Wat vertel je je kids?

justes

Re: Wat vertel je je kids?

Bericht door justes »

Lucifer Morningstar schreef:Wat kunnen de nadelige gevolgen volgens jou zijn justes? En hoe zou jij de gevonden cane hebben uitgelegd?
Het eerste heb ik geen antwoord op. Ik reageer even instinctief. Het tweede: ik zou inderdaad iets gezegd hebben als stoeimateriaal. Maar ik zou het hele element van seks en onbegrip van anderen er buiten hebben gelaten. Let wel: gebonden aan die leeftijd he. Nogmaals, de uitleg op zich, niets dan lof.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat lijkt me meer de 'wanneer geef je je kinderen sexuele voorlichting' vraag, en die is denk ik per kind anders toch? Net als de antwoorden per kind zullen verschillen al naar hun nivo?
**Self Rescuing Princess**
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik vind het ook super van kitten. Ik hoop dat ik ook zo dapper kan zijn als ik ooit kinderen heb! Als ze erom vragen zijn zo situaties dat je erop kan inspelen. En anders ben je toch een soort van aan het liegen. Ik vind dit super opgelost!

En inderdaad op niveau van het kind. Hertz heeft zijn dochter vroeger ook veel jonger dan hij gehoopt had wat dingetjes verteld over voorlichting. Ze vroeg (weet niet precies hoe oud ze was maar denk rond 6jaar) hoe kindjes in de buik van mama's komen. Toen heeft hij niet echt seks uitgelegd, maar wel gezegd dat als 2 mensen van elkaar houden en samen knuffelen er een baby in de buik van mama kan komen. En dat het niet gewoon knuffelen of kusjes geven was, maar anders knuffelen. Toen vroeg ze verder: hoe dan wel knuffelen? En toen zei hij dat hij haar dat zou uitleggen als ze wat ouder was. En met een vrolijk "ok" ging ze verder spelen. Hij heeft toen heel fel gezweet en had het moeilijk om iets te zeggen, want ze was heel jong. Maar hij wou niet liegen.
oeps2

Bericht door oeps2 »

ik kwam er net achter dat mijn kids mijn KUTkoffer nog nooit gevonden hebben :static: :static:

verder lopen ze wel rond met touwen en de rest ..

ff ter duidelijkheid oudste is 15 middelste is 13 (zijn alle 2 aan de pil dus weten inmiddels waar abraham de mosterd haalt )
en jongste is 11 ..
dbj

Bericht door dbj »

Heel mooi uitgelegd Gilraen^. Hadden mijn ouders ook maar die instelling (gehad).
Ik was een jongetje van goed en wel zes jaartjes oud toen ik dus concurrentie gezelschap kreeg van een broertje.
Heb nóóit iets meegekregen van moeders zwangerschap; en hoe het kindje in haar buik kwam en groeide.... daarover kan ik me niets herinneren :icon_sad:
Herinneren in de zin van vragen daarover gesteld en/of uitleg van/door mijn ouders.

Wèl hoe het kindje uit de buik van moeder wordt gehaald, maar ook dat heb ik nooit gezien.
Mijn moeder vertelde dat er in haar buik een ritssluiting zit waardoor de baby eruit gehaald word (of werd).
Ik heb mijn twijfels over dit verhaal; nog nooit een vrouw gezien heeft die inderdaad een ritssluiting in d'r buik heeft.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Die twijfels zijn een grapje toch dbj? Daar bedoelde je een " :) " bij te zetten?
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Ritssluiting: klinkt als een keizersnede. En ook: 50 jaar geleden ging men er zo nou eenmaal mee om dbj. Je bent echt niet de enige, mijn moeder kan zich haar moeder ook niet zwanger herinneren. In die tijd vertelde je dat je kinderen gewoon niet. Stap eens uit je slachtofferrol.
oeps2

Bericht door oeps2 »

euh t topic gaat niet over hoe je je broertje ervaart hoor ..
t gaat erover wat gebeurt er als je aan bdsm doet en je kids .. etc ..
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

kitten schreef:En ook: 50 jaar geleden ging men er zo nou eenmaal mee om dbj. Je bent echt niet de enige, mijn moeder kan zich haar moeder ook niet zwanger herinneren. In die tijd vertelde je dat je kinderen gewoon niet.
Mijn vader was 13 (!!!) toen zijn jongste broer geboren werd. En zoals hij het zelf zei:''s-Avonds werden we naar opa en oma die verderop woonden gestuurd om daar te logeren, en de volgende dag was er dan weer een kind bij.' (Gezin van 9). OP het laatst had hij dan wel door dat logeren bij opa en oma = een kind erbij betekende, maar ook hij had nooit door dat zijn moeder zwanger was. Dat zag en merkte je niet. Mijn oma was fors gebouwd, en stond tot de laatste dag nog te behangen enzo. Alles ging even zo vrolijk door alsof er niks aan de hand was.
MILF :grin_ani:
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@kitten: Thanks voor de uitleg! Ik kon me gewoon even niet goed voorstellen hoe je zoiets samenvat, maar dat dekt alle kanten wel, ja. Tof, thanks. :)

Qua leeftijd: Ik wist al op kleuterschoolleeftijd de basics van hoe kindertjes gemaakt werden en dat meisjes een gaatje om te plassen en eentje voor babietjes hadden. Ik vond dat ook niet schokkend ofzo, meer zoiets van 'oh, zit dat zo'. Verder niet heel interessant en dus ook niet schokkend. :)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik vind 9 helemaal niet te jong. Kinderen van 9 denken al echt wel na over seks en hoe mensen zwanger worden. En waarom zou je, als je als moeder denkt dat je kind eraan toe is, het niet mogen doen. Alleen omdat de meeste mensen het stukje BDSM niet in hun seksuele voorlichting stoppen?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
kitten

Bericht door kitten »

Eigenlijk houden we daarmee het idee in stand dat bdsm slecht is. Want het is iets waar je kinderen voor moet "beschermen".
puppie

Bericht door puppie »

Ik vind niet dat bdsm slecht is en ik vind ook niet dat ik mijn kind daarvoor moet beschermen.
Ze weet waar baby's vandaan komen en hoe het allemaal in zijn werk gaat, maar voor allerlei details vind ik haar met 8 jaar nog te jong.
Daarbij gaat het haar naar mijn mening gewoon niks aan wat ik doe als zij er niet is of ligt te slapen.
Vertel haar ook niet naar welke televisieprogramma's ik die avond heb zitten kijken :clown:

Maar voor de mensen die daar anders over denken en hun kinderen wel van de hoed en de rand vertellen, top :thumbsup:
Zo denken we tenslotte allemaal anders over het opvoeden :-)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Mja, ik zou een jong kind ook niet naar een enge film laten kijken (horror of misdaad). Ik vind die films niet slecht, maar ik denk dat een kind dat nog niet kan relativeren en in de juiste context plaatsen. Op die manier bescherm je kinderen voor iets wat ze nog niet kunnen behappen.

Ik twijfelde een beetje over BDSM, hoe leg je dat dan uit? Is dat niet te complex of verwarrend? Maar als ik nu lees hoe kitten het ongeveer verteld heeft, ben ik wel over die twijfel heen. 'De baas spelen' (maar het mag alleen als iedereen het ermee eens is) is een concept dat een kind volgens mij prima op de juiste waarde kan schatten. Pijnspelletjes ook nog wel, wij speelden op het schoolplein vaak genoeg 'prikkeldraad'. Dat het bij seks kan horen, dat kan een kind best voor kennisgeving aannemen. Seks vinden ze meestal toch nog gek en ieuw, dus dat kan er ook nog wel bij. ;) In andere woorden, ik kan me nu eigenlijk best voorstellen dat het uit te leggen valt op het niveau van kinderen van die leeftijd. :)
puppie

Bericht door puppie »

Het valt ongetwijfeld uit te leggen op het niveau van een kind, ík vind alleen dat ik mijn kind (nu in ieder geval nog) geen uitleg verschuldigd ben.
Gesloten