Wat zou jij als buitenstaander willen weten over BDSM

mej.s

Wat zou jij als buitenstaander willen weten over BDSM

Bericht door mej.s »

Een nieuwe folder voor geinteresseerden en of beginnners van BDSM. Voor beurzen of een voorlichtingsbijeenkomst. Wat schrijf je er in allemaal om een zo goed mogelijk objectief verhaal te geven. Als je beginner bent wat zou je dan willen weten of als je terug kijkt als ervaren Dominant of sub wat had je toen willen weten wat je nu toen niet wist.

Nu weet ik dat er vele mogelijkheden zijn om BDSM vorm te geven van speelcontacten 1x per maand tot commercieel tot 24/7 tot zover je maar wilt. Wat ik zoek zijn niet alle soorten en maten waar je iemand direct de gordijnen in jaagt met ongeschreven regels. Maar dat iemand zich kan herkennen en meer interesse krijgt. Dit niet vanuit een té ervaren oogpunt bekeken.

Natuurlijk kan ik het zelf wel omschrijven en zaken zoals veiligheid, samen plezier hebben (en houden), waar BDSM voor staat en de rangen en standen komen er zeker in, maar input van anderen is altijd fijn. Mede omdat het behoorlijk subjectief is en er geen 'heilige graal' bestaat. En ook omdat een folder ontwikkelen tijd en geld kost dus als het kan direct goed en overzichtelijk.

Alle reacties zijn welkom. Dank je wel :)
juffie
Site Admin

Re: Wat zou jij als buitenstaander willen weten over BDSM

Bericht door juffie »

Ik vind het erg bijzonder getimed dat de vssm juist *nu* gaat beginnen met 'voorlichting' terwijl er net op FL een initiatief wordt genomen, dat een beetje begonnen is onder het motto: 'Als de vssm het niet doet, dan pakken wij het maar op.'

Mosterd na de maaltijd IMO.
MILF :grin_ani:
mej.s

Bericht door mej.s »

Wat er op FL staat is in overleg met mij. Ik heb geen account op FL en iemand bood me aan om daar ook een topic te openen. De reacties daar krijg ik door. Dus helemaal geen mosterd enzo.
thaliya

Bericht door thaliya »

zit niet op FL dus weet niet wat daar allemaal al aangedragen is.

Maar wat ik leuk (handig) zou hebben gevonden zijn de stereotypen die eraan hangen en die dan ontkrachten. Dingen als: bdsm'ers zijn allemaal misbruikt in hun jeugd. Of bdsm'ers lopen alleen maar in leer rond. Alle subjes zijn deurmatten.

En dat er heel erg veel mensen zijn die wel 'iets' ermee hebben en ook allemaal verschillende achtergronden.

En dat er een heleboel meetings zijn waar mensen kunnen komen om het 'in het echt' te zien en dat die laagdrempelig zijn en niemand je daar met een zweep in de hand staat op te wachten :)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Sabrina

Bericht door Sabrina »

juffie schreef:Ik vind het erg bijzonder getimed dat de vssm juist *nu* gaat beginnen met 'voorlichting' terwijl er net op FL een initiatief wordt genomen, dat een beetje begonnen is onder het motto: 'Als de vssm het niet doet, dan pakken wij het maar op.'

Mosterd na de maaltijd IMO.
QFT.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

mej.s schreef:Wat er op FL staat is in overleg met mij. Ik heb geen account op FL en iemand bood me aan om daar ook een topic te openen. De reacties daar krijg ik door. Dus helemaal geen mosterd enzo.
Ik weet dat dit topic dezelfde is als op FL. Ik bedoel ook niet ditzelfde topic, ik bedoel dat er door een groep anderen, Marijke, Natya, Guilty en zo kan ik nog wel wat namen noemen, initiatief is genomen om een voorlichting/acceptatieproces op gang te brengen.
Dit nadat er is geinformeerd bij de VSSM wat zij hadden toe te voegen aan dit geheel. Die uitkomst was overigens bedroevend.

Vandaar dat ik het op zijn zachts gezegd bijzonder vind, dat de VSSM, na jarenlange radiostilte, nu ineens met een 'voorlichtingsfolder' wil komen. Toevallig, juist nu er door anderen iets op poten wordt gezet om hetzelfde doel te bereiken.
mej.s

Bericht door mej.s »

En dan mag een organisatie niet komen met een folder. Maar het is wel grappig dat er op deze manier gereageerd wordt. Het zegt heel veel over wie er blijkbaar een folder mag maken. Kom op zeg. We leven in een vrij land en al zouden er tig folders komen van COC, VSSM of andere initiatieven. Bestaat er een alleenrecht op folders maken door FL'ers? Wat is er mis mee eigenlijk. Ik snap de heftige reactie niet.
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Er is niets mis mee, maar waar het om gaat is dat het al die tijd niet gebeurt, er -kennelijk- nul op het rekest kwam toen door initiatiefnemers om hulp of medewerking gevraagd werd, en de VSSM nu ineens zélf wel iets doet.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Wever

Bericht door Wever »

*post weggehaald*

EDIT: hmm...10 posts erbij in die tijd...excuses als 't een of ander herhalend is.

EDIT2: wacht even...is dit voor de vssm? Dat stond niet in de openingspost.

*post weghalen doet*
Laatst gewijzigd door Wever op 03 feb 2011, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mej.s

Bericht door mej.s »

Dat krijg je als er nieuwe vrijwilligers komen, dan gebeuren er ineens nieuwe dingen he.

Bedankt taika voor je reactie!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik reageer helemaal niet heftig, dat lees je er blijkbaar in. Vind trouwens eerder dat jij nu heftig en aangevallen reageert, maar goed dat wordt een welles-nietus discussie. MIjn posting was niet aanvallend bedoeld in ieder geval. Ik geef alleen mijn mening.

Natuurlijk mag de VSSM komen met een folder, graag zelfs! Ieder initiatief om meer begrip te kweken voor BDSM is alleen maar toe te juichen.

Al worden er 100 folders gemaakt, mits goed van inhoud, dan maakt het mij geen bal uit wie daarvoor verantwoordelijk is.

Ik zeg alleen dat het op zijn minst bijzonder getimed is dat de VSSM uitgerekend nu met een voorlichtingsinitatief komt, terwijl dit, in mijn ogen, al jaren een taak van de langst bestaande SM vereniging van Nederland zou moeten zijn. Sterker nog, die folder had 20 jaar geleden al klaar moeten zijn.
Maar nu er door een groep mensen, die niet de VSSM is, een soortgelijk initiatief wordt genomen, wordt de VSSM ook ineens wakker...

Goed hoor, dat ze na 42 jaar eindelijk iets gaan doen aan voorlichting, maar goed, in mijn ogen wel rijkelijk te laat.
kitten

Bericht door kitten »

Wat maakt de aanleding nou uit? De vrijwilligers van de VSSM krijgen zo ook geen enkele kans. Ik blijf me ook inzetten voor het FL initiatief en sprak ook schande van wat de VSSM had (niks), maar dat de VSSM dat signaal oppikt en er wat mee DOET moet je dan toch aanmoedigen?
mej.s

Bericht door mej.s »

Ik kan niets zeggen over het verleden bij VSSM omdat ik daar niets over weet. Als je vond dat een folder er eerder had moeten komen van de kant van VSSM had je zelf ook het initiatief kunnen nemen richting het bestuur juffie. Mailadressen staan op de site. Het is jammer genoeg nog steeds dat de beste stuurlui aan wal staan en zelf iets doen ho maar.

Dank je voor je opmerking kitten. Die waardeer ik heel erg.
Wever

Bericht door Wever »

Het gaat me inderdaad om het verleden van de VSSM. Anderhalf jaar geleden merkte Akahige op dat een vriendin van hem op een foto in hun lijfblaadje stond (de kerfstok). Weliswaar "niet heel duidelijk herkenbaar", maar toch. Die vriendin zelf bleek van niets te weten. Volgens guilty en pluu was het ook niet het eerste incident met gepubliceerde foto's.

Ik heb er toendertijd nog iets van op WS gezet, maar dat is met een GFC verloren gegaan (hier is het samarium-draadje...maar dat is alleen te lezen als je er een account hebt). In elk geval: sindsdien weiger ik alles wat ook maar met de VSSM te maken heeft.

Bovendien: misschien dat ze in de tussentijd veranderd zijn, maar het zou me niets verbazen moest de uiteindelijke 'folder' een artikel zijn in de kerfstok dat voor 80% overgenomen is van wat er op fetlife gezegd is en voor 20% hun eigen waarheid.
dbj

Bericht door dbj »

Het probleem met/bij de VSSM is dat ze vaak allerlei goedbedoelde initiatieven hebben, althans dat wordt dan ff breeduit wereldkundig gemaakt. Uiteindelijk komt daar doorgaans erg weinig van terecht, het blijft dan bij mooie praatjes....

Voorts zou die vereniging opkomen voor alle mensen met belangstelling voor bdsm, maar hoe komt het dan dat het ledental al jarenlang niet noemenswaardig veranderd?
Gesloten