Staan of liggen

eireann
Site Admin

Staan of liggen

Bericht door eireann »

Hoe speel jij het lekkerst? Als je/je sub staat of ligt?

Als ik lig kan ik me beter ontspannen en meer hebben, en het is in de slaapkamer, die is kleiner en gezelliger in gevoel. Maar die is ook veel kleiner en het beperkt Smorphs bewegingsruimte wel.

Staand is in de woonkamer, de eerste paar keer ging het daar helemaal niet zo prettig, werd erg opstandig, dat was met blinddoek voor, gister zonder blinddoek gedaan en dat ging heel veel beter. Lang staan en dan niet zien terwijl ik vast sta word ik nerveus van op een 'wat gaat er gebeuren, wat hoor ik' manier en heel schrikkerig. Dan spring en loop ik ook meer weg. En zo niet-ontspannen is het lastig subben :)

Ik vind het wel een beetje vreemd dat ik het liggend niet erg vind dat ik niet weet wat er komt en dat ik het staand niet kan hebben en het zonder blinddoek wel gaat....

Gister ook sokken aangehouden :) warme voeten zijn toch wel erg fijn :)
**Self Rescuing Princess**
juffie
Site Admin

Re: Staan of liggen

Bericht door juffie »

Ik speel zelf het liefst liggend. Het heeft vooral voor mij te maken met een lichamelijk 'probleem'.

Wat ik niet kan, is lang in 1 houding staan. Mijn knieën gaan dan protesteren. Ik moet ivm hypermobiliteit en zwakke knieën zien te voorkomen dat ik mijn knieën op slot zet, dus helemaal gestrekt naar achter. Maar om te spelen moet je eigenlijk wel zo staan. Dat trek ik dus niet zo heel lang. Verder ben ik niet groot, en heb ik dikke benen. En het is over het algemeen toch wel de bedoeling dat je er een beetje toegankelijk bij staat voor de D, dus dan moet ik mijn benen spreiden. En dat moet in mijn geval dan weer zo ver dat ik daardoor weer last krijg...

En liggend kan ik me vaak wel beter focussen op wat er gebeurt dan staand. Staand heb ik ook meer moeite om me helemaal te geven. Voel ik me kwetsbaarder ofzo. Maar goed, hoofdreden is dus bovenstaande. Vandaar dus het liefst liggend.
MILF :grin_ani:
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Toch vreemd vind ik het dat ik me liggend inderdaad meer kan concentreren, of me veiliger voel ofzo. Wel fijn dat het nu ook staand lukte (zo zonder blinddoek) want qua ruimte en idd toegankelijkheid is het voor Smorph ook fijner
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Interessante vraag :P
Als subbie haat ik staan. en kruipen. En het lekkerst vind ik als ik over de knie mag :mrgreen:
Nee maar als ik sta verdwijnt ook een beetje het 'onderdanigheidsgevoel'. Ik denk dat ik het daarom niet zo lekker vind. Ik sta dan op gelijke hoogte, en op de een of andere manier voelt dat 'fout'. Misschien dat het anders is als ik vastgebonden ben? Maar daar kan ik niks over zeggen, dat is speculatie.

Als D heb ik een voorkeur om hem te laten staan. Ik omzeil het hoogteverschil (hij heeft daar ook 'last' van) door hoge hakken aan te trekken en zijn hoofd naar beneden te trekken. Het slaat gewoon makkelijker als hij staat :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Als je ligt is het ook makkelijker opkrullen enzo. Het voelt veiliger voor mij.

Als D wil ik eigenlijk beiden... Ja, niet tegelijk natuurlijk. Maar ik heb geen voorkeur. Denk ik. Nee.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

oh ja, over the knie is er ook nog. Dat vind ik ook fijn :inluv: zo lekker persoonlijk met veel lichamelijk contact. Maar die wou ik in de vergelijking niet echt meenemen omdat het zo anders is, de andere twee zijn meer het zelfde :) (qua speeltjes die gebruikt kunnen worden enzo)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Oeh ja... over de knie... :inluv: :icon_biggrin: :thumbsup:
MILF :grin_ani:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik heb wat losgemaakt hier :mrgreen:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
cmeermin

Bericht door cmeermin »

Liggen voelt inderdaad veiliger en ik heb wel de neiging om dat automatisch te doen. Gewoon gaan liggen en alles over je heen laten komen, proberen te ontspannen. Staan voelt veel kwetsbaarder, ik moet op mijn houding letten, mijn evenwicht bewaren is soms moeilijk. Aan de andere kant is het voor de D wel makkelijker om te zien hoe ik reageer. Ik denk dat mijn lichaamstaal makkelijker te lezen is als ik sta.
fantashe

Bericht door fantashe »

Ik zal weer eens niet dwarsliggen... oftewel... staan ;)

Bij staan heb ik nog wat bewegingsvrijheid om even mezelf van pijn af te kunnen leiden. Even een stap opzij na een echt pijnmoment. Even dansen, trappelen, whatever.

Voor de wat gemenere handelingen vind ik zitten ook erg prettig. Liefst op gelijke ooghoogte... steun zoeken in de blik...

En sommige dingen... moeten gewoon liggend...
nijntje

Bericht door nijntje »

Hangt erg van m'n buit af volgens mij. Al geloof ik toch dat ik een lichte voorkeur heb voor staan. Tenzij ik echt even weinig kan hebben. En gek genoeg is dat onvoorspelbaar variabel bij mij. Een speeltje dat ik de ene keer goed kan hebben, kan een andere keer gewoon al te pijnlijk zijn ofzo. Maargoed, misschien komt het ook door de ervaring hoor, maar voor mijn gevoel wil D-D liggend spelen op de momenten dat ik gevoeliger ben, ofzo. Maar ook dat kan verbeelding zijn ;)
phedre

Bericht door phedre »

ik sta het liefst, dan kan ik wegstappen, wegdraaien, afreageren met mijn benen, Dat zijn voor mij manieren om de pijn te kunnen verwerken en er mee om te gaan. Ik kom wel altijd weer terug voor meer, kan toch ook niet werkelijk weg omdat armen vast staan.. maar liefst heb ik dus benen los, voor die broodnodige bewegingsvrijheid.
brabbeldasje

Bericht door brabbeldasje »

liggend. staand vind ik op 1 of andere manier....eng en oncomfortabel...deels omdat mijn voorkant nog nauwelijks iets kan hebben.
deels omdat ik mezelf makkelijker "uit kan zetten" als het ware als ik comfortabel lig.
en natuurlijk als ik sta ga ik automatisch mezelf bijhouden om subspace te voorkomen wat voor een ongemakkelijke spanning zorgt.
ik ben dan bang dat als ik wegraak dat ik deels vanwege mijn gewicht niet te verslepen ben en nou dat idee maakt me bang....dan lig ik liever zeker wetend dat als ik wegraak....ik geen extra moeite ben voor de Dom.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

juffie schreef:Oeh ja... over de knie... :inluv: :icon_biggrin: :thumbsup:
Dat ja... *droomt weg* :inluv: :inluv: :inluv:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
madeleine

Bericht door madeleine »

Ik heb een hocker van 1x1 mtr. Kun je prima overheen gelegd worden. Dom kan er aan alle kanten bij en ik lig/hurk toch redelijk comfortabel. Ideaal dingetje. *en zo grappig als je een dag later de koffie met koekjes aan je moeder erop uitserveert* Liggend kan ik inderdaad meer hebben. Aan andere kant merkte ik vrijdag dat het staand ook wel heel gaaf is om een Dom recht aan te kunnen kijken en interactie te kunnen hebben.. *verzakt alweer in napret*
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Gesloten