Alle dingen des collars

dryfsys

Re: Alle dingen des collars

Bericht door dryfsys »

mathilde schreef:Hallo

Ik draag al jaren een 24 uurs collar van metaal, die een onzichtbaar slot heeft en waar ik geen sleutel van heb. Mijn Meester heeft er 1 en mijn echtgenoot ook, voor het geval dat.

Tijdens een meeting of sessie draag ik de leren collar erbij.
2008 01 04 051_bewerkt-1.jpg
dat is een heel mooi collar

Will
altertjevolvragen

Bericht door altertjevolvragen »

ten eerste wil ik even iedereen bedanken die met me mee heeft lopen denken over een geschikte collar, mensen mijn dank is groot.

inmiddels heb ik (sinds gisteren) mijn collar en ik ben er weg van. voor mijn Meester (tevens vaste vriend) de eerste keer dat hij zijn subje een collar geeft en we beschouwen het als iets heel bijzonders, hij beschouwd het als een soort van trouwring (we zijn een verbintenis aangegaan met elkaar) en voor mij is het de bevestiging dat ik van hem ben en hij ook van mij. de band is van zwart leer en al het metaal is nikkelvrij, tevens maakt het metaal geen contakt met de huid dus ik verwacht geen problemen, eerlijk gezegd had ik dan nu ook al onder de uitslag moeten zitten want sinds mijn Meester de collar gisteren bij mij heeft omgedaan is het ding niet meer afgedaan, ik wil het ding ook niet meer af doen eerlijk gezegd, ben er veel te trots op en boeit me niet hoe de buitenwereld er op gaat reageren (laat ze denken wat ze willen, ik ben er happy mee en mijn Meester ook en dat is het enige wat telt).

groetjes,
LL
donderstraaltje

Bericht door donderstraaltje »

Een collar kun je dragen om aan te geven dat je de sub van/eigendom van je Meester bent.
Nu draag ik al jaren een trouwring, dus was ik al van hem, maar sinds december draag ik ook een slavenarmband, dat is voor ons het symbool om aan te geven dat ik zijn sub ben. In principe is hij de enige die hem af mag doen. Of ik moet er om vragen. (Ook handig als ik het eens helemaal spuugzat ben, doe ik hem zelf af en is voor hem een heeel duidelijk teken dat er actie moet komen :oops: )
Voordeel: geen vragen van kids, familie, buren, vrienden of wie dan ook.
Nadeel: De verkoper in de juwelierszaak die vindt dat je je armband af moet doen als je gaat werken!! (ehm? wát bedoelt U?) Die dingen zijn tegenwoordig zo slap dat ik vermoed dat de gemiddelde 'slavin' een zeer rustig leventje lijdt :lol:

Heb ik een collar? Ja, en die krijg ik om als we gaan spelen, en maakt inderdaad dat ik me super onderdanig ga voelen. Maar gewoon, hebben wij deze 'weg' gevonden om te weten dat we een D/s hebben.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

*schopt dit topic even omhoog*

Romanticide en ik hebben een mooie ketting op het oog als nieuwe buitenshuis, vanilla-proof collar, maar we twijfelen of hij inderdaad echt vanillaproof is. Het gaat om deze ketting:
Afbeelding

We vinden 'm allebei heel mooi en ik kan 'm ook wel op een vanillamanier uitleggen (beter dan de boeitjes die ik nu heb), maar ik wil gewoon niet dat ie suggestief is. Mijn klasgenoten hebben namelijk nu al vrij snel opmerkingen over mij en SM gemaakt omdat ik handboeitjes om m'n nek had hangen, en dat soort situaties wil ik voorkomen. Ik wil dus een collar die ik ook om kan hebben als ik les ga geven, bijvoorbeeld.

Wat denken jullie? Is deze geschikt?
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik weet niet welk formaat de schakels / het slot zijn, Sabrina, maar ik vind hem op zich behoorlijk opzichtig. Juist doordat hij een slot heeft enzo...

Weet je nog welke collar chell voorheen droeg? (Zo'n roestvrijstalen grote ovalen ring met een onzichtbaar slot). Die vond ik persoonlijk veel neutraler ogen. En ook erg mooi.

Maar ja, smaken verschillen natuurlijk. :)
MILF :grin_ani:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Zou dat slot echt heel hard "Kijk, ik ben een SM'ert!" roepen denk je? Meh :(.

Ik weet inderdaad wat je bedoelt, dat type collar overwegen we ook nog steeds wel ergens. Maar 't doet 't toch niet helemaal voor ons denk ik. Het is heel moeilijk dus!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Het is ook moeilijk, want het is natuurlijk iets ontzettend persoonlijks... En smaakafhankelijk.

Of dat slot echt keihard roept: 'SM!!! SM!!!' dat weet ik niet, maar ík zelf vind het behoorlijk opzichtig. En bedenk ook... je krijgt straks in stages ook met allerlei leerlingen te maken die ook van alles zien en weten...
Als docent heb je met zoveel mensen te maken, studenten, maar ook collega's, leerlingen en hun ouders. Wat de een niet ziet, ziet de ander wel. Of ze gaan googelen :S
MILF :grin_ani:
ericadventure

Bericht door ericadventure »

Ik denk dat hij vragen oproept of kan oproepen. Hij is opzichtig dus de kans dat mensen vragen stellen is aanwezig. Vervolgens is het aan jou hoe jij daarmee omgaat en hoe jij reageerd daar zit volgens mij meer het probleem. Mensen die op een neutrale manier alsof het de gewoonste zaak van de wereld is antwoord kunnen geven roepen meestal niet meer vragen op. Zit je te twijfelen komt het antwoord er onvoldoende uit , laat je zien dat je geraakt wordt dan zullen mensen eerder gaan doordenken, vragen of zoeken van het waarom van deze ketting.

Dus zolang je niet vol trots en zekerheid dit aan kunt is mijn tip niet doen
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

De combinatie van de redelijk grove schakels en het hangslotje is idd wel opvallend. Helemaal als je klasgenoten door de boeitjes al opmerkingen maken over SM, denk ik dat ze dat met deze ketting ook nog wel (meer?) zullen gaan doen.
Maar ik vind hem wel mooi.
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Ik vind hem mooi, en denk juist niet dat het echt vragen oproept. Hooguit of je "bezet"bent..
In iedere juwulelierszaak zijn bedels te koop van hartjeshangers met slotjes, met of zonder sleuteltje er aan. Er zit er al jaren een aan m'n pandora.
Van de week was ik in een winkel, weet niet meer of het Wibra, Zeeman of hans Textiel was, en daar hingen veel verschillende lange kralen/veter kettingen met een heel aantal van diezelfde hartjes er aan, en ik heb een zwart-witte gekocht gewoon omdat ik hem leuk vond.
kitten

Bericht door kitten »

Ik ben het helemaal eens met Eric: of dit (vervelende) vragen oproept, hangt helemaal af van jouw houding en reactie. Hij kan prima als nilla ketting, maar als je een boei krijgt als mensen ernaar vragen, dan dus niet. ;)

Je kunt overwegen een wat minder grove ketting te gebruiken en als je het kunt vinden, een wat lichter hangertje. Dat maakt het ook wat mooier, vind ik persoonlijk.
fantashe

Bericht door fantashe »

Het is waar wat linne zegt: hartjes en slotjes en zo zijn wel helemaal in op het moment. Dus heel erg opvallen zal het niet. Kies gewoon iets dat bij je past, zou ik zeggen. Mensen moeten symbolen al herkennen, willen ze er vragen over stellen. Ik draag altijd mijn o-ring en heb ook regelmatig mijn bdsm-logohanger om mijn nek. Gelukkig heeft dat symbool ook meerdere betekenissen, dus als iemand er naar vraagt en ik wil die persoon niet inlichten, kan ik ook nog over een andere betekenis beginnen. Ook mijn chinese tekenhanger is een verwijzing, maar die is gelukkig wat algemener. Daarvan is de betekenis alleen voor mij BDSM-gerelateerd. Maar er is dus genoeg te vinden of te bedenken. Succes!
Sabrina

Bericht door Sabrina »

kitten schreef:Ik ben het helemaal eens met Eric: of dit (vervelende) vragen oproept, hangt helemaal af van jouw houding en reactie. Hij kan prima als nilla ketting, maar als je een boei krijgt als mensen ernaar vragen, dan dus niet. ;)

Je kunt overwegen een wat minder grove ketting te gebruiken en als je het kunt vinden, een wat lichter hangertje. Dat maakt het ook wat mooier, vind ik persoonlijk.
Ik ben op zich wel goed in het 'schouders ophalen'-idee als mensen ernaar vragen. Mijn huidige buitenshuis-collar zijn handboeitjes, en dat kan ik zelfs nog wel anders uitleggen, dus een rode boei zal ik niet snel krijgen.

Dingen met BDSM-logo's of O-ringen doe ik bewust niet, omdat die moeilijker anders uit te leggen vallen, en ik zal ongetwijfeld wel eens een leerling tegenkomen die wél kinky is, en die hoeft dat dan niet van mij te weten. Overigens ga ik waarschijnlijk niet het onderwijs in, dus hoef ik daar niet heel erg rekening mee te houden, het is alleen een probleem voor de stage die ik dit jaar nog moet lopen dat ik daar leerlingen tegenkom.

Ik kan 'm on the whole dus wel trots dragen, daar maak ik me geen zorgen over. Waar ik vooral mee zit is dat ik niet wil dat mensen mij aan SM koppelen op basis van mijn kettinkje, en dat is met mijn boeitjes wel heel sterk zo. Ik zou het gewoon uitleggen als een ketting die ik van mijn vriend gekregen heb, omdat hij zoveel van me houdt. Zou niets gelogen aan zijn, ook nog :mrgreen:.

Dus tessie, ik ben wel benieuwd waarom je denkt dat mijn klasgenoten er opmerkingen over zullen gaan maken? Omdat het hartje tegelijk ook een slotje is?

Meh, ik ben er écht nog niet uit...
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik vind het toch wel duidelijk een ketting (keten) met een slotje ja... En juist omdat ze blijkbaar dan al een link leggen met jou en bdsm, lijkt het me waarschijnlijk dat ze hier dan ook wat over zullen zeggen. Maar ik ken ze verder natuurlijk helemaal niet, maar zo ging mijn gedachtegang.
Maar verder zou ik zeggen, als je hem mooi vind en je vind het verder niet erg om een verhaaltje op te hangen naar mensen als ze ernaar vragen, dan moet je dat toch gewoon lekker doen :) Het is een toffe ketting :)
Sirius Viper (DK)

Bericht door Sirius Viper (DK) »

Ik heb al iets van een jaar een collar voor m'n subje waar ze ontzettend blij en trots mee/op is.
Aangezien ik niet het juiste plaatje kon vinden heb ik maar voor diegene gekozen die er nog het meest op lijkt.
Het is een diep rode lederen collar met drie rijen van die strass steentjes en anders dan op het plaatje, is die overal even dik/breed.
In het midden van de collar zit nog een D-ring voor de riem, want ja, aan het eind van de dag is het nog steeds een hondenriem.
(Niet dat ik m'n subje als een hond behandel ofzo hoor!!)
Voor diegenen die ook zoiets wilt hebben, ik heb hem bij de Jumper gekocht.
Kleine letters voor het geval je hier niet reclame mag maken ofzo :!:

Afbeelding
Gesloten