Wat vertel je je kids?
Re: Wat vertel je je kids?
t gaat er gewoon om als een kind erom vraagt .. simpel
vragen ze niet dan willen ze (het nog niet)weten
kinderen zijn heel slim
onderschat ze niet
vragen ze niet dan willen ze (het nog niet)weten
kinderen zijn heel slim
onderschat ze niet
- kitten
"Uitleg verschuldigd zijn" vind ik niet helemaal een passende term hier. Ben je je kind "uitleg verschuldigd" als het je vraagt wat de hoofdstad van Drenthe is?
dat bedoel ik nou net: met het gebruik van dat soort termen, maak je BDSM iets negatiefs. Iets wat verzwegen moet worden. En ik vind het prima passen als onderdeel van doodnormale seksuele voorlichting.

- puppie
Daarover verschillen we dan van mening En dat mag toch? 
Top dat jij het je kinderen wel verteld, maar het is niet ineens negatief als iemand anders het anders doet.

Top dat jij het je kinderen wel verteld, maar het is niet ineens negatief als iemand anders het anders doet.
- kitten
Daarover verschillen we dan ook van mening. Ik ben voorstander van emancipering en normalisering van BDSM. Als je het benadert als iets slechts, wat je verborgen moet houden, dan vind ik dat - binnen mijn referentiekaders - wel negatief. Zeker met woorden als "uitleg verschuldigd zijn".
- puppie
Lezen is ook een kunst 

Ik sta hier wat dubbel in. Ook ik ben voorstander van het bespreekbaar maken van BDSM als een normaal fenomeen. Maar feit blijft, dat de samenleving het nog steeds als 'niet normaal' beschouwt. En dat mensen mij niet normaal vinden, prima (hebben ze nog gelijk ook), maar ik wil dat stempeltje niet op mijn kind drukken. Als jouw kind er 'normaal' en zonder gene over praat, wil ik niet weten wat er gebeurt als kinderen eens ruzie hebben. Een kreet als: "maar jouw vader en moeder hebben rare seks" is zo geplaatst. Dus uitleg aan volwassenen met consequenties voor mezelf, prima. Maar kids, daar ben ik toch wat voorzichtiger mee.
Ander punt: voor mij is BDSM niet per definitie gerelateerd aan seks. Dus plaats ik het ook niet in die context.
Ander punt: voor mij is BDSM niet per definitie gerelateerd aan seks. Dus plaats ik het ook niet in die context.
- kitten
@puppie: ik ben blij dat je zo constructief aan de discussie mee wil doen... 

- puppie
Als mijn geschreven woorden uit het verband getrokken worden ben ik er snel klaar mee... 

- kitten
Ik viel over de woorden "geen uitleg verschuldigd", juist omdát die voor mij een perfect voorbeeld zijn van hoe wij - de bdsm gemeenschap - onszelf benaderen. Negatief. Juist door dat soort woordkeuzes.
Als je het daar niet mee eens bent, wil ik daar graag de discussie over aangaan. Als je zegt " ik zei A, maar ik bedoelde B", kan ook. Maar als je liever weg rent, dan inderdaad:
Als je het daar niet mee eens bent, wil ik daar graag de discussie over aangaan. Als je zegt " ik zei A, maar ik bedoelde B", kan ook. Maar als je liever weg rent, dan inderdaad:

- puppie
Ik ga vanavond ervoor zitten om een antwoord te typen op wat ik dan wel bedoel, maar met het loslopende wild hier is dat nu ff lastig 

- kitten