omdoen van boeien & halsband

het is vernederender/lekkerder bij het boeien om doen:

-zelf moeten doen
2
5%
-t door de D laten doen
18
46%
-sterk afhankelijk van de situatie
4
10%
-da's t zelfde
0
Geen stemmen
-ben t niet met de (manier van) vraagstelling eens
13
33%
-geen idee waar dit over gaat maar ik vind stemmen altijd wel leuk
2
5%

Totaal aantal stemmen: 39

JJV

omdoen van boeien & halsband

Bericht door JJV »

na een zoekopdracht eigenlijk enige wat ik er over vind:
mej.s schreef: Ik zal de collar nooit zelf omdoen, dat doet mijn Dominant.
Ooit eens een discussie over gehad met 'de' cassandra..
haar stelling was: zelf om moeten doen is vernederender
mijne was: door de ander geboeid worden is vernederender
~\v/~
flamejacky

Re: omdoen van boeien & halsband

Bericht door flamejacky »

Nog niet echt ervaring mee natuurlijk, maar zelf doen (zeker als de dominant toekijkt) lijkt me verschirikkelijk... zul je net zie dat de boeien niet meewerken of je ze uiteindelijk te los hebt gelaten...

-xxx- jacky
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Ik vind boeien om doen/omkrijgen helemaal niet vernederend eigenlijk, maar gewoon erg fijn. En ik vind het fijner als mijn D het doet, maar doe het ook regelmatig zelf.
JJV

Bericht door JJV »

;) was ik al bang voor dat die vraagstelling 'te' gesloten zou zijn tessie.

kan t me nog voorstellen ook trouwens
~\v/~
shareen_G

Bericht door shareen_G »

9 van de 10 keer doe ik m'n boeien en collar zelf om en ook zelf af.
Ik vind het helemaal niet vernederend om ze om te doen.
Wanneer Guardian de collar om doet geeft dat wel een apart gevoel. Een soort van bevestiging.
Dan voel ik me direct al een beetje 'klein' worden.
Maar het is alles behalve vernederend. Boeien en collar om voelt eigenlijk als heel natuurlijk. Wanneer ze af gaan voel ik me meestal even heel erg bloot.

Met de poll zelf kan ik vrij weinig.
flamejacky schreef: zul je net zie dat de boeien niet meewerken of je ze uiteindelijk te los hebt gelaten.
Wanneer je regelmatig dezelfde boeien om doet/krijgt merk je vanzelf in welk gaatje ze vastgezet moeten worden om niet te los te zitten.
Waar een wil is, is een weg
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

tessie schreef:Ik vind boeien om doen/omkrijgen helemaal niet vernederend eigenlijk, maar gewoon erg fijn. En ik vind het fijner als mijn D het doet, maar doe het ook regelmatig zelf.
Eens.

En wat betreft de collar; ik vind het fijner als Jerry die bij me omdoet, gewoon, omdat het die extra touch geeft. Zijn kleintje zijn, zijn meisje. Het helpt me om in subbiemood te komen, zeker als Jerry gaat zitten en ik moet knielen om de collar om te krijgen. Ook geeft dat duidelijk de start aan, het machtsverschil, dat er bij ons lang niet altijd is.

Vernederend om het zelf te doen? Welnee. Eerder misschien een gevoel dat het 'niet hoort', dat het fijner is als hij het doet, omdat dat het verschil benadrukt.
MILF :grin_ani:
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

Mijn collar doe ik trouwens altijd zelf om. Het is ook mijn collar, want heb geen collar van mijn D. Als ik er een van hem zou hebben, dan zou ik denk ik liever ook wel hebben dat hij die dan om zou doen bij mij :)
Wever

Bericht door Wever »

Ik heb "-ben t niet met de (manier van) vraagstelling eens" gestemd. Ik had er niet eens bij stilgestaan dat het ook wel eens als vernederend ervaren zou kunnen worden. Laat staan als "lekker".

Het om- of aandoen heeft wel degelijk een zekere lading, maar dat is echter omdat het het begin van een spel inluidt (die verwachting is hetgeen dat lekker is, niet de handeling. Je zegt toch ook niet dat het 'lekker' is om een condoom aan te trekken?). Om als sub in stemming te komen vind ik het wel fijn als de D dat doet, maar eigenlijk maakt het me weinig verschil. Ik heb net zo vaak opdracht gekregen om boven boeien en collar aan te gaan trekken, en heb daar nooit iets vernederends in gezien.

Van mijn enige spel als D waarin een collar voorkwam weet ik ook niet meer wie die omgedaan heeft. Ik denk dat ik het was, maar ben dat totaal vergeten. Ik kan me vergissen, maar ik denk dat dat noch in mijn, noch in haar verslag zelfs maar een opmerking kreeg.

@flamejacky: ik begrijp je idee daarover wel. Maar dat is beginnersangst: je leert snel hoe je die dingen fatsoenlijk moet aandoen. ;)
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Boeien maakt me niet zoveel uit wie ze aandoet.
Mijn collar doe ik thuis af en toe zelf om. Soms op vraag van hem, soms vraag ik het zelf. Maar er is geen absolute regel. Als ik hem heel fel mis of behoefte heb om de collar even te dragen, mag ik hem omdoen. Maar als ik bij hem ben, dan doet hij me de collar om en af. Dat voelt intiemer. Ook sneller het subbig gevoel erbij idd.
Li1986

Bericht door Li1986 »

Als je niet samen woont en wil je toch permanent een collar dragen is het wel zo handig als je die zelf af en om doet. Zeker een leren/suède collar wil je echt niet naar z'n grootje helpen door 'm onder de douche (en s'nachts) aan te blijven houden.
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Het omdoen van boeien of collar is voor mij ook niet vernederend.
Het omdoen van die collar is vooral die bevestiging van de D naar de sub en andersom van de machtsverhouding.
Ik houd wel van de symboliek dat de D hem om en afdoet.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ik vind het best wel vernederend eigenlijk, als dingen voor me gedaan worden alsof ik het zelf niet kan. Het allerergste (naar mijn idee) zou dus een combinatie zijn van wat flamejacky zegt en dan: oh, lukt het je niet? Ik doe het wel voor je.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Ik heb gestemd dat ik 't niet eens ben met de vraagstelling, omdat 't voor mij niet om lekker of vernederend gaat. Het omdoen van de collar is voor mij een symbolische daad, een soort ritueel. De collar is een eigendomsteken, en het omdoen is dus een extra bevestiging dat ik zijn eigendom ben. Hij boeit mij, hij 'neemt bezit' van mij (tussen aanhalingstekens omdat dat bezit er altijd wel is, maar vanaf het omdoen van de collar wel duidelijker/meer op de voorgrond)... Dat kan ik niet zelf doen. Ik bied hem mijn nek aan, en bied mezelf dus aan hem aan als eigendom, maar hij beslist of hij dat daadwerkelijk aanneemt door die collar om te doen.

Klinkt misschien heel raar, maar zo voelt 't voor mij wel.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
petra

Bericht door petra »

Mee eens chippie,

Mijn D doet me de boeien om en dan een ketting der tussen van 15 cm ongeveer en zo mag ik drinken halen, en zelf op deze manier drinken, staat stom in mijn ogen uh.... vernederend, maar ook wel trots... en idd een mmmmmm stemming
Bregje}t{

Bericht door Bregje}t{ »

Bij ons hebben we er zelfs een regel over dat alleen in bij hem zn collar om mag doen en dus ook alleen ik mag hem af doen (levensbedreigende situaties uitgezonderd). De collaring is bij ons dan ook niet alleen maar "even zn collar omdoen", dat is bij ons een heel ritueel. Het is de extra bevestiging dat hij van mij is, wat hij altijd al is, ook zonder collar.
Gesloten