Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Fijn chell!
**Self Rescuing Princess**
chell

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door chell »

@juffie: ik vond vanmorgen droog wakker worden zó fijn! Dat heb ik normaal echt niet op die hevige dagen.
chell

Bericht door chell »

En nu ben ik echt overtuigd :) Vanmorgen voor werk ingebracht (7.45) en nu nog steeds helemaal schoon en droog en frips :)

Oh wat wel wennen is: je "voelt" je menstruatie wel iets meer, inwendig. Normaal doet die tampon natuurlijk slurrrrrpppp en dat is nu niet. Dus soms heb ik het idee dat ik vreselijk ENORM aan het lekken moet zijn. Niet dus :D
kitten

Bericht door kitten »

Oh, dat lijkt me enorm wennen, voortdurend dat gevoel te lekken en dan moeten leren vertrouwen dat het écht goed gaat... Maar tof dat het zo bevalt!! :D
chell

Bericht door chell »

Ja, dat is ook wennen. Maar, het is nu wel op z'n hevigst en dat voel ik met een tampon eigenlijk ook altijd wel. En bij een tampon betekent het dus meestal helaas ook dat ie het niet trekt en door gaat lekken.

Ik vraag me overigens wel af hoe ik ga voelen of het ding vol zit. Of je dat uberhaupt voelt. Straks in de lunchpauze maar gewoon even legen :D
(woah! ik heb dan gewoon een halve werkdag niks hoeven wisselen!)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En was je op de fiets naar je werk vanochtend?
chell

Bericht door chell »

Yep, ik was op de fiets. En ik heb ook trappen gelopen :)
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Voel je hem niet zitten op je zadel? Blij voor je! En ik tel mijn zegeningen met mn lichte ongesteldheid!
chell

Bericht door chell »

Nee, je voelt 'm sowieso helemaal niet zitten als 'ie goed zit. Gisteren irriteerde het steeltje een beetje, maar nu geen last van. Misschien knip ik het er nog af.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Tof! Bij mij was het probleem met uithalen meer diameter dan vacuum, ik kon 'm niet netjes 'opgevouwen' houden en als hij dan onderweg ongecontroleerd uitklapte deed het pijn. Volgens mij voel je idd helemaal niets van vol of zo. Echt tof dat het jou zo goed bevalt! :)
chell

Bericht door chell »

Maar bij uithalen vouw je 'm toch helemaal niet? Dat doe ik alleen bij inbrengen
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Bij de mijne stond het wel in de instructies, en zonder vond ik het ook echt niet zo comfortabel. Kan ook zijn dat ze inmiddels van zachter siliconenrubber zijn, dat dat minder een probleem is. Of ik ben gewoon een gevoelig meisje. ;)
chell

Bericht door chell »

Wat voor eentje had jij?
Mijne is inderdaad wel vrij soepel.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik dacht de Moon cup, maar ik weet het niet 100% zeker (kan ook de Diva cup geweest zijn). Het is inmiddels ook al weer bijna tien jaar geleden dus misschien is dat merk inmiddels over op een nieuwe leverancier of een ander materiaal.
chell

Bericht door chell »

Ah, da's wel al een tijd geleden ja.

Ik vond dit wel een heel fijn artikel met info: http://www.groenevrouw.nl/menstruatiecup-101/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ondanks dat ik uiteindelijk niet één van de door haar genoemde cups heb gekocht.

En ik ben nog steeds he-le-maal blij. Ik ben nog nooit zo ontspannen ongesteld geweest! En met zo weinig wasgoed :D (namelijk gewoon alleen m'n dagelijkse schone slipjes en washandjes, geen extra beddengoed, geen extra slipjes, geen extra handdoeken, geen extra lange broeken...)
Plaats reactie