auto(zelf) bondage
- JJV
auto(zelf) bondage
volgens mij wel eens iets terloops over gepost, of door de forum crash verzwolgen.
Ooit had ik een zg 'agekey' van iemand en via die key kun je de onderbuik van t net op.. En daar vond ik oa sites met foto's en verhalen over zelfbondage.
zelfbondage kan gebruikt worden:
-als je even geen D hebt
-als je de controle toch niet uit handen durft/wilt geven
- om je D mee te verrassen
- als opdracht.
ik heb daar mild mee ge-experimenteerd (en erg van de verhalen genoten) omdat er speciale spannings punten in zitten.
de sub die de laatste boei (of slot) dichtklikt krijgt namelijk de nodige stimulie:
- werkt de constructie zoals bedacht. (asti merkte elders al op dat r tiewrap ineens vaster was komen te zitten dan ze lekker vond, zij t dat zij om andere reden niet kon reageren) komt bij dat je soms klemmen of speeltjes toevoegt die goed te harden zijn, maar die na minuten..uur.. Toch ineens anders voelen.
- komt de 'verlossing' wel op t moment dat je denkt (ijsslot smelt misschien langzamer, of o griebel, je D belt af (leuk moment in zo'n verhaal dat de s hulpeloos naar t antwoord app luistert))
- komt er iemand anders langs of binnen.
key in zelfbondage is t sluitstuk; een slot dat dichtklikt waarna de s er niet meer bij kan.
timers zijn denkbaar als 'safe'. Of t ijsslot dat ik net al noemde.
ijsslot kan al worden gemaakt door 2 touwen samen in te vriezen met aan 1 van de 2 'de sleutel' die na smelting loskomt en binnen bereik van de s komt.
een slot waarvan de D de sleutel heeft kan natuurlijk ook.
en in de verhalen spelen opvallend veel koffers een rol.
(kleren er in en dichtklikken ..en je bent aan je zelfgekozen lot overgeleverd. Niet dat ik koffers ken die zo werken, maar een hangslot werkt weldegelijk zo.
ik ben nu benieuwd naar meningen, ervaringen, links.. tips.. Etc etc..
Ooit had ik een zg 'agekey' van iemand en via die key kun je de onderbuik van t net op.. En daar vond ik oa sites met foto's en verhalen over zelfbondage.
zelfbondage kan gebruikt worden:
-als je even geen D hebt
-als je de controle toch niet uit handen durft/wilt geven
- om je D mee te verrassen
- als opdracht.
ik heb daar mild mee ge-experimenteerd (en erg van de verhalen genoten) omdat er speciale spannings punten in zitten.
de sub die de laatste boei (of slot) dichtklikt krijgt namelijk de nodige stimulie:
- werkt de constructie zoals bedacht. (asti merkte elders al op dat r tiewrap ineens vaster was komen te zitten dan ze lekker vond, zij t dat zij om andere reden niet kon reageren) komt bij dat je soms klemmen of speeltjes toevoegt die goed te harden zijn, maar die na minuten..uur.. Toch ineens anders voelen.
- komt de 'verlossing' wel op t moment dat je denkt (ijsslot smelt misschien langzamer, of o griebel, je D belt af (leuk moment in zo'n verhaal dat de s hulpeloos naar t antwoord app luistert))
- komt er iemand anders langs of binnen.
key in zelfbondage is t sluitstuk; een slot dat dichtklikt waarna de s er niet meer bij kan.
timers zijn denkbaar als 'safe'. Of t ijsslot dat ik net al noemde.
ijsslot kan al worden gemaakt door 2 touwen samen in te vriezen met aan 1 van de 2 'de sleutel' die na smelting loskomt en binnen bereik van de s komt.
een slot waarvan de D de sleutel heeft kan natuurlijk ook.
en in de verhalen spelen opvallend veel koffers een rol.
(kleren er in en dichtklikken ..en je bent aan je zelfgekozen lot overgeleverd. Niet dat ik koffers ken die zo werken, maar een hangslot werkt weldegelijk zo.
ik ben nu benieuwd naar meningen, ervaringen, links.. tips.. Etc etc..
~\v/~
- eireann
- Site Admin
Re: auto(zelf) bondage
hee oi bij mij was dat geen zelfbondage he.. dat was eigenwijsheid omdat ik dacht stiekem even wat 'beter' te zetten en het toen per ongeluk wat te strak trok maar dat niet wilde toegeven aan Domlief 
Zelfbondage lijkt mij vooral een beetje link.. en als het vastgenoeg zit kan je er niet uit wanneer je wil (zeker niet als je een soort van tijdslot ofzo hebt ingebouwd) en als het te los zit dan moet je te erg doen alsof, lijkt me. Fascinerend wel.. ik blijf even meelezen

Zelfbondage lijkt mij vooral een beetje link.. en als het vastgenoeg zit kan je er niet uit wanneer je wil (zeker niet als je een soort van tijdslot ofzo hebt ingebouwd) en als het te los zit dan moet je te erg doen alsof, lijkt me. Fascinerend wel.. ik blijf even meelezen

De enige zefbondage die ik zelf heb gedaan was om een paar knoopjes te oefenen
en daar wat handigheid in te krijgen. Maar ik heb wel opdracht
gegeven voor zelfbondage.
En net als al in JJV's openingspost staat draaide dat om de ingevroren sleuteltjes
van een hangslot. Een ijsblokje met sleuteltjes doet er trouwens op
een onverwarmde zolder verbazend lang over om te smelten

Qua veiligheid is het wel raadzaam dat er een telefoon binnen bereik is, ook erg leuk
om live mee te genieten. En een reserve sleutel, is wel wat een spoiler, maar kan wel errug
handig zijn.
en daar wat handigheid in te krijgen. Maar ik heb wel opdracht
gegeven voor zelfbondage.
En net als al in JJV's openingspost staat draaide dat om de ingevroren sleuteltjes
van een hangslot. Een ijsblokje met sleuteltjes doet er trouwens op
een onverwarmde zolder verbazend lang over om te smelten

Qua veiligheid is het wel raadzaam dat er een telefoon binnen bereik is, ook erg leuk
om live mee te genieten. En een reserve sleutel, is wel wat een spoiler, maar kan wel errug
handig zijn.
zelf bondage kan ook gebruikt worden puur voor het pijn gevoel. Zelf beschouw ik mezelf absoluut niet als sub (integendeel) maar ik kan wel heel erg van pijn genieten, vooral van klemmen of touwen op een bepaalde plek zal ik maar zeggen. Ik hoef eigenlijk alleen maar uit te kijken dat ik geen ingewikkelde knopen gebruik die ik er zelf niet meer uit krijg.
Weet ik wel zeker. Eigenlijk heb je alle risico's van bondage, maar dan erger. Bijna alle dodelijke sm-ongelukken hebben te maken met zelfbondage, breathplay, of een combinatie van die twee. Niet alleen niet meer loskomen, maar ook als je door een gag of positional asphyxia in admenood komt kun je een goed probleem hebben als je release nog een uurtje duurt.asti schreef: Zelfbondage lijkt mij vooral een beetje link..
Eigenlijk zou je bij zelfbondage, als je het veilig wil doen, iemand in de buurt moeten hebben die je kunt roepen. Maar ja, dan kan ie je denk ik net zo goed vastbinden.
Verder ben ik niet echt een expert, dus geen tips

Commerciele Doms en Meesteressen moeten een betonschaar en speciaal mes binnen handbereik hebben voor noodgevallen (en de overheid heeft in regels hiervoor bepaald dat de drempel erg laag is )
om te voorkomen dat er gewonden of zelfs doden vallen.
Gaat het in zo een sm gelegenheid fout dan is de aanklacht : Dood door schuld.
En dan knutselen jullie eventjes de autobondageset voor een ander in elkaar ; nemen jullie ook de evt. aanklacht op je schouders als het mis gaat omdat je iets niet helemaal wist of verkeerde / onzuivere informatie over de persoon in bondage hebt gekregen ?
Heftig :Dood door schuld ; je carriere is dan zeker weten voorbij !
En dan knutselen jullie eventjes de autobondageset voor een ander in elkaar ; nemen jullie ook de evt. aanklacht op je schouders als het mis gaat omdat je iets niet helemaal wist of verkeerde / onzuivere informatie over de persoon in bondage hebt gekregen ?
Ik hoor graag van je op welke wet- en regelgeving danwel jurisprudentie dit is gebaseerd. Niet dat het een onverstandig advies is, trouwens, maar ik ben gewoon benieuwd waar de overheid (welke overheid) dat in regels heeft vastgelegd.barehandspankin schreef:Commerciele Doms en Meesteressen moeten een betonschaar en speciaal mes binnen handbereik hebben voor noodgevallen (en de overheid heeft in regels hiervoor bepaald dat de drempel erg laag is )
We discussieren hier ook geregeld informatie over breathplay, suspension bondage, fireplay en andere levensgevaarlijke activiteiten, ik zie niet waarom dat over zelfbondage niet zou kunnen.En dan knutselen jullie eventjes de autobondageset voor een ander in elkaar
- perman
Dat zal wel loslopen, wat het boek "Uitweg, een waardig levenseinde in eigen hand" wat beschrijvingen geeft om op een 'humane manier' een einde aan je leven te maken is volgens (demissionair) Minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin 'ongewenst', maar niet strafbaar op grond van artikel 294 van het Wetboek van Strafrecht. (bron:nvvl.nl).barehandspankin schreef:En dan knutselen jullie eventjes de autobondageset voor een ander in elkaar ; nemen jullie ook de evt. aanklacht op je schouders als het mis gaat omdat je iets niet helemaal wist of verkeerde / onzuivere informatie over de persoon in bondage hebt gekregen ?
Dus ik kan me niet voorstellen dat juist het bespreken van risicovermijding tot vervolging zal leiden.
Plus: Wasn't me! Het stond ergens anders op teh Interwebs. Hier bijvoorbeeld. Of hier.
.
Thanx voor de vrolijke noot barehand, niet elke vorm van zelf gemaakte tijdelijke mobiliteits beperking is een recept voor een enkeltje mortuarium.
- Peter^
- Contacteer:
Grappig, ik had zelf net het plan om een topic over auto(zelf)bdsm te starten. Gisteravond had ik een enorme stuiterbui. Ik heb toen twee rollen op me genomen: mezelf vanuit de Dominante rol toegesproken/gecommandeerd: "Trek je strakzittende slavenkleding en kuisheidsgordel aan en pak je boeien" Ik deed dit en commandeerde mij: "Ga op je bondagestoel zitten, doe je leren enkel- en polsboeien om en sluit ze af met slotjes. Zet de telefoon op je tafel en leg de sleuteltjes voor je neer. Zet je wekker over een half uur" Nadat ik dit gedaan had, kreeg ik de opdracht om mijn stalen enkelboeien om te doen, en zo mijn voeten aan de stoel vast te maken. Daarna sloot ik mijn stalen slavenboeien om mijn polsen op mijn rug. (kan ik zelf uit komen als het moet). Zo moest ik van mezelf een half uur blijven zitten tot de wekker ging.
Voor mij bij gebrek aan een fysieke Dominante een heerlijke manier om verplicht te ontspannen. En tja, dat het geil is, is mooi meegenomen.
Voor mij bij gebrek aan een fysieke Dominante een heerlijke manier om verplicht te ontspannen. En tja, dat het geil is, is mooi meegenomen.

Wow Peter, wat stoer dat je jezelf van die opdrachten geeft! En ze dan ook opvolgt! Je beschrijft het ook als twee verschillende mensen (in een, heel bijzonder), voelt dat dan ook zo? Dat je echt aan iemand opdrachten geeft en aan iemand gehoorzaamd?
zit mezelf al een dag aftevragen of ik zal reageren. hihi....
bij gebrek aan fysieke dominantie opdrachtje tot zelf-bondage gekregen.
gewoon met een slotje polsen op je rug aan elkaar koppelen.
en ja op een onverwarmde zolder duurt het lang! om een sleuteltje te laten ontdooien.
wat dus mijn twee centjes zijn.... a. ik had dat nog nooit gedaan.. zonder D in de buurt. dus ik had mijn foon binnen handbereik gelegd (moet je overigens wel je rug in een enorm rare bocht dwingen om je schermpje van je foon te zien
) Ik had ook reservesleuteltje in mn broekzak gestoken in plaats van in de diepvries
.... stel je voor dat één van mijn turfjes wakker zou worden in paniek en ik zou moeten roepen "even wachten tot het ijsblokje is gesmolten, dan kan ik bij je komen!"
Daarbij.... ik wist ook niet hoe ik erop zou reageren hoe ik het zou vinden enz.
Ik weet zeker dat dat reserve-sleuteltje een dikke - op de fun-range is geweest voor de opdrachtgever, maar ik vertrouwde mezelf (mijn situatie)niet en dat vind ik belangrijker dan plezier van een ander.
Alle posts hier over het gevaar van zelf-bondage vind ik beetje kort door de bocht. Yup, D is verantwoordelijk, maar niet minder verantwoordelijk dan de sub. Dat maakt al die dodelijk afgelopen ongelukken niet minder dodelijk. Het verwijt dood door schuld net zo goed bij de sub neerleggen. Moet ie het maar niet doen.
moraal van het verhaal.... als je de D niet vertrouwd, of de sub niet, niet jezelf in een positie brengen waar je niet zelf uit kunt komen.
Voor de rest..... "i loved it"
... en had de reservesleutel niet nodig. Het gaf me alleen een morele steun dat als het nodig mocht zijn, ik de situatie naar mijn hand zou kunnen zetten.
bij gebrek aan fysieke dominantie opdrachtje tot zelf-bondage gekregen.
gewoon met een slotje polsen op je rug aan elkaar koppelen.
en ja op een onverwarmde zolder duurt het lang! om een sleuteltje te laten ontdooien.

wat dus mijn twee centjes zijn.... a. ik had dat nog nooit gedaan.. zonder D in de buurt. dus ik had mijn foon binnen handbereik gelegd (moet je overigens wel je rug in een enorm rare bocht dwingen om je schermpje van je foon te zien

Ik weet zeker dat dat reserve-sleuteltje een dikke - op de fun-range is geweest voor de opdrachtgever, maar ik vertrouwde mezelf (mijn situatie)niet en dat vind ik belangrijker dan plezier van een ander.
Alle posts hier over het gevaar van zelf-bondage vind ik beetje kort door de bocht. Yup, D is verantwoordelijk, maar niet minder verantwoordelijk dan de sub. Dat maakt al die dodelijk afgelopen ongelukken niet minder dodelijk. Het verwijt dood door schuld net zo goed bij de sub neerleggen. Moet ie het maar niet doen.
moraal van het verhaal.... als je de D niet vertrouwd, of de sub niet, niet jezelf in een positie brengen waar je niet zelf uit kunt komen.
Voor de rest..... "i loved it"

- Peter^
- Contacteer:
@oda: Wellicht werkt het bij mij zo goed, omdat ik een switch ben.