Waarom 123 Flash Chat?
Ten eerste is deze chat een stuk betrouwbaarder dan de vorige. De nieuwe capaciteit staat op maximaal 400 bezoekers - die er nÃet te pas en te onpas uitgeflikkerd worden.
(luid gejuich van de menigte)
Ongewenst privéspringen is bij deze chat niet meer mogelijk. Je dient eerst d.m.v. van een venstertje een privégesprek bij de ander aan te vragen. Ook is het voor de gebruiker mogelijk om domweg alle privégesprekken te blokkeren.
(Yesss! Eindelijk!)
123FC heeft een ingebouwde videomodule. Je kan dus met behulp van je webkem en ‘n microfoon audio en/of videogesprekken voeren, zowel publiek als privaat. MAAR: Die video werkt niet automatisch: Ook al staat je cam aan als je inlogt, je beeld wordt pas zichtbaar als je op de betrokken knop klikt. En net als bij privégesprekken kun je aangeboden videobabbels ook weigeren. Je krijgt dus geen scherm vol rukkende Frodo’s en evenmin is jouw blote doosch meteen voor gansch het land zichtbaar. Sterker nog: Je kan zelfs tijdens een videochat een digitaal maskertje opzetten.
Audio en video zijn overigens apart in te schakelen: Je kunt er ook voor kiezen om alleen ‘n babbeltje met iemand te maken voor hij in beeld komt.
De vrij uitgebreide profielen die we van de ouwe chat kennen komen in deze chat niet terug. Dat is maar goed ook want de ene helft vulde ‘m toch niet in en de andere pleurde er een contactadvertentie neer. In het nieuwe profiel kun je alleen je naam, leeftijd, sexe, woonplaats en e-mail kwijt (als je dat wil).
Tenslotte is deze versie voorlopig nog ietwat begrensd: Er zitten zo veel toeters en bellen aan deze softe waar dat ik ze liever even groepsgewijs uittest voordat ik ze allemaal aanzet. Zo is er ‘n optie om direct YouTube-video’s de scroll in te mikken en dat lijkt me, gezien de muzieksmaak van sommige aanwezigen, nog geen verstandige zaak :p
Hier is de link:
http://www.wanderingspirits.nl/client
Let op: Je dient je eerst te registreren voor je de kamers binnen kunt!
F.
P.S. Ja, het was een rib uit m’n lijf maar aangezien Wandering Spirits dit jaar haar tienjarig jubileum viert vond ik dat zowel de site als haar bezoekers wel ‘n kadootje verdienden