Mijn DOM heeft leesproblemen maar wil bijleren
Mijn DOM heeft leesproblemen maar wil bijleren
Alhoewel we weinig tijd hebben is er een zeer goede verstandhouding tussen mezelf en mijn DOM. Er is één groot probleem. mijn DOM mist ervaring en fantasie, volgens eigen zeggen overigens. Literatuur genoeg weliswaar maar mijn DOM is dislektisch en krijgt al dat leesvoer niet gelezen. Mijn DOM laat zichzelf meeslepen en gaat meestal veel te snel , te hard. Dat heeft op mij een omgekeerde uitwerking. Ook mijn DOM is daardoor snel zonder inspiratie en daardoor ook te snel uitgespeeld. Mijn DOM voelt dat wel aan maar weet niet waar en hoe bij te leren. Wie heeft er raad . Bijkomende gegevens Ik (SUB) ben 25 jaar ouder dan mijn DOM en ben man. Ik was voordien ook DOM (heb veel fantasie) Maar voel me met mijn vrouwelijke DOM en in mijn huidige SUB rol, zeer vertrouwd, veilig en uitermate gelukkig. Wie heeft er ideeën voor ons.
Re: Mijn DOM heeft leesproblemen maar wil bijleren
Ga eens naar een meeting en kijk wat anderen doen, vraag eventueel uitleg (na het spel), de meeste mensen vinden dat alleen maar leuk om te doen. Of volg een workshop voor een techniek die ie nog niet beheerst, hoef je ook niet te lezen...
De hoeveelheid leesvoer lijkt me niet waar het probleem ligt. Als je Dom toch te hard en te snel gaat zou je bijna willen dat hij/zij minder gaat lezen.
(is je Dom trouwens man of vrouw? Doorgaans wordt 'Dom' als man en 'Domme' als vrouw gebruikt, maar doordat je de hele tijd het hele woord in hoofdletters zet ben ik er niet zo zeker van)
Er is ook geen verbod op herhaling. Vaak wordt beginners zelfs aangeraden om niet te snel te veel te willen doen. Door enkele dingen veelvuldig te gebruiken sorteer je vaak een beter effect dan elke paar minuten iets anders te willen proberen.
Tenslotte: je Dom weet niet waar of bij wie bij te leren. Welnu...wat houdt jou tegen? Jij hebt Dom-ervaring en veel fantasie, dus het lijkt me dat jij in de beste positie bevindt om je D tips te geven. Tenslotte moet het spel voor jou ook leuk zijn (nu ja...of net niet, natuurlijk
).
Ik onderschrijf ook wat guilty zegt. De agenda bevat genoeg activiteiten voor BDSM-ers. En vaak willen de deelnemers ervan gerust uitweiden over hoe zij hun BDSM-beleving invullen.

(is je Dom trouwens man of vrouw? Doorgaans wordt 'Dom' als man en 'Domme' als vrouw gebruikt, maar doordat je de hele tijd het hele woord in hoofdletters zet ben ik er niet zo zeker van)
Er is ook geen verbod op herhaling. Vaak wordt beginners zelfs aangeraden om niet te snel te veel te willen doen. Door enkele dingen veelvuldig te gebruiken sorteer je vaak een beter effect dan elke paar minuten iets anders te willen proberen.
Tenslotte: je Dom weet niet waar of bij wie bij te leren. Welnu...wat houdt jou tegen? Jij hebt Dom-ervaring en veel fantasie, dus het lijkt me dat jij in de beste positie bevindt om je D tips te geven. Tenslotte moet het spel voor jou ook leuk zijn (nu ja...of net niet, natuurlijk

Ik onderschrijf ook wat guilty zegt. De agenda bevat genoeg activiteiten voor BDSM-ers. En vaak willen de deelnemers ervan gerust uitweiden over hoe zij hun BDSM-beleving invullen.

- perman
Misschien kun jij een soort uittreksels van het leesvoer maken en deze haar voorlezen, al dan niet door middel van moderne technieken zoals bijvoorbeeld mp3-spelers?
.
Ik ben misschien licht allergisch voor ik ben dyslectisch dus ik kan niet lezen vanuit beroepsdeformatie ofzo. Maar er is toch geen reden waarom de literatuur, die overigens heel veel digitaal te krijgen en dus via daisyspeler of kurzweill achtige spullen voor te lezen is, niet tot haar genomen kan worden? Het niet willen lezen is natuurlijk deel 2. Maar goed, de voorgenoemde suggesties zijn ook zeker handig. Maar voor het lezen, dosseer de hoeveelheid probeer de hoeveelheid informatie te verdelen en zo leer je langzaam maar zeker meer.
Eindelijk een serieus forum ; met dank
Wij danken Jullie voor de open en bruikbare antwoorden. Als antwoord op één van de antwoorden. Mijn DOMME is dus mijn vriendin die overigens o.a. het samenvatten en voorlezen een goed idee vindt.
Wij vroegen ons nog af waar deze meetings veilig en discreet te vinden zijn. Tot op heden hebben We alleen onder ons gespeeld . Eens ideeën gaan opdoen in een andere omgeving zou misschien verfrissend zijn.
Wij vroegen ons nog af waar deze meetings veilig en discreet te vinden zijn. Tot op heden hebben We alleen onder ons gespeeld . Eens ideeën gaan opdoen in een andere omgeving zou misschien verfrissend zijn.
De VSSM heeft fijne meetings overal in Nederland, je hebt bijvoorbeeld Pure in Amsterdam, bij Ron in Den Haag zijn ook altijd tal van meetings te doen... Al deze meetings zijn veilig en inderdaad discreet, wat binnen gebeurd, blijft ook binnen 

Hoi jffbelgam,
Als je lid bent van http://www.bdsmzaken.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je ook naar het feest van die site op 26 februari in Den Haag komen. Zo ongeveer de helft van de (inmiddels 150!) mensen die zich hebben aangemeld komt voor de allereerste keer op een BDSM-feest. Er komen veel singels en stellen die voorheen alleen thuis speelden en nu een keer anderen willen ontmoeten om ervaringen mee uit te wisselen.
Als je het kleinschaliger wil, zijn de VSSM bijeenkomsten zeker een goed idee...
Heleen
Als je lid bent van http://www.bdsmzaken.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kun je ook naar het feest van die site op 26 februari in Den Haag komen. Zo ongeveer de helft van de (inmiddels 150!) mensen die zich hebben aangemeld komt voor de allereerste keer op een BDSM-feest. Er komen veel singels en stellen die voorheen alleen thuis speelden en nu een keer anderen willen ontmoeten om ervaringen mee uit te wisselen.
Als je het kleinschaliger wil, zijn de VSSM bijeenkomsten zeker een goed idee...
Heleen
Naar ik weet zat de max ook op 150 en is het feest daarom ook volHeleen schreef:Hoi jffbelgam,
Heleen

De max was/is inderdaad 150, maar de ervaring leert dat de laatste weken voor een feest er toch veel mensen zich afmelden of zelfs helemaal niet op komen dagen.
Daarom hebben we bedacht dat we er best 170 toe kunnen laten. Als alle 170 mensen wel komen, is het gewoon druk :-) (maar ook prima te doen - Paradise is een grote club). Het is en blijft nl sneu om mensen teleur te stellen en dan te merken dat er nog een paar bij hadden gekund (zoals op het laatste BDSMzaken feestje..).

Naar mijn ervaring is 150 mensen op die locatie toch al vrij veel hoor...Heleen schreef:De max was/is inderdaad 150, maar de ervaring leert dat de laatste weken voor een feest er toch veel mensen zich afmelden of zelfs helemaal niet op komen dagen.Daarom hebben we bedacht dat we er best 170 toe kunnen laten. Als alle 170 mensen wel komen, is het gewoon druk :-) (maar ook prima te doen - Paradise is een grote club). Het is en blijft nl sneu om mensen teleur te stellen en dan te merken dat er nog een paar bij hadden gekund (zoals op het laatste BDSMzaken feestje..).

op dit forum is ook een ws-agenda waarin veel dingen worden vermeld. De Saense meet bijvoorbeeld is er ook een waar vaak nieuwkomers komen.
Kijk in het topic 'agenda' en sluit je aan:) er is genoeg te doen!
Kijk in het topic 'agenda' en sluit je aan:) er is genoeg te doen!
op de dm meeting hebben we elke keer wel nieuwe en of beginnende mensen erbij.
die zich uitstekend vermaken en ook terug komen.
en de ervaren mensen zijn altijd wel bereid wat tips en of hulp te bieden.
maar je hoeft natuurlijk niet perse een feest te bezoeken om hulp te krijgen.
je kan ook online vriendjes maken en daarvan later rl hulp krijgen in b.v technieken.
tis maar net wat jezelf het fijnste vind....
groetjes
die zich uitstekend vermaken en ook terug komen.
en de ervaren mensen zijn altijd wel bereid wat tips en of hulp te bieden.
maar je hoeft natuurlijk niet perse een feest te bezoeken om hulp te krijgen.
je kan ook online vriendjes maken en daarvan later rl hulp krijgen in b.v technieken.
tis maar net wat jezelf het fijnste vind....
groetjes
Probeer het audio-visueel aan je Dom uit te leggen, hoe je het wil en wat je wil. Of ga inderdaad een keer naar een meet, dan kunnen de andere Doms het uit te leggen. Succes!
Heb me al vaker afgevraagd of er geen goede instructie DVD's te krijgen zijn. Ze zijn er wel voor bondage dus ze zullen er zeker ook voor SM en BDSM zijn. Iemand tips?
Mijn eerste Dom las ook niet maar had alles van film, internet en real play met Zijn vorige relaties (subjes) geleerd. Hij ging ook wel eens te snel voor mij.
Mijn eerste Dom las ook niet maar had alles van film, internet en real play met Zijn vorige relaties (subjes) geleerd. Hij ging ook wel eens te snel voor mij.