IndrIk schreef:Mag ik je een gemene vraag stellen dbj? Is het ook niet zo dat jij je Asperger een beetje gebruikt om "aandacht" te vragen? Dat is namelijk de indruk die ik krijg als ik het topic doorlees. Mijn excuses als ik er naast zit, mijn opmerking is niet bedoeld om je te kwetsen.
IndrIk.
Weet je, al sinds het begin van de jaren '90 loop ik bij het GGz en heb me daar nóóit begrepen gevoeld. Eerder gewoon aan het lijntje gehouden. Pas rond 2005 kwam men erachter dat ik autisme zou kunnen hebben. Ik werkte destijds bij een wsw-bedrijf en mijn mentor aldaar bemerkte al heel snel dat ik wel autisme moest hebben, de aanwijzingen daarvoor waren heel duidelijk aanwezig. Die begreep er totaal niets van dat het GGz dit niet opgemerkt zou hebben, diagnose was er in elk geval niet.
Mijn mentor heeft toen zo ongeveer alle registers opengetrokken maar werkelijk overal kwamen we voor gesloten deuren te staan, heel erg frustrerend voor ons. De doorbraak kwam pas toen het CCE zich ermee ging bemoeien, eindelijk kon ik ergens terecht voor onderzoek en diagnose. Dat was nog net op tijd, nu zijn mijn ouders vanwege hun leeftijd en gezondheid niet meer in staat om eraan mee te werken.
Vervolgens werd ik geplaatst in een begeleid wonen project vanwege mijn autisme en moet verplicht(!) een behandelaar hebben van het GGz. En die vrouw vond mij "gevaarlijk" bezig vanwege mijn SM interesse en verwees daarvoor naar artikelen in het DSM-handboek.
Kortom: eerst wordt ik jarenlang niet serieus genomen en nu bekend is dat ik autisme heb wordt dà t als uitgangspunt genomen.
Sorry dat ik het zeg: maar IK ben daar klaar mee met al die betweters.
En om aandacht vragen? Waarom zou ik dat moeten ontkennen? Iedereen wil toch graag aandacht hebben, dat is toch normaal?
En het is voor mij gewoon frustrerend dat ik geen vriendin heb of relatie, dus ik zal het anders moeten doen.