Alle dingen des collars

Realspawn

Re: Alle dingen des collars

Bericht door Realspawn »

Een collar is voor mij onderdeel van het spel zodra de collar om is gedaan
heeft zij in mijn ogen afgesproken op dat moment van mij te zijn. Een dagje enkel dragen
opbouwend naar het moment vind ik ook iets moois hebben.

Ofwel de collar is voor mij in die zin van betekenis dat de collar betekend
ik ben van jou doe met me wat je wilt ;) ik volg waarna ikzelf goed uit de voeten kan

Net een geheel nieuwe set gekocht waar ik zeer blij mee ben het ruikt helemaal nieuw.
Leer met suede binnenkant en de collar heeft 3 ringen. Uiteraard daarna ff naar de gamma geweest
voor wat assecoires en deze week es kijken hoe het de sub staat en of ze er blij mee is :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mr.Castor

Bericht door Mr.Castor »

Erg mooi en zeer bruikbaar setje. :D
wanna have! :P
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Ik heb een dagelijkse collar en een "speel" collar.

De dagelijkse collar is een gewoon kettinkje met als hanger handboeien. Deze heb ik altijd om, ook naar m'n werk etc.
De "speel" collar is eigenlijk gewoon een halsband uit de dierenwinkel met 1 ring aan de voorkant.

Ben met beide heel erg blij. Beide hebben ze voor mij een grote emotionele waarde.
CraZaay

Bericht door CraZaay »

Voor mij is een collar puur iets praktisch: je kunt 'm om doen bij een sub, en dan heb je een x-aantal handige ogen. Verder heeft het voor mij geen enkele betekenis, al val ik daarmee totaal buiten de boot volgens mij. Heb het idee dat het verder voor "iedereen" een belangrijk ceremonieel iets is.
phedre

Bericht door phedre »

er wordt hier over totaal verschillende collars gepraat idd:)

leuk om te zien dat de een er niets meer mee bedoelt dan een halsband tijdens het spelen en de ander als een soort van 'eigendomsbewijs'.
Guardian_s

Bericht door Guardian_s »

De ketting die eerder door shareen genoemd is, is een symbool van eigendom, gebondenheid en verbintenis.

De halsband, of speelcollar is meer een symbool van onderwerping, en daarnaast functioneel vanwege het oog.
Realspawn

Bericht door Realspawn »

leuk om te zien dat de een er niets meer mee bedoelt dan een halsband tijdens het spelen en de ander als een soort van 'eigendomsbewijs'.
dat maakt ons mensen zo uniek en soms ook interessant ;)
scorpi

Bericht door scorpi »

Real: jouw setje heeft voor mij een zeer hoog hebbe hebbe hebbe gehalte :icon_biggrin:

ik heb geen collar maar zou me zeer vererd voelen er een te mogen dragen!
de D die mij een om geeft...ik zal er fier naast lopen.
verder is het idd ook nog een handig ding bij het spel..

nu nog iemand vinden die een lege collar over heeft.. :clown:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Hier dan toch even plaatjes van mijn collars, zoals eerder beloofd :).

Mijn 'dagelijkse' collar, voor buitenshuis:
Afbeelding
Op het ene boeitje staat de inscriptie "Nightwish" en op de andere staat "Forever Yours".

En mijn 'echte' collar, voor thuis en op feestjes:
Afbeelding

N.B.: Let niet op de rode, opgezette nek: Het is warm, dus mijn allergieën spelen op. Resultaat: Rode, jeukende en opgezette huid :P.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Kluk Kluk

Bericht door Kluk Kluk »

Voor ons is tijgie d'r ook een symbool van de band die wij samen hebben. Het gevoel dat ze van mij is / bij mij hoort met haar hele hebben en houden. Ook is het omdoen van de collar een symbool van haar overgave aan mij, alsook het startpunt van een sessie / spel / avond.

Als praktisch object tijdens het spelen gebruik ik hem veel minder eigenlijk, moet ik er wel bij zetten dat haar gewone collar een best onpraktische haak heeft, en d'r posture collar maar 1 haak recht van voren.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Verrek, ben ik toch de belangrijkste vergeten! :oops:
Het symbool voor onze D/s én onze liefde, gekregen op mijn 17de verjaardag (07-12-2007) en ever since mijn collar:
Afbeelding
Die gaat dus nóóit af.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Crownless

Bericht door Crownless »

De set van Realspawn doen me denken aan deze set. Wij hebben daar alleen de collar van en die heeft prima dienst gedaan. Ikzelf vond hem een beetje breed en hij paste mijn vriend niet helemaal (het leer overlapte elkaar niet achter de nek), maar het is een mooi afgewerkt en degelijk ding. Hij is nog lang niet stuk, maar een breed ding stond mij niet zo goed en Bryan wilde graag een afsluitbare collar die hij intussen 'verdiend' heeft.

De collar geeft voor ons een machtsverhouding weer. En is ook handig op feestjes, weten bekenden tenminste welke kant we nu weer op zijn geswitched, haha. En in spel is het leuk om dingen aan vast te maken. Ook is het voor ons een beetje een ritueel om hem om te doen, en de collar is het laatste wat afgaat na het einde van een spel, als afsluiting en signaal dat de machtsverhouding is opgeheven. Tenzij uitdrukkelijk vermeld dat het nu niet geld (zoals 'we moeten nog boodschappen doen, maar daarna krijg je m weer om' of 'Ga douchen').
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
MrsSilly

Bericht door MrsSilly »

Er liggen hier meerdere collars in de speelruimte de meesten worden alleen gebruikt bij bevriende bdsm'ers waar we incidenteel mee spelen om "in de stemming te komen" of uit praktische overwegingen.
De slavin van mijn lief draagt een mooie permanente collar om haar enkel.
Komt er ooit een sub/slavin in mijn leven voor een langdurige D/s relatie dan hoeft ze het niet te doen met de "afdankertjes"maar zoek ik iets uit wat bij haar persoonlijkheid en leven past. Die collar heeft dan ook echt een meerwaarde.
Puur estetisch ben ik dol op collars, mooi om te zien!
En vergeet het aanlijnen niet :roll:
mathilde

Bericht door mathilde »

Hallo

Ik draag al jaren een 24 uurs collar van metaal, die een onzichtbaar slot heeft en waar ik geen sleutel van heb. Mijn Meester heeft er 1 en mijn echtgenoot ook, voor het geval dat.

Tijdens een meeting of sessie draag ik de leren collar erbij.
2008 01 04 051_bewerkt-1.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

verstandig twee mensen met een sleutel !
**Self Rescuing Princess**
Gesloten