Kink & Vanilla vriendelijke huisinrichting.

funga{MrPaul}

Bericht door funga{MrPaul} »

Mood board is meer dan een gewoon allegaartje toch?
Ook daar combineer je al zaken, dacht ik.

http://www.vbowonenenzo.nl/content.asp?id=61" onclick="window.open(this.href);return false;
tessie
Contacteer:

Re: Kink & Vanilla vriendelijke huisinrichting.

Bericht door tessie »

Ik dacht dat het juist de bedoeling was dat je in zo'n moodboard alleen dingen plakt die je ook echt mooi bij elkaar vind, juist om te zorgen dat je een bepaalde stijl in je huis krijgt.
En als je dan dus gaat shoppen voor meubels en accesoires, dan heb je dat moodboard in je hoofd, en weet je dus wat leuk zal staan in je huis...
pluis

Bericht door pluis »

Een moodboard op z'n simpelst is een collage van plaatjes van dingehn die je leuk vindt om in je huis te hebben.

Als je het wilt uitbreiden kun je ook kiezen om er (bijvoorbeeld) tactiele elementen in te stoppen (zoals een bepaalde pool vloerbedekking, of gordijnstof). Je kunt ook beelden kiezen die een sfeer weergeven die je in je huis wilt opwekken, maar die niet perse letterlijk in je interieur terugkomen.

Je zou er zelfs nog associaties van geuren en geluiden bij kunnen schrijven. Het idee is dat je bewust werkt aa het ontwikkelen van een mentale indruk van het soort huis dat je wilt.

Als je verschillende ideeën hebt, kun je dus verschillende moodboards maken en dan kijken wat er bij je huis past.

Voorbeeld.. Toen ik m'n eerste appartementje kocht, had ik een paar verschillende ideeën.

De indruk waar ik uiteindelijke voor gegaan ben (qua woonkamer) was die van het "boswachtershuis". Daar lag wit eiken laminaat op de vloer, donkere houten meubelen, en deels diepbruine, deels mosgroene bekleding met goudkleurige details. Aan de muur hingen replica's van hele oude landkaarten en er lag een grote oude, leergebonden kerbijbel. Qua meubels koos ik voor grote stukken met een klassieke uitstraling. Boekenkasten en een bureau met sierranden, houten dekenkisten, een rendierpels en losse kussens.

Ik heb heel erg getwijfeld of ik toch niet voor de andere stijl zou gaan die ik in m'n hoofd had. Dat was een heel erg industriële stijl met wit (gasbeton) en grijs (aluminium), strakke lijnen en een bepaald minimalisme. De accentkleur zou knalpaars geweest zijn. Dat bleek uiteindelijk minder bij het huis te passen toen ik er eenmaal binnenkwam. Had ook met m'n collectie boeken te maken, die maken een minimalistische inrichting moeilijk. Ik heb toen wel een milde versie, wat barokke versie van dat thema doorgevoerd in de slaap- en badkamer.
pluis

Bericht door pluis »

Ideaal medium voor moodboards: pinterest (geloof ik, dat schijnt helemaal hip te zijn).

http://pinterest.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

voor mij was de eye-opener dat ik toch een bepaalde stijl in mijn huis zou willen qua kleur enzo. En als ik nu iets wil vervangen, dan ga ik meer uit van de kleuren/stijlen zodat het op den duur een beetje 1 geheel gaat worden.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik kwam dit gestileerde hobbelpaard weer eens tegen. Volgens mij best zelf te maken:

Afbeelding

Ja, die grote is volwasen formaat, ongeveer 175 cm lang. :yes:
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik zie in deze spiegelkasten mogelijkheden.

In de ruimte achter de spiegel kun je natuurlijk kettingen hangen. Maar hee, ook zwepen... ;)
MILF :grin_ani:
zofia_nina

Bericht door zofia_nina »

Mijn moeder denkt dat die haken in het plafond zijn voor mijn schommel.
En dat er soms kinderen op visite komen die dan schommelen.
Dat is allemaal waar... ;-)
cinderella

Bericht door cinderella »

Heeft er iemand creatieve ideeën wat je met klimtouw zou kunnen doen? Van dat touw wat in gymzalen aan het plafond hangt?
toen doet er nu niet meer toe
kitten

Bericht door kitten »

OooooOoOoooOoOoooooo! Maar verder dan Tarzan kom ik niet. Heerscher oppert hier een creatieve vorm van een Spaans paard...
cinderella

Afbeelding

Twee van deze heb ik, dus die zullen er wel raad mee weten. Wat is een Spaans paard?
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Volgens mij is dat zo een scherpe balk waar je dan overheen moet staan en net hoog genoeg om flink irritant te voelen in je schaamstreek.
cinderella

Dat was mijn gok ook, maar ik kende de naam niet. Het gaat om oude klimtouwen, dus ik denk dat ze redelijk glad aan het worden zijn, en de irritatie zou wel eens tegen kunnen vallen. Misschien is er ook wel een soort hangmat van te maken.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

zo'n scherpe balk heet toch wooden horse?

maar mochtje paar touwen over hebben cinderella:):)
trapleuningen worden er vaak van gemaakt. Je zou ze als afrastering van je tuin kunnen gebruiken, met oog bevestigen op paaltjes
kinky ideeen zou ik nog niet weten, maar die komen vast wel:)
hoewel.. iemand er in wikkelen en dan neerleggen... lijkt me toch heel nietverkeerd
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Daar zijn ze volgens mij net te dik en stug voor.
Gesloten