contact advertenties

Valhalla

contact advertenties

Bericht door Valhalla »

Op internet wemekt het van de datingsides en contact advertenties
met voor ieder wat wils. Maar vaak gaat er achter zo'n oproep
een heel ander persoon schuilm dan wie hij of zij in de oproep aangeeft
te zijn. Soms met heel kwalijke gevolgen.Chantage, mishandeling,misbruik ens Mijn vraag is, is als
'groentje' verstandig om in te gaan op BDSM contact advertenties?
En zo ja, hoe moet je zoiets aanpakken?
Voleuse

Re: contact advertenties

Bericht door Voleuse »

Je moet zelf doen waar je je lekker bij voelt. Er lopen wel wat rare mensen rond die zich anders voordoen dan ze zijn, maar ik denk dat die in de minderheid zijn. Er zijn genoeg echt leuke mensen met een contactadvertentie en ook genoeg relaties beginnen op die manier. Gebruik gewoon een beetje je gezonde verstand: als iets te mooi klinkt om waar te zijn, is dat meestal ook zo. En nodig iemand uit voor een kopje koffie ofzo voor je er mee in zee gaat.

Als je (nog) geen zin heb daarin kan je altijd gewoon vrijblijvend wat mensen ontmoeten op feestjes en bijeenkomsten. Wie weet kom je dan ook iemand tegen :)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

ik heb nog nooit op een contactadvertentie gereageerd en toch heb ik Hertz via internet leren kennen. Niet eens een bdsm-pagina. Maar als mens elkaar leren kennen en toen ontdekt dat we gezamelijke hobby hadden. Op een of andere rare manier kom je toch iemand tegen. Ik zou gaan voor een paar profielpagina's maar niet echt advertenties en meets.
pluis

Bericht door pluis »

Als iets (een advertentie) te mooi klinkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.

Op zich kun je best op advertenties reageren, maar je witl waarschijnlijk een beetje verder kijken dan alleen de advertentie:
- heeft iemand ook een lekker ingevuld profiel?
- doet iemand mee aan discussies (zodat je een beetje beeld krijgt van wie die persoon is).
- zijn er andere mensen die hem/ haar (b)lijken te kennen
- zie je die persoon op meerdere sites?

Als je wat huiverig bent om op advertenties te reageren kun je idd ook (zoals eerder gesuggereerd) meegaan naar 'gewone' meets van fora en websites. dan kun je eens aan mensen snuffelen en merk je vanzelf wie er eventueel openstaat voor contacten (en wie niet). Plus: Grote Bonus - meer vrienden :)
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Op zich heb ik dezelfde tips als hierboven, plus: laat je niet van je stuk brengen. Spreek af op een openbare plek waar *jij* je prettig voelt maar waar je niet regelmatig komt (café, restaurantje, zoiets, maar niet meteen je stamkroeg) en zorg dat je je eigen vervoer hebt.

Hele belangrijke tip: laat je niet ompraten om je plannen op het laatste moment te veranderen. Dus als iemand kort van te voren belt en om wat voor reden dan ook toch maar meteen bij hem thuis of op een afgelegen plek wil afspreken, zeg dan gewoon nee. Iemand die zich in kan leven in jouw positie, zal het misschien jammer vinden, maar tegelijk wel begrip hebben en jouw grenzen respecteren. Mocht iemand daar juist negatief op reageren, dan weet je dus al dat die persoon minder flexibel om kan gaan met teleurstellingen en het respecteren van andermans grenzen. Dat is nuttige informatie over een potentiële date.

@Voleuse & pluis: wat bedoelen jullie met 'te mooi om waar te zijn'?
pluis

Bericht door pluis »

Daar bedoel ik mee dat een advertentie leest als een sprookje, dat er over dingen gesproken wordt die je voor je zou houden als ze waar zouden zijn, zoals bijvoorbeeld het bezitten van veel geld of goed (als je dat echt hebt, wil je meestal niet dat mensen juist daarom iets met je beginnen, dus zul je het vaak voor je houden), dat er niet-realistische dingen in staan (zoals het hebben van geen grenzen, etc.), en dat er geen enkele nuancering instaat voor wat betreft de aard van een relatie of persoon.
Wever

Bericht door Wever »

Hmm...zelf heb ik niet veel ervaring met datingsites (de lollige berichtjes die forummers erover copy-pasten daargelaten). Maar mijn rule of thumb is: "feesten en contacten".

Oftewel: op welke feestjes komt hij/zij? Wie kent de persoon? Waar is 'ie allemaal geweest? In die zin is een fetlife-profiel wel handig. Volledig ingevuld is een plus, maar vaak zegt de vriendenlijst op zich ook heel wat. Het BDSM-wereldje is niet zo gek groot (zeker niet in Nederland). De kans dat je iemand via-via kent is dan ook relatief groot (een paar maanden terug leerde ik iemand kennen waar ik totaal nooit van gehoord had...maar we kenden wel een aantal gemeenschappelijke mensen en locaties).
Je hoeft die contacten niet eens allemaal af te speuren. Ik gok dat het in de meeste gevallen al genoeg is dat je mensen kent in het wereldje.

Ik weet het: daarmee vallen ongetwijfeld wat BDSM'ers buiten de boot. Maar het hangt natuurlijk ook af wat of wie je precies zoekt. Iemand die beweert 20 jaar ervaring te hebben maar waar buiten collarme nooit iemand van gehoord heeft zou ik verdacht vinden. Of die je wel naar de mond praten, maar waar telkens nét iets tussen komt als het op een afspraak zou aankomen. Of misschien het ergste: die vaak van nick veranderen.

Ik weet het: op die manier zal je niet snel mensen leren kennen die nog nooit aan BDSM gedaan hebben. Dat is...eigenlijk pech voor hen. Het spijtige voor die mensen is dat het moeilijk een onderscheid te maken is tussen de mensen die alleen online aan BDSM willen doen en diegenen die gewoon nog nooit naar een feestje gegaan zijn.
Maar tja...dat moet dan maar. De échte probleemgevallen (chantage, mishandeling, dat soort dingen) bestaan zeker ook, maar dat is en blijft wel een minderheid. Als dat je enige zorg is zou ik me er geen zorgen over maken en lekker gaan daten.

Al moet ik opmerken dat ook anderen wel sociale controlemiddelen durven gebruiken. Dus het kan zeker geen kwaad (integendeel!) om zelf ook naar feestjes te gaan en daar mensen te leren kennen.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

@Pluis: Ah, okay. Ik dacht bij te mooi om waar te zijn iemand met dezelfde interesses, compatibele kinks die ook nog eens een keer in dezelfde postcoderegio blijkt te wonen. ;) Wat jij beschrijft zou ik opgeblazen noemen. *heeft zelf water bij de wijn gedaan op de postcoderegio*
Guilty

Bericht door Guilty »

Valhalla schreef:Maar vaak gaat er achter zo'n oproep
een heel ander persoon schuilm dan wie hij of zij in de oproep aangeeft
te zijn. Soms met heel kwalijke gevolgen.Chantage, mishandeling,misbruik ens
Is het echt zo dat dat vaak voorkomt?
Valhalla

Bericht door Valhalla »

wel,
het is natuurlijk een extreem voorbeeld.
Maar in Groot Britannie was er rond begin jaren 90, van de
vorige eeuw een serie moordenaar Colin Ireland, die bewust
Homofiele mannen die aan BDSm deden, als slachtoffer koos.
Vaak waren het mannen van wie de buitenwereld en hun familie
niets wist over hun geaardheid en hun hobbie wisten.

Ireland lokte de mannen ,die hij oppikte in bars of andere
ontmoetingsplekken, mee, bond ze vast, mishandelde ze,
vermoorde ze en ging er met hun geld of andere
kostbaarheden vandoor.In 1993 is hij opgepakt en
tot levenslang veroordeeld.
kitten

Bericht door kitten »

Extreem en zeldzaam. Ik denk dat je zo'n zelfde idioot vindt die het op brave, maagdelijke, katholieke meisjes voorzien had.
Wever

Bericht door Wever »

Ehm...zoals je zegt: het is een extreem voorbeeld. Het is niet dat die zaken niet kunnen voorvallen, maar de kans dat het gebeurt is en blijft wel relatief klein. Ik weet zeker dat als je dit soort zaken naast verkeersveiligheid gaat leggen dat de kans veel groter is dat je door een willekeurige auto omvergereden wordt dan dat je een seriemoordenaar treft tijdens het daten. Toch weerhoudt het mensen niet om gevaarlijke dingen te doen als straten oversteken. :P

De analogie is trouwens niet eens helemaal absurd, want ook bij die handeling kijken we doorgaans eerst even of er een auto aankomt. Online daten werkt ook zo: je moet wel even uit je doppen kijken, maar het is niet alsof alle kandidaten moordenaars zijn (ik zou zeggen 'net zoals op de weg', maar in het spitsuur heb ik als fietser soms mijn twijfels over automobilisten ;) ).
neufke

Bericht door neufke »

wie zou hier wel reageren op een contactadvertentie van een ander WS-lid dan?
Wever

Bericht door Wever »

zero schreef:wie zou hier wel reageren op een contactadvertentie van een ander WS-lid dan?
Dat is wat dubbel omdat "een ander WS-lid" een vaag begrip is. Eerst en vooral heeft WS zowel een chat als een forum, waarvan de overlap maar gedeeltelijk is (ikzelf kom bv. nooit op de chat). Bovendien heeft WS meer leden dan mensen die daadwerkelijk actief zijn (dit geldt trouwens voor elk internetcommunity). Ook zijn er heel wat leden die wel alles lezen, maar zelden of nooit iets posten.

Maar moest iemand actief meeposten, zijn/haar mening durven geven over zaken (ook over zaken waar hij/zij geen expert is) en vragen durft stellen...dan heeft die wat mij betreft zeker een streepje voor op de anderen. Om daadwerkelijk te reageren op een contactadvertentie moet er natuurlijk nog een klik zijn, maar aangenomen dat die er is: zeker. :)

Meer zelfs: eind vorig jaar maakte deugnietje dit draadje aan; kort gezegd waarin ze aangaf dat ze als matchmaker zou optreden voor wie er zin in had. Het werd weliswaar wat uit de schijnwerpers gehouden om een toevloed aan mensen die hier dates proberen te scoren buiten te houden, maar het was er dus wel.
(o, en het contact dat ik daardoor had met iemand is bij berichtjes gebleven...jammer, maar het is niet anders)
Guilty

Bericht door Guilty »

zero schreef:wie zou hier wel reageren op een contactadvertentie van een ander WS-lid dan?
Ik reageer maar zelden op contactadvertenties. Ik ben een man, en dan heeft dat doorgaans weinig nut. Als ik een aantrekkelijke advertentie zie van iemand die ik al ken via WS/Next/Fetlife/Etc. is de kans wel groter dat ik reageer. Er is dan enige kans dat ik opval tussen de reacties, en bovendien heb ik dan zelf ook iets meer info over de persoon waarop ik reageer. Er is zeker geen reden waarom ik specifiek op advertenties van WS-leden niet zou reageren.
Gesloten