Wat als je D een grens overschrijdt....

MrsLolSMurfin

Re: Wat als je D een grens overschrijdt....

Bericht door MrsLolSMurfin »

phedre schreef:Eens met Anne.. Colet, hou eens op met jezelf raar vinden en zo, want dat ben je NIET!!! en al zou je het zijn, dan is het nog wie jij bent en heeft je dom er maar rekening mee te houden. Zo.. hebben we dat gehad... gaan we ff verder on topic

Nee.. je bent niet warrig en raar en veeleisend. Jouw Dom is belachelijk bezig door over je grens heen te walsen en te constateren dat je pas weet of het een grens is, als je hem bent gepasseerd. PUNT! Jij hebt alle recht om van te voren je grenzen te stellen, om aan te geven of je iets wel of niet kunt, durft, aankunt, whatever. En het is aan jou!!! (eventueel in overleg met je Dom) of je die grenzen wilt slechten, bespreken, rekken, proberen te passeren. Maar het is - in mijn ogen - absoluut NOT DONE om er maar gewoon overheen te walsen en achteraf te constateren dat het dus toch wel degelijk een grens was. Ik vind dit een werkelijk belachelijke redenatie van deze Dom. Als hij daarna ook nog eens niet eens de tijd en zin en wat dan ook creeert voor nazorg en zo, is het - wederom in mijn ogen - een enorme hork en jou absoluut niet waard.

Tot zover ff de wat hardere woorden... je weet hoe ik denk over jouw situatie... geef je daarom ook een hele dikke KNUFFFFFFFFFFFFF
amen !!!

en meer heb ik niet te zeggen ;)
maar laat wel een knuff voor je achter
angelique

Bericht door angelique »

ligt er aan welke grens denk ik hoe ik zou reageren

m'n ex-D is een keer over een grens gegaan

ik ben doodsbenauwd voor stroom ook voor zwak stroom :oops:
en hij vond het wel grappig om mij geblinddoekt aan het andreaskruis te hebben staan eerst met zweepjes te bewerken zodat ik het niet zo snel door zou hebben en toen met zoń vliegenmepper met stroom aan te komen :twisted:
ik merkte dus wel verschil alleen wist ik het niet precies te plaatsen wat het was

heb laten weten dat ik het niet leuk vond maar heel boos was ik ook niet geworden wel boos genoeg dat hij wist dat hij het niet meer hoefde te proberen 8-)
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

colet schreef:Topic had ook kunnen heten: Het wat, hoe en waarom van grenzen.
En dan is er het moment....wat als hij een grens van je overschrijdt? Was het altijd goed, zo achteraf bezien? Praat je dan weer extra? Veroorzaakt het meer stevigheid in je 'relatie' of juist niet??

Was er ooit een handeling waarvan je onmiddelijk dacht: HO, dit heb ik niet gedacht, maar DIT is een Harde Grens!!
Ja, dat heb ik weleens gehad :)
Een paar jaar terug speelde ik met mijn toenmalige Dominant een medisch spel met ook zo'n pseudo dokter enzovoort. We speelden al een tijd met elkaar en hadden het aan het begin wel geregeld over grenzen gehad en ook weleens zo'n sublijst ingevuld gehad enzovoort. Het was iemand met wie ik alleen speelde, verder geen relatie mee had o.i.d. Normaal gesproken hadden we veel spel met vastbinden, zwepen en "het gewone werk". Het hele medische was nieuw voor me.
Ik had een blinddoek om en er gebeurde vanalles tot ik ineens een paar hele stekende pijnen in mijn tepels voelde. Ik gebruikte mijn stopwoord, blinddoek ging af en zag dat er 3 naalden door mijn tepels zaten. Ik meteen boos en ze werden direct verwijderd. Het was dus een van de weinige dingen waar ik een absoluut nee bij had staan. Hij was het vergeten.... :evil:

We hadden vooraf aan het spel beiden vergeten om diep op de grenzen in te gaan omdat we allebei erg enthousiast waren aangezien ik aan het einde van het spel ook een piercing zou krijgen. (ja, ik weet het dat is ook met een naald maar voelt voor mij anders)
Na het stopleggen, en het verwijderen van de naalden, hebben we even gepraat en aangezien hij er ook zeer berouwvol en geschrokken van was zijn we op mijn verzoek alsnog doorgegaan met het spel.

Voorheen dacht ik dat het overgaan van een grens meteen einde spel etc. zou betekenen. Na deze dag heb ik dat bijgesteld. Dominanten zijn ook maar mensen en als er per ongeluk (ja, zelfs als het dom was en hij het kon weten, etc. etc.) over een grens heengaat is een goed gesprek op zijn plek, maar moet hij ook weer een nieuwe kans krijgen om het vertrouwen terug te krijgen. Voor 1 foutje gooi ik liever niet vele fijne dagen weg.

Als een Dominant bewust over mijn grenzen heen walst en ze niet respecteer dan is het voor mij trouwens wel einde oefening. Voorzichtig de grenzen testen en kijken of ze verlegd mogen worden is niet iets wat ik erg vind aangezien grenzen vaak wel in de loop der tijd wat kunnen verschuiven.
Gesloten