rugzak gezocht

kitten

rugzak gezocht

Bericht door kitten »

Heeft er iemand een rugzak die ik kan lenen, die geschikt is voor een laptop? Ik wil mijn laptop meenemen naar Nieuw Zeeland, maar niet in een koffer waar de bagagedienst mee kan gaan smijten natuurlijk. Dus zoek ik een rugzak waar een laptop en nog wat spul in kan om als handbagage mee te nemen in het vliegtuig. Omdat ik hem verder nooit nodig ga hebben, wil ik hem liefst lenen ipv kopen. En aangezien ik vrijdag veel van jullie ga zien...

niet geschoten is altijd mis tenslotte! :icon_biggrin:
oeps2

Re: rugzak gezocht

Bericht door oeps2 »

als niemand reageert kit kan je altijd bij de scapino's een eastpack kopen voor 10 euro..
puppie

Bericht door puppie »

Ik heb geen rugzak, maar wel een hele stevige laptoptas.
kitten

Bericht door kitten »

oeps2 schreef:als niemand reageert kit kan je altijd bij de scapino's een eastpack kopen voor 10 euro..
Gezien hun laptoprugzakken tussen de 60 en 90 euro liggen, verwacht ik dat deze niet echt stevig genoeg gaat zijn om mijn laptop tijdens een 3,5 week durende (vlieg)reis te beschermen...

@puppie: lief aangeboden, maar die heb ik wel. Ik wil een rugzak waar ik nog wat meer in kwijt kan, schoon ondergoed, tandenborstel, fotocamera, eh.. eh... wat neem je eigenlijk zoal mee als handbagage...? :bloos:
puppie

Bericht door puppie »

Owww zo :-)

Ik zal eens even rondvragen hiero ;)
Wever

Bericht door Wever »

kitten schreef:eh.. eh... wat neem je eigenlijk zoal mee als handbagage...? :bloos:
Ik zou zeggen: je laptop. De bagageruimte is best koud en doordat de druk ook anders is dan op de grond zou dat ding gewoon al daarvan stuk kunnen gaan. Plus dat je dan iets te doen hebt onderweg (zet 'r wat films of series op).

Een goede rugzaktas waar 'n laptop in past is wel een goed idee...maar dan wel om 'm ginds mee rond te sjouwen. Op het vliegveld ben je evengoed af met een plastiek zakje.
Of is het verboden om je laptop als handbagage mee te nemen?
(misschien de moeite waard erover te informeren)
kitten

Bericht door kitten »

Nee, de laptop MOET mee als handbagage! Simpelweg omdat ze koffers van 15 meter hoog kunnen laten pleuren. :shock: Ik denk dat ik hem de hele reis niet open klap, maar voor geen goud dat ik hem in mijn koffer steek! Lijkt me dat dat is toegestaan...
linne{R}

Bericht door linne{R} »

Lappie mag gewoon mee als handbagage. Bij de douane krijg je instructies hoe je hem daar moet laten zien en adapter moet apart. Vraag me niet waarom. Je lap mag niet door de scanner in ieder geval, maar als je zegt dat je een laptop hebt leggen ze dat precies uit.
Is totaal geen probleem. Meestal vragen ze tegenwoordig of je er toevallig een in je handbagage hebt zitten.
pluis

Bericht door pluis »

Oi Kit!

Ik heb niet een extra laptop-rugzak over, maar ik heb wél zo'n klein eee-pctje.. Als je wilt, mag je m lenen.. Dat scheelt ongelofelijk veel gewicht sjouwen, en omdat ie n solid state harde schijf heeft, is ie niet schok-gevoelig. Ook past ie in een 'gewone' tas voor handbagage.

Natuurlijk kun je ermee op draadloos internet, én hij heeft twee usb-poorten.

Kun je je eigen flaptop veilig thuis laten, enzo.,
kitten

Bericht door kitten »

Heb ik overwogen pluis. Maar mijn zus zegt dat we niet veel gaan sjouwen (niet backpacken) en NZ per auto gaan ontdekken, dus dat ik gewoon mijn laptop mee moest nemen... Sja... Wat is wijsheid, wat is wijsheid... Ik moet zeggen dat ik het wel eng vind; mijn hele LEVEN meenemen... zelfs al maak je een back-up!

Heeft ie een webcam? Ik wil ivm contact met de welpjes wel een webcam namelijk.

*twijfelt van voren af aan*
pluis

Bericht door pluis »

Ik zal vanavond ff kijken..

Zal je dr wel ff over bellen,m vanaaf, goed?

(we zouden namelijk wel voor je vertrek dan even af moeten spreken zodat ik m je kan geven)
kitten

Bericht door kitten »

Good point! Jou zie ik vrijdag niet, dat blijf ik steeds vergeten! In mijn hoofd komt iederéén lijkt het wel! :shock: Is ie anders mee te geven aan een stadsgenoot...? Sja en anders móeten we wel afspreken... Helaas! Vreselijk! :biggrin: :biggrin: :biggrin:
rubyvita

Bericht door rubyvita »

Wever schreef:kitten schreef:
eh.. eh... wat neem je eigenlijk zoal mee als handbagage...?
Naast alle vanzelfsprekendheden zoals paspoort, geld, tickets en vluchtschema, zou je ook nog warme sokken, lippenbalsem ( droge lucht in vliegtuig) , mp3 speler en iets te lezen in je handbagage kunnen doen? Tis een lange, lange,lange vlucht naar NZ! Waar stap je over trouwens?
faery

Bericht door faery »

En iets van zuurtjes/kauwgum tegen de druk op/in je oren (en voor het lekker ;))
pluis

Bericht door pluis »

En draag laagjes in het vliegtuig! Je weet nooit wat ze met de airco doen.

Ohja, en schoenen die makkelijk aan en uit kunnen. Bij de beveiliging scheelt het ook als je geen sieraden, riem of andere metalen dingetjes draagt. (vergeet ik elke keer en dan wordt ik weer uit de rij geplukt, zucht)

Evt oordopjes/ maskertje (voor als je wilt slapen).

Wat de vloieistoffen betreft zijn ze tegenwoordig belachelijk streng, btw. IK had al speciaal (vloog alleen met handbabage) geen fleslenzenvloeistof meegenomen, maar gewoon lenzendoosjes met vloeistof erinh. Zelfs daar kreeg ik vragen over. Loop je tas dus nog even na ;)

Verder weet ik niet hoe NSZ werkt met visa, enzo, maar soms moet je je vantevoren 'aanmelden' als je het land bezoekt. Even checken op de site van het ministerie van buitenlandse zaken?

Ohja, en een paar kopietjes van je paspoort meenemen, is geen overbodige luxe. Altijd handig als een hotel (ofzo) erom vraagt.
Gesloten