Enthousiast de waarheid vertellen is altijd de beste oplossing. Mogelijk geloven ze het niet, maar anders begrijpen ze in elk geval dat je het niet erg vindt (en da's doorgaans het belangrijkste). Een smoes als "O, die? Nou...mijn vriendin was enthousiast om me te zien.

" heb ik bijna gebruikt bij de dokter...gelukkig bleken de plekken op mijn rug reeds weggetrokken te zijn.
Maar als je dat niet wil, kan humor een oplossing zijn. Absurde antwoorden willen namelijk wel eens verdere vragen vermijden...
-"ik bleek plotseling ingesloten te zitten tussen een betoging van extreem rechts en een contrabetoging van linkse anarchisten"
-"ik heb de eer van <een of andere grote voetbalploeg> moeten verdedigen tegen de achterban van <rivaliserende ploeg>.
-"ik heb de kat gewassen. Nu ja...ik heb een goeie poging ondernomen."
-"het bezoek van de belastingscontroleur verliep niet zonder problemen..."
-"een tip: als je leraar zelfverdediging om een vrijwilliger vraagt...nooit jezelf opgeven."
-"volgens het proces-verbaal heb ik de vuisten van de flikken met mijn gezicht aangevallen*.

"
-"zelfverminking is mijn nieuwe hobby

".
-"die dingen komen gewoon vanzelf**."
Wat off-topic, maar oda...wil je in de toekomst alsjeblieft je draadjes een naam geven die aansluit bij wat je eigenlijk wil weten? Ik had 'm bijna overgeslagen op basis van deze titel.
*met dank aan Johnny Rotten voor deze inval.
**dit lijkt misschien idioot, maar dit gebeurt dus werkelijk. Boefje heeft regelmatig blauwe plekken die niet van Dominus-D afkomstig zijn.