een fotografisch verzoek

katzen

een fotografisch verzoek

Bericht door katzen »

ik kreeg laatst een fotografisch verzoek van een sub, die bepaalde hardcore opdrachten voor zijn Domme
moet doen...nou maakt dat mij helemaal niks uit, mede door het feit dat ik er gewoon mentale afstand van kan nemen...
nu mailde de Domme van hem, om ze zeggen dat ze het graag wilde dat er meerdere dames aanwezig waren
om te kijken naar de shoot en of ik hem op deze, en meerdere manieren wilde vernederen....
Hier wil ik dus, uit professioneel opzicht,niet aan meewerken....Het is niet mijn spel, maar een bijbaan voor mij...
ik wil de opdracht niet kwijt, maar ik zi hier dus wel een beetje in mn maag, ik ben bezig met een shoot, dus niet met spelen....

wat moet ik nu?
JerryM

Re: een fotografisch verzoek

Bericht door JerryM »

Zorgt zij voor de dames?

Als zij voor de dames zorgt, kan je het zien dat die dames het spel zijn, en jij verslag doet van het spel. Of mogen zij niet op de foto?
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
katzen

Bericht door katzen »

hun mogen dus niet op de foto
haar eerste vraag was of ik voor de dames kon zorgen, maar anders zou zij wel even voor mensen zorgen...
ik vind het een beetje een vreemd idee op allerlei mensen op set te hebben, die er alleen maar staan om te kijken
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

idd.. het is haar spel.. jij maakt de fotos...meer niet...
dus zij zal voor de dames moeten zorgen.... jij voor de foto's
ze kan je misschien wel vragen of jij dames weet die daaraan mee willen werken, maa ze kan jou niet betrekken in hun spel.. tenzij jij daar dan weer mee akkoord gaat.. maar dat doe je dus niet begrijp ik
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
miss_meeko

Bericht door miss_meeko »

Gewoon eerlijk antwoord geven dat je een fotograaf bent en geen pro-Domme.
Het risico is er dan wel dat de opdracht wordt ingetrokken, maar ook een grote kans dat ze gewoon een andere dame zoekt om erbij te zijn en hem te vernederen terwijl jij de foto's maakt. Ik zou zeker gewoon je professionele afstand bewaren en je bezig houden met de foto's en hoe je het spel mooi op beeld kan zetten in plaats van bezig zijn met het spel zelf.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Yup, zij mag voor de dames zorgen dan kan jij je helemaal focussen op mooie foto's maken. Ofwel zou ik de prijs zo maniakaal opdrijven als je ook voor dames moet zorgen dat ze zelf het idee krijgt om eigen dames te zoeken (hihi zou ik niet durven, maar kon het niet laten erbij te vermelden).
katzen

Bericht door katzen »

ik heb een hele lijst gekregen met dingen die ze wil zien qua fotos, dingen die voor mij prima uit te voeren zijn
maar waar ik mee zit is dat ik niet de persoon zou moeten zijn die hem aan t vernederen is, de opdrachten ansich zijn in mijn inziens al vernederend genoeg om voor een wildvreemde fotograaf uit te voeren, plus dat ik het liever ook niet heb dat buiten mijn team en een eventuele man/vrouw/Dom(me) andere wildvreemde mensen op set binnen komen wandelen
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

wees duidelijk naar haar dat jij GEEN spel speelt, maar alleen de foto's maakt.
Zij creeert de situatie en het spel, daar heb jij geen bemoeienis mee.

Als jij nietwil dat er andere mensen kijken terwijl zij spelen, en dus een onderdeel van hun spel niet kan accepteren, geef je gewoon de hele opdracht terug.

Blijf gewoon wat je bent op dat moment.. de fotograaf! Niets meer maar ook niets minder.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
katzen

Bericht door katzen »

het feit is dus dat Domme en sub op dat moment niet met elkaar spelen
de sub heeft een x aantal opdrachten gekregen die hij voor de camera uit moet voeren, waar ik dus niet mee zit
waar ik wel mee zit is dat zij wil dat ik nogmeer opdrachten voor hem verzin, en het nog vernederender maak,
daarom wil ze dus ook die vrouwelijke toeschouwers hebben, zodat t voor hem erger word
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Dat zou ik ook ronduit weigeren dan. En ik denk dat ze niet zo snel een fotograaf gaat vinden die het wel gaat doen, dus zo fel schrik hebben om de opdracht kwijt te raken is niet nodig denk ik.
Ik zou zeggen ik wil de opdrachten vastleggen, geen extra mensen en ik verzin geen extra opdrachten. Als jullie dat willen duw je een commercieel meesteres een fotocamera in de hand. Die doet het misschien wel... Maar kwaliteit foto's zal dan stuk minder goed zijn.
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

katzen..
ze gaat jou dus in feite tot domina benoemen.... als dat jouw bedoeling en jouw ding niet is, ga je dus gewoon weigeren??
Blijf zelf bepalen wat jew el en niet wil... als ik je goed begrijp, wil jij gewoon de fotograaf zijn.

Geef het lijstje met wensen van de domina aan de sub, laat hem de posities innemen, de dingen doen die zij verlangt, en jij maakt er de foto's van. PUNT.

En tuurlijk.. als je er toe bereid bent, is het helemaal geen probleem om hem ff te helpen met dingen die hij niet alleen kan, maar jij gaat hem niet vernederen.. jij gaat hem geen opdrachten geven, .. jij gaat geen dames regelen. Zij is de domina, niet jij.

(eh.. ik heb niets te zeggen over wat jij wel en niet mag vanzelf..... maar ik maak uit jouw mails op dat jij je min of meer gepushed voelt om dingen te doen die jij niet wilt)
kitten

Bericht door kitten »

Klinkt alsof je 100 euro kunt vragen voor de shoot, plus 250 euro per uur pro-dommen, plus 150 euro per uur, per extra dame die je moet regelen om je te assisteren bij het pro-dommen.

Het gaat haar volgens mij niet om de kwaliteit van jouw foto's, het gaat haar om de vernedering. Daarvoor moet ze bij een pro-dom met een compact cameraatje zijn (met bijbehorend prijskaartje), niet bij een fotograaf die ook nog iets geeft om belichting en compositie.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Ik belicht het even vanuit een andere hoek. Wat gaat de eigenaresse van de sub met de foto's doen? Wil jij als fotograaf van die foto's worden genoemd? Ik kan niet in je portemonnee kijken. Ik merk behoorlijk wat twijfel.Waar heeft ze jou als fotograaf vandaan? Heb jij een vast uurtarief of kan jezelf de prijs bepalen? In dat laatste geval, zou ik een zo hoge prijs vragen, dat ze er vanaf ziet.

Het lijkt wel een ethische kwestie. Wat vind je belangrijker: jezelf als fotograaf prettig voelen en Haar geld missen; of met tegenzin fotograferen en Haar geld incasseren. Ik zit niet in jouw situatie, maar ik denk dat mijn grenzen belangrijker zijn dan het geld.

En... Als je het niet doet, heb je (denk ik) meer energie voor een fotoshoot waar je hart wel ligt. Veel succes met de beslissing.
Geniet van de positieve momenten.
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Wat Peter zegt!
noni

Bericht door noni »

Mijn twee centen:

Dat geld mag eigenlijk niet boven jouw gevoel staan.
Voor mij zou je altijd voor de volle honderd procent achter je opdracht moeten staan,
anders loop je snel tegen muren op,
en kom je echt met je gevoel in de knoop.

Ik zou eerlijk naar je opdrachtgever antwoorden:
Je maakt alleen de foto's,
als zij meer er omheen wil, dan moet ze dat zelf maar regelen.

Wat je ook gaat doen: succes ;)
Gesloten