Opdrachten formuleren en de ruimte die dat geeft
- juffie
- Site Admin
Opdrachten formuleren en de ruimte die dat geeft
Gisteravond hadden Jerry en ik een interessante discussie. Het ging over opdrachten geven en de ruimte die de Dominant overlaat om eventueel te ontsnappen aan (een deel van) de opdracht wanneer hij deze niet goed formuleert. Een paar voorbeelden:
Jerry heeft mij afgelopen zomer verboden me te scheren. Hij wilde namelijk in een spel diverse manieren van ontharen op me uitproberen. Ik heb een gigantische hekel aan haar op bepaalde plaatsen, maar ik kon er onderuit komen. Hij had het namelijk over scheren, maar had niets gezegd over het gebruik van ontharingscreme. Kortom, zijn opdracht was niet duidelijk genoeg geformuleerd.
Onlangs las ik op FetLife van een Dominant die zijn sub de opdracht gaf zijn shag te halen. Toen ze het hem gaf, kreeg hij inderdaad zijn shag, maar de vloei zat er niet bij. Nu kon hij alsnog niet roken...
Dat soort ontsnappingsmogelijkheden zoeken vind ik zelf grappig. Een sport.
Meestal ben ik te gehoorzaam en teveel braafsub, pleaser om er überhaubt aan te denken om te onsnappen. Ontsnappen kun je ook zien als een vorm van rellen, want hee, tuurlijk begrijp ik dat het ook niet de bedoeling is om ontharingscreme te gebruiken als hij me een scheerverbod geeft. En ik weet ook zeker dat de sub in het andere voorbeeld prima begreep dat haar Dominant shag *en* vloei wilde hebben.
Jerry gaf aan dat wanneer hij een opdracht zo zou moeten dichttimmeren dat er geen vluchtweg meer zou zijn, hij het dan al niet meer leuk zou vinden om een opdracht te geven, want hee, hij gaf een opdracht niet voor niks. Het heeft een doel, en hij vond dat wanneer ik hem zou pakken om niet helemaal goed doordachte woorden, ik in zekere zin aan het manipuleren was en de boel naar mijn hand wilde zetten.
We hebben er een poos over liggen bomen, maar ik zei ook: 'Hee, das mooi voer voor een topic', dus bij deze. Hoe denken jullie hierover?
Jerry heeft mij afgelopen zomer verboden me te scheren. Hij wilde namelijk in een spel diverse manieren van ontharen op me uitproberen. Ik heb een gigantische hekel aan haar op bepaalde plaatsen, maar ik kon er onderuit komen. Hij had het namelijk over scheren, maar had niets gezegd over het gebruik van ontharingscreme. Kortom, zijn opdracht was niet duidelijk genoeg geformuleerd.
Onlangs las ik op FetLife van een Dominant die zijn sub de opdracht gaf zijn shag te halen. Toen ze het hem gaf, kreeg hij inderdaad zijn shag, maar de vloei zat er niet bij. Nu kon hij alsnog niet roken...
Dat soort ontsnappingsmogelijkheden zoeken vind ik zelf grappig. Een sport.
Meestal ben ik te gehoorzaam en teveel braafsub, pleaser om er überhaubt aan te denken om te onsnappen. Ontsnappen kun je ook zien als een vorm van rellen, want hee, tuurlijk begrijp ik dat het ook niet de bedoeling is om ontharingscreme te gebruiken als hij me een scheerverbod geeft. En ik weet ook zeker dat de sub in het andere voorbeeld prima begreep dat haar Dominant shag *en* vloei wilde hebben.
Jerry gaf aan dat wanneer hij een opdracht zo zou moeten dichttimmeren dat er geen vluchtweg meer zou zijn, hij het dan al niet meer leuk zou vinden om een opdracht te geven, want hee, hij gaf een opdracht niet voor niks. Het heeft een doel, en hij vond dat wanneer ik hem zou pakken om niet helemaal goed doordachte woorden, ik in zekere zin aan het manipuleren was en de boel naar mijn hand wilde zetten.
We hebben er een poos over liggen bomen, maar ik zei ook: 'Hee, das mooi voer voor een topic', dus bij deze. Hoe denken jullie hierover?
MILF 

Re: Opdrachten formuleren en de ruimte die dat geeft
hihi ja leuk onderwerp.
Wij hebben het hier ook wel eens over gehad. Ik had gelezen over een dominant die de opdracht had gegeven om met hoge hakken het gras te maaien. De sub in kwestie heeft de naaldhakken in een rugzakje gedaan en het gras gemaaid,
Ik kan hier smakelijk om lachen, en ik vind het ook een sport om er zo over na te denken, maar ik zou het nooit zelf doen denk ik. Of het moet sowieso al in een humoristische setting gebeuren. Geen serieuze opdracht dus.
Wij hebben het hier ook wel eens over gehad. Ik had gelezen over een dominant die de opdracht had gegeven om met hoge hakken het gras te maaien. De sub in kwestie heeft de naaldhakken in een rugzakje gedaan en het gras gemaaid,

Ik kan hier smakelijk om lachen, en ik vind het ook een sport om er zo over na te denken, maar ik zou het nooit zelf doen denk ik. Of het moet sowieso al in een humoristische setting gebeuren. Geen serieuze opdracht dus.
-
Ik denk dat het is als met rellen: de een heeft niet liever, de ander wil er niets van weten.
Het is net hoe je D/s in elkaar zit en of 't bij je past.
Ik denk dat ik er op zich wel om zou kunnen lachen als tippi eens zoiets zou uithalen, mits het voor een keer is.
Als het een sport wordt om al m'n opdrachten te ontwijken en ik ze dus eerst juridisch dicht moet timmeren om iets gedaan te krijgen, is voor mij de lol er snel af.
Het is net hoe je D/s in elkaar zit en of 't bij je past.
Ik denk dat ik er op zich wel om zou kunnen lachen als tippi eens zoiets zou uithalen, mits het voor een keer is.
Als het een sport wordt om al m'n opdrachten te ontwijken en ik ze dus eerst juridisch dicht moet timmeren om iets gedaan te krijgen, is voor mij de lol er snel af.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
Elke mogelijkheid om te kunnen manipuleren grijp ik als sub. Ik ben een luie niet initiatief nemende sub en wacht geduldig af. Als er een opdracht volgt en er mist een stukje dan zal ik wel een hint geven en afwachten of er een correctie komt of niet. Dit is een leuk spelletje en vergt van mij en mijn Dominant soms de nodige creativiteit om toch het eindpunt te halen, maar soms ook heerlijk volkomen de mist in te laten gaan en we daar achteraf hartelijk om kunnen lachten
Ik weet wanneer er ruimte is en of het gewenst is en of er consequenties aan verbonden zijn.

Ik weet wanneer er ruimte is en of het gewenst is en of er consequenties aan verbonden zijn.
Dat zou je bij echt niet moeten doen, misschien idd voor een keertje (dan kan ik er wel de grap van inzien), maar zeker niet systematisch. Als je me uit de mood wil halen moet je vooral dat soort dingen gaan doen. Heb dan een beetje van graag of niet, blijkbaar niet dus dan stop ik er mee.
Klinkt heel stom enzo, maar kan het niet zo goed verwoorden hoe het voor mij is. In mijn/onze beleving hebben wij als Domme en sub voor elkaar gekozen, waarom zou je dan degene gaan irriteren door onder opdrachtjes uit te komen waar je juist alles voor wilt doen? (ik zou ook alles voor hem doen, dus dat gaat opzich wel twee kanten op, alleen op andere vlakken)
hopelijk begrijpen jullie me nog
Klinkt heel stom enzo, maar kan het niet zo goed verwoorden hoe het voor mij is. In mijn/onze beleving hebben wij als Domme en sub voor elkaar gekozen, waarom zou je dan degene gaan irriteren door onder opdrachtjes uit te komen waar je juist alles voor wilt doen? (ik zou ook alles voor hem doen, dus dat gaat opzich wel twee kanten op, alleen op andere vlakken)
hopelijk begrijpen jullie me nog
- phedre
- Contacteer:
over het algemeen ben ik ook veel te braaf maar ooit had ik een keer mijn bewegingsopdracht niet volbracht en toen ik bij Pss aankwam, was hij een fiets voor mij op maat aan het maken. Ik moest vanaf puntA een half uur fietsen en dan omdraaien en dat halfuur weer terugfietsen en me daarna thuis melden. Ik heb idd dat half uur gefietst hoor, maar in een tempo dat ik moeite had om mijn fiets overeind te houden, zo langzaam reed ik. AL met al heb ik in dat uur nog geen 6 km gefietst geloof ik.
VOortaan kreeg ik dus bij bewegingsoprachten een minimale afstand en minimale tijdsduur mee.
Bij de vraag of ik smiddags ff krantje in de bus wilde gooien, kreeg ik toevoeging dat die dan wel in zijn brievenbus moest en niet in de bus die ik onderweg bij het NS station zag staan.... hij had zijn lesje geleerd:)
VOortaan kreeg ik dus bij bewegingsoprachten een minimale afstand en minimale tijdsduur mee.
Bij de vraag of ik smiddags ff krantje in de bus wilde gooien, kreeg ik toevoeging dat die dan wel in zijn brievenbus moest en niet in de bus die ik onderweg bij het NS station zag staan.... hij had zijn lesje geleerd:)
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- eireann
- Site Admin
Wij hebben geen 24/7 dus het hangt wel heel erg van de toonzetting af:
'ik heb trek in koffie / ik wil koffie' is niet perse gelijk aan 'maak koffie voor me'
Bij de tweede spring ik gelijk op, bij de eerste niet, dan denk ik dat hij het zelf straks wel maakt.
Sowieso, voorstellen van dingen of open suggesties in een spel dat vind ik lastig. Een beetje duidelijke taal/gebiedende wijs moet het wel zijn. Maar overduidelijk een opdracht verkeerd doen zal ik niet snel doen denk ik, tenzij voor de humor en dan sporadisch
'ik heb trek in koffie / ik wil koffie' is niet perse gelijk aan 'maak koffie voor me'
Bij de tweede spring ik gelijk op, bij de eerste niet, dan denk ik dat hij het zelf straks wel maakt.
Sowieso, voorstellen van dingen of open suggesties in een spel dat vind ik lastig. Een beetje duidelijke taal/gebiedende wijs moet het wel zijn. Maar overduidelijk een opdracht verkeerd doen zal ik niet snel doen denk ik, tenzij voor de humor en dan sporadisch
**Self Rescuing Princess**
Ik vind het heerlijk als sub om hiermee te dollen. Maar ik doe het niet altijd, wel vaak
. Nee ligt ook beetje aan de dominant. Hertz houdt niet zo van rellen al vindt hij mijn grapjes wel regelmatig leuk. Dus ik ben 80% heel braaf, 10% lachen we samen om en 10% lacht hij om en geeft me toch straf omdat hij dat gewoon mag.
Vroeger was ik meer 70% zulke grapjes aan het uithalen. Dus op zich zorg ik wel dat het voor iedereen leuk blijft.

Vroeger was ik meer 70% zulke grapjes aan het uithalen. Dus op zich zorg ik wel dat het voor iedereen leuk blijft.
Leuk topic zeg.
Ja, het is natuurlijk in de eerste plaats afhankelijk van hoe goed de partners elkaar kennen.
En dus ook hoe ver je kan gaan.
Zelf zou ik waarschijnlijk e.e.a. nogal letterlijk nemen, voor zover mogelijk
Voorbeeldje: zoek een touw uit waarmee je vastgebonden wil worden.
Dan kan het zijn dat ik een stuk touw haal van een hele grote lengte
Of juist een kort touwtje van bv 2mtr 
Ja, het is natuurlijk in de eerste plaats afhankelijk van hoe goed de partners elkaar kennen.
En dus ook hoe ver je kan gaan.
Zelf zou ik waarschijnlijk e.e.a. nogal letterlijk nemen, voor zover mogelijk

Voorbeeldje: zoek een touw uit waarmee je vastgebonden wil worden.
Dan kan het zijn dat ik een stuk touw haal van een hele grote lengte

vroegah... was ik een sub van 'naar de letter'. Inderdaad moesten opdrachten goed worden dichtgetimmerd, want ik zocht EN vond de mazen. Altijd. Mijn toenmalige Dom vond dat geweldig.
In mijn huidige D/s speelt dat geenszins. Nu handel ik 'naar de geest'. Ik weet wat Hij van me wil en verlangt en ook al is dat minder helder geformuleerd, ik weet wat de bedoeling is en handel daar ook naar.
Maar ik ken het dus allebei wel ja
In mijn huidige D/s speelt dat geenszins. Nu handel ik 'naar de geest'. Ik weet wat Hij van me wil en verlangt en ook al is dat minder helder geformuleerd, ik weet wat de bedoeling is en handel daar ook naar.
Maar ik ken het dus allebei wel ja

Oeh hier ben ik gek op! Ik ga even een stukje uit mijn eigen advertentie elders op inetrnet vissen en kom zo terug met voorbeelden.
Ik kan wel vast zeggen: ik zoek waar het maar even mogelijk is naar vluchtroutes
Gewoon omdat ik dat leuk vind, een soort van sport, ik heb dan zelf al vaak reuze pret vantevoren, omdat ik me feitelijk precies, maar vooral niet méér of minder, aan zijn opdracht houdt.
En straf? Hahaha, eigenlijk zou er niet eens straf moeten volgen, want ik doe exact wat er gezegd is. Maar het is zoals mej, s al aangeeft. Ik weet wanneer het kan of niet en ook wanneer er wat op volgt.
Misschien, maar nu loop ik vooruit op mijn uitgebreide post (ja juffie, ik ga nog langer schrijven
) Misschien is dat net dat stukje wat je als sub zelf in de hand kunt houden?? Ik vind mijzelf namelijk niet perse een relsub. (*kijkt vragend en ter bevestiging naar de gewezen spelpartners*) Ik wil wel altijd mijn best doen en kan ook zo mak als een lammetje zijn.
Maar geef me ietsieppietsie ruimte in een opdracht en ik vind 'm
Ik kan wel vast zeggen: ik zoek waar het maar even mogelijk is naar vluchtroutes

Gewoon omdat ik dat leuk vind, een soort van sport, ik heb dan zelf al vaak reuze pret vantevoren, omdat ik me feitelijk precies, maar vooral niet méér of minder, aan zijn opdracht houdt.
En straf? Hahaha, eigenlijk zou er niet eens straf moeten volgen, want ik doe exact wat er gezegd is. Maar het is zoals mej, s al aangeeft. Ik weet wanneer het kan of niet en ook wanneer er wat op volgt.
Misschien, maar nu loop ik vooruit op mijn uitgebreide post (ja juffie, ik ga nog langer schrijven

Maar geef me ietsieppietsie ruimte in een opdracht en ik vind 'm

Heel leuk topic deze.
Maar het zelfde eigenlijk wat mej.s ook al zegt. Ik vraag dan ook na of dit de opdracht is.. en als er geen correctie komt dan ben ik heel slecht wat dat betreft.
Maar ligt denk ik ook in het aard van het beestje.
Mijn speelpartner weet dat ik kan de humor er ook van inzien. het is voor hem dan ook een sport om opdrachten zo duidelijk mogelijk te formuleren.
En zo houden wij elkaar beiden scherp.
Maar het zelfde eigenlijk wat mej.s ook al zegt. Ik vraag dan ook na of dit de opdracht is.. en als er geen correctie komt dan ben ik heel slecht wat dat betreft.
Maar ligt denk ik ook in het aard van het beestje.
Mijn speelpartner weet dat ik kan de humor er ook van inzien. het is voor hem dan ook een sport om opdrachten zo duidelijk mogelijk te formuleren.
En zo houden wij elkaar beiden scherp.

Als de opdracht gegeven werd om b.v. koffie in te schenken,
ging ik dat braaf doen.
En afhankelijk van hoe de sfeer op dat moment is,
neem ik het mee naar degene die erom vroeg,
of liet ik het in de keuken staan

Wat er dus wel op neerkomt,
dat ik zelf nog een keer mag lopen om de koffie alsnog op te halen.
Dus ja, wel 'rellen', maar op dusdanige manier dat er geen 'echte' consequenties op hoeven te staan.
- phedre
- Contacteer:
als hij zegt 'ik denk dat ik nog wel een kopje koffie lust' blijf ik rustig zitten... kijkt ie me vragend aan van 'waarblijftnoumijnkoffieikhadtochaangegevendatikkoffiewil?' zeg ik rustig: u dacht er nog over.. ik wacht tot u het zeker weet, want anders zou ik het voor niks ingeschonken zou hebben'
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
En afhankelijk van hoe de sfeer op dat moment is,neem ik het mee naar degene die erom vroeg,
Ik had toch ingeschonken?
Ohh sandra, ik kom niet meer bij
Wat een goede bak is dit. Dank je wel voor de lach op deze woensdagmorgen!

Ohh sandra, ik kom niet meer bij