Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

claudia

Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door claudia »

Hallo allemaal,

Ik ben claudia, 38 en nieuw en ontdekkend sub sinds 2 maanden.
Sindsdien had ik intensief contact EN mijn eerste ervaring achter de rug met en D. maar na 2 maanden lopen we opeens heel erg uit de pas met elkaar en zit ik hier met een gebroken hartje... Hij deelt mijn intense gevoelens niet en wil maar 1 x in de zoveel weken kort spelen, ik meer.
Wat is gangbaar? Hij heeft altijd eerlijk gezegd geen relatie te willen (vanilla) maar wilde wel zoeken naar een manier van s/D zijn maar dat lijkt opeens niet meer te lukken.

Help! Hoe houden jullie je gevoelens onder controle? Het loopt dwars door elkaar heen bij mij.

De twijfel of dit wel wat voor mij is slaat daarom gigantisch toe! gebeurt dit vaak? Mijn hemel wat doet het zeer!!!

Kan iemand mij helpen? Advies geven?

Alvast bedankt

xxx claudia
fantashe

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door fantashe »

Helaas... ja... het doet altijd zoveel pijn. Een D/s-relatie gaat diep, heel diep. En als daar hobbels in komen of nog verder, dan doet dat zeer. Weinig tot niets aan te doen, tenzij je je gevoel buiten kunt sluiten. Maar daar wordt de beleving dan wel een stuk minder intens van...

Heb dus helaas niks om je op te beuren... sorry :icon_sad:
eurynome

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door eurynome »

Achteraf (achteraf is mooi wonen, natuurlijk) is misschien te zeggen dat je van tevoren meer moet praten, meer kijken naar wat jullie voor ogen hebben?
Of is zijn gevoel in die twee maanden gewoon zo erg veranderd? Wat fantashe al zei, het gaat inderdaad diep en gevoelens kun je eenmaal niet veranderen, dit geldt voor jullie beiden.

:close_knuf: succes in ieder geval
Tofenaar

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door Tofenaar »

Ik ben geen sub (en iets minder beginnend) en kan niet vanuit dat oogpunt iets zeggen maar vind het wel vervelend voor je. Ik weet dat mocht mijn/onze D/s ooit eindigen ik er maar dan waarschijnlijk ook erg veel last van zou hebben.
Het er over hebben met anderen is het enige wat ik kan bedenken. Het zal als elke andere emotionele pijn zijn, het slijt en wordt dragelijker op den duur.
Sterkte ..
Gebruikersavatar
JJV
Berichten: 269
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:16
Locatie: amsterdam

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door JJV »

t komt mij bekend voor
en misschien mag ik t met een analogie uitleggen..

jij hebt de smaak te pakken en je honger raakt getriggerd.. Wilt meer meer meer
terwijl je D om welke reden dan ook even 'vol' zit.

kans is groot dat hij meer trek krijgt.. Of dat jij je aan een sm-dieet weet te binden.
veel praten in ieder geval en kijken waar er evt nog wat te vinden is zodat jullie beide genoeg krijgen
~\v/~
mej.s

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door mej.s »

Het doet verrekte zeer. Ik weet er alles van :icon_sad: . Een troost vooraf dat het heelt en de cliches van tijd die alle wonden heelt waar zijn. Het hart heelt en hoop voor je zonder al te veel zichtbare gelijmde scheuren.

Ik had een lief vriendje en opeens werd hij verliefd op een ander. 5 maanden heb ik met mijn ziel onder de arm gelopen. De vriendschap soit, maar de D/s. Het deed zo zeer. Voelde me verlaten en vervangen door een beter exemplaar van het internet gehaald. Hoe kon dit nou, hij vond me geweldig als sub. Ik ben ook heel diep gegaan. Dieper dan ik me realiseerde op dat moment. Het kan best dat je als sub meer hangt aan je Dominant dan andersom, maar dat kan ik alleen voor mezelf zeggen.

Wat ik er van geleerd heb is me te matigen. Wel er over nadenken, maar het lichamelijke gevoel uitschakelen. Ik zou heel graag weer een relatie willen waarbij ik het 24/7 toe kan laten en er in mee kan gaan. Dit zit er nu niet in omdat in mijn buurt niet veel vrijgezellige dominante mannen wonen die een relatie willen aangaan of de afstand naar de Achterhoek te ver vinden. Alleen een spel of vriendschap en dat is het niet voor mij.

Wat ik je als tip mee kan geven is blijf dicht bij jezelf en blijf ook uit proberen wat bij je past met alle liefde en passie. Dan komt het vast goed :)

Groet van bambi x
Gebruikersavatar
eireann
Site Admin
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 aug 2009, 11:19
Locatie: Den Bosch

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door eireann »

Ik zal zelf als sub nooit meer een D/s beginnen met iemand die geen volledige relatie wil. De pijn van de afloop (die voor mij dan toch wel onvermijdelijk is) Is het me niet waard.

*zeg ik nu...*
**Self Rescuing Princess**
Boefje

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door Boefje »

Hé claudia, wat een vervelende situatie. Eens zien of ik je wat kan helpen.

Laten ik beginnen met het feit dat je nu 2 maanden ontdekkende bent. Dan ben je een "beginner". Alles is spannend, leuk. Je bent nieuwsgierig en vermoedelijk heb je last van "subbiekoorts". Veel beginnende subs hebben daar last van (gehad). Ik ook. Ik wilde meer, meer, meer. En wel NU! Herken je dit?

Ik heb vervolgens een vraag voor je. De Dom waar je het over hebt. Is hij ook een beginner? Mocht hij namelijk ook een beginner zijn, kan ik me voorstellen dat jij voor hem te snel wilt. Bedenk je dat het voor hem lastig kan zijn om aan bepaalde dingen te wennen. Zoals jou pijn doen. Misschien heeft hij moeite met zijn geweten. En dat kost tijd. In dat geval zul je helaas geduld moeten hebben.

De belangrijkste vraag is: wat wil jij?
Wil jij alleen een D/s relatie?
Wil je dat er meer is dan alleen een D/s? (D/s-liefdes relatie)
Ben je verliefd op hem als persoon? Of ben je verkikkerd op hem omdat hij een Dom is?
Ga rustig bij jezelf na wat je voelt, wat je wilt. Je bent hoe dan ook niet de enige die in het begin in de knoop raakt met haar gevoel. Ik gok dat het merendeel er last van heeft/had.

Bovendien raad ik je aan: praten, praten, praten en nog eens praten. Geef bij hem aan wat jij graag zou willen (zonder iets te eisen). Geef hem de ruimte om zelf ook te praten. BDSM verlangt simpelweg veelal heel veel praten en luisteren. Naar elkaar toe groeien in een D/s vergt inspanning. Ik zou zeggen, meer nog dan in een gewone relatie.
Heb je daar moeite mee, schrijf een brief.

Ehm. Komt dit nu goed over? Ik ben een beetje warrig vandaag. Als je vragen of opmerkingen hebt, blijf ze vooral hier stellen.

Succes
eurynome

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door eurynome »

Ik denk juistdat je heel duidelijk bent Boefje, goed uitgelegd!
phedre

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door phedre »

het leven is een emo rollercoaster...... bdsm maakt (voor mij) de toppen en dalen dieper... met meer plezier en meer pijn..... Dus helaas.. ja.. het doet altijd verrekte veel pijn
claudia

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door claudia »

Bedankt voor jullie reacties allemaal... dat doet me echt goed, voel me iets minder alleen nu.
Ik heb totaal geen ervaring met fora maar dit is heel fijn.

Ik had net al een onwijs epistel als antwoord aan jullie geschreven is het weg!
Ik ga het nogmaals proberen..

We hadden net voor de kerst een echte stap gezet en ik ben naar huis gezweefd daarna!
Hij is ervaren, een jaar of 10, maar hij stuurde nog een heel lief en enthousiast mailtje terug dat hij ook had genoten.

Toen ging hij twee weken op vakantie en toen werd ik gek...
Dit bovenop mijn verhuizing en een (waarschijnlijk toch al onvermijdelijke) huwelijkscrisis...

Ik had mezelf al toegesproken toen ik die dag bij hem wegging; pas op! je moet ook ooit weer afscheid nemen! maar helaas het hielp niet
ik heb hem vanmorgen opgebiecht dat ik verliefd ben geworden, hij zal er onwijs van balen...
In het begin was ik doodsbang dat hij gevoelens voor mij zou krijgen omdat ik getrouwd ben en hij niet :icon_confused:
Andersom kwam dus eerst...

Maar inderdaad Boefje ik heb helemaal niet bedacht of ik niet alleen verkikkerd ben op de Dom en niet de persoon...?
het is allemaal zo overweldigend en nieuw!!!

Nogmaals dank voor alle respons, echt top! hoewel her en der de vooruitzichten ook wat depressing...
linne{R}

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door linne{R} »

boefje heeft het al goed uitgelegd. Een beginnende sub wil meer... meer... MEEERRRRR!!!!!! Ik herken dat in ieder geval heel erg. Je stuitert de pan uit, bent vol van al die pas ontdekte gevoelens. Zo herkenbaar....

Ook ik kon ik het begin maar een keer in de maand of zo spelen, vreselijk, de tijd leek niet om te gaan. Al je gevoelens liggen overhoop en je wil er iets mee.
Het wordt beter... ooit , echt!

Stuiter hier rond in het stuitertopic,wat er speciaal voor is, stel al je vragen, ben er mee bezig, probeer jezelf te ontdekken en probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen.
Verder is het wachten tot je weer Mag...... moeilijk he???????

Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!
Boefje

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door Boefje »

claudia schreef:Toen ging hij twee weken op vakantie en toen werd ik gek...
Zoals linne ook al zegt, waarschijnlijk heb je ook al kennis gemaakt met het fenomeen "stuiteren". De meeste subs hebben daar last van. De een in mindere mate, de ander meer. En hoewel het voor iedereen ook weer anders voelt, laat het zich wel omschrijven als een onrust die steeds erger wordt naarmate de tijd verstrijkt t.o.v. het laatste spel. Sommigen worden er ontzettend sikkeneurig van.
linne{R}

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door linne{R} »

Of juist heel erg druk of onrustig......
Wever

Re: Doet het altijd emotioneel zoveel pijn?

Bericht door Wever »

Ik kan niet zoveel toevoegen aan wat reeds is gezegd. Maar ik beaam het in elk geval: die emotionele pijn is zo bekend dat het een naam heeft (stuiteren, dus). Ik heb een beetje de indruk dat het na een langere periode minder pijn gaat doen, maar dat kan ook gewenning zijn.

Een echte oplossing is er niet voor. De 'workaround' is veelal ontspannen, jezelf verwennen, sporten, muziek beluisteren, met vrienden of vriendinnen kletsen...zolang je maar bezig blijft.

In je eerste post zeg je dat je twijfelt of dit iets voor jou is. Welnu...ik vrees van wel. Als dat niet zo zou zijn, zou je nu niet met die smartelijke twijfel zitten. :|


Of je verliefdheid echt is kan ik uiteraard niet zeggen (ik ken je daar niet goed genoeg voor). Ik kan alleen maar opmerken dat het helemaal niet ongewoon is dat beginnende subs halsoverkop verliefd worden op hun eerste D. Het is in elk geval zo dat er heftige emoties loskomen (en verliefdheid is er zo een).
Gesloten