zoekende

Valhalla

zoekende

Bericht door Valhalla »

Hallo allemaal,

Ik ben een zoekende dominant van 37 jaar oud.
Zoekende omdat ik met een religieuze achtergrond en opvoeding,
worstel met de vraag of in iets hogers geloven wel te verenigen is met
BDSM. Ik heb op andere BDSM sites rondgekeken,maar dat vond ik
vaak te plat en te hard en kreeg vaak nare reacties op mijn vraag.
Misschien dat ik op deze site wat kan opsteken.
Crownless

Re: zoekende

Bericht door Crownless »

Hoi Valhalla,

Welkom :-)
Er zijn al drie topics over geloof/spiritualiteit, zie hier, hier en hier, misschien vind je daarin een antwoord?

Ik denk dat het aan iedereen zelf is om te kijken of religie te combineren is met bdsm. Het ligt er net aan hoe je zelf je geloof ziet. Als je seksualiteit via je religie verbindt met het kwade (of hoe je het ook wilt noemen) denk ik dat het moeilijk is. Maar als je seksualiteit ziet als een van de facetten van het leven dat god je gegeven heeft, dan zou het goed kunnen.

Ik las zelf ooit eens een blogpost van een christelijke dame die van mening was dat haar lichaam geschapen was door God, inclusief clitoris. En dat ze het bijzonder attent van God vond om zoiets moois en lekkers toe te voegen aan haar lichaam. En dat God het vast niet lekker had laten voelen om de klit aan te raken als daar verder niks mee bedoeld werd.
Ach, ik verwoord het bij lange na niet zo mooi als zij dat deed. Maar het idee, dat God je geschapen heeft, en door van je lijf te genieten een manier van God eren is, vond ik erg mooi.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Illustra

Bericht door Illustra »

Welkom en veel plezier hier :)
madeleine

Bericht door madeleine »

@ crownless dat is inderdaad een hele mooie gedachte. Ook als je niet gelovig bent, maar gewoon bent opgevoed met hele sterke beelden over wat wel en niet oké is, kan het moeite kosten die los te laten. Mooi om deze denkbeelden daarbij te kunnen gebruiken. Succes met je zoektocht Valhalla, ben benieuwd hoe je gaat varen.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Welkom Valhalla!

Veel plezier hier. Ik hoop dat je wat antwoorden op je vragen kunt vinden.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Wever

Bericht door Wever »

Hoi daar. Welkom op WS. :)

Ik heb ook al wat vaker vragen over spiritualiteit en BDSM (en de combinatie) gelezen. Hoewel er redelijk wat atheïsten onder de BDSM'ers zijn, zijn er evengoed ook mensen met religieuze achtergrond. Misschien is dit wat vaker een alternatieve religie (wicca, new age, ...), maar er zijn ook Christenen die aan BDSM doen. Joden en Moslims zijn weliswaar wat zeldzamer, maar dat is volgens mij niet omwille van onverdraagzaamheid van onze kant.

Wat wel is: Crownless geeft al aan dat je voor BDSM een seks-positieve houding moet hebben. Dit gaat min of meer in tegen de boodschap die de traditionele religieuze instanties uitdragen (geen seks voor het huwelijk, en dan nog bij voorkeur alleen om kindertjes te kweken). Maar dat zijn de instanties. Puur religieus (dus het 'in iets hoger geloven') kan zeker. :)
Aureus

Bericht door Aureus »

Ik ben een zeer gelovig man, maar heb totaal geen problemen om mijn geloof te verenigen met mijn SM levensstijl.

Kerken hebben vaak problemen met dergelijke zaken, maar god is vele male groter en wijzer en ouder dan de kerk. (die lui zijn nogal beperkt van geest vaak)

Nee hoor, mijn god vind het goed, zolang ik maar een "goed en succesvol levend mens" probeer te zijn.

Aureus
Valhalla

Bericht door Valhalla »

Bedankt voor jullie reacties.
Qua geloofsopvattingen zit ik het midden. Ik heb zowel negatieve
ervaringen opgedaan met heel 'vrijzinnige' als 'zware' gelovigen.
Hoewel hun ideologie anders is, is hun gedrag hetzelfde.
Allebij schijnheilig en intolerant. Maar dat vind ik persoonlijk
ook opgaan voor de zgn 'vrije' en 'tolerante' seculiere samenleving.

Tsja, wat betreft die dominante gevoelens, inwendig voel ik
hierover ook nog steeds een worsteling. Aan de ene kant , moet
dan alles 'normaal' gevonden worden? Versus als twee volwassen
mensen iets, met wederzijds goed vinden met elkaar willen doen, is dat
dan verkeerd? Ik heb eigenlijk altijd mee aangetrokken gevoeld
tot verhalen over harem meisjes of slavinnen in de sprookjes van 1000
en 1 nacht.

Of soort gelijke zaken in strips, films of andere media.
Maar van 'bot','plat' en hard hou ik niet.
gerrie

Bericht door gerrie »

Welkom hier Valhalla, ook namens "den vreemden eend in de bijt " ...
(een gewone vanilla, met interesse in de beleving van anderen en achtergronden)

"Moet alles dan maar 'normaal' gevonden worden?" vraag je.

Is alles wat niet door de meerderheid gedaan of beoefend wordt, automatisch 'abnormaal'?
Of is het gewoon 'anders' ?
Misschien is er meer ruimte dan je denkt!
:)
noni

Bericht door noni »

In een bdsm relatie zijn er alleen de regels,
die je samen met de ander opstelt.
Dat is dus voor ieder een eigen invulling.

Niets is het beste, en niets is slecht.
Ieder zijn of haar eigen ding.

En over de sex?
Een bdsm relatie kan heel goed ook zonder de sex.
Het domineren op zich, kan op zovele manieren.

En uhm.... welkom hier, Valhalla! ;)
Guilty

Bericht door Guilty »

Wever schreef: Wat wel is: Crownless geeft al aan dat je voor BDSM een seks-positieve houding moet hebben. Dit gaat min of meer in tegen de boodschap die de traditionele religieuze instanties uitdragen (geen seks voor het huwelijk, en dan nog bij voorkeur alleen om kindertjes te kweken). Maar dat zijn de instanties. Puur religieus (dus het 'in iets hoger geloven') kan zeker. :)
Ik betwijfel of dat klopt. Je kunt ook prima SM'en als je niet gelooft in seks voor het huwelijk en tegen anti-conceptie bent. Dat beperkt misschien het aantal dingen dat je kunt doen, en het aantal partners, maar je zou er ook voor kunnen kiezen alleen zonder seks te sm'en of te wachten tot je getrouwed bent (ik kende vroeger ook een zeer christelijke damedie notabene ging promoveren in theologie die voor het eerste koos- sm zonder seks tot ze getrouwd was).

Je *hoeft* niet rond te sletten met alles en iedereen.
Aureus

Bericht door Aureus »

Ik moet het met de vorige spreker eens zijn, je hoeft niet te behoren tot een der liberalistische sexuele stromingen om te SMen.

Sterker nog, ik denk dat het merendeel van de SMscene echt niets heeft met sexpositivisme....

Mijn ouders hebben destijds de NVSH verlaten vanwege het sex-positivisme.
Sexpositivisme is een stroming die sex op alle manieren propageert, niet alleen vreemde dingen, maar ook dingen zoals sex met dieren, en jonge kinderen.
Wel alles consensueel.

Deze stroming kwam op begin jaren zeventig, is even sterk geweest, daarna grotendeels verdwenen en heel af en toe steekt het zo hier en daar de kop nog eens op....
Maar niet veel mensen willen daar nog bijhoren tegenwoordig, vooral vanwege de houding tegenover pedofilie van de sexpositivisten.

Nee, veel mensen willen zelfs niet geassocieerd worden met sexpositivisten, w.o. ondergetekende. Al hou ik wel van vele soorten sex en SM, ik vind het te extreem.

Aureus
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Is dit weer zoiets waarbij ik mijn mond moet houden? :shock:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
neufke

Bericht door neufke »

Ik wel in ieder geval... ;)
Wever

Bericht door Wever »

guilty^ schreef:
Wever schreef: Wat wel is: Crownless geeft al aan dat je voor BDSM een seks-positieve houding moet hebben. Dit gaat min of meer in tegen de boodschap die de traditionele religieuze instanties uitdragen (geen seks voor het huwelijk, en dan nog bij voorkeur alleen om kindertjes te kweken). Maar dat zijn de instanties. Puur religieus (dus het 'in iets hoger geloven') kan zeker. :)
Ik betwijfel of dat klopt. Je kunt ook prima SM'en als je niet gelooft in seks voor het huwelijk en tegen anti-conceptie bent. Dat beperkt misschien het aantal dingen dat je kunt doen, en het aantal partners, maar je zou er ook voor kunnen kiezen alleen zonder seks te sm'en of te wachten tot je getrouwed bent (ik kende vroeger ook een zeer christelijke damedie notabene ging promoveren in theologie die voor het eerste koos- sm zonder seks tot ze getrouwd was).

Je *hoeft* niet rond te sletten met alles en iedereen.
Met seks positief bedoelde ik eerder dat je seks, erotiek en wat daar bij hoort als een positief iets moet kunnen zien. Ik geef toe dat mijn voorbeelden niet de best gekozen waren, want dat kan inderdaad. Misschien moet ik eerder aanduiden dat 'onkuisheid' als een zonde wordt gezien, maar de instanties weinig of geen nuance maken tussen iets als 'met je partner experimenteren' en 'overspel'.

@Voleuse: hoeft niet, maar ik raad je aan om een trol niet te voeden. Hij kletst maar wat uit z'n nek, dus het is het niet waard je ervoor op te winden.
Gesloten