Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
Nadia

Re: Het Groot Vrouwelijke Ongemakken Topic

Bericht door Nadia »

Nadia schreef:Gelukkig draait het ook biologisch gezien niet niet om baren, getuige ook dit:
http://www.zwangerschapspagina.nl/films ... tinct.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er zoiets is als een aangeboren moederinstinct, dat ervoor zorgt dat vrouwen automatisch een kind willen, het graag zien en ervoor kunnen zorgen, waarom is er dan zoveel behoefte aan boeken over kinderen krijgen? En waarom zijn er dan vrouwen die geen kinderen willen? Vrouwen die hun kinderen verwaarlozen, mishandelen, soms zelfs doden? Misschien wel omdat er eigenlijk geen moederinstinct bestaat en moederliefde niet automatisch is.

Hoe vervelend het ook is als je het wel zo voelt, gelukkig is de natuur daar niet eenkennig in...

Wat ik bedoel te zeggen is: een kinderwens is nurture, not nature. No offense aan hen die dat zoooo graag willen, maar dat is echt niet voor iedere vrouw het geval. Gelukkig maar, anders zou de wereld wel enorm snel overbevolkt zijn, met niet altijd even kundige moeders/vaders, enzo. Dus, er is (goed) leven zonder kinderen.....
Pluu

Bericht door Pluu »

Tja, we hebben ook allemaal het instinct om te willen eten, maar sommige mensen meer dan anderen. Ik ken mensen die gewoon vergeten te eten als ze er niet aan denken, chronisch mager zijn, geen anorexia o.i.d... maar gewoon, weinig hongerprikkel zodat ze bewust tijd moeten maken om te eten, anders vallen ze ongezond veel af. Enne, zelfs al willen de meesten van ons wél graag eten, we weten niet instinctief hoe je het moet vangen, hoe je eetbare planten herkent in het bos, hoe je het moet klaarmaken als je het eenmaal gevangen of verzameld hebt, etc.

Seks is ook een instinct, maar dat willen we ook niet allemaal altijd, met iedereen, op elk moment. En ook al hebben we een seks-instinct, dat betekent niet dat we automatisch vanaf de eerste keer precies weten hoe we het moeten doen. Het juiste gaatje vinden gaat de meesten zonder gebruiksaanwijzing nog wel lukken, maar leren een goede minnaar/minnares te worden daar zijn óók boeken over vol geschreven.

Dus nee, uit het feit dat er vrouwen zijn die een deel van hun leven of hun hele leven lang geen noemenswaardig moederinstinct krijgen betekent niet dat het niet bestaat. En uit het feit dat iedere ouder dingen moet leren over ouderschap al helemáál niet.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

Dat je niet automatisch een (goede) moeder bent, dat heeft toch helemaal geen verband met de wens of drang om moeder te worden?

Ik begrijp je sowieso niet zo goed. Voor alle dieren op aarde geldt dat het leven draait om ervoor te zorgen dat de soort blijft bestaan. Mensen zijn toch ook gewoon maar dieren? Alleen een beetje een bijzonder ontwikkeld soort. Maar goed, dat is slechts mijn gedachte over de plaats van de mens op aarde.
Nadia

Bericht door Nadia »

tippi (B) schreef:Dat je niet automatisch een (goede) moeder bent, dat heeft toch helemaal geen verband met de wens of drang om moeder te worden?

Ik begrijp je sowieso niet zo goed. Voor alle dieren op aarde geldt dat het leven draait om ervoor te zorgen dat de soort blijft bestaan. Mensen zijn toch ook gewoon maar dieren? Alleen een beetje een bijzonder ontwikkeld soort. Maar goed, dat is slechts mijn gedachte over de plaats van de mens op aarde.

Dat is precies mijn punt: niet iedereen heeft behoefte om ervoor te zorgen dat de soort blijft voort bestaan. Dat is dan ook volgens mij (en ik ben daar duidelijk niet uniek in) aangeleerd, niet aangeboren. En dat is wel duidelijk uniek voor de menselijke soort. Zoals wij mensen wel in meer dingen verschillen van andere dieren.

Geeft niet, zolang wij maar beseffen dat dat zogenaamde oerinstinct dus niet aan ons is besteed.
sub zero

Bericht door sub zero »

In elke populatie dieren heb je exemplaren die graag voortplanten en exemplaren die dat niet doen. Er zijn dieren die bij de groep blijven en dieren die juist wegtrekken. Er zijn hele sociale dieren maar ook hele asociale. Er zijn homo-,hetero-, bi- en pedoseksuele exemplaren er zijn er zelfs die necrofiel zijn.
Wij mensen zijn een hele grote populatie dieren er is wat dat betreft geen enkel verschil tussen mensen en willekeurige andere zoogdieren of vogels.

Meeste mensen willen dit overigens niet horen want ze achten zichzelf veel hoger dan dieren, maar zijn dit niet.

Sent from my iPad using Tapatalk
Nadia

Bericht door Nadia »

sub zero schreef:In elke populatie dieren heb je exemplaren die graag voortplanten en exemplaren die dat niet doen. Er zijn dieren die bij de groep blijven en dieren die juist wegtrekken. Er zijn hele sociale dieren maar ook hele asociale. Er zijn homo-,hetero-, bi- en pedoseksuele exemplaren er zijn er zelfs die necrofiel zijn.
Wij mensen zijn een hele grote populatie dieren er is wat dat betreft geen enkel verschil tussen mensen en willekeurige andere zoogdieren of vogels.

Meeste mensen willen dit overigens niet horen want ze achten zichzelf veel hoger dan dieren, maar zijn dit niet.

Precies, mensendieren willen dit niet horen, want sociaal onwenselijk.....
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Mededeling

Hier graag weer ontopic. Een evt discussie over nature/nuture instincten/evolutie en hoe dierlijk we zijn kan in een nieuw draadje.

**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

Eh... volgens mij is sub zero het niet met je eens hoor... Hij zegt ook dat er exemplaren zijn die zich willen voortplanten en exemplaren die dat niet willen. Niks nurture dus.

edit: whut? Een modbreak wegens off topic...? :|
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

yup. Gebeurt niet vaak meer das waar.
**Self Rescuing Princess**
shareen_G

Bericht door shareen_G »

Hier geen rammelende eierstokken of een kinderwens.
Kinderen ervaar ik vooral als een last in mijn privé leven.

Wel vraag ik mij soms af of het ontbreken van een kinderwens voort komt uit het feit dat kinderen krijgen in mijn relatie geen mogelijkheid is of voort komt uit mijzelf.

Ik kan mij best voorstellen dat als je wel een kinderwens hebt en deze wordt niet vervuld dat dat dan erg frustrerend kan werken.
Waar een wil is, is een weg
Jezebel

Bericht door Jezebel »

Ik ga even nadenken over een goede reactie waarmee ik op iedereen reageer. Dat kan even duren, met zoveel input ;)
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
chell

Bericht door chell »

Ik heb antibiotica gekregen voor een bipsbult (ontstoken steenpuist #verycharming)

Nou is de laatste keer antibiotica denk ik een jaar of 15 geleden. Hoe zit het ook alweer met antibiotica, schimmelinfecties en seks? Ik heb last van een klok, maar kweenie waar de klepel hangt.
sub zero

Bericht door sub zero »

Nou is de laatste keer antibiotica denk ik een jaar of 15 geleden. Hoe zit het ook alweer met antibiotica, schimmelinfecties en seks? Ik heb last van een klok, maar kweenie waar de klepel hangt.[/quote]

De vagina is licht zuur door de melkzuurbacteriën die er in leven. Hierdoor wordt het moeilijker voor andere bacteriën of schimmels hier te leven. Dit zijn dus goede en nuttige bacteriën.
Antibiotica maakt geen onderscheid tussen goede en slechte bacteriën dus gewoon af en toe een vaginale douche nemen zodat de zuurgraad op pijl blijft.

tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Qua seks mag je gewoon doen wat je wil :D (volgens mij was dat vroeger dat ze zeiden dat je pil dan niet meer betrouwbaar zou zijn tijdens een AB kuur maar dat is niet meer zo)
Maar je hebt wel grote kans dat je een schimmelinfectie krijgt na een antibioticakuur als je daar gevoelig voor bent. Ik heb het 9 van de 10 keer wel helaas.
Vaginale douches moet je echt niet doen hoor. Ik ben de laatste jaren bij genoeg gynaecologen geweest, en allemaal raden ze echt heel erg af om dat ooit te gebruiken.
Als je een schimmelinfectie hebt, kan je gewoon de huisarts bellen en ik zou aanraden om te vragen naar een tablet Fluconazol. Dat is gewoon één pil die je oraal in moet nemen, en dan ben je er na een dag of 2 vanaf. Veel makkelijker dan al die vieze eitjes die je in je miemel moet stoppen :S
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

of ook een pro biotica vragen bij je apotheek :)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Plaats reactie