Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Deleted User 178

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Deleted User 178 »

Dat klinkt vervelend leonietje! Knuffels!
kitten

Bericht door kitten »

Oh bah! :( Sterkte!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Hoezo is dat voor jou normaal, elke maand migraine? Ik weet natuurlijk totaal niks van jouw situatie af, maar is daar niks aan te doen door van pil te wisselen? Ik had het ook toen ik de prikpil had, inmiddels is dat over omdat ik van anticonceptie ben gewisseld toen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

*knuffel* @ Leonietje. Maandje doorslikken, als je dat kan en wil, kan ook helpen? Dat vind ik nou zo'n enorm voordeel van de pil, naast dat je meer zicht hebt op je "cyclus" (is met pil uiteraard wat artificieel).

Ik ben het gegok van wanneer ik nou ongesteld moet worden wel een beetje zat aan het worden.. Ik hou het wel bij met een app, maar laatst sloeg mijn lichaam dus ff een maandje over. Dikke stress natuurlijk, want "stel nou dat.." (ja ja, van 1x seks, met condoom, paar weken ervoor). Gelukkig negatieve test, maar het bleef uit. Tot de volgende maand, 2 dagen complete leegloop met nogal veel pijn. Pluspunt: het duurde minder lang dan "normaal". Maar toch, iets meer regelmaat is frequentie, duur en heftigheid zou wel leuk zijn.
Mja, misschien komt dat nog, ik ben nog geen half jaar gestopt met de pil nu.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Volgensmij kan het best wel lang duren voor die regelmaat er weer in zit na lang pilgebruik...
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Bwuh... vorige week uitstrijkje laten maken voor het bevolkingsonderzoek, net belde mn huisarts dat ik PAP2 heb... Moet me geen zorgen maken en over een half jaar weer. Maar das wel makkelijker gezegd dan gedaan, dat geen zorgen maken... :S
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Wat houdt PAP2 in eigenlijk?? Snap wel je zorgen, iets daar hebben is niet fijn.
kitten

Bericht door kitten »

*shakes hands* Had ik dus ook in februari. Ik zal ergens in augustus wel weer opgeroepen worden. Feitelijk betekent het niet veel meer dan dat er iets van onrust is gevonden. Kan ook een ontstekinkje zijn of zo. De kans dat er werkelijk wat is, is zelfs vrij klein. Ik schrok in 1e instantie ook, maar ik kreeg van alle kanten "oh dat had ik ook en bij mij was er niks aan de hand", dus ik heb er redelijk vertrouwen in dat het over 6 maanden wel ok is.
faery

Bericht door faery »

Ik had een paar jaar terug pap3, zelfde verhaal eigenlijk, ook niks aan de hand :)
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

@Bregje: Je moet pap1 hebben, pap2 betekent dat er cellen waren die er anders uitzien dan normaal. Je hebt geloof ik t/m pap5, hoe hoger, hoe slechter.
@kitten: volgens mij moet je wel zelf bellen voor een nieuwe afspraak trouwens.
En ik ga ook maar gewoon hopen dat er niks aan de hand is, maar vind het toch gewoon wel eng.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Snap de schrik goed! :knuf:
MILF :grin_ani:
kitten

Bericht door kitten »

Nee, mijn huisarts zei dat ik een nieuwe oproep zou krijgen. Maar misschien verschilt dat per huisarts?
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Oh, ja dat kan natuurlijk ook nog.
artemis

Bericht door artemis »

Gebruik al sinds mijn 18de dezelfde pil en ben er een beetje klaar mee. Morgen afspraak bij de huisarts voor spiraaltje.
Cera

Bericht door Cera »

Sinds maart gebruik ik de Nuvaring en ik vind het qua gebruik een geweldig ding maar maak me een beetje zorgen om mijn menstruatie. Bij de pil kwam deze circa drie dagen na het slikken van de laatste pil, bij de Nuvaring heb ik nu voor de derde keer al mijn menstruatie vier dagen voor aanvang van de pauzeweek. Op zich kan ik me goed instellen op het moment van menstruatie als het een patroon blijft, alleen jammer dat ik mijn menstruatie niet langer kan uitstellen door bijvoorbeeld een pauzeweek over te slaan. Waar ik meer mee zit is dat een menstruatie bij hormonaal anticonceptie gebruik in mijn beleving getriggerd wordt door het niet langer toedienen van bepaalde hormonen. Ben ik dan nu wel voldoende beschermd tegen een zwangerschap? Hebben andere Nuvaring gebruiksters ook soortgelijke ervaringen met vervroegde menstruatie? Ik moet er nog bij zeggen dat het stoppen met de Nuvaring in de pauzeweek niet maakt dat ik langer ongesteld ben. Meestal valt het einde van mijn menstruatie rond het begin van de pauzeweek.
Plaats reactie