SM met beperkingen

Gesloten
dbj

Re: SM met beperkingen

Bericht door dbj »

Dank dank voor jullie reacties/bijdragen.
Ik lees het met interesse :coffee:
dus ga door...

Zal op een later tijdstip inhoudelijk reageren op jullie bijdragen :yes:
Olleke

Bericht door Olleke »

Ik ken je niet dbj, maar laatst zat ik in een situatie die ik absoluut niet fijn vond en dat kwam deels ook doordat de andere persoon in mijn persoonlijke ruimte zat. Wever had dit opgelost door zich vlak bij mij te parkeren (in de zetel) zodat de andere me wat ruimte moest geven. Spijtig genoeg kwam de boodschap niet echt door en werd er een nieuwe poging gedaan waardoor Wever en ik gewoon ver van die persoon gaan zitten zijn.

Ik wil hiermee gewoon zeggen dat ik het absoluut niet apprecieer als een vreemde man rond mij komt hangen en zich opdringt. Het resultaat is dat ik die man ga mijden/negeren terwijl ik diezelfde man waarschijnlijk gewoon zou accepteren en een poging zou aangaan om er een babbel mee te doen als die zich aan de elementaire beleefdheidsregels houdt.

Dus door je niet of juist wel aan de 'regels' te houden, ga ik je ook zo behandelen. Positief of negatief. En ik vrees dat veel mensen onbewust zo gaan reageren.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Dat snap ik heel goed olleke en dat heb ik zelf ook. Maar als je weet dat dbj autisme heeft, zou je dan iets anders kunnen denken erover. Als je dan bijvoorbeeld zegt: ik vind het onaangenaam dat je zo dichtbij me staat? Dat Wever ertussen parkeren kan ik me heel goed indenken dat voor DBJ niet overkomt. Ik heb hem nog niet ontmoet trouwens dus ik spreek meer in het algemeen.
Olleke

Bericht door Olleke »

Ik denk dat mijn eerste reactie zowiezo negatief zou zijn als men in mijn privéruimte komt, ook al weet ik dat dbj die beperking heeft en er niets aan kan doen. Het is een spook uit het verleden dat is blijven hangen waardoor ik zo reageer. Maar mss hebben andere mensen die reactie niet? Tja, dbj, we zullen moeten wachten tot we elkaar eens ontmoeten en dan zullen we het weten ;)
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Hier ook spoken uit het verleden, maar als ik zoiets op voorhand weet, kan ik er rustiger onder blijven :) Als ik het niet weet, dan is er direct iets 'gebroken' en dan is het veel moeilijker achteraf nog normaal met elkaar om te gaan!
dbj

Bericht door dbj »

justes schreef:
dbj schreef: BDSM pure heb ik ook bezocht. Dat laatste eenmalig omdat het voor mij gewoon tè druk was.
Was. Dat zeg je goed. Ik geloof dat er nu nog max. 25 man rondloopt. Gezellige gemoedelijke sfeer dus misschien toch weer eens proberen?
Die ene keer dat ik er geweest ben, is nu ca. 3 jaar geleden.
Maar als het bezoekersaantal is wat jij noemt, dan is een nieuw bezoek te overwegen. Hebben ze daar dan ook de drankprijzen verlaagd naar een gebruikelijk nivo? Was daar schandalig duur.
Voleuse schreef:Vragen om een spel is wel oke, maar zou ik doen VOOR je naar een feest gaat, aan iemand die je kent en die je weet dat daar gaat zijn. Die kan je dan best een email/fetlifeberichtje sturen. Dan is ze voorbereid op een spel met jou. Als je op een feest iemand er mee overvalt kan het zijn dat je een slecht moment uitkiest, dat ze al andere plannen heeft, of dat ze helemaal niet wil en dan moet ze jou nu redelijk bot gaan afwijzen, want je geeft haar geen kans dat op een nette manier te doen. Op een feest zelf, zonder contact van tevoren vragen is nooit een goed idee.
Dit idee klinkt op papier heel mooi, maar in de praktijk valt het vaak erg tegen.
Om te beginnen ken ik maar heel erg weinig mensen irl en die ik al ken hebben reeds een partner.

En men heeft al snel een oordeel over je, zònder dat ze je gezien, ontmoet en/of gesproken hebben. :cry:
Voleuse schreef:Als je echt zoveel behoefte eraan hebt en het lukt je niet om spelpartners te vinden, kun je misschien naar een commerciale Mrs. gaan.
Dit kan ik zelf ook wel bedenken natuurlijk, maar mijn bijstandsuitkering geeft geen financieële ruimte daarvoor.
Dit is voor mij geen realistische mogelijkheid.
chippie_ schreef:ok.. ff een opmerking van mij ;)
Ik ken dbj dus van de gbk..

zelf denk ik ( sorry dbj ) dat je weinig aansluiting zal vinden op een andere lokatie... je bent en blijft een aparte man .. dat weet je zelf ook.
er zullen maar weinig mensen zijn die met jou om kunnen of om willen gaan.

Jij bent erg direkt en ja, je vraagt om een "spel" en veel mensen kunnen dit niet waarderen.. en voor jou is het moeilijk om te beoordelen wanneer je het wel of niet kunt vragen.. al accepteer je echt wel een nee ;)

je loopt graag naar mensen toe, houd alles graag in de gaten.. en dit wordt wel als claimerig gedrag gezien.

helaas geven mensen het dan snel op .. en zien niet hoe aardig je eigenlijk bent, dat je het niet verkeerd bedoeld.
mede omdat ze er geen energie in willen steken als ze een avondje uit zijn.. dit willen ze heerlijk onbezorgd kunnen doen.....

Het is balen voor jou dat mensen moeite hebben om jou te accepteren...en blijft het moeilijk om aansluiting te vinden... en dus ook moeilijk om een plek te vinden waar je uit kunt gaan.

Ik bedoel dit allemaal niet onaardig.. je kent mij een beetje ;) en ik wens je heel veel succes met het vinden van een geschikte lokatie waar jij geaccepteerd wordt en waar jij je prettig voelt.
chippie, het is dat ik je dikwijls ontmoet en gesproken heb, anders had ik deze post van jou héél erg negatief gevonden. Zoals jij over mij schrijft; en inderdaad ken ik je goed genoeg om te weten dat het beslist niet jouw bedoeling is.
Hoop dat anderen óók de positieve punten lezen en oppikken die jij noemde.

Crownless, Olleke en Gilraen^: Het is prima dat jullie feedback geven over jullie ervaringen met mijn gedragingen :thumbsup:
Maar... waarom nu? Ik had het fijner gevonden als je deze feedback gegeven had toen dat zich voordeed.
Ik ga hier even verder op in.
Een bezoeker ervaart mijn gedrag als opdringerig ofzo en durft (om welke reden dan ook) dit niet kenbaar te maken. Hoe moet ik het dan weten??
Wat vaker gebeurd: er wordt gezegd "wil je mij/ons met rust laten" of "wil je uit mijn buurt blijven aub?".
Bijna altijd interpreteer ik dat als: die wil absoluut geen enkel contact met mij en vind mij een irritant menneke. Het zou heel goed kunnen zijn dat de gemaakte opmerking niet als zodanig bedoeld was. Da's bijzonder lastig voor mij om zoiets in te schatten.
dbj

Bericht door dbj »

Nog een toevoeging.

Het zal bij de meeste mensen wel voldoende bekend zijn wat mijn wensen en verlangens zijn.
Maar over mijn beperking praat ik gewoonlijk niet, vooral uit (onterechte?) angst voor afwijzing omdat ik die beperking heb.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

@dbj: Op het moment zelf werd er wel naar jou gecommuniceerd dat het niet gewenst was, maar niet verbaal. Het is niet dat er niets gecommuniceerd word, maar jij pikt het niet op. Niet iedereen kent jou even goed. Niet iedereen weet hoe te handelen in zo'n situatie. Niet iedereen kan zo handelen dat jij het ook begrijpt. Wij zijn immers geen psychologen, maar gewoon bezoekers op een feestje die ineens met iets onprettigs geconfronteerd worden. Ik hoop dat je snapt dat je eerste reactie dan niet is: Oh, dat is dbj, ik zal nu eens een perfect autisme-verantwoorde reactie gaan geven. Nee, je denkt: HELP, ik voel me ongemakkelijk!

Dat je mijn idee zo afwijst vind ik ook niet terecht. Ik probeer alleen aan te geven dat een bericht van tevoren sturen beter is dan op het feest zelf vragen (uitgaande van een onbekend persoon met wie je nog niet eerder heb gespeeld.) Je kent weinig mensen irl, ze hebben al een partner en die hebben ook al een mening over je, en toch wil je ze liever in het echt op een feest aanspreken? De logica ontgaat me.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
dbj

Bericht door dbj »

ho ho Voleuse.
Nee, niemand is alwetend of perfect. En dat ik non-verbale signalen niet altijd oppik, is natuurlijk niet zo heel vreemd. In dat geval kan men het toch ook gewoon zeggen op een vriendelijke manier? En ik ga er ook niet vanuit dat mijn beperking bekend is.
Voleuse schreef:Dat je mijn idee zo afwijst vind ik ook niet terecht. Ik probeer alleen aan te geven dat een bericht van tevoren sturen beter is dan op het feest zelf vragen (uitgaande van een onbekend persoon met wie je nog niet eerder heb gespeeld.) Je kent weinig mensen irl, ze hebben al een partner en die hebben ook al een mening over je, en toch wil je ze liever in het echt op een feest aanspreken? De logica ontgaat me.
Ik heb het vermoeden dat jij het anders hebt gelezen dan ik bedoel. Ik bedoel dus twee separate groepen, om het zo even te formuleren.
Mensen die mij reeds kennen, omdat ze mij al eens ontmoet hebben op een party. En die hebben in veruit de meeste gevallen een partner.
En mensen die mij alleen kennen van internet, bv op dit forum. Ik heb (te) vaak ondervonden dat in deze groep er vele zijn die reeds een oordeel over mij hebben zònder mij gezien en/of gesproken hebben.
dbj

Bericht door dbj »

Sorry dat ik nu pas reageer op deze post, Feline :bloos:
Feline schreef:Ik kan op de site van de VSSM niks vinden over wel of niet mogen spelen met een lichamelijke/psychische beperking. Volgens de site is er zelfs een groep in oprichting, genaamd SM+, speciaal voor mensen met een lichamelijke beperking en/of chronische ziekte.
Grote kans dus dat ze deze regel zelf in de loop van de tijd veranderd/geschrapt hebben, omdat ze tot het inzicht kwamen dat de zaken niet zo lineair (hoeven te) zijn.
Maar het is heel goed denkbaar dat het -nog- wèl gewoon staat in hun info- en voorlichtingsfolders.....

Mocht de VSSM serieus hun standpunt hierin herzien hebben en daarmee *dus* erkent hebben dat je ook met een beperking (wat trouwens modern en vriendelijker klinkt dan gehandicapt) gewoon met BDSM actief mag en kunt zijn, dan is het opzienbarend te noemen :yes:
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik vertelde het niet eerder omdat je nu open lijkt te staan voor feedback. Omdat je nu zegt dat je moeite hebt met contact leggen en ik denk dat wat mij opvalt/dwarszat, andere dames ook zien en eenzelfde reactie oplevert.

Op een feest, of dat nu bdsm of vanille is, ga ik niet uitgebreid feedback geven tegen iemand die mij irriteert. Dat komt pas als negeren en ontlopen niet werkt. En zelfs daarna zeg ik eerder 'gast, ga weg.'. Ik heb geen zin om tekst en uitleg te geven.

Het is wat voleuse zegt:
Voleuse schreef:gewoon bezoekers op een feestje die ineens met iets onprettigs geconfronteerd worden. Ik hoop dat je snapt dat je eerste reactie dan niet is: Oh, dat is dbj, ik zal nu eens een perfect autisme-verantwoorde reactie gaan geven. Nee, je denkt: HELP, ik voel me ongemakkelijk!.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Crownless

Bericht door Crownless »

Edit: gesprekken afkappen, negeren en ontlopen zijn vriendelijke manieren van je 'zeggen' dat iemand je aanwezigheid niet op prijs stelt. Als dat niet werkt gaan mensen het op een directe, maar botte manier duidelijk maken, omdat mensen er vanuit gaan dat iemand afkappen/negeren/ontlopen wel herkent.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

@ dbj: als het niet op hun website staat, ga ik er toch ook wel vanuit dat het niet (meer) in hun folders staat. Ik ga er namelijk van uit dat ze dat op elkaar afstemmen. Het zou fijn zijn als je dat ook wat positiever zou kunnen benaderen, i.p.v. meteen weer uit te gaan van het negatiefste. Dat geldt ook voor feestjes waar je tig jaren geleden bent geweest: times change, things change, people (can) change.

En als jij ervan uitgaat dat mensen negatieve dingen over je denken, zonder dat je dat zeker weet, benader je ze vaak onbewust ook op een negatievere manier. Daardoor gaan mensen ook werkelijk negatief over je denken en tegen je doen. Self-fulfilling prophecy noemt men dat.
Simpelweg: in principe weet je niet wat mensen denken tenzij ze dit concreet tegen je zeggen. De rest is vaak eigen invulling van gesproken of geschreven woord, zeker als je moeite hebt met het peilen van andermans lichaamstaal. Als je veel (verkeerd) invult, zonder te verifiëren of dit ook klopt met de werkelijkheid, kan er veel misgaan in communicatie. Hierbij kun je zelden vragen of iemand anders zich aanpast, omdat het probleem vooral tussen jouw oren zit.

(je/jouw enzo is overigens algemeen bedoeld)

(klinkt beetje gek uit mijn mond misschien voor sommigen, omdat ik in dit geval mijn eigen advies ook wat vaker ter harte zou moeten nemen ;))
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

DBJ ik heb je nog niet ontmoet denk ik. Het was hypothetisch gesproken. Omdat ik wel begrijp dat iemand zich rot voelt als er opeens een vreemde te dichtbij staat, maar als ik weet dat die persoon een beperking heeft op sociaal gebied, kan ik (Meestal, niet altijd, ben ook maar een mens) er wel beter mee omgaan.
Als jij nu zegt dat je beperking niet gekend is, dan snap ik ook direct een heel stuk beter waarom je zoveel afwijzing tegenkomt. Ik denk als je een plekje hebt, waar je denkt dat het leuk kan worden dat het toch belangrijk is om open te zijn over deze kant van je. Dan zullen mensen in mijn opinie ook veel sneller dingen "gewoon even zeggen". Ik ben zelf nogal timide en zal niet snel tegen iemand zeggen "wil je even weggaan?" maar als ik weet dat het enkel op deze manier is dat de andere mij begrijpt, dan durf ik het wel.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Aangezien je geen engels spreekt:
Feline schreef:times change, things change, people (can) change.
De tijden veranderen, de dingen veranderen, de mensen (kunnen) veranderen.
Feline schreef:En als jij ervan uitgaat dat mensen negatieve dingen over je denken, zonder dat je dat zeker weet, benader je ze vaak onbewust ook op een negatievere manier. Daardoor gaan mensen ook werkelijk negatief over je denken en tegen je doen. Self-fulfilling prophecy noemt men dat.
Een voorspelling die zichzelf laat uitkomen
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gesloten