Droogmolen, wel of niet?

colet

Droogmolen, wel of niet?

Bericht door colet »

Vandaag genoeg gemopperd en besloten dat ik misschien toch aan de droogmolen moet.
Met dit weer hang ik graag de was buiten op en heb een opklapbaar rek. Nadeel: er past maar één was aan 2. lange dingen hangen direct op de grond 3. rek klapt soms in en dan kan ik opnieuw gaan wassen.

Dus ik zoek een droogmolen. Help Waar moet ik opletten, waar ik nu niet aan denk omdat ik zo'n ding alleen ken van horen zeggen en van wapperende was in tuinen bij boerderijen.
Dat laatste is net bevestigd...ik keek snel op marktplaats(beetje zuinig aan doen).....niks in de buurt :shock: Precies wat ik al dacht, alleen mensen van buiten de randstad (lees het zuiden des lands) hebben een droogmolen! Ik moet me nog orienteren, dus ook geen idee wat ze kosten, maar om op en neer te rijden naar pakweg Den Bosch voor een droogmolen is vast overdreven. en er staat heel vaak bij dat ie niet gebruikt wordt, waarom dan niet, vraag ik mijzelf dan af. Naast hetfeit dat ik zo'n ding ook nooit wilde om een aantal rare principiële redenen. (als daar is: 1. geen gezicht als mijn onderbroeken naast het hoofd van de visite hangen als we in de tuin koffie drinken 2. die dingen horen in een grote tuin en vooralsnog heb ik die leuke vent met boerderij en land nog niet gevonden. (hij mij ook niet overigens)

Wat is het nadeel van een droogmolen? En waar moet ik op letten?
leonietje

Re: Droogmolen, wel of niet?

Bericht door leonietje »

Je hoeft niet naar het zuiden des lands voor een droogmolen hoor!!! Hier in het noorden zijn ze ook wel te verkrijgen.
Ik weet dat ze die dingen bij welkoop/boerenbond verkopen heb je die niet in de buurt zitten??
En ehmm ik snap dat je ze niet te duur wilt hebben maar als je toch aan nieuw gaat neem dan echt een goede dan doe je er echt jaren mee en kan het wel uit!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Wij hadden er thuis een, ik heb nu gewoon vaste waslijnpalen. Ideaal.

Maar goed, nadeel van de droogmolen wat mij betreft:

- Hij is breed, dus hij heeft de ruimte nodig. Als je een klein terras hebt, wil dat dus zeggen dat het gat voor de droogmolen in het midden komt. En dus ben je zo een groot deel van je terras kwijt.
- Je moet ook nog rekening houden met het uitflapperen van je was. Dus als jij je beddengoed er aan gedaan hebt, dan waait dat uit. Daar moet je dan niet zitten, want dan heb je constant de was in je nek. En dus wordt je terras nog kleiner.
- Je moet hem in en uitklappen. Ik zat er altijd met mijn fikken tussen, maar goed, dat kan ook aan mij liggen natuurlijk.
- Je hangt niet 'even snel' een paar dingetjes op, je moet het ding uit de schuur vissen, in het gat proppen, openklappen... als ik zoveel moeite moet doen voor pak-em-beet 5 kledingstukken, dan bekijkt de was het maar.
- En (maar dat heb je met een vaste waslijn ook) je moet je hele was afhalen als het weer verandert ofzo. Een droogrek rijd je nog gauw naar binnen, met een droogmolen gaat dat niet.

Het voordeel t.o.v. wasrek/waslijn is wel:
- Een droogmolen is stabieler
- Er kan veel meer op
- Het is schoner dan een vaste waslijn
- Je kunt hem opbergen

En als je toch besluit er een te halen in Den Bosch, dan kom je hier ff gewoon een bakkie doen. :)
MILF :grin_ani:
kitten

Bericht door kitten »

Ik heb er eentje, mag je zo hebben! Op welke meet zie ik jou weer? :)
kitten

Bericht door kitten »

Overigens, de reden dat ik de mijne niet gebruik is omdat ik mijn was gewoon nooit ophang. Nooit. Dus. Kwestie van prioriteiten en geen perfecte huisvrouw hoeven zijn enzo. Ik heb mezelf vergeven dat ik mijn was nooit buiten hang en met het mooiste weer van de wereld nog mijn milieuonvriendelijke droogtrommel aan zet. :aggut:

ik gok dat dat ook geldt voor de mensen die op marktplaats vermelden dat ze hem nooit gebruiken. Ik kan me iig niet voorstellen dat ze hem ingeruild hebben voor een rekje...
phedre

Bericht door phedre »

ik heb er ook een, en als ik tijd heb, en het weer is er goed voor, hangt mijn was dus idd in de achtertuin aan de droogmolen te wapperen!
engel

Bericht door engel »

Ik heb al jaren een droogmolen in de tuin, heerlijk, er kunnen 2 wassen op, dekbedden hangen niet op de grond en de molen kun je "naar de zon draaien" als er bijvoorbeeld spijkerbroeken ophangen dan zijn ze sneller droog.
Ik vind het de moeite waard zo'n molen, als deze stuk gaat ga ik meteen op marktplaats zoeken.
cruciare

Bericht door cruciare »

Vergeet niet dat je een speciale steen nodig hebt om dat ding in te zetten, en dat die in de grond moet komen, en dat je daar je terras voor moet verbouwen?

Heb zelf ooit eens geprobeerd om hem in een parasolstandaard te zetten, maar dat mislukte jammerlijk ... grinnik.. ik had beter moeten weten.. :aggut:
phedre

Bericht door phedre »

bij elke droogmolen die je koopt zit een metalen buis meegeleverd die je in de grond moet zetten, waar dan de droogmolen weer in past. daarvoor hoef je alleen maar een wat ruim passend gat te maken, dat ding er in zetten en wat snelbeton eromheen gieten.. staat het ding muurvast. Geen speciale steen nodig hoor. (snelbeton = poeder in gat gooien, emmer water erop en laten drogen, dus wel even zorgen dat er iets is dat de molen ondersteunt zodat die recht blijft staan)
felicia

Bericht door felicia »

Wij hebben er een jaar of 2 terug volgens mij een bij de Lidl gehaald. Daar zat een soort van schroef bij die je in de grond moest boren. Die staat nu ook stevig. En er zat een plastic hoes bij waardoor dat ding nu eigenlijk vrijwel altijd buiten staat, zelfs in de winter (we zijn nogal lui wat dat betreft ;)). Ik heb alleen geen idee meer wat ie heeft gekost...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Als tussenoplossing kun je ook nog denken over een beter rek. Ik had er eerst eentje waar niks op paste en die erg wankel stond. Toen toch eens een degelijke gekocht, dat maakte behoorlijk verschil. Meer ruimte erop, veel stabieler en een stukje hoger (dus lange dingen hingen niet meer op de grond). Verder geen ervaring met molens, dus daar kan ik het niet mee vergelijken, helaas.
colet

Bericht door colet »

Ravelijne, ik heb een dure! Juist al vanwege ergenrnissen.
Mijn tuin is echt groot genoeg, dus daar kan makkelijk zo'n molen in. de zandbak moet er nog uit, de schommel zal echt wel zijn laatste jaar ingaan, zwembad doe ik niet meer. Dat wordt dus ook nog ns allemaal extra ruimte.
hahaha en die boom die in mijn tuin staat...die gaat er nu toch echt een keer uit! Via via een 'mannetje' gevonden die het wel wil doen, tegen weliswaar iets meer geld dan ik wil, maar ik weet geen andere oplossing.

De nadelen van juffie ga ik dus op waarheid controleren ;).
jane

Bericht door jane »

ik heb ook droogmolen... in een parasolvoet, kan hem dus de hele tuin doorkarren als de zon nog net niet daar is waar 'ie moet zijn. nix terras verbouwen, en ik slaap het liefst onder zon-gedroogde dekbed-overtrek.....

:yes: marskramer verkoopt ze, blokker ook.... alleen in de winter heb ik geen zon in de achtertuin dus dan moet het kreng op zolder en da's hele sleep.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ach, als je D zou zijn, heb ik nog wel een oplossing :twisted:
jane

Bericht door jane »

als ik D zou zijn..... :aggut:
Gesloten