Wij hadden er thuis een, ik heb nu gewoon vaste waslijnpalen. Ideaal.
Maar goed, nadeel van de droogmolen wat mij betreft:
- Hij is breed, dus hij heeft de ruimte nodig. Als je een klein terras hebt, wil dat dus zeggen dat het gat voor de droogmolen in het midden komt. En dus ben je zo een groot deel van je terras kwijt.
- Je moet ook nog rekening houden met het uitflapperen van je was. Dus als jij je beddengoed er aan gedaan hebt, dan waait dat uit. Daar moet je dan niet zitten, want dan heb je constant de was in je nek. En dus wordt je terras nog kleiner.
- Je moet hem in en uitklappen. Ik zat er altijd met mijn fikken tussen, maar goed, dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
- Je hangt niet 'even snel' een paar dingetjes op, je moet het ding uit de schuur vissen, in het gat proppen, openklappen... als ik zoveel moeite moet doen voor pak-em-beet 5 kledingstukken, dan bekijkt de was het maar.
- En (maar dat heb je met een vaste waslijn ook) je moet je hele was afhalen als het weer verandert ofzo. Een droogrek rijd je nog gauw naar binnen, met een droogmolen gaat dat niet.
Het voordeel t.o.v. wasrek/waslijn is wel:
- Een droogmolen is stabieler
- Er kan veel meer op
- Het is schoner dan een vaste waslijn
- Je kunt hem opbergen
En als je toch besluit er een te halen in Den Bosch, dan kom je hier ff gewoon een bakkie doen.