tippi schreef:
@ JJV: ik denk dat die begrippen zo persoonlijk zijn kwa gevoel dat het voor de een idd door elkaar te gebruiken is en voor de ander niet. Net als sub/bottem/slaaf.. voor de een is het 'een pot nat', voor de ander is het totaaaaaaaaaaaaaal verschillend.
ehja..
maar zoals met wel meer begrippen .. zodra je ze bùiten je relatie gebruikt zul je toch enige concessie moeten doen tegen de betekenis die de goegemeente er aan geeft
zo kan en mag ik van mezelf zeggen dat ik een adonis bèn .. en er zullen ook mensen, zoals mn moeder, mee eens zijn .. maar ik vrees dat ik mezelf voor joker zet als ik die mening ook echt ga verkondigen
ik heb't er niet over hoe mensen met elkaar omgaan, maar hoe ze't noemen
als jij zegt dat je een 24/7 hebt met je partner omdat je elk weekend als je bij m bent je van begin tot eind onderdanig moet zijn (of bent) , maar dat je'm dus ook echt alleen in't weekend ziet..
ik denk dat de meeste mensen dan even een wenkbrouw optrekken van .. huh.. da's toch nie 24/7?
dat mensen zo'n relatie onderhouden of willen is besides the point
maar't 24/7 nòemen schept in dit geval verwarring
al zou ik in dit verband even niet weten hoe je zo n weekend-24/7 dan wèl zou moeten noemen
Dan zullen die mensen je toch vertellen dat je niet elkaar elke dag hoeft te zien om je 24/7 onderdanig aan iemand te voelen?
Ik meen me te herinneren dat funga ooit heeft verteld dat haar Paul een tijd weg was. Daar houdt haar TPE toch ook niet op? Ook al moet ze dan meer zelfstandige beslissingen nemen dan wanneer hij er wel is?
je stopt idd niet met samenwonen als iemand even een weekendje bij z'n (m/v) ouders logeert
toch denk ik dat mensen raar staan kijken als 2 mensen zeggen dat ze samenwonen als 1 van de 2 feitelijk 3 dagen per week elke week bij z'n ouders woont.
dat mensen t toch samenwonen gaan noemen .. is meningvrij
maar toch wringt't dan in de naamgeving
volgens mij
(en volgens mij maakt je 24/7 onderdanig voelen een relatie nog geen 24/7 .. ook.. eigenlijk )
Ik heb vorig jaar iemand gesproken die een (vanilla) relatie heeft met iemand die ze hooguit 2 keer per jaar ziet. Dat zullen de meesten van ons misschien niet als een relatie zien, maar zij wel. Voor hun gevoel voor elkaar maakt het blijkbaar niet uit of ze elkaar elke dag of twee keer per jaar zien.
Hoe een ander zijn/haar relatie noemt zal mij een biet zijn. Misschien voor de duidelijkheid wel prettig als je je aan bepaalde conventies houdt, maar meer houdt zo'n conventie wat mij betreft niet in.
JJV schreef:als jij zegt dat je een 24/7 hebt met je partner omdat je elk weekend als je bij m bent je van begin tot eind onderdanig moet zijn (of bent) , maar dat je'm dus ook echt alleen in't weekend ziet..
Zal ik dÃe dan maar even persoonlijk opvatten? Zarath en ik werken allebei de meeste dagen thuis. 's Ochtends gaat skype aan en meestal gaat die 's avonds pas weer uit, met een paar onderbrekingen voor dingen als eten enzo. We staan met elkaar op en gaan met elkaar naar bed. We zien elkaar dus meer dan de meeste samenwonende koppels. Nadruk op zien, aanraken gaat nog wat lastig, via internet.
Maar ook als ik het niet persoonlijk opvat: als Zarath of ik overdag buiten de deur zou werken (of studeren of whatever), dan zouden onze afspraken en contact (binnen de grenzen van de mogelijkheden) nog steeds gewoon doorlopen.
JJV schreef:als jij zegt dat je een 24/7 hebt met je partner omdat je elk weekend als je bij m bent je van begin tot eind onderdanig moet zijn (of bent) , maar dat je'm dus ook echt alleen in't weekend ziet..
Zal ik dÃe dan maar even persoonlijk opvatten? Zarath en ik werken allebei de meeste dagen thuis. 's Ochtends gaat skype aan en meestal gaat die 's avonds pas weer uit, met een paar onderbrekingen voor dingen als eten enzo. We staan met elkaar op en gaan met elkaar naar bed. We zien elkaar dus meer dan de meeste samenwonende koppels. Nadruk op zien, aanraken gaat nog wat lastig, via internet.
Maar ook als ik het niet persoonlijk opvat: als Zarath of ik overdag buiten de deur zou werken (of studeren of whatever), dan zouden onze afspraken en contact (binnen de grenzen van de mogelijkheden) nog steeds gewoon doorlopen.
als er dus ècht alleen maar op de letter geneukt kan worden onthoud ik me wel uit dit soort discussies
komt het niet gewoon neer op de vraag of een lange afstandsrelatie 24/7 genoemd kan worden? En kan een lange afstandrelatie TPE zijn? Waar liggen die grenzen?
En ik gok dat je daar geen sluitende antwoorden op krijgt...
die 2e vraag ( tpe en afstand) had ik een 2e draadje over overwogen .. aangezien't een afsplintsing is van waar't over ging
maar als en zolang we t idee 'tpe' al nieteens helder kunnen krijgen door al die zijsprongen lijkt't me al helemaal ondoenelijk om dan ook nog eens te kijken of't onder andere omstandigheden wel lukt
Ik vind TPE discussies eigenlijk altijd erg vermoeiend. Voor iedereen is zijn of haar BSDM beleving anders maar bij TPE moet het in het kader passen wat een derde in zijn hoofd heeft. Bij de beleving moeten we allemaal heel ruimdenkend zijn maar wanneer een classificatie van een BDSM relatie aan bod komt dan kan het alleen maar zo en zo.
Als ik zou kijken naar hoe mijn relatie met Anouk inelkaar zit hebben wij feitelijk ook een TPE.
Ik bepaal wat er gebeurd, ik heb inzicht in haar financien, ik draag haar op wat ze moet doen en bepaal ook wanneer en op wat voor manier zoals huishouden e.d.
Echter het hele micromanagementgedeelte heb ik niet heel veel mee. Anouk vraagt mij dagelijks wat ik wil eten en als ik zeg "iets lekkers" ligt de keuze bij haar. Wij noemen het altijd maar een 23/7; Dat ene uurtje gebruiken we om een "normaal" stel uit te hangen zoals echtelijke ruzies en klagen over schoonouders
@Chris: Ik ken jullie 23/7 term inderdaad, maar wat ik me daarbij dan af vraag: moet je gelijkwaardig aan elkaar zijn om te klagen over schoonouders? Kun je niet tegelijkertijd een ongelijke machtsverdeling hebben en even flink mot hebben? Die dingen komen bij ons namelijk ook echt wel voor, maar voor mij verandert dat niet mijn beeld van hoe wij onze relatie indelen omdat ik me ook tijdens een ruzie nog wel Romanticides slavin voel. Hoe ervaren jullie dat dan?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You