accupunctuur naalden zijn wel vaak dunner dan inject naalden en zeker wel bruikbaar.fantashe schreef:Als je injectienaalden koopt bij de apotheek zijn dit holle naalden. Werk je met accupunctuurnaalden dan zijn ze niet hol (gevuld). Voordeel van deze laatste naalden is, dat doordat ze niet hol zijn, er geen bacteriën naar binnen kunnen.
alleen moet je wel oppassen want deze breken sneller af doordat ze dunner zijn.
ooit hoorde ik iemand zeggen dat deze liever de accupunctuurnaalden gebruikte omdat deze schoongemaakt kunnen worden en dus hergebruikt.
en dat is dus geen strak plan!
simpel weg omdat je zo zonder machiene nooit meer steriel krijgt maar ook omdat een naald een soort van laagje heeft wat er voor zorgt dat de naald makkelijk door de huid gaat.
als je een naald gebruikt gaat dit laagje er af en word de naald stroef.
en zolang je zelf geen accpuncturist bent dus niet weet wat je doet, raad ik aan een naald dus nooit rechtop te plaatsen.
ook niet door de tepel zelf heen maar door het tepelhof, want in de tepel zitten te veel zenuwenuiteinde.
wees ook voorzichtig met de clit en de eikel want elke naald maakt een klein litteken en een litteken is gevoeloos.
dus je kan het wel een keertje doen maar niet heel vaak want denk dat er niemand zit te wachten op een gevoeloze clit of eikel.
ik zelf zal nooit door een clit prikken maar ken wel mensen dit het wel doen.
ik doe het niet want de clit heeft het zelfde aantal zenuwen als de eikel alleen op een veel kleiner oppervlakte.
en dus vind ik het risico op blijvende schade te groot.
groetjes