Alle dingen des collars

pluis

Alle dingen des collars

Bericht door pluis »

Voor al je collar-vragen en ideeën.

Heb je een nieuwe? Laat m zien! Zoek je iets speciaals? Vraag het hier! Wil je het verhaal van je collar vertellen, of ideeën opdoen voor een ceremonie? Roept, en gij zult een echo horen (of een antwoord, natuurlijk)

Wat betekent een collar voor jou? Heeft een collar regels? Doe je aan 'gradaties' van collars? Van wie is een collar eigenlijk (en wie mag hem houden als het uit gaat?) Mag je om een collar vragen? Heb je wel eens een collar gegeven, aangenomen of geweigerd?

Alles, maar dan ook alles over collars mag hier.
kitten

Re: Alle dingen des collars

Bericht door kitten »

Een collar zit tussen je oren, maar een klein touwtje om je nek kan hem soms al symboliseren... :inluv:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik houd van mijn collar! :icon_biggrin: *is nog steeds trots dat ze 'm heeft*
Hij is van zwart leer, en daaroverheen zit een soort 'rand' van glimmend paars spul, met vooraan een O-ring.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
puppie

Bericht door puppie »

Dat vraagt om een foto natuurlijk Sabrina :mrgreen:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik ben nu niet thuis, dus kan nu geen foto maken, maar dat zal ik vanmiddag als ik thuis ben, even doen :).
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
riz

Bericht door riz »

Ik vind het hele collargebeuren een beetje vreemd. Ik ben het met Kitten eens, het zit tussen je oren. Ik heb geen collar nodig om te weten (van) wie ik ben. Maar om de een of andere reden geeft het gevoelsmatig wel net een beetje extra. Ik zie het een beetje als een trouwring. Je hoeft geen ring te dragen om te weten dat je getrouwd bent.

Wij hebben een collar laten maken, van zwart leer, afsluitbaar en met vier D-ringen. Meteen maar bijpassende pols-, enkel- en dijbeenboeien mee besteld. Ze liggen sinds gisteren klaar maar we hebben helaas even geen tijd om ze op te halen :icon_sad: Tot die tijd doen we het met de oude. Die is verder nog prima maar net iets te breed om hem langdurig te dragen zonder dat ik er helemaal gek van word.

En wie hem mag houden als het uit gaat? Degene die hem heeft betaald denk ik.
altertjevolvragen

Bericht door altertjevolvragen »

mijn meester en ik hebben het er al over gehad dat een collar toch wel leuk zou zijn maar ik zit wel met een probleempje, een allergie, het metaal moet of echt zilver of echt goud (en we haten goud dus dat word het niet) of chirurgisch staal zijn. dus nu luid mijn vraag: waar kunnen we terecht voor zulke collars?

hoop maar dat ik nu niet iets heels stoms vraag trouwens :oops:
riz

Bericht door riz »

Je kan het gewoon proberen bij een bdsmwinkel naar keuze. Wij hebben de collar gekocht bij takethis.nl. We zagen in hun winkel niet de collar en boeien waar we naar zochten. Tijdens een gesprek met de verkoper bleek dat hun leverancier gewoon alles kan maken wat je wil hebben. Misschien is zilver of goud ook geen probleem. Ze hebben vaak meer ingangen dan consumenten.
phedre

Bericht door phedre »

moet een collar dan altijd een halsband zijn? een bdsm-gerelateerd uiterlijk hebben?

Een collar is voor mij een teken van bij elkaar horen, en bewijs waarmee de Dom aangeeft dat de sub van hem is (maar mag van mij ook andersom/beide kanten op) Ik heb bijvoorbeeld ook al eens verlekkerd staan kijken bij een soort van dogtag... was toevallig een hele mooie.. en om die dan gewoon aan leren veter of zilveren ketting om mijn nek te hebben.... Aan uiterlijk niets te zien, maar de inscriptie bepaalt dat het een collar is.
pebbles

Bericht door pebbles »

die van mij is geen halsband
heb een ring.. en eigenlijk ook gelijk mijn verlovingsring en toch ook collar..
ook al spelen wij neit meer en is onze D/s plat maar nog altijd is hij mijn Meester in mijn hart
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
puppie

Bericht door puppie »

Mag ik uit nieuwsgierigheid heel offtopic hier vragen waarom jullie nu geen D/s meer hebben pebbels?
Crownless

Bericht door Crownless »

@ altertje: Je kunt een stalen collar toch ook laten verzilveren bij een juwelier? Ben je niet zo beperkt door de keuze. Dan koop je bijvoorbeeld zoiets. *klik*. Is wel prijzig, maar als het niet anders gaat...
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
artemis

Bericht door artemis »

Ik heb een simpelen hondenhalsband uit de dierenwinkel.
Die ik meestal draag als we samen zijn of op feestjes en thuis draag ik hem ook.
Ik zou eigenlijk wel graag iets willen hebben dat ik altijd kan dragen zonder mensen te chokeren en zo. Maar dat komt nog wel denk ik. :)
pebbles

Bericht door pebbles »

dat mag je vragen hoor pup... ivm stress drukte en stress en stress heeft hij er nu even geen zin en behoefte in.. ook sex staat op een laag pitje.. we praten hier wel om de dag over omdat ik de behoefte wel heb.. maar ik hou van hem en ik geef hem de tijd en probeer niet de druk erop te leggen. ik laat soms wel eens vallen of ik dan wel met iemand anders mag spelen.. puur spel geen sexuele dingen* omdat ik toch wel die behoefte heb... maar ik zie wel.. misschien dat na zaterdag het toch wel weer bij hem begint te kriebelen :) en ja er zijn er een aantal die graag mij onder handen willen nemen.. lol maar ja dan zullen ze toch ff met W om de tafel.. en met mij.. dat wil ik niet alleen beslissen..

oke verder wil ik best verder gaan in een ander draadje of pm... :) omhet hier verder op collars te houden
Fyrian

Bericht door Fyrian »

Ik hou erg van collars..... ik vind ze mooi om te zien, ze geven me een goed gevoel en ik draag ze dus graag.

Heb een zwarte leren (zelf ontworpen en laten maken) welke mn favoriet is, heb hem zelf gekocht en draag hem gewoon voor de sier omdat ik het mooi vind. (heb ook nog een leren witte en nog een ander zwart plastic gevalletje ;) )
Werkt ook prima wanneer ik geen zin heb in ongewenste aandacht in de kroeg... het werkt nogal afschikwekkend blijkbaar =P
Ik ga er ook gerust mee boodschappen doen o.i.d. .... doet me nix wat mensen er van vinden.

Als ik met een andere S (of een D) zou zijn zou ik wel eentje willen dragen voor het spel, gewoon om duidelijk te maken wie er op dat moment de baas is. Ook omdat ze handig zijn met vastzetten, en vanwege het gevoel dat ik ervan krijg.
Zou het wel specialer zijn als ik die collar zou krijgen ipv dat het eentje van mezelf zou zijn, en als we langere tijd echt in een relatie zouden zitten zou ik hem wel willen houden denk ik (aangenomen dat er dan positieve herinneringen aan zitten ;) )

Daarbuiten draag ik ze lekker gewoon waneer ik wil =) Zal ff foto neerzetten van mn collar met cuffs:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gesloten