en dan?

mizz

en dan?

Bericht door mizz »

En dan, als de ander al heel veel ervaring heeft en jij niet? En dan ook nog eens liever zich laat overmeesteren? Daar word ik heel onzeker van, zou het liefst met een vreemde oefenen, maar ja, da's ook weer zoiets he!! 't duurt ook allemaal zo lang, ik zou dan het liefst NU beginnen, dan heb ik de eerste keer gehad. Lekker onduidelijk als ik het teruglees...Maar goed, reacties welkom!!
Cera

Re: en dan?

Bericht door Cera »

Ik herken je angst en vraagtekens. Had dat ook. Praktisch geen ervaring met BDSM en een vriendje die al een aantal jaren praktijkervaring op had gedaan met verschillende dames.
Om de angst en vraagtekens wat weg te nemen ben ik allereerst veel gaan lezen op internet, filmpjes kijken (vooral ook femdom) en het als sub ondergaan bij mijn lief. Toen ik merkte dat het allemaal eigenlijk helemaal niet volgens allemaal regeltjes bij hem moest en zelfs bij hem, een man met ervaring, nog wel eens wat mis gaat, voelde ik me zeker genoeg om het zelf ook te proberen. Het was en is fantastisch!

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn lief switch is, net als ik.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

De ander wil zich onderwerpen en als die weet dat het nieuw is voor je, gaat die vast wel behulpzaam zijn. Ik ben een verschrikkelijke relsub. Maar toen Hertz en ik eerste keer touwtjes deden, was ik superbraaf en enkel voorzichtig aanwijzingen geven als hij zelf er even niet uitkwam of iets deed waardoor de bondage iets later toch losmoest. Was heel leuk zo het samen te ervaren.

Ofwel kan je ook afspreken wat handelingen in te oefenen zonder machtsverschil: bv je slaat hem maar op een gelijkwaardige manier. Zodat je kan concentreren op waar je slaat, hoe hard, hem leren kennen erin,...

Komt goed: vooral gewoon plezier hebben ;)
mizz

Bericht door mizz »

Tsja, ze zeggen toch: eerst zelf ervaren en dan zelf uitproberen? Dat lijkt mij op zich de beste manier, dan weet je hoe het is en voelt, aam de andere kant vind ik het moeilijk de controle over te geven aan een ander en me kwetsbaar op te stellen, hoewel ik hem wel helemaal vertrouw hoor! Praten erover vind ik ook lastig, omdat ik steeds de neiging heb stom te zitten giechelen en flauwe grapjes te maken, hier lukt het iets beter! Sta er in ieder geval open voor en ben echt nieuwsgierig, kon ik die eerste keren maar overslaan!!
Wever

Bericht door Wever »

Hoi mizz,

Het is te merken dat je nieuw bent op het forum. Een kleine tip: als je een draadje aanmaakt, geef die dan een wat meer veelzeggende titel ('wat als de ander meer ervaring heeft?' bijvoorbeeld).

Wat je ook niet vertelt (en ook niet in je voorsteltopic staat) is of je Domme dan wel sub dan wel switch-gevoelens hebt. En of je een partner hebt waarmee je samen aan BDSM wil gaan doen (dat 'zou het liefst met een vreemde oefenen' lijkt dat te suggereren, maar ik weet het niet zeker). O, en ik ga hier omwille van je naam ervan uit dat je een vrouw bent, maar ook dat staat nergens (dus: excuses moest dit verkeerd zijn).

Tenslotte weet ik ook niet of ik het moet lezen of jij je het liefst wil laten overmeesteren, of dat de ander wil dat je dat doet.

Dus...sorry, maar voordat ik een beetje een beter beeld heb van hoe je situatie is ga ik je geen uitgebreid antwoord geven (dat hangt nl. af van het antwoord op die vragen :) ).

Wat ik wel in het algemene kan zeggen is dat het vrij normaal is dat als je begint, je minder ervaring hebt dan de ander (al komt het uiteraard ook voor dat koppels samen gaan experimenteren). Dat op zich zou ik niet zien als een reden om dingen eerst zelf te gaan ervaren voordat je het gaat uitproberen. Belevingen verschillen namelijk. Dat jij het er moeilijk mee hebt om de controle over te geven wil niet zeggen dat dat ook voor de ander geldt.
Vertrouwen is iets moeilijks. In het normale leven kan zoiets nog een ja/nee vraag zijn, maar in feite is het een glijdende schaal. Helemaal vertrouwen is doorgaans niet iets dat je meteen hebt (waarom zou je anders moeite hebben om de controle op te geven?). Ook als D moet je zoiets niet meteen verwachten, maar proberen het te verdienen.
Tenslotte: ook erover praten is voor veel mensen moeilijk in het begin. Het komt zelfs voor dat er tussen samenwonenden naar elkaar toe gemaild wordt omdat schrijven op de een of andere manier gemakkelijker gaat om intieme dingen neer te pennen. Misschien is dat ook nog een hint voor jou en je spelpartner. :)
neufke

Bericht door neufke »

...en dat lang duren, dat gaat over zeggen ze dat gevoel. Bij mij ook nog niet maar het moet wennen.... ;)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik meen in je vraag te lezen dat jij de D bent in deze relatie? (Al zou enige verheldering wel fijn zijn zoals Wever al zegt :)). Maar ik herken ook je onzekerheid. Een goede tip die hierboven ook staat is dingen als eerste neutraal uitproberen. Met je partner gewoon als oefenobject die tips kan geven zonder dat er een machtsverschil is. Andere gouden tip: doe hem een blinddoek om. Hij zal alle geluidjes spannend en eng vinden, terwijl jij misschien alleen staat te prutsen ;)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
mizz

Bericht door mizz »

Tsja, als ik het teruglees inderdaad wel erg vaag allemaal!
Voor de verduidelijking: Mijn partner (een man) heeft aan beide kanten ervaring, maar is liever de sub. Ik ben inderdaad een vrouw. Mijn gevoelens gaan beide kanten op, ik zou eerst zelf als sub willen ervaren hoe dat is maar trek toch meer naar de andere kant (die gedachte vind ik veel spannender...). Mijn partner weet niet dat ik dit met hem wel wil proberen, ik ben namelijk zelf op zoek gegaan op het net en zo op deze site terecht gekomen. Hij heeft mij wel verteld dat dit zeg maar 'zijn ding' is, hoewel hij beweert het niet te missen in een relatie wanneer het er niet is (ik denk zelf van wel...). Omdat we nog maar kort bij elkaar zijn vind ik het moeilijk om erover te beginnen. Een soort van schaamte ofzo hoewel dit gebaseerd is op niks, toch bang om uitgelachen te worden hoewel dit echt bij mij ligt, ik ben degene die stom lacht wanneer ik het ter sprake breng. Hoop dat dit iets duidelijker is, zo niet: dan hoor ik het wel weer.
groetjes!!
Illustra

Bericht door Illustra »

Ga je schaamte voorbij en doen. Je hebt een partner die al gezegd heeft dat het zijn ding is. Jij trekt meer naar dominant hij meer naar onderdanig. Vertel eerlijk dat het allemaal nieuw voor je is zodat hij weet dat ie "gestuntel" kan verwachten. Begin samen aan een mooie ontdekkingsreis en geniet.
Wever

Bericht door Wever »

Nou...ik weet dat Illustra's post het wat gemakkelijk voorstelt...

Maar ze heeft wel helemaal gelijk. Die schaamte is er alleen maar omdat we van onze ouders doorgaans niet goed geleerd hebben om over seksuele gevoelens te praten. En dan nog worden dit soort gevoelens niet erg toegejuicht. Maar dat is niet erg. Dat leer je uiteindelijk af. Door erover te praten.
Dat je je partner nog niet zo lang kent hoeft geen nadeel te zijn (aangenomen dat 't op persoonlijk vlak wel klikt met hem, uiteraard). Partners die het na vele jaren pas opbiechten hebben het er OOK moeilijk mee. Misschien zelfs meer dan diegenen die pas bij elkaar zijn.

Wat je als eerste ervaart is iets om met je partner te overleggen. Persoonlijk zou ik met de D-kant beginnen, omdat je zelf al aangeeft dat die verdeling beter ligt. Maar als hij ervoor open staat zie ik niet in waarom je niet af en toe kan wisselen (jullie zouden zeker niet de eersten zijn).

Misschien een laatste opmerking: je situatie lijkt een beetje op die van Boefje en mezelf een paar jaar terug. Toen waren wij pas 'vrienden' en zij was tot dan toe alleen sub bij haar vaste vriend. Toch heeft ze met mij haar eerste stapjes op D-vlak gedaan. De verslagen kan je in mijn onderschrift terugvinden (klik hier voor haar verslag, of hier voor het mijne). If nothing else illustreert het wel dat het de eerste keer zelden perfect zal verlopen. :)
Illustra

Bericht door Illustra »

Woei ik was inderdaad wel erg kort van stof vannacht. Het was niet mijn bedoeling om het gemakkelijk voor te stellen doch eerder een goed bedoeld duwtje in de rug :)
mizz

Bericht door mizz »

Kwam ook over als een duwtje in de rug hoor, niet vervelend...Gewoon fijn dat er even gezegd wordt: schaam je niet, bespreken die handel!!! Ik hou jullie wel op de hoogte...
En nu even die verslagen lezen van boefje...
Crownless

Bericht door Crownless »

Weet je mizz, je hoeft niet als onderdanige te beginnen om een goede dominant te zijn. Als je partner bijvoorbeeld een masochist is, en jij niet, dan vind jij een ander soort spel leuk dan hij. En als jij graag controle hebt, is vastgebonden worden misschien wel een marteling, terwijl de meeste onderdanigen voor zover ik weet het heerlijk vinden.

In ieder geval, als het zijn ding is, heeft hij vast al wat spullen, toch? Je kunt hem ernaar vragen, kijken wat hij heeft en misschien kan hij uitleggen wat je ermee kunt doen.

Verwacht niet dat je ineens de uberdominatrixgodintodamax bent. Begin klein. Bind hem vast aan het bed, blinddoek hem, plaag hem met ijsklontjes, kras met je nagels, zet wat wasknijpers op z'n tepels/balzak en doe je seksuele ding. Bijvoorbeeld. Das alles. En voor beide partijen genoeg voor een eerste keer.

Lees dit anders eens. the good girls guide to female domination.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
MrsLolSMurfin

Bericht door MrsLolSMurfin »

mizz schreef:Tsja, ze zeggen toch: eerst zelf ervaren en dan zelf uitproberen? Dat lijkt mij op zich de beste manier, dan weet je hoe het is en voelt
er zijn mensen die dat idd zeggen, maar er zijn ook zat mensen die het er niet mee eens zijn.
zoals ik, want ik vind het appels met peren vergelijken zelfs als je switch bent.
want iedereen beleefd de dingen op zijn eigen manier.
wat bij mij pijn doet en dus niet lekker is vind een ander lekker en zelfs als je 2 maso's vergelijkt zal je zien dat er daar ook verschillen zijn in de belevings wereld.

maak het voor jezelf niet te ingewikkeld, leg een paar speeltjes klaar, bind je sub vast en ga rustig aan je ding doen.
je zal merken dat de ideeen over andere mogelijkheden vanzelf op komen.
en je hoeft niet gelijk te rennen he, kleine stapjes nemen is juist mooi.
ook al is hij al ervaren samen kleine stapjes nemen maakt het groei proces zo super gaaf.

have fun!
mizz

Bericht door mizz »

Nou, heb het even op de mail gegooid en gezegd dat ik, nu ik bijna uitgegiecheld ben, ik het graag wil bespreken. Dit was (uiteraard) geen probleem...Komt dus helemaal goed (hopelijk, haha!), heb er zin in!!!
Gesloten