Een kooi... wat zijn de gebruikelijke afmetingen
Een kooi... wat zijn de gebruikelijke afmetingen
Hey,
Ik zou me een kooi willen aanschaffen. Ben al in de dierenwinkel naar een bench gaan kijken... maar zoveel verschillende afmetingen. Aangezien ik er zelf in ga moeten ben ik nogal geneigd de grootste bench te kiezen.
Heeft er iemand ervaring mee?
groetjes, Roosje
Ik zou me een kooi willen aanschaffen. Ben al in de dierenwinkel naar een bench gaan kijken... maar zoveel verschillende afmetingen. Aangezien ik er zelf in ga moeten ben ik nogal geneigd de grootste bench te kiezen.
Heeft er iemand ervaring mee?
groetjes, Roosje
Re: Een kooi... wat zijn de gebruikelijke afmetingen
Waarom deel je je info niet gewoon op het forum? Dan hebben anderen er wellicht ook nog wat aan. Als iedereen op elke vraag alleen maar zou antwoorden "ik weet het antwoord, pb me maar" zou het al snel een dood forum zijn.barehandspankin schreef:Ja IK !
PB me maar...............
@Roosje: Passen is geen optie?

@ Guilty: hihi, passen is inderdaad geen optie... ik ga er sowieso in moeten (en willen dus
). Maar aangezien een bench niet goedkoop is wil ik geen miskoop. I don't have a clue..

- Frodo
- Site Admin
- Contacteer:
Misschien een tip maar Ranzijn:
http://www.ranzijn.nl
... heeft die dingen eenmaal per jaar - meestal in het voorjaar - in de aanbieding voor de halve prijs. Dan ben je voor het grootste formaat € 75.= kwijt.
F.
http://www.ranzijn.nl
... heeft die dingen eenmaal per jaar - meestal in het voorjaar - in de aanbieding voor de halve prijs. Dan ben je voor het grootste formaat € 75.= kwijt.
F.
Geen ervaring, maar als ik een indruk zou moeten hebben hoe groot een kooi minimaal moet zijn, dan zou ik dat op de volgende manier aanpakken:
Ik (als Dom) laat de sub op de grond de houdingen aannemen die de sub ook in de kooi moet kunnen aannemen.
Vervolgens meet ik bij elke houding hoe groot het vloeroppervlak is dat de sub nodig heeft (lengte en breedte) en hoe hoog de sub op het hoogste punt boven de vloer uit komt (hoogte). Alle maten worden naar boven afgerond op 5 of 10 cm, afhankelijk van hoe veel speling ik de sub wil geven.
Vervolgens kijk ik of ik extra ruimte moet reserveren voor benodigde bewegingsvrijheid. Waar je dan bijvoorbeeld aan moet denken is extra ruimte bij de heupen als de sub moet kunnen bewegen van een positie met opgetrokken knieën naar een positie met min of meer gestrekte benen.
Als al deze metingen klaar zijn, dan neem je de grootst gemeten waarde voor de lengte, breedte en hoogte en dat zijn de minimale afmetingen van de kooi/bench.
Ik (als Dom) laat de sub op de grond de houdingen aannemen die de sub ook in de kooi moet kunnen aannemen.
Vervolgens meet ik bij elke houding hoe groot het vloeroppervlak is dat de sub nodig heeft (lengte en breedte) en hoe hoog de sub op het hoogste punt boven de vloer uit komt (hoogte). Alle maten worden naar boven afgerond op 5 of 10 cm, afhankelijk van hoe veel speling ik de sub wil geven.
Vervolgens kijk ik of ik extra ruimte moet reserveren voor benodigde bewegingsvrijheid. Waar je dan bijvoorbeeld aan moet denken is extra ruimte bij de heupen als de sub moet kunnen bewegen van een positie met opgetrokken knieën naar een positie met min of meer gestrekte benen.
Als al deze metingen klaar zijn, dan neem je de grootst gemeten waarde voor de lengte, breedte en hoogte en dat zijn de minimale afmetingen van de kooi/bench.
Het even een kwestie van maten inschatten:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... isjes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... isjes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ik heb geen ervaring met in een kooi zitten maar had wel een grote bench voor mijn (inmiddels overleden) konijn. (Die heeft acht jaar lang los in huis gelopen en ging alleen snachts in de bench).
Waar je even op moet letten bij benches is de ingang.. die zit of aan de korte of aan de lange kant. Afhankelijk van waar je´m wilt zetten en wat je er mee wilt doen kan dat nog best belangrijk zijn. Met de ingang aan de korte kant kan je bijvoorbeeld niet makkelijk tot achterin rijken met je hand. Volgens mij zijn er ook modellen die speciale sleuven hebben voor voer- en drinkbak, ook wel handig misschien.
Post je een foto als je'm hebt? Succes ermee!
Waar je even op moet letten bij benches is de ingang.. die zit of aan de korte of aan de lange kant. Afhankelijk van waar je´m wilt zetten en wat je er mee wilt doen kan dat nog best belangrijk zijn. Met de ingang aan de korte kant kan je bijvoorbeeld niet makkelijk tot achterin rijken met je hand. Volgens mij zijn er ook modellen die speciale sleuven hebben voor voer- en drinkbak, ook wel handig misschien.
Post je een foto als je'm hebt? Succes ermee!
- miss_meeko
Ik weet ook niet precies de gebruikelijke afmetingen... Maar kwam nog wel op internet vouwbare benches tegen. Misschien iets voor degenen die niet de hele tijd eentje in huis willen hebben staan.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... re_benches
Als iemand inderdaad de juiste afmetingen heeft, ben ik ook wel heel nieuwsgierig wat die zijn.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... re_benches
Als iemand inderdaad de juiste afmetingen heeft, ben ik ook wel heel nieuwsgierig wat die zijn.
- kitten
Een gewone (tralie)bench is ook opvouwbaar. En geeft denk ik toch meer het gevoel van opsluiting en gevangenschap dan een nylon bench. De maat is die van een bouvier en volgens mij is dat inderdaad de grootste. De mijne, voor de hond, had een deurtje aan de lange én de korte zijde.
- miss_meeko
Ja, das waar dat die ook opvouwbaar zijn. Nu heb ik een tijdje een wat kleinere bench gehad voor een hondje bij mijn ex.... En ik vond het een loodzwaar ding, zeker als je hem steeds een trap omhoog moet sjouwen omdat ik persoonlijk, (en ja, er zijn mensen die dat geen probleem vinden,) het niet leuk vind als dat ding, al dan niet opgevouwen in de huiskamer staat als er bezoek is.
Dus persoonlijk zou ik wel voor zo'n nylon ding kiezen, zodat ik niet steeds mijn rug er zwaar mee belast. En je krijgt iets van nylon niet snel kapot, zeker niet als het voor het doel van een beest opsluiten bedoeld is, je kan er denk ik op zijn hoogst tijdens het inzitten dat ding kantelen, maar daar kom je er nog niet mee uit....
Maar hoe groot is zo'n bouvier kooi dan ongeveer? Bij mijn weten is het in ieder geval een grote zwarte hond, maar als afmeting, moet ik dan aan een kooi van 1,5 meter lang en een meter hoog denken ofzo? Of andere afmetingen?
Dus persoonlijk zou ik wel voor zo'n nylon ding kiezen, zodat ik niet steeds mijn rug er zwaar mee belast. En je krijgt iets van nylon niet snel kapot, zeker niet als het voor het doel van een beest opsluiten bedoeld is, je kan er denk ik op zijn hoogst tijdens het inzitten dat ding kantelen, maar daar kom je er nog niet mee uit....
Maar hoe groot is zo'n bouvier kooi dan ongeveer? Bij mijn weten is het in ieder geval een grote zwarte hond, maar als afmeting, moet ik dan aan een kooi van 1,5 meter lang en een meter hoog denken ofzo? Of andere afmetingen?
- cinderella
Ik zou dan vragen in de dierenwinkel naar een bench voor een bouvierpup. Die pup hoef je niet mee te nemen, en dan zullen ze ook niet raar opkijken als je de benodigde maten niet weet.
toen doet er nu niet meer toe
Eh, zie ik iets over het hoofd??
Waar moet er een bouvierpup in??? Volgens mij wil roosje er eentje voor zichzelf!
En roosje is echt wel groter dan een bouvierpup!
Waar moet er een bouvierpup in??? Volgens mij wil roosje er eentje voor zichzelf!
En roosje is echt wel groter dan een bouvierpup!
- cinderella
Koop je een bench voor een pup dan niet voor op de groei? Kitten zegt dat je maatje bouvier moet hebben. Dan kun je toch gewoon vragen aan de dierenwinkelmevrouw/meneer dat je een bench voor een bouvier nodig hebt en dat je niet precies weet hoe groot die moet zijn? Of zou jij zelf gaan passen? 

toen doet er nu niet meer toe
Oh zo....
Tja..ik vind persoonljk een maatje bouvier voor mizjelf te klein....maar kan ook aan eigen formaat liggen
Tja..ik vind persoonljk een maatje bouvier voor mizjelf te klein....maar kan ook aan eigen formaat liggen