Gevraagd: boeken van Geronimo Stilton

Gesloten
kitten

Gevraagd: boeken van Geronimo Stilton

Bericht door kitten »

Oudste loopt een beetje achter met lezen (Middelste is haar aan het inhalen qua leesniveau... :nopompom: ). Nu mochten de welpjes vorige week hun gespaarde zakgeld uitgeven en zij kocht o.a. een boek van Geronimo Stilton. Ze is er helemaal weg van en verslindt het boekje in een noodvaart! :shock:

Nu ben ik dus op zoek naar andere delen van Geronimo Stilton. Ze hoopt vooral op Fantasia boeken! Die schijnen te ruiken (vind mama ook zo leuk, NOT! :clown: ). Maar eigenlijk zijn alle GS boeken welkom. Ze heeft tot nu toe alleen nog deel 29. Wie heeft er GS boeken en wil ze voor een zacht prijsje aan me verkopen? :)
Ravelijne

Re: Gevraagd: boeken van Geronimo Stilton

Bericht door Ravelijne »

Ik heb ze niet, maar ik zie ze wel op deslegte.nl en omero.nl . Ik weet niet wat ze nieuw kosten, maar het lijkt goedkoper dan op bol.com. Misschien heb je daar wat aan. Tenzij iemand ze gewoon heeft liggen, natuurlijk. :)
kitten

Bericht door kitten »

Hmmm, tnx voor het meedenken! Zo te zien zijn ze overal even duur. Dwz, de meeste delen zijn 10 en de Fantasia's 25 euro. Tweedehands kan het wel goedkoper, maar niet veel. Ze zijn populair, blijkbaar! :) En als het dan toch tweedehands is, dan liefst van WS'ers. Voelt iets vertrouwder, toch. Maar als niemand kan helpen, ga ik waarschijnlijk wel bestellen.
colet

Bericht door colet »

Slim van je om deze weg te proberen!
Wij hebben net een onwijze stapel boeken weggedaan. Met pijn in het hart, maar je kunt nu eenmaal niet alles blijven bewaren. Troost voor jou, geen Stilton weggedaan. Volgens mij hebben we die ook niet, al weet je ook als moeder niet altijd alles. Ik loop later nog even door hun boekenkasten.

Volgende meet neem ik in ieder geval een paar echte meidenboeken mee. Dan moet ze maar kijken of ze die wat vindt.
Probleem is vaak als een kind niet meegaat in het gemiddelde dat je gaandeweg erg moet zoeken naar geschikte boeken.
Be;angrijk is dat ze kilometers maken, dus veel lezen. Maar als lezen l niet je sterkte punt is moet het al wel een aantrekkelijk boek zijn.
Nadeel is dan vaak, zeker als ze al ouder worden, om een boek te vinden wat zowel qua leesnivo past maar tevens ook past bij hun leeftijdsbeleving.

Heb je de bibliotheek al geprobeerd voor die Stilton-boeken?
Hier hebben ze een moeilijklezen-plein in de bieb. In die bakken staan dus ook boeken met echte onderwerpen, maar die net even makkelijker leesbaar zijn.

En kitten, niet dat je overkomt alsof je je zorgen erom maakt, maar ik heb bij mijn beide meiden echt mijzelf moeten inhouden. Ik kon het er wel inslaan! Zij lazen niet snel, niet graag ook, liepen achter bij het gemiddelde van de klas. Hoe kon dat nou? Ik leef met boeken, doe niks dan lezen. Kocht veel boeken, las voor, las samen, maar het werkte niet.
Ahum, niet helemaal waar...jongste viel als een blok voor gedichten. Dus daarmee was het begin geboren, zodra ze het plezier van lezen ervaren is er een goed begin.
en daarvoor heb je eerst het goede boek nodig :)
Dus slim van je om dit topic te maken!!

tip van medemoeder dus: ook blijven voorlezen!
Dan horen ze de leestekens, de intonatie, de adempauzes, opbouw van verhaal enz. Dan krijgt lezen een andere sfeer mee.
curious

Bericht door curious »

Mijn oudste (net 7) verslindt ze bij het leven, dus hier geen boeken over. Hij is er ook erg zuinig op en die boeken zijn hem heilig, dus lenen zit er helaas ook niet in.

Het is inderdaad een erg populaire schrijver. Ik heb ook al wel eens gezocht tweedehands. Via marktplaats staat wel het één en ander te koop.
Maar de prijzen zijn vanwege de populariteit nog niet echt heel veel lager. Hier spaart de oudste er zelf voor door streepjes voor goed gedrag en van zijn verjaardagscentjes heeft hij twee delen gekocht (gisteren besteld voor hem).

Via de bibliotheek zijn de boeken ook vaak uitgeleend, dus mss daar reserveren? Bij de meeste bibliotheken zijn kinder abonnementen kostenloos.

Maar ze heeft wel smaak, de fantasia boeken zijn ook erg leuk! Lees ze zelf ook ;)
iezje

Bericht door iezje »

ik zal eens informeren bij bookcrossing. Ik zal even wat mensen inschakelen die nogal veel boeken krijgen om te crossen. Ik beloof niets maar heel soms zijn er zomaar ladingen boeken die ik zoek en dan zomaar tegen verzendkosten of bijna gratis
kitten

Bericht door kitten »

Cool! Ik heb Fantasia I vandaag op de post binnen gekregen via Marktplaats! :static:
Gesloten