Marijke schreef:Nee, maar ik vond het van humor getuigen. Ik blijf TPE een onprettige term vinden. Betekent niet dat ik vind dat jullie die term niet mogen gebruiken ofzo .
Ok, vroeg ik me gewoon even af . En dat laatste weet ik, al vind ik je formulering nu een stuk vriendelijker en respectvoller overkomen dan je eerdere post in dit topic, dus dat vind ik wel heel fijn . Onprettig klinkt namelijk veel minder als een waardeoordeel dan hysterisch
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Mack schreef:Of anders gesteld; TPE is een ideaal dat je wel kan benaderen maar waarschijnlijk niet kan bereiken.
Maar dat hangt weer af van je definitie. Als een D vindt dat zijn sub/slaaf op bepaalde gebieden zelf kan en mag beslissen dan is het in zekere zin dus nog steeds *zijn* beslissing en daarmee ligt de 'power' bij hem en is de exchange dus gewoon nog steeds 'total'.
'Doen wat de D wil'... en dan als sub uiteraard een D zien te vinden die bij jou past en in wiens beleid je je kan vinden.
Dan kom je wel uit op het gebied van, wat als je D zegt "van nu af aan doen we alles 100% vanille". Want in theorie kan een TPE-D zeggen "ik heb de macht en ik beslis dat je altijd alles zelf moet doen en beslissen."
En toen mixten we wiskunde en kink en ging mn geek-dar af..
Verder weet ik eigenlijk alleen te melden dat ik post-JJV in de veronderstelling leefde dat een eerstvolgende relatie iets heftig- PE-erigs zou worden.. en dat ik stiekem eigenlijk best gelukkig ben dat t dat niet werd. Ik geloof dat ik uiteindelijk nog best heel tevree kan zijn in een VPE (Verregaande Power Exchange ), maar volgens mij is t wel goed voor me om gewoon lekker al mn verantwoordlijkheid voor mezelf te houden.
(dr zijn er toch ook niet veel die t beter kunnen dan ik )
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Ik haal hem nog even terug met een vraagje, naar aanleiding van een opmerking van funga:
Ik heb kinderen uit een vorige relatie. Dat geeft natuurlijk veel verantwoordelijkheid, zoals anderen hier denk ik ook ervaren. Ik ben verantwoordelijk voor hun welzijn, ontwikkeling, gezondheid, inkomen etc. Het zou me niets verbazen als mijn huidige relatie zich tot een D/s ontwikkelt juist om een soort tegenwicht aan die verantwoordelijkheid te geven. Dat is heerlijk maar ontslaat me niet van mijn plichten.
Nu TPE of DPE... ik lees dat toch als verantwoordelijkheid overdragen. Dat zou ik best willen! Pff, word er soms zo moe van! Al die beslissingen en zorgen! Maar afgezien van de vraag of ik een TPE-relatie zou willen, en kunnen, en er zowiezo rijp voor zou zijn, kan ik me er geen voorstelling van maken, enerzijds die enorme verantwoordelijkheid dragen en hem anderzijds volledig overdragen. Want zelfs zonder TPE vind ik de switch weleens lastig.
Dus het vraagje is of anderen hier ervaring mee hebben. En hoe ze dat invullen.