Staan of liggen

brabbeldasje

Re: Staan of liggen

Bericht door brabbeldasje »

hmm mijn voorkant vind ik gewoon vrezelijk eng en deze is nog enorm gevoelig en uhhh hoe zeg je dat....nouja heeft nog niet zo veel gehad naast knijpen...

dus dan lig ik het liefste op mijn buik dan kan ik me ook volledig concentreren op de pijn en niet hoe ik eruit zie....
rubyvita

Bericht door rubyvita »

ehhh..staan of liggen?

"Masochists do it standing up"! :ugeek:

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel ervaring met liggen terwijl er geslagen word. Meestal sta ik rechtop met mijn handen/polsen vast aan een spreidstang of aan een kruis. Ik denk dat het met het soort spel te maken heeft of je ligt of staat. Bij een zwepenspel ( auw) is het handiger als je staat, er is dan genoeg ruimte om met de zweep te zwiepen en goed te kunnen mikken ofzo?

De keren dat ik liggend heb gespeeld kon ik wel meer hebben dan staand, mijn lichaam is meer ontspannen ( lagere spierspanning) en daardoor deden de slagen minder pijn.

Overigens vind ik het wel prettig om te staan, ik kan dan "actief" reageren /mee doen aan het spel, als ik lig voelt het als passief ondergaan en daar voel ik me ongemakkelijk bij.
ranting

Bericht door ranting »

Ik heb het staan juist heel erg nodig om de pijn aan te kunnen. Als ik niet kan bewegen, raak ik het niet kwijt. Daarnaast maak ik me dan druk over m'n pijngrens, en geniet ik veel minder van "het spel".
Natuurlijk kun je ook bewegen als je ligt, maar uhm, ik voel me toch wat ongemakkelijk als ik op de grond lig te kronkelen. :P

De eerste twee keer dat ik speelde lag ik trouwens wel op de grond. Toen had ik alleen totaal niet door hoever ik heen was. Best ver, dat was... *zweeft weg* :inluv:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Misschien was het niet alleen de blinddoek, mijn handen waren thuis steeds bij elkaar vastgezet en afgelopen weekend iets uit elkaar met meer ruimte (en bewegingsvrijheid) er tussen. Ik had meer/betere balans ook.

(logisch trouwens dat je liggend ontspannender bent en meer kan hebben :) ) Staand is voor Smorph leuker, dus probeer beetje te bedenken hoe dat beter kan voor mij zeg maar :) (geen blinddoek en betere stabiliteit om te beginnen)
**Self Rescuing Princess**
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Hmm bij ons gebeurd beide, als we thuis spelen ligt hij meestal op bed. Ook met zwepen is dat erg goed te doen. Ik heb mijn bed in het midden van mn slaapkamer staan, met hoofdeinde tegen de muur, waardoor ik er (bijna) helemaal omheen kan lopen en hem van alle kanten kan meppen als ik wil.
Op feesten spelen we meestal staand, maar is afhankelijk van de plek die er vrij is wat er mogelijk is.
Voordeel van een bed is dat als ik met kleinere dingen bezig ben, zoals een radeerwiletje of klemmetjes of iets in die trant, dat ik op mn knieen naast hem kan gaan zitten en zo mijn voeten en rug minder belast.

Naja maakt mij dus eigenlijk niet heel veel uit, vind beide goed te doen.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Is het niet gewoon dat je wat je het vaakste doet ook het leukst vind? Ik hoor veel mensen zeggen: ik speel bijna altijd staand, dus dat vind ik leuk :P

Ik ben wel benieuwd of wat ik zeg een beetje klopt. Voor mij iig wel, ik heb weinig ervaring met staand, dus dat heb ik als het minst leuk gekwalificeerd. Maar misschien komt dat simpelweg omdat er minder (leuke) ervaring aan verboneden is?

Zijn er ook mensen die het allebei evenveel doen en toch een voorkeur hebben? (Of iemand die bijv. heel veel staand speelt en toch liggend prefereert?)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JJV

Bericht door JJV »

ik speel liever staand ... maar door oa ruimtegebrek is liggend voor de hand liggender

dus
tja

soms mot je wat
~\v/~
Mr.Blue

Bericht door Mr.Blue »

gewoon lekker staand "opwarmen" en dan laten liggen, intensiteit opvoeren en weg laten glijden in subspace als beloning:
sub mag het staand best ongemakkelijk hebben, dat hoort erbij vind ik.
als ze goed haar best doet laat ik haar daarna liggen: op een tafel of op de grond maar wel flink opgebonden zodat ze geen kant meer opkan....
Alleen tijdens het fisten laat ik haar volledig vrij liggen.

En bij Daddy over de knie: yesssssssss!
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik mis hier eigenlijk een optie: 'zitten'

Als Dom heb ik de voorkeur voor het laten staan van de sub. En dan vooral het ergens aan vastzetten. Dan kan ik er van alle kanten goed bij. Zoals een ander ook al schreef: Vooral als ik op hoge hakken sta en het hoofd van de sub naar beneden dwing, is er een afstand.

Als sub in de situatie van vastgemaakt zijn: staand of zittend (bijv op een bondagestoel). Op m'n knieën zittend/voorovergebogen, op handen en knieën / kruipend is dan ook weer afstand vergrotend en meer vernederend.
amira_B

Bericht door amira_B »

Tijdens een sessie met zwepen sta ik het liefste, maar wel vast, want als ik los sta, wil ik alleen maar wegrennen. Liggend zwepenspel heb ik eigenlijk ook nog maar één keer gedaan maar dat was dus geen succes, ik weet niet waarom eigenlijk.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

heb eigenlijk nog niet zo vaak staand gespeeld..

En als het staand was dan stond ik los, dat vind ik niet zo prettig. Ga me snel wegdraaien en daarmee vechten en angst bij mezelf kweken voor de pijn. Bovendien ben ik bang dat ik flauw zal vallen.

Liggend dus wel meer ervaring mee.. Ik b er nog niet uit of ik liever vastlig of los. Vastliggen heeft het voordeel dat vechten minder zin heeft en ik me wel echt over moet geven om echt veel pijn te verdragen. Als dat niet lukt dan ben ik niet tevreden over mezelf. Hehe..
Los heeft als voordeel dat je even kan wegdraaien om de pijn te behappen.
Misschien hangt het wel af van het soort spel.

Wat ik zeker wel prettig vind is knielend! Bite heeft zo'n grote poef waar ik makkelijk met mijn buik op kan liggen en waarbij mn kont dus vrij is. Hihi.
Gesloten