kitten schreef:Ik ben het helemaal eens met Eric: of dit (vervelende) vragen oproept, hangt helemaal af van jouw houding en reactie. Hij kan prima als nilla ketting, maar als je een boei krijgt als mensen ernaar vragen, dan dus niet.
Je kunt overwegen een wat minder grove ketting te gebruiken en als je het kunt vinden, een wat lichter hangertje. Dat maakt het ook wat mooier, vind ik persoonlijk.
Ik ben op zich wel goed in het 'schouders ophalen'-idee als mensen ernaar vragen. Mijn huidige buitenshuis-collar zijn handboeitjes, en dat kan ik zelfs nog wel anders uitleggen, dus een rode boei zal ik niet snel krijgen.
Dingen met BDSM-logo's of O-ringen doe ik bewust niet, omdat die moeilijker anders uit te leggen vallen, en ik zal ongetwijfeld wel eens een leerling tegenkomen die wél kinky is, en die hoeft dat dan niet van mij te weten. Overigens ga ik waarschijnlijk niet het onderwijs in, dus hoef ik daar niet heel erg rekening mee te houden, het is alleen een probleem voor de stage die ik dit jaar nog moet lopen dat ik daar leerlingen tegenkom.
Ik kan 'm on the whole dus wel trots dragen, daar maak ik me geen zorgen over. Waar ik vooral mee zit is dat ik niet wil dat mensen mij aan SM koppelen op basis van mijn kettinkje, en dat is met mijn boeitjes wel heel sterk zo. Ik zou het gewoon uitleggen als een ketting die ik van mijn vriend gekregen heb, omdat hij zoveel van me houdt. Zou niets gelogen aan zijn, ook nog

.
Dus tessie, ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat mijn klasgenoten er opmerkingen over zullen gaan maken? Omdat het hartje tegelijk ook een slotje is?
Meh, ik ben er écht nog niet uit...