dat ik altijd in het zwart naar verjaardagen ging
Natuurlijk was die verjaardag een smoes, dat was respectievelijk een VSSM avond, en twee keer feestje in Zaandam van Phedre.
Ik ben er nog niet uit.....
Probleem is namelijk ook dat je niet kunt zeggen verjaardag/visite oid, want je bent niet na een uurtje "koffie drinken" weer thuis
Laat staan dat ik zomaar een keertje zou willen logeren bij iemand....nouja...nachtje wilde hete stomende sex enzo
Soms overweeg ik of dat probleem zich oplost als ik mijn meiden iets zou vertellen van BDSM, maar dat gooi ik met steekhoudende argumenten weer van tafel. Dat is geen optie.
Kunnen we niet een soort oppascentrale instellen?? Dat we iemand inhuren voor ál onze kinderen en "wij" dan een avondje feest/meet/oid kunnen doen? Zoals dat kampeerweekend....dan een naastgelegen campingterrein afhuren...alle kinderen een leuk weekend met animatieteam.....Grote tent, keten, ........
Zou een gewelidge oplossing zijn....maarja.....

Allereerst ben ik blij dat dit topic er opnieuw is, ooit had ik zoiets al geopend omdat ik met diezelfde vragen rondliep.
en een aantal vragen leven bij mij ook nog steeds.
Ik heb twee meiden, van 11 en 17 jaar. die hebben de 'gewone' voorlichting gehad over bloemtjes, bijtje, man+vrouw=baby....Je weet wel

Volgende is een kritiek punt voor mij, maar na gesprek op MSN gisteravond met iemand, vermeld ik het toch maar. Mijn oudste heeft een licht verstandelijke beperking, zo eentje waarbij je leuk een gesprek kunt beginnen en een eind komt om dan opeens te merken dat je haar 'kwijt' bent omdat ze het toch niet helemaal kan volgen. Zij overziet geen oorzaak-gevolg, geen verbanden, 'ziet' dingen in een rechte lijn en niet de totale breedte, ....Hm lastig uitleggen hier.
Wat vertel ik ze?
Ik dus niets als de gewone uitleg. Ik moet bekennen dat ik ook niet uit mijzelf heel veel heb verteld tegen jongste over masturbatie. De oudste al wel iets meer, maar een deel daarvan is ook via school, vriendinnen en tijdschriften tot haar gekomen. Als zij iets leest in een blad, licht ik nogal eens het antwoord toe.
Toen ik tijdje terug een paardrijzweepje kocht bij de Makro ontdekte zij die in mijn kar. Met haar vriendin giechelde ze erop los. En oke oke, deze mama reageerde ook wel verdacht betrapt. Volgende dag met haar gesproken en ze vertelde dat er mensen zijn die dat samen doen, met zweepjes enzo.... Waarop ik uitlegde dat iedereen doet wat hij/zij wil, dat dat belangrijkste is, dat het fijn is als je dat samen kunt delen met je man/vrouw.
Wat laat ik slingeren?
In principe niets. Mijn oudste dochter vindt het al fout/verkeerd/raar/gek...is heel verontwaardigd dat ik condooms in mijn tas heb zitten. "wat moet je daarmee?" Waarop ik haar begon uit te leggen wat het waren

Mijn 'speelgoed" als vibrator bijvoorbeeld die stop ik goed weg. Al ben ik al tijden iets kwijt en plaagt iemand van hier me er al mee dat zij er vast plezier mee heeft

Probleem van thuis spelen, dat heb ik nog niet. Dat was wel ooit mijn vraag inderdaad. Hoe mensen dat oplosten met niet betrapt worden. Hoe voorkom je geluid? Je kunt een gag indoen, maar harde klappen hoor je toch nog dan....
Blauwe plekken?
Tja, ik douche dan ineens 's avonds als zij al in bed liggen ipv als zij binnen kunnen komen lopen. Ik slaap ineens met een pyama aan en kleedt me dus niet meer uit/aan als zij erbij staan te kletsen.
Pas had ik twee blauwe plekken, op iedere bovenarm één, omdat iemand mij hardhandig bij bovenarmen gepakt had.
Controle volgende dag op iets leverde nul op, dus ik vrolijk op warme dag in hemdje naar beneden. Ineens een ijselijke gil: mama IEKSSSS!! Nouja.....

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik vertel als ik plots naar dokter zou moeten en wat strepen/striemen oid zou hebben.
Afspraken/dates/meets enz
Dat is een groot probleem bij mij thuis. Ik wil best naar feestjes, partijen, meets, VSSM en dergelijke. Afgezien van financièlle redenen is er het probleem, wat vertel ik de kinderen-de `oppas`?
Na een stuk of wat 'verjaardagen" waarbij ik bij de jarige mocht blijven slapen -wink- viel het mijn kinderen op dat ik altijd in het zwart naar verjaardagen ging

Natuurlijk was die verjaardag een smoes, dat was respectievelijk een VSSM avond, en twee keer feestje in Zaandam van Phedre.
Ik ben er nog niet uit.....
Probleem is namelijk ook dat je niet kunt zeggen verjaardag/visite oid, want je bent niet na een uurtje "koffie drinken" weer thuis

Laat staan dat ik zomaar een keertje zou willen logeren bij iemand....nouja...nachtje wilde hete stomende sex enzo

Soms overweeg ik of dat probleem zich oplost als ik mijn meiden iets zou vertellen van BDSM, maar dat gooi ik met steekhoudende argumenten weer van tafel. Dat is geen optie.
Kunnen we niet een soort oppascentrale instellen?? Dat we iemand inhuren voor ál onze kinderen en "wij" dan een avondje feest/meet/oid kunnen doen? Zoals dat kampeerweekend....dan een naastgelegen campingterrein afhuren...alle kinderen een leuk weekend met animatieteam.....Grote tent, keten, ........
Zou een gewelidge oplossing zijn....maarja.....

- eireann
- Site Admin
Ook alleenstaande ouders die NIET aan bdsm doen willen wel eens een nachtje weg en een eigen prive leven hebben.
Ik zie niet zo waarom bdsm daar een grotere belemmering in is dan dat je avonden gaat dansen met vriendinnen of eens afspraakjes hebt met mannen. toch? die ouders zijn ook een avond/nacht weg tenslotte
Ik zie niet zo waarom bdsm daar een grotere belemmering in is dan dat je avonden gaat dansen met vriendinnen of eens afspraakjes hebt met mannen. toch? die ouders zijn ook een avond/nacht weg tenslotte
**Self Rescuing Princess**
Waarom zou "ik ga op bezoek bij vrienden, en blijf daar ook slapen" niet werken? Desnoods met de extra uitleg dat "iedereen blijft slapen, dus ik ook", of dat het te ver is, en het feestje tot laaat duurt.
Ik heb het gevoel dat je te moeilijk denkt (hebben jongeren die zonder medeweten van ouders naar meets en feestjes gaan ook nog wel eens last van
). Moeders kunnen toch ook uitgaan, naar vrienden toe, bij iemand koffie drinken etc? Zeker omdat je kinderen de WS-ers ook kennen, is het makkelijkerom te zeggen dat je naar "ons" toegaat. En als ze dan meewillen, kan je er alltijd nog van maken dat het alleen voor grote mensen is. Het noemen van bdsm is niet echt relevant, lijkt me.
Ik heb het gevoel dat je te moeilijk denkt (hebben jongeren die zonder medeweten van ouders naar meets en feestjes gaan ook nog wel eens last van

- cinderella
En als je zegt dat je naar een feest gaat, en dat je zwart gewoon wat sjieker vind staan/ meer afgekleed ofzo? En feesten eindigen veel later dan verjaardagen (kroeg gaat tegenwoordig ook pas open om 11 uur, nietwaar?) en daarom bij iemand gaat slapen omdat 's nachts rijden te gevaarlijk is? (daarom bleef ik laatst ook bij je op de bank, omdat ik te moe was)
toen doet er nu niet meer toe
Het meeting/feestjes probleem zie ik ook niet zo. Wij vertellen gewoon dat we naar een leuk feest gaan, georganiseerd door een forum, of we gaan naar een forum meeting en het wordt laat. Klaar. Als je alleen bent zou je nog kunnen zeggen dat je daar met een vriend/vriendin die je daar van kent hebt afgesproken en over het algemeen is dat dan ook de waarheid.
Het enige waar wij onze oppas dan niet mee lastigvallen is dat het om een SM-feestje gaat, de rest is naar waarheid.
Het enige waar wij onze oppas dan niet mee lastigvallen is dat het om een SM-feestje gaat, de rest is naar waarheid.
Binnenshuis spelen met een (slapend?) kind, werkt dat Moralia? Of spelen jullie nooit meer thuis?
Mijn ex en ik speelden altijd gewoon thuis als de kids op bed lagen. Verklikker boven aan de trap, waardoor lampje ging branden in de woonkamer als er een van de kids er maar over dacht naar beneden te komen, waardoor ex optijd was om zijn badjas aan te schieten en naar de trap te lopen om kids op te vangen. Voor zover wij wisten, was dit voldoende voorzorg.
Op bepaald moment kreeg ik tijdelijk een vriendin in huis, die ook wel wisten wat voor spelletjes we speelden en die met mijn oudste dochter (destijds 15) aan de praat raakte. Vriendin kwam toen naar me toe met mededeling dat we toch maar eens met dochter moesten gaan praten, want die dacht dat ex mij mishandelde. Wat bleek... Dochterlief hoorde vaak wel de geluiden die we maakten, en om die niet te horen, ging ze dan zappen op haar tv en kwam daarbij dan ook prompt de films tegen die wij beneden op de video afspeelden.. waardoor ze allerlei rare gedachtes kreeg.
Vanaf dat moment zijn wij dus heel open geweest naar onze kids, in eerste instantie alleen tegen oudste, die zelf daarna ook op zoek is gegaan naar info en vanaf haar 18e actief was bij de AVSH, en later ook naar haar jongere zusjes, allebei zo rond het 13e-14e jaar denk ik dat we het verteld hebben. Details vertel ik ze niet, al weet oudste wel meer dan de jongeren, omdat die zelf aktief is (geweest), en we wel eens spel-ervaringen hebben uitgewisseld en ze ook wel eens naar een workshop is geweest, waarbij ik aan workshop meewerkte als bondage/cupping-model
Na de scheiding hebben ze ook alttijd geweten wat de mannen die ik mee naar huis nam, voor mij betekenden, dat ze mijn Dominant waren. Er werd met die anderen niet thuis gespeeld als de kids thuis waren, maar een corrigerende blik, corrigerende opmerking werd er heus wel gemaakt. Ook nu weten ze dat Petruss niet mijn levenspartner is, maar wel mijn Meester. Ze weten hoe onze relatie in elkaar zit.
Ik kan het uiteraard niet met zekerheid zeggen, maar ik ben er redelijk van overtuigd dat mijn goede verstandhouding met mijn dochters en mijn openheid over wat de mannen voor mij betekenden er voor gezorgd hebben dat ze nooit één van die mannen hebben afgewezen, en ze altijd hebben vertrouwd op mijn inschattingsvermogen en gezonde verstand. (mannen.. klinkt zoveel, maar valt wel heel erg mee hoor). Mam... als jij er gelukkig mee bent, moet je het lekker doen!! zeggen ze regelmatig:)
<-- is zo trots op en zo blij met haar dochters!
Op bepaald moment kreeg ik tijdelijk een vriendin in huis, die ook wel wisten wat voor spelletjes we speelden en die met mijn oudste dochter (destijds 15) aan de praat raakte. Vriendin kwam toen naar me toe met mededeling dat we toch maar eens met dochter moesten gaan praten, want die dacht dat ex mij mishandelde. Wat bleek... Dochterlief hoorde vaak wel de geluiden die we maakten, en om die niet te horen, ging ze dan zappen op haar tv en kwam daarbij dan ook prompt de films tegen die wij beneden op de video afspeelden.. waardoor ze allerlei rare gedachtes kreeg.
Vanaf dat moment zijn wij dus heel open geweest naar onze kids, in eerste instantie alleen tegen oudste, die zelf daarna ook op zoek is gegaan naar info en vanaf haar 18e actief was bij de AVSH, en later ook naar haar jongere zusjes, allebei zo rond het 13e-14e jaar denk ik dat we het verteld hebben. Details vertel ik ze niet, al weet oudste wel meer dan de jongeren, omdat die zelf aktief is (geweest), en we wel eens spel-ervaringen hebben uitgewisseld en ze ook wel eens naar een workshop is geweest, waarbij ik aan workshop meewerkte als bondage/cupping-model
Na de scheiding hebben ze ook alttijd geweten wat de mannen die ik mee naar huis nam, voor mij betekenden, dat ze mijn Dominant waren. Er werd met die anderen niet thuis gespeeld als de kids thuis waren, maar een corrigerende blik, corrigerende opmerking werd er heus wel gemaakt. Ook nu weten ze dat Petruss niet mijn levenspartner is, maar wel mijn Meester. Ze weten hoe onze relatie in elkaar zit.
Ik kan het uiteraard niet met zekerheid zeggen, maar ik ben er redelijk van overtuigd dat mijn goede verstandhouding met mijn dochters en mijn openheid over wat de mannen voor mij betekenden er voor gezorgd hebben dat ze nooit één van die mannen hebben afgewezen, en ze altijd hebben vertrouwd op mijn inschattingsvermogen en gezonde verstand. (mannen.. klinkt zoveel, maar valt wel heel erg mee hoor). Mam... als jij er gelukkig mee bent, moet je het lekker doen!! zeggen ze regelmatig:)
<-- is zo trots op en zo blij met haar dochters!
Ja tot nu toe is dat altijd nog goed gegaan, ze slaapt nogal vast, dat geluk hebben wij dan wel weer. Ik moet wel zeggen dat het verhaal van phedre hier net me wel aan het denken gezet heeft over op tijd duidelijk zijn over wat we nu aan het doen zijn, mocht ze ook bang zijn dat er iemand mishandeld zou worden. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze op een gegeven moment wel wat hoort maar daar niks over durft te zeggen, dus ik knoop phedres verhaal even goed in mijn oren.CraZaay schreef:Binnenshuis spelen met een (slapend?) kind, werkt dat Moralia? Of spelen jullie nooit meer thuis?
- kitten
He, wat een heerlijk relaas! Ik hoop later ook op die manier met mijn kinderen om te kunnen gaan!!phedre schreef:<-- is zo trots op en zo blij met haar dochters!
- juffie
- Site Admin
Ik ook! (Al moeten ze eerst nog wel gemaakt worden, natuurlijkkitten schreef:He, wat een heerlijk relaas! Ik hoop later ook op die manier met mijn kinderen om te kunnen gaan!!phedre schreef:<-- is zo trots op en zo blij met haar dochters!

MILF 

- Peter^
- Contacteer:
Fijn dat dit topic er is, hoef ik het niet meer te openen. Ook ik heb hier vannacht over gedacht. N.a.v. gisteren.
Zou je het kunnen uitleggen aan je kids in de vorm van:
Ouder aan kind: plaag jij weleens een vriendje/vriendinnetje?
kind: ja
Ouder: en wat doen jullie dan zoal?
kind: knijpen, tikjes geven, kietelen, haren trekken, soms bijten
Ouder: kijk dat doen grote mensen ook met elkaar.
Ideetje?
Zou je het kunnen uitleggen aan je kids in de vorm van:
Ouder aan kind: plaag jij weleens een vriendje/vriendinnetje?
kind: ja
Ouder: en wat doen jullie dan zoal?
kind: knijpen, tikjes geven, kietelen, haren trekken, soms bijten
Ouder: kijk dat doen grote mensen ook met elkaar.
Ideetje?
Geniet van de positieve momenten.
- cinderella
En dat doet me dan weer denken aan twee 16-jarigen bij mij in de klas vorig jaar:
Twee leerlingen in een klas van 12 meiden (en ruimte voor 30) zitten te klooien. Een meisje zit voortdurend bij de ander "prikkeldraad" te doen.
Meisje: "Mevrouw, ze doet me pijn!"
Ik: "Waarom doe je daar dan niks aan? Er is zat ruimte om ergens anders te gaan zitten. En nu ophouden met zeuren, anders ga ik er iets van denken." *grinnik*
Twee leerlingen in een klas van 12 meiden (en ruimte voor 30) zitten te klooien. Een meisje zit voortdurend bij de ander "prikkeldraad" te doen.
Meisje: "Mevrouw, ze doet me pijn!"
Ik: "Waarom doe je daar dan niks aan? Er is zat ruimte om ergens anders te gaan zitten. En nu ophouden met zeuren, anders ga ik er iets van denken." *grinnik*
toen doet er nu niet meer toe
Phedre, ik ben wel nieuwsgierig naar wat je je kinderen dan precies hebt verteld?phedre schreef:Vanaf dat moment zijn wij dus heel open geweest naar onze kids, in eerste instantie alleen tegen oudste, die zelf daarna ook op zoek is gegaan naar info en vanaf haar 18e actief was bij de AVSH, en later ook naar haar jongere zusjes, allebei zo rond het 13e-14e jaar denk ik dat we het verteld hebben. Details vertel ik ze niet, al weet oudste wel meer dan de jongeren, omdat die zelf aktief is (geweest), en we wel eens spel-ervaringen hebben uitgewisseld en ze ook wel eens naar een workshop is geweest, waarbij ik aan workshop meewerkte als bondage/cupping-model
Je verteld ze geen details, maar wat voor info heb je ze wel gegeven?
Ik vind dit persoonlijk een lastig onderwerp.
Ik heb zelf een dochtertje van drie, en voor mij speelt het nog geen dringende rol.
Blauwe plekken kan ik nog aan haar verklaren door te zeggen dat mamma hard is gevallen (jaja, op haar bips

En thuis spelen zou ik alleen doen op de dagen dat mijn dochtertje bij haar vader is ( die luxe heb ik en heeft niet iedereen)
Persoonlijk ben ik van mening dat mijn dochter haar sexualiteit zelf moet vinden en ontdekken.
Ik wil haar op geen enkele manier beinvloeden door haar deelgenoot te maken van mijn sexuele beleving, in ieder geval niet voor haar 25e ofzo.
Ik ben haar moeder en niet haar vriendin waarmee ze sextips of spelverslagen kan uitwisselen.
Niet omdat ik vind dat ze geen recht heeft om te weten hoe de vork in de steel zit, maar omdat ik haar de ruimte wil geven dit voor haarzelf te ontdekken, en ik uit ervaring weet hoe beinvloedbaar kinderen zijn, zeker tov hun ouders.
Als de tijd daar is zal ik haar vragen over sexualiteit uitgebreid beantwoorden, daarin zal ik zeker homo, bi,en transsexualiteit, polyarmorie, BDSM, sex met dieren, pedofilie...nou ja noem het maar op, mee nemen.
Als ze mij zou vragen naar mijn sexuele beleving zal ik daar eerlijk op antwoorden dat ik houd van wat stevigere sex, de rest mag ze zelf invullen.
Ik persoonlijk zou niet voor de manier waarop Phedre het aangepakt heeft kiezen.
Ik vind het stukje waarin ze beschijft dat haar 15 jarige dochter dacht dat Phedre "mishandeld "werd wel een eyeopener, en goed dat ze wat duidelijkheid gecreerd heeft .
Voor mij nogmaals een reden om niet uitgebreid thuis te gaan spelen.
Enneh Phedre, wat fijn dat je zo trots bent op je dochters! Dat zijn ze vast ook op jou!
Het klinkt alsof jullie een goede en warme band hebben met elkaar!